PRIČEVANJA

29. nov. 2021

Razmišljanja moja - NE DAJTE SE VPREGATI V JAREM Z NEVERNIKI



 

NE DAJTE SE VPREGATI V JAREM Z NEVERNIKI





 

 

 

 

 

 

Kajti če odpadete in se oklenete ostanka teh narodov, teh, ki ostanejo z vami, in boste z njimi stopali v svaštvo ter prišli mednje in oni med vas, zagotovo vedite, da GOSPOD, vaš Bog, ne bo več pred vami preganjal teh narodov, ampak vam bodo zanka in past, bič na vaših bokih in trni v vaših očeh, dokler ne izginete s te lepe zemlje, ki vam jo je dal GOSPOD, vaš Bog. (Jozue 23:12-13).

 

Danes mi je Gospod pokazal ta stih in začela sem razmišljati o tem, kar mi želi povedati.

 

Gospod Bog je opozarjal svoj narod Izrael, po tem, ko jih je s Svojo močjo vodil, skozi poslušnega Božjega služabnika Jozueta, v osvojitev obljubljene jim – Kanaanske dežele, da naj se ne mešajo z ostankom prvotnega naroda te dežele in se ne poročajo z njimi, ker bo to za njih postala zanka in past.

 

Zakaj jim je Bog dal to opozorilo? Zato, ker je vedel, da ti ljudje častijo druge bogove in ne pravega Boga, Boga, ki se je razodel Abrahamu, njihovemu očaku. Zato, ker je vedel, da izza bogov, ki jim služi ostanek teh narodov, stojijo demonski duhovi, ki si bodo nadvse prizadevali, da jih odvedejo od Njihovega, edinega, pravega Boga.

 

Bog je vsemogočen. Bog je vseveden. Bog ima vse spoznanje in ker je od vekomaj do vekomaj isti in nima ne začetka ne konca, mu je poznano celotno življenje, vsakega posameznega človeka na zemlji, od začetkov stvarjenja človeka, pa vse do takrat, ko bo zakraljeval v Večnem Kraljestvu. On je dober Oče, zato za vsakega svojega otroka želi izpolnitev Svoje popolne volje v njem in skozi njega, ker ve, da je to zanj najboljši namen in smisel bivanja na zemlji. Za to je potrebna poslušnost in zvestoba Božjim pogojem (zapovedim) in upoštevanje opozoril, ki jih Bog ne izreka brez razloga.

 

Žal, Izraelski narod se v večini ni držal teh opozoril in pravil, ki niso bili namenjeni za to, da bi jih utesnjevali, ampak da bi jih ohranili v Njem in Zanj. Ker se tega niso držali in ne upoštevali, so morali nositi posledice svojih napačnih odločanj in dejanj. To je žal zahtevalo tudi nepotrebne smrtne žrtve njih samih in njihovih otrok in podjarmljenje drugo-božcem, kot posledica neposlušnosti. Posledice so bile težke in mnogokrat zelo pogubne. Cena neposlušnosti je bila prevelika, kruta in boleča. Bog je svoje ljudstvo večkrat opozarjal, jim pošiljal sodnike, preroke, toda navkljub temu so bili mnogokrat potisnjeni v jarem suženjstva narodom, ki so služili drugim bogovom.  

 

Prav tako govori Bog tudi današnjemu »Izraelskemu« ljudstvu, ki si ga je pridobil skozi mnoge nanovo rojene ljudi po vsem svetu, da naj se med drugim, ne mešajo – poročajo z ljudmi, ki ne poznajo Živega Boga, ker jih lahko poroka z njimi odpelje vstran od Boga, ki jih je odrešil.

 

Na primer, v duhovno mešanem zakonu, je lahko eden od zakoncev nanovo rojen, zapečaten s Svetim Duhom in očiščen grehov svoje preteklosti, za katere se je pokesal, drugi pa ateist, ali religiozno usmerjeni kristjan, brez duhovnega novega rojstva. Tako živita skupaj dva svetova; Duh Božjega Kraljestva in duh kraljestva tega sveta – satanov duh.

 

»Ne dajte se vpregati v jarem z neverniki. Kaj imata namreč skupnega pravičnost in nepostavnost? Kakšno občestvo ima luč s temo?«

(2 Korinčanom 6:14).

 

Duhovna pravila prvega in življenje, naj bi bila drugačna, kakor duhovna pravila drugega. S tem v povezavi prav tako njune želje, pogledi, usmeritve, načini razmišljanja in služenja, govorjenja in druženja. Kot posledica tega pride do trenja v povezavi z vzgojo otrok, njihovo duhovno usmeritvijo in njihovimi dejavnostmi. Skratka, že v duhovno usklajenem zakonu lahko pride do trenj in različnih mišljenj, a se jih lahko reši skozi molitvijo, pogovor in usklajevanjem z Božjo Besedo, potrpežljivostjo in ljubeznijo. V zakonu pa, ki nima skupnega temelja; Boga, pa je odnos mnogokrat zelo težko uskladiti, mnogokrat celo nemogoče, kar zavezo med dvema človeka naredi težavno in težko obstoječo.

 

Zakaj pride do takšnih »duhovno mešanih zakonov«? Zaradi nepoučenosti, zaradi zanašanja na čustva in ne na Božjo Besedo, zaradi nasvetov drugih ljudi, zaradi želje, da bi se ta človek kasneje spreobrnil. Razlogov je lahko več. Pavel nam pravi v 1 Korinčanom 7,28: »Pa tudi če se oženiš, ne grešiš; in če se deviška omoži, ne greši, vendar bodo taki imeli stisko v mesu. Jaz pa bi vam rad prizanesel.«

 

Velikokrat sem razmišljala, kaj sploh pomeni »stiska v mesu«? Pomenov in razlag je na nek način lahko veliko. Jaz osebno mislim, da naj bi ta stiska največ in predvsem pomenila razhajanje v duhu. Tu je lahko neprestano bojišče in boj med duhom človeka, ki pozna Boga pisma po Duhu in Njegova navodila in človekom, ki nima Božjega duha, ki mu Božja pravila ne pomenijo nič, kaj šele, da bi jih upošteval in se po njih ravnal. Ta razkol na duhovnem področju se odraža na celotnem področju duše in telesa.  Po mojem mišljenju je Gospod hotel pokazati s tem stihom prav to.

 

Vendar je to samo temelj – trden ali trhel temelj, na katerem stoji ta zakon, ki posledično lahko človeka, ki je bil ob vstopu v takšno zakonsko zvezo, pristen, goreč, radosten in zvest sledilec napotkom Svetega pisma, molivec in reden obiskovalec svoje cerkvene skupnosti, da začne počasi a sigurno odpadati od Svojega Boga, zaradi vseh razočaranj, stisk, nerazumevanja, slabe vesti, neodpuščanja in nesloge v partnerskem odnosu.

 

Duhovni obstanek kristjana v zakonu bo vedno izhajal tudi iz duševne sloge, ki ji avtomatično sledi tudi fizična sloga. Če sta kristjana oba, se zavedata, da je edinost v zakonu predvsem odvisna od tega, ali je Bog prvi v njunem zakonu in v življenju vsakogar od njiju, posebej – osebni, intimni odnos z Jezusom.

 

Toda veliko je primerov zakonskih parov, ki imajo religiozno ali ateistično versko usmeritev, a se kasneje eden od njiju spreobrne in postane nanovo rojeni kristjan. Tudi ta odnos lahko postane zelo težaven, boleč in poln preizkušenj, saj si bo sovražnik nadvse prizadeval, da skozi nevernega partnerja omaje vero, zaupanje in prepričanje v odrešenje, ki ga je prejel, ter ga ovira pri duhovni rasti in uporabnosti za Boga.

 

Kako navkljub vsemu vztrajati v zaveznem, zakonskem odnosu, ki ne prinaša popolne izpolnitve želja in namena, ki so bili zastavljeni v času preden je do te zaveze dejansko prišlo; preden je bila sklenjena pred državo oziroma Bogom, ko je bila moč čustev gonilna sila vstopanja v ta odnos »za vse življenje«? Odgovor je samo eden – Bog. V veri se naslanjati na Božje obljube, ki jih je v povezavi s to temo v Svetem pismu zelo veliko. Bog je vedel, da bodo njegovi nasveti potrebni, toda ljudje jih ali pogosto ne razumejo, ali pa si neuspešno prizadevajo stvari reševati na človeški način in s človeško močjo.

 

»Zato naj tudi vsak med vami tako ljubi svojo ženo kakor sebe, žena pa naj spoštuje moža.« (Efežanom 5,33).

 

»Zakoncem pa naročam – ne jaz, temveč Gospod – naj se žena ne loči od moža. Če se že loči, naj ostane neomožena ali naj se z možem spravi. Tudi mož naj žene ne odpušča. Drugim pravim jaz, ne Gospod: če ima kak brat neverno ženo in je ta voljna živeti z njim, naj je ne odpušča, in če ima kakšna žena nevernega moža, pa je ta voljen živeti z njo, naj moža ne odpušča. Neverni mož je namreč posvečen po ženi in neverna žena je posvečena po vernem možu. Sicer bi bili vaši otroci nečisti, tako pa so sveti.« (1 Korinčanom 7:10-14).

 

»Če pa se neverni hoče ločiti, naj se loči. Brat ali sestra v takih primerih nista suženjsko vezana. Bog vas je namreč poklical k miru. 16 Kaj veš, žena, če boš rešila moža, kaj veš, mož, če boš rešil ženo?« (1 Korinčanom 7:15-16).

 

 

21.12.2016                           

 

 

 

Ni komentarjev:

Objavite komentar