OZDRAVLJENJE SKOZI BOŽJO BESEDO
Derek Prince
Poglavje 6
JEZUSOVO SPOROČILO OZDRAVLJENJA:
Evangelij kraljestva
Jezusovo zemeljsko ozdraviteljsko moč označujeta dva aspekta: sporočilo, ki ga je govoril in metode, ki jih je koristil. V tem poglavju, v nadaljevanju izgradnje Svetopisemskih temeljev, bomo pogled postavili na Njegovo sporočilo.
Začenjamo s tem, kar govori zadnji stih Markovega evangelija o Jezusovih učencih. Malo pred svojim vznesenjem, jim je dal Jezus naslednja navodila:
Rekel jim je: »Pojdite po vsem svetu in oznanite evangelij vsemu stvarstvu! Tiste pa, ki bodo sprejeli vero, bodo spremljala ta znamenja: v mojem imenu bodo izganjali demone, govorili nove jezike, z rokami dvigali kače, in če bodo kaj strupenega izpili, jim ne bo škodovalo. Na bolnike bodo polagali roke in ti bodo ozdraveli.« (Marko 16,15;17-18).
Po tem pa beremo sledeče:
Oni pa so šli in povsod oznanjali in Gospod je z njimi sodeloval ter besedo potrjeval z znamenji, ki so jih spremljala. (Mr 16,20).
Želim ti obrniti pozornost na BESEDO, ki jo Gospod potrjuje s čudeži. Če želiš prave čudeže, pravi logika, da moraš imeti pravo besedo. Ne moreš pričakovati od Boga, da potrdi svojo besedo, ki jo On ni pripravil za potrditev!
Opazimo lahko, da so znaki in čudeži prišli kot Gospodovo pričevanje na »BESEDO NJEGOVE MILOSTI«. On svojo Besedo potrjuje s čudeži. Še en zaključek je popolnoma razumljiv; če imaš napačno Besedo, ne moreš pričakovati znamenja in čudeže, ki se potrjujejo.
PRAVILNO RAZUMEVANJE SPOROČILA EVANGELIJA
Tekom mnogo vekov, večina cerkva ni zares predstavljala sporočila evangelija, tako kot je predstavljena v Novi zavezi. Rekel bi, da je bila okrnjena. Del sporočila je bil odsekan, tako da je bilo sporočilo, ki ga mi imenujemo »evangelij«, pravzaprav le del resničnega evangelija. V določenem smislu, je bil najvažnejši del izpuščen.
Imej na umu, da beseda evangelij, pomeni dobra vest.« Pogosto govorimo ljudem, da če kdaj koli slišijo nekaj, kar ni dobra novica, morajo vedeti, da to niti ni evangelij. Obstaja mnogo tako imenovanega pridiganja evangelija, ki vsebuje zelo malo od dragocene, dobre vesti.
Poznal sem enega zelo dragega brata, ki je bil diakon v zelo znani fundamentalistični cerkvi v Chicagu. Bil je zelo izobražen človek, doktor teologije in še marsikaj in predan kristjan. Njegova žena je trpela od bolezni na ledvicah. Odšli smo k Hebrejskemu specialistu, ki je bil agnostik ali ateist, ki ji je postavil diagnozo. Rekel je: »Ni zdravila.« Žena je odšla v njihovo cerkev, ki je posedovala zelo veliko knjižnico, da poišče kakšno knjigo o ozdravljenju. Kasneje mi je rekla: »Našla sem 14 knjig o tem, kako trpeti, toda niti ene o tem, kako biti ozdravljen.«
V svojem obupu, je ta par naredil nekaj, kar fundamentalisti, v normalnih okoliščinah, nikoli nebi naredili. Odšla sta v Episkopalno cerkev, kjer so ženo pomazilili z oljem, v Gospodovem imenu in ona je bila ozdravljena.
Ko se je vrnila k zdravniku specialistu, je on vzkliknil: »To je čudež!« Vidite, to je dobra vest. Torej, imej na umu, da govorimo o dobri vesti evangelija, ki vključuje tudi ozdravljenje.
KRALJESTVO ALI BOŽJA VLADAVINA
Termin, ki se običajno uporablja v Novi zavezi, je »Evangelij kraljestva« ali »Dobra vest Kraljestva«. (npr. Mt 4,23). Poudarjanje besede Kraljestvo, ob pridiganju evangelija, ni v skladu s Svetim pismom. Evangelij ne razlaga neke nedoločene ali nejasne, dobre vesti. On ne razlaga kakor se o tem običajno predstavlja, samo dejstvo, da se spokoriš in sprejmeš opravičenje od grehov in večno življenje. Jaz se zahvaljujem Bogu tudi za to resnico, toda to ni celotna zgodba. Ta resnica, kar je tudi vedno bila, predstavlja stabilno kamenje na katerem stojiš v potoku, ki teče k Božjemu, končnemu namenu. Bilo bi škoda, da začneš s prehodom preko potoka, stopajoč iz enega kamna na drugega, na pol poti pa se zaustaviš in nikoli več ne nadaljuješ svojega prehajanja, naprej od mesta, kjer si se ustavil. Kako tragično bi bilo neprestano stati na enem in istem kamnu, ne da bi kdaj koli dosegel nasprotni breg. Žalostno je, da se v tem stanju nahaja, rekel bi, večina današnjih cerkva.
Kaj je torej bistvo dobrih vesti Kraljestva? Po mojem razumevanju, je bistvo v tem, da je Bog Oče voljan, da prevzame oblast nad človeškim rodom. Če bi imeli na umu svetopisemsko terminologijo, predstavlja »kraljestvo« normalno obliko vladavine. Kakor vemo, demokracija ni bila poznana. Ko Sveto pismo govori o kraljestvu, govori o obliki vladavine.
Če vstopiš v analizo človeške zgodovine, boš videl, da so se vsi človeški problemi začeli, ko je človek zavrnil Božjo vladavino. Edina rešitev za človeške probleme, ki bi končno lahko delovala, je povratek človeka pod Božjo oblast. Dobra vest se glasi: Bog je voljan, da človeka ponovno sprejme pod svojo oblast.
V današnjem času je tako zastopano stališče uporništva in neodvisnosti, da večina ljudi ne ljubi besedo vladavina ali oblast. Oni je ne doživljajo kot dobro vest. Toda ne moreš sprejeti Evangelija, v pravem, Novo zaveznem smislu, če nisi pripravljen, da sprejmeš in da si podrejen pravični Božji vladavini, v svojem življenju.
PET FAZ V EVANGELIJU KRALJESTVA
V evangeliju Kraljestva, v dobri novici Božje vladavine, razlikujemo pet faz:
PREROŠTVO
RAZODETJE
DOKAZ
MOLITEV
PRIORITETA
Prepoznavanje teh faz nam osigura temelj za razumevanje sporočila polnega Evangelija.
Preroštvo Kraljestva
Eno od najbolj razširjenih preroštev o prihodu Jezusa kot Mesije je razodetje, ki ga najdemo v Izaiji 9,5:
Kajti dete nam je rojeno, sin nam je dan.
To razodetje »otroka« ali »sina«, je bilo izpolnjeno z Jezusovim rojstvom.
Oblast je na njegovih ramah, imenuje se:
Čudoviti svetovalec, Močni Bog, Večni Oče, Knez miru.
Prva izjava o tem otroku se glasi: »Oblast je na njegovih ramah«. Vsa imena, ki sledijo po tem, se nanašajo na Jezusovo oblast in predstavlja aspekte Njegovega karakterja in narave, ki ga kvalicificira za vladarja.
Naslednji stih pravi:
Oblast se bo širila in miru ne bo konca. . . . (Iz 9,6a).
Opazimo, da se v navedenem setu stihov beseda oblast omenja dvakrat, kakor tudi da to oblast spremlja mir. Osebno verujem, da je resnični mir mogoč samo pod oblastjo Jezusa Kristusa. Ne glede na to, ali gre za posameznika ali za družine, narode ali za celotno človeštvo, tisti, nad katerimi ne vlada Jezus Kristus, ne pozna miru. Poskus, da bi prišel do miru, brez Kristusa, prinaša samo frustracije. Razširjenje Njegove oblasti, pravičnosti in miru, ne bo imelo konca.
Naslednji stih pravi:
. . . . .Na Davidovem prestolu in v njegovem kraljestvu. (Iz 9,6b).
Katero obliko oblasti bo vzpostavil Mesija? Kraljestvo. To je več kot jasno.
Razodetje kraljestva
Zaradi pregleda novozavezne izpolnitve zgoraj navedenega preroštva, se bomo obrnili k evangeliju po Mateju. Matejev evangelij je prva knjiga Nove zaveze in predstavlja evangelij Kralja – v njem se pogosto omenja Kralj in kraljestvo.
Poglejmo to, kar bi lahko imenovali z razodetjem kraljestva, o katerem je začel govoriti Janez Krstnik, človek, ki je bil odbran, da Jezusu pripravi pot.
Tiste dni se je pojavil Janez Krstnik in v Judejski puščavi oznanjal z besedami: »Spreobrnite se, kajti približalo se je nebeško kraljestvo!« (Mt 3;1-2).
Besedo oznanjati, v zgoraj navedenem stihu, raje prevajam z RAZODEVAJOĆ, ZATO KER SE TA GLAGOL v grškem originalnem tekstu, nahaja direktno v povezavi z besedo glasnik. Kaj dela glasnik? On oznanja.
Zakaj je Kraljestvo predstavljeno z zahtevo po spokorjenju? Zato ker smo, po svoji naravi, vsi v uporništvu proti Bogu – vsak od nas.
Mi vsi smo tavali kakor ovce, obrnili smo se vsak na svojo pot,
GOSPOD pa je naložil nanj krivdo nas vseh.
(Iz 53,6).
Vsak od nas je hodil po svojih poteh. Ni izjeme. Nismo vsi ubijali, prešuštvovali, se opijali, toda niti enega ni, ki nebi bil kriv za uporništvo, skozi izbiranje svojih poti. Sveto pismo pa jasno pravi, da naše poti niso Božje poti. (Izaija 55;7-9).
Kot posledica tega, ni drugega načina, da se vrnemo pod Božjo oblast, razen spokorjenje. Še enkrat želim naglasiti; spokorjenje ni emocija. Spokorjenje je odločitev. To pomeni, da prideš k sebi, da vidiš pravo resnico o sebi, da dojameš kakšna oseba pravzaprav si in v kakšni notranji zmedi si. V zgodbi o izgubljenem sinu, je sin zapustil svojega očeta in svoj dom, nato pa se znašel v strašnem kaosu – dokler ni končno prišel vase (Luka 15;11-24).
Prav to je potrebno tudi nam. Moramo priti k sebi. Moramo videti pravo resnico o sebi. Po naravi smo namreč uporniki – uporniki po izbiri in uporniki po delih. Za tistega, ki obide spokorjenje, ni vstopa v Božje Kraljestvo.
Spokorjenje prizna: »Gospod, šel sem po svojih poteh, Delal sem svoja dela. Veroval sem, kar sem hotel verovati. Postavljal sem si svoje standarde. Mogoče sem bil religiozen, toda ugajal sem sebi. Končal sem s tem. Oprosti mi. Tukaj sem, Gospod. Reci mi kaj naj naredim in naredil bom.« Amen!
Po dolgoletnem izkustvu v svetovanju kristjanom sem prišel do zaključka, da je vsaj 50% vseh problemov, ki jih kristjani imajo, rezultat neiskrenega spokorjenja. Ko bi kristjani res prakticirali spokorjenje, bi večina njihovih problemov ne obstajala več.
Oseba, ki se je zares spokorila, nikoli ne razpravlja z Bogom. Ta oseba preprosto reče: »Glej, tukaj sem, Gospod. Žal mi je. Ne morem izbrisati narejenega, toda sedaj, karkoli boš rekel, bom naredil.« To je spokorjenje.
Janez Krstnik je opravil svoje poslanstvo in končal v zaporu, na samem začetku Jezusove javne službe. Verujem, da je Jezus dodelil Janezu največji kompliment, katerega je kdaj koli komu lahko dodelil. Svojo službo je začel z istimi besedami s katerimi je začel svojo službo tudi Janez Krstnik. Ne morem si zamisliti nič, kar bi mi lahko bilo v večjo čast od tega, da Gospod ponovi vsaj del mojega pridiganja.
V Mateju 4,17 beremo: »Od tedaj je Jezus začel oznanjati in govoriti: »Spreobrnite se, kajti približalo se je nebeško kraljestvo.«
To je to sporočilo. Nihče nima pravice, da ga okrni ali prireja po svoje.
Dokaz kraljestva
Prišli smo do dokaza kraljestva. Nadaljujmo z branjem evangelija po Mateju 4;23-24.
Jezus je hodil po vsej Galileji. Učil je po njihovih shodnicah in oznanjal evangelij kraljestva. Ozdravljal je vsakovrstne bolezni in vsakovrstne slabosti med ljudstvom. In glas o njem se je razširil po vsej Siriji. Prinesli so k njemu vse bolnike, ki so jih mučile različne bolezni in nadloge, tudi obsedene, božjastne in hrome, in jih je ozdravil.
Po današnji terminologiji, stih 24 našteva vsako vrsto bolezni in slabosti – mentalne, emocionalne in fizične – katere bi moral izkusiti vsak. Prav tako pravi, da je Jezus ozdravil vse vrste bolezni in slabosti. Zakaj? Zato, ker je bil to dokaz, da je Kraljestvo prišlo.
To je bistvo tega o čemer želim govoriti v tem poglavju. Prišel sem do zaključka, da v Božjem kraljestvu, greh in bolezen ne morejo obstajati. Tam kjer je Božje kraljestvo zares vzpostavljeno, so greh in bolezen odstranjeni. Nerazdružljivi so kot svetloba in tema.
V enem drugem preroštvu o Mesiji, ki se nahaja v Malahiji 3,20 in katerega smo že omenjali, pravi Gospod: »Vam pa, ki se bojite mojega imena, vzide sonce pravičnosti in ozdravljenje bo v njegovih perutih. Izšli boste in boste poskakovali kakor telički iz staje.«
Še enkrat, Jezusova svetloba prinaša dve stvari: PRAVIČNOST in OZDRAVLJENJE. Nasprotje temu je greh in bolezen, ki so dela teme. Razlika je več kot jasna.
Prvič, ko je Jezus poslal Svoje učence s sporočilom Kraljestva, je rekel sledeče: »Teh dvanajst je Jezus poslal in jim naročil: »Ne hodíte na pot k poganom in ne vstopajte v nobeno samarijsko mesto! Pojdite rajši k izgubljenim ovcam Izraelove hiše. Spotoma pa oznanjajte in govorite: ›Nebeško kraljestvo se je približalo.‹ (Mt 10,5-7).
Po tem, ko se je Nebeško kraljestvo približalo, kaj je potrebno narediti?
Bolnike ozdravljajte, mrtve obujajte, gobave očiščujte, demone izganjajte. Zastonj ste prejeli, zastonj dajajte. (Mt 10,8).
Kaj predstavlja ta niz zapovedi? Predstavlja dokaz Božjega Kraljestva. Bog nikoli ni pričakoval, da bi svet veroval v sporočilo brez dokazov in cerkev ni bila nikoli pooblaščena, da nudi sporočilo brez dokazov. Kjer ni dokazov, tam ni Kraljestva. Tam obstaja samo teološka abstrakcija.
V Mateju 12,28, z eno enostavno izjavo, dokazuje Jezus: »Če pa jaz z Božjim Duhom izganjam demone, potem je prišlo k vam Božje kraljestvo.«
Jezus govori o soočenju dveh nevidnih kraljestev; kraljestva luči, ki predstavlja Božje Kraljestvo in kraljestva teme, satanovega kraljestva. Z izganjanjem demona, z avtoriteto Jezusa Kristusa, postavlja fokus na dve kraljestvi in razodeva zmago kraljestva luči, nad kraljestvom teme. To je dokaz.
MOLITEV KRALJESTVA
Prišli smo do naslednje faze, in to je molitev kraljestva, katero pogosto imenujemo Gospodovo molitev. V Mateju 6, uči Jezus svoje učence, kako moliti:
Vi torej molíte takóle: Oče naš, ki si v nebesih, posvečeno bodi tvoje ime.
Prvi del molitve odkriva naslov in stališče spoštovanja s katerim moramo pristopiti k Bogu Očetu. Po tem pa sledi prva zahteva, ali prioriteta številka ena:
Pridi tvoje kraljestvo.
(Mt 10a)
V direktni povezavi s tem je:
Zgôdi se tvoja volja kakor v nebesih tako na zemlji.
(Mt 10b)
Kam mora priti Kraljestvo? Na zemljo. Večina kristjanov smatra, da je namen evangelija, da nas povede v Nebo. Vendar ni tako.
Namen evangelija je, da prinese nebo na zemljo. To je to, kar iščemo, vsakič, ko molimo Gospodovo molitev. Če to ne verujemo, potem bolje, da je ne molimo, sicer smo hinavci.
Dovoli mi, da ti postavim eno, enostavno vprašanje. Ali veruješ, da je Božja volja lahko izpolnjena na zemlji v isti meri kakor v nebesih? Če ne veruješ, potem bolje da niti ne moliš.
V odnosu na to molitev, za prihod Božjega Kraljestva, so vse ostale molitve drugorazredne. Z drugimi besedami, v odnosu na prihod Božjega Kraljestva, vse naše osebne potrebe in problemi morajo ostati na drugem mestu. Po mojem mišljenju, skoraj 90% cerkva, ki se danes opredeljujejo kot krščanske, niso v takšnem odnosu z Bogom – vzemajoč v obzir, da je to lahko zelo zastarela ocena. Večina kristjanov postavlja svoje osebne želje, potrebe in probleme pred prihajajoče Božje Kraljestvo. Takšni postavljajo »kočijo pred konja«.
Prioriteta kraljestva
Končna faza je prioriteta Kraljestva, ki je ozko povezana z molitvijo kraljestva. In nahaja se v Mateju 6,33:
Iščite najprej Božje kraljestvo in njegovo pravičnost in vse to vam bo navrženo.
Ta zapoved nam pomaga, da svoje prioritete postavimo pravilno. Še enkrat želim poudariti: Prihod Božjega kraljestva mora biti pred našimi osebnimi potrebami in problemi.
ADMINISTRATOR KRALJESTVA
Če bi pravilno odgovorili na sporočilo kraljestva, na praktičen način, bi videli njegove rezultate v svojem življenju in v svojem fizičnem telesu.
Da bi lahko to resnico postavili v kontekst, bi morali proučevati Jezusovo izjavo v Luku 17;20-21:
Ko so ga farizeji vprašali, kdaj pride Božje kraljestvo, jim je odgovoril: »Božje kraljestvo ne pride takó, da bi zbujalo pozornost. Tudi ne bodo govorili: ›Glejte, tukaj je‹ ali ›Tam je,‹ kajti glejte, Božje kraljestvo je med vami.«
Kraljestvo o katerem je govoril Jezus, je predvsem nevidno in večno. To ne pomeni, da Božje kraljestvo ne bo nikoli vidno vzpostavljeno. Toda v sedanjem času, le to ni vidno materialno – zemeljsko kraljestvo. S Sledečim stihom je Pavel opisal naravo tega Kraljestva:
Kajti Božje kraljestvo ni jed in pijača, marveč pravičnost, mir in veselje v Svetem Duhu. (Rim 14,17).
Kaj je najprej? Pravičnost. Zakaj? Jezus je rekel: »Iščite najprej Božje kraljestvo in njegovo pravičnost.« (Mt 6,33).
Sveto pismo jasno poudarja, da izven Božjega kraljestva ni pravičnosti. Vsak, kdor ni pod Jezusovo kraljevsko oblastjo, je upornik. Lahko si zelo religiozen in pobožen, a si še vedno upornik. Uporniki pa nimajo niti pravičnosti, niti miru, niti radosti.
Enkrat sem pridigal na to temo v mestu Laklandu, na Floridi. Tam je bila prisotna neka mlada deklica, ki je bila od otroštva vzgojena kot binkoštnica, toda bila je bolna. Imela je senco na pljučih. Medtem ko je poslušala moje poučevanje, ji je Sveti Duh spregovoril: »Ti si binkoštnica, toda upornica si.« In spokorila se je.
Torej, Božje kraljestvo, pod Jezusovo oblastjo je pravičnost. Po njej sledi mir. Če so ti v tem trenutku srce in življenje v nemiru in zmešnjavi, moraš preveriti svoje duhovno stanje. Mir je proizvod pravičnosti. Sledi radost. Veliko število kristjanov mogoče išče mir in radost, toda v mnogih primerih oni obidejo pravičnost. Toda to je slepa ulica. Ne bo te odpeljalo tam, kamor želiš. Najprej poskrbi za pravičnost, Boga Očeta pa pusti, da poskrbi za mir in radost.
Opazimo še en zelo pomemben faktor. On se glasi: . . . »V Svetem Duhu«. (Rim 4,17).
Vse to je mogoče le tam, kjer deluje Sveti Duh. Sveti Duh je edini administrator kraljestva. To ni vprašanje denominacije, niti doktrine. Pod vprašanjem je duhovna resničnost. Mnogo ljudi govori vse jezike, toda brez Svetega Duha nič ne deluje. Samo tam, kjer je Sveti Duh na delu, deluje tudi volja Božjega kraljestva.
FIZIČNI VPLIV SPOROČILA KRALJESTVA
Na koncu tega poglavja želim podeliti s teboj kako sporočilo Kraljestva lahko vpliva na nas tudi fizično, na področju ozdravljenja.
Eden od problemov, ki sem jih izkusil v določeni službi, ki mi jo je Bog zaupal, je bila napetost. Mislil sem: »Bog ima sigurno odgovor tudi za napetost. Če je Božje kraljestvo resničnost, potem kjerkoli je le to vzpostavljeno, ne bo napetosti, zaradi Njegovega miru.« Ne trdim, da imam popoln odgovor, Toda to, kar imam želim podeliti s teboj.
Področje moje napetosti je bil moj sistem organov za prebavo. Smatram, da sem ta problem vlekel že od časa 50, oziroma 60. let nazaj. Nekatere probleme imaš lahko tako dolgo, da misliš, da je to nujen del tebe. Toda jaz sem se odločil, da bo Božje kraljestvo vladalo nad mojim sistemom za prebavo, kar seveda nebi več dopuščalo, da ostaja v njem napetost. Kako pa prihaja k nam Božje kraljestvo? Videl sem, da Božje kraljestvo prihaja po Svetem Duhu. Ni drugega načina.
Dovoli mi, da ti postavim vprašanje. Ali bi si dopustil poklicati Svetega Duha v tvoje črevo? To kar je prečudovito za Boga je, ker je tako ponižen, da bo prišel kamorkoli ga želimo poklicati.
Vseeno pravim, lahko se tako navadiš na določeno fizično stanje, da celo pomisliš, kako boš sploh lahko živel brez tega (moj sluh ). Takšna je bila moja izkušnja. Toda doživel sem dramatično spremembo, ko sem enostavno rekel: »Bog moj, jaz svoj sistem za prebavljanje, predajam tebi. Želim, naj ima Sveti Duh kontrolo nad celotnim področjem.«
To kar sem podelil je samo majhen praktičen primer, da bi dojel, da ne učim samo neko teorijo. Najbolj kar doumem je to, da se na resničnost odzivam na zelo resničen in praktičen način.
Z vami bom podelil še eno osebno izkustvo. Enkrat, ko sem odhajal iz našega stanovanja, mi je Gospod spregovoril. V tistem trenutku nisem bil posebno duhoven. Nisem niti kaj posebnega razmišljal. Moj um je bil nevtralen, kar je lahko priložnost za Boga, da spregovori. V teh nekaj trenutkih, ko sem odpiral vrata, izstopil in jih zapiral za seboj, mi je Bog rekel sledeče: »Če boš živel na pravi način, si lahko popolnoma zdrav.«
V naslednjem poglavju se bomo ukvarjali z raziskovanjem Jezusovih metod ozdravljenja, kakor tudi s konceptom življenjskega stila (to je načina življenja) kraljestva.
Ni komentarjev:
Objavite komentar