EZEKIEL
POKLICAN ZA PREROKA
Uvod
1
1 V
tridesetem letu, v četrtem mesecu, petega v mesecu, ko sem bil med izgnanci ob
reki Kebár, so se odprla nebesa in videl
sem Božja videnja.
2 Petega
v mesecu – bilo je v petem letu izgnanstva kralja Jojahína –
3 se
je zagotovo zgodila GOSPODOVA beseda Ezekielu, Buzíjevemu sinu, duhovniku, v
deželi Kaldejcev ob reki Kebár. Tam je
bila nad njim GOSPODOVA roka.
Kakor
lahko razberemo iz študijske verzije
Svetega pisma, v uvodu v Ezekielovo knjigo, je bil Ezekiel izgnan v Babilonijo
približno leta 588 pred Kristusom, med prvimi izgnanci, še preden je bil
Jeruzalem porušen in požgan.
Videnje
se mu je zgodilo ob reki Kebár, za katero domnevajo, da naj bi bila pritok reke
Tigris in naj bi se nahajala na področju Kaldejskega ozemlja, med mestom
Babilon in Ur (Varka, Uruka).
Čas
tega videnja niso mogli natančno dognati.
To
preroško videnje je iz Ezekiela – duhovnika, naredilo preroka.
Videnje Božjega veličastva
4 Videl
sem: glej, nevihtni veter je prihajal s severa, velik oblak in plapolajoč ogenj
in okrog njega sijaj; iz njegove srede nekakšno iskrenje, iz srede ognja.
5 Iz
njegove srede pa podobe štirih živih bitij. Tole je bil njihov videz: imela so
človeško podobo;
6 vsako
je imelo štiri obraze in vsako štiri peruti.
7 Njihove
noge so bile ravne in stopala njihovih nog kakor telečje stopalo; lesketala so
se kakor glajen bron.
8 Pod
perutmi, na štirih straneh, so imela človeške roke. Vsa štiri so imela obraze
in peruti.
9 Njihove
peruti so se dotikale med seboj in niso se obračala pri hoji; vsako je hodilo
naravnost naprej.
10 Podoba
njihovih obrazov: človeški obraz in obraz leva na desni so imela vsa štiri,
obraz vola na levi vsa štiri in obraz orla vsa štiri.
11 Takšni
so bili njihovi obrazi. Njihove peruti so bile razprostrte navzgor; vsako bitje
je imelo po dve, ki sta se dotikali, in dve, ki sta mu pokrivali telo.
12 Vsako
je hodilo naravnost naprej. Kamor je hotel iti duh, so šla in med hojo niso
spreminjala smeri.
13 Med
živimi bitji je bilo nekaj, kar je bilo videti kakor žareča žerjavica, kakor
plamenice, ki so švigale med bitji sem in tja. Ogenj je ves sijal in iz ognja
je švigal blisk.
15 Ogledoval
sem si živa bitja: glej, kolo je bilo na tleh poleg živih bitij s štirimi
obrazi.
16 Kolesa
so bila videti kakor bleščeč taršíški kamen; vsa štiri so imela enako obliko.
Videti so bila izdelana tako, kot da bi bilo eno kolo sredi drugega. 17 Kadar so se premikala, so se mogla premikati
v vse štiri smeri in med premikanjem niso spreminjala smeri.
18 Njihova
platišča so bila visoka in strašna, kajti platišča so bila polna oči krog in
krog, pri vseh štirih.
19 Kadar
so živa bitja hodila, so se premikala tudi kolesa poleg njih, in kadar so se
bitja vzdignila s tal, so se vzdignila tudi kolesa.
20 Kamor
je hotel iti duh, so šla. Kolesa so se vzdignila hkrati z njimi, ker je bil duh
živega bitja v kolesih.
21 Kadar
so hodila bitja, so se premikala tudi kolesa; ko so stala, so stala tudi ta;
kadar so se vzdignila s tal, so se hkrati z njimi vzdignila tudi kolesa, ker je
bil duh živega bitja v kolesih.
22 Nad
glavami živih bitij je bil nekak nebesni obok, bleščeč kakor kristal,
razprostrt nad njihovimi glavami. 23 Pod
nebesnim obokom so bile njihove peruti zravnane druga proti drugi; vsako bitje
je imelo dve, ki sta mu pokrivali telo.
24 Slišal
sem šum njihovih peruti kakor bučanje
velikih vodá, kakor glas
Mogočnega. Kadar so hodila, je bobnelo kakor hrup vojske; kadar so stala, so
povešala peruti.
25 Iznad
nebesnega oboka, ki je bil nad njihovimi glavami, je prihajalo šumenje.
26 Vrh
nebesnega oboka, ki je bil nad njihovimi glavami, je bilo nekaj, kar je bilo
videti kakor kamen safír, podobno prestolu. Na tem, kar je bilo videti kot prestol,
je bila zgoraj postava, podobna človeku.
okoli njega, od dela, ki je bil
videti kakor njegova ledja, navzgor. In od dela, ki je bil videti kakor njegova
ledja, navzdol sem videl nekaj kakor ogenj in sij je bil okoli njega.
28 Kakor
mavrica, ki je na oblaku ob deževnem dnevu, tak je bil videti sijaj okoli
njega. Takšna je bila prikazen tega, kar je podoba GOSPODOVEGA veličastva.
Ko sem to videl, sem padel na
obraz in slišal glas, ki je govoril.
Knjižni zvitek
2
1 Rekel
mi je: Sin človekov, postavi se na noge in govoril bom s teboj.
2 Ko
mi je govoril, je prišel vame duh in me postavil na noge. Slišal sem tega, ki
mi je govoril.
3 Rekel
mi je: Sin človekov, pošiljam te k Izraelovim sinovom, k narodu upornikov, ki
so se mi uprli. Oni in njihovi očetje so se mi upirali vse do tega dne.
4 Ti
ljudje so trmastega obraza in predrznega srca, k njim te pošiljam. Reci jim:
Tako govori Gospod BOG:
5 Naj
poslušajo ali ne – kajti uporna hiša so – vendar naj spoznajo, da je bil prerok
med njimi.
6 Ti
pa, sin človekov, se jih ne boj, tudi njihovih besed se ne boj, čeprav so zate
osat in trnje in prebivaš med škorpijoni! Njihovih besed se ne boj in pred
njihovim obličjem se ne zbegaj, kajti uporna hiša so.
7 Govôri
jim moje besede, naj poslušajo ali ne, ker so uporni.
8 Ti
pa, sin človekov, poslušaj, kar ti govorim! Ne bodi uporen kakor ta uporna
hiša! Odpri usta in jej, kar ti dajem! 9 Videl
sem: glej, roka se je iztegnila k meni in glej, v njej je bil knjižni zvitek. 10 Razvil ga je pred menoj; bil je popisan na
prednji in na zadnji strani. Na njem so bile zapisane žalostinke, tožba in
bolečina.
3
1 Rekel
mi je: Sin človekov, jej, kar ti je ponujeno! Pojej ta zvitek, potem pojdi in
govôri Izraelovi hiši!
2 Odprl
sem usta in dal mi je jesti ta zvitek.
3 Rekel
mi je: Sin človekov, nasiti si telo in si napolni notranjost s tem zvitkom, ki
ti ga dajem! Použil sem ga in v ustih mi je bil sladek kakor med.
4 Nato
mi je rekel: Sin človekov, pojdi, napoti se k Izraelovi hiši in jim govôri z
mojimi besedami!
5 Saj
nisi poslan k ljudstvu nerazumljivega govora in težkega jezika, temveč k
Izraelovi hiši.
6 Tudi
ne k številnim ljudstvom nerazumljivega govora in težkega jezika, ki njihovih
besed ne razumeš: zares, če bi te poslal k njim, bi te poslušali.
7 Izraelova
hiša pa te ne bo hotela poslušati; saj tudi mene nočejo poslušati. Vsa
Izraelova hiša je namreč predrznega čela in trmastega srca.
8 Glej,
tvoje obličje sem naredil tako trdo, kakor je njihovo obličje, in tvoje čelo
tako trdo, kakor je njihovo čelo.
9 Kakor
diamant, trše od skale sem naredil tvoje čelo. Ne boj se jih in pred njihovim
obličjem se ne zbegaj, kajti uporna hiša so.
10 Dalje
mi je rekel: Sin človekov, vse moje besede, ki ti jih govorim, si vtisni v srce
in jih poslušaj z ušesi.
11 Potem
pojdi in se napoti k izgnancem, k sinovom svojega ljudstva, in jim govôri; reci
jim: Tako govori Gospod BOG – naj poslušajo ali ne.
12 Tedaj
me je duh vzdignil in zaslišal sem za seboj mogočno bobnenje:
»Slavljeno GOSPODOVO veličastvo
s svojega kraja!«
13 Bil
je šum, ki so ga delale peruti živih bitij, ko so se dotikale
druga druge, in ropot koles poleg
njih: mogočno bobnenje.
14 Duh
me je vzdignil in odnesel, in šel sem, v bridkosti in razburjenju svojega duha;
močna je bila GOSPODOVA roka nad menoj.
15 Tako
sem prišel k izgnancem v Tel Abíbu, ki so prebivali ob reki Kebár, kjer so se
naselili. Tam sem bival sedem dni izmučen sredi med njimi.
Prerok kot Izraelov stražar
16 Ko
se je izteklo sedem dni, se mi je zgodila GOSPODOVA beseda, rekoč:
17 Sin
človekov, postavil sem te za stražarja Izraelovi hiši. Ko zaslišiš besedo iz
mojih ust, jih posvari v mojem imenu!
18 Če
porečem krivičnežu: »Gotovo umreš,« pa ga ne posvariš in ne spregovoriš, da bi
posvaril krivičneža pred njegovo krivično potjo in ga ohranil pri življenju, bo
ta krivičnež umrl zaradi svoje krivde, a njegovo kri bom terjal iz tvojih rok.
19 Če
pa si posvaril krivičneža, pa se ne odvrne od svoje krivičnosti in od svoje
krivične poti, bo umrl zaradi svoje krivde, ti pa si boš rešil življenje.
Kaj
nam ta prva tri poglavja Knjige Ezekiela razkrijejo?
1.
Ezekielovo, opisno
predstavo o Božjem veličastvu.
2.
O Božji suverenosti
in odločitvi, da ga Bog kliče v službo preroka.
Ezekiel
je kakor duhovnik živel med izgnanci, ki jih je kralj Nebukadnezar odpeljal iz
Jeruzalema. Ne vemo koliko časa po tem, ko je začel prebivati v izgnanstvu, je
dobil to videnje, toda bilo je veličastno. V Ezk 1,1, pravi: "So se odprla nebesa in videl sem
Božja videnja."
Ezekiel
ni pričakoval tega. Verjetno je bil njegov dan pred videnjem običajen zanj,
kakor vsi dnevi pred tem. Brez dvoma je bil kot duhovnik veliko v skupnosti z
Bogom, ki ga je poznal in zato tudi izbral z namenom, da mu to videnje pokaže.
Toda
preden je Ezekiel kakor človek lahko to doživel izvemo, da se je Ezekielu zagotovo zgodila Gospodova
beseda, ker je bila nad njim
Gospodova roka. Ezk 1,3.
To
pomeni, da se navadnemu, zemeljskemu človeku takšno videnje ne more razkriti,
če ni Gospod z njim.
Samo
videnje, ki ga opisuje Ezekiel, se nam na trenutek lahko zdi strašljivo in
neobičajno z ozirom na to, kar vidimo vsak dan.
Človek
misli da je vse, kar obstaja samo to, kar lahko vidijo njegove oči, tukaj na
zemlji. In ker to vsak dan videvamo, mislimo, da je samo to obstoječe.
V to
utečenost spoznanja pa vstopi Bog in nam preko Ezekielove knjige razodene še
obstoj druge resničnosti; Božje veličastvo.
Božja
resničnost je presenetljivo drugačna in človeškemu razumu nesprejemljiva, če je
ne razumemo in sprejmemo v Duhu. Prepričana sem, da je Ezekiel to videnje zelo
težko opisal, ker so človeške besede prerevne, da bi lahko opisale tako
veličastne stvari.
Opis
zajema nevihtni veter, ki je prihajal iz severa, velik oblak in plapolajoči
ogenj, iz njega izhajajoči sijaj in iskrenje. Iz srede tega videnja so se mu razodela
štiri bitja, vsako s štirimi perutmi in štirimi obrazi in z rokami. Njihov
obraz je imel na levi strani podobo človeškega obraza in obraza leva, na desni
strani pa podobo vola in orla.
Najbolj
presenetljivo pa je spoznanje, da so šla ta bitja tja, kamor jih je vodil duh.
O tem beremo v Ezk
Ali nebi moralo biti tako tudi med Božjim
ljudstvom v današnjih dneh.
Beremo
o kolesih, v katerih je bil živi duh. Ezk 1,21d.
Prisotna
so bila tudi živa bitja.
Nad
vsem je bil nebesni obok in vrhu nebesnega oboka je bil prestol, na njem pa
postava podobna človeku.
Ezekiel
je lahko Božje veličastvo opisal samo na osnovi svoje predstave o človeku, ker
je bilo njegovo videnje tako veličastno in nedoumljivo, da sploh ni vedel, kako
naj ga opiše s človeškimi besedami in na človeku doumljiv način.
Kakor mavrica, ki je na oblaku ob deževnem
dnevu, tak je bil videti sijaj okoli njega. Takšna je bila prikazen tega, kar
je podoba GOSPODOVEGA veličastva. Ko sem to videl, sem padel na obraz in slišal
glas, ki je govoril. Ezk 1,28.
Če
primerjamo Ezekiela in apostola Janeza vidimo, da je Janez ob Gospodovem
veličastvu padel v nezavest, Ezekiel pa ne, a ga je videnje vseeno pretreslo. Padel
je na obraz, ali zaradi tega, ker ga je videnje pretreslo, ali zaradi
strahospoštovanja, ne vem.
Božji
Duh je dal Ezekielu moči da je lahko ponovno vstal in poslušal besede, ki mu jih je govoril Bog.
Bog
mu je naročil, da besede, ki mu jih bo govoril pove Izraelovim sinovom in tu
jih je imenoval uporniki, ker so se uprli Bogu.
Bog
je vedel, da Ezekiel v svoji moči ne bo mogel oznanjati Božje besede temu
uporniškemu ljudstvu, ki jih imenuje celo
z besedo škorpijoni. Zato mu Bog pravi, da naj se jih ne boji in naj se jim
ne pusti zbegati.
Torej
Bog je naročil, da Izraelcem govori besede navkljub temu, če bodo poslušali ali
ne.
Ali
se ne dogaja prav to tudi danes, v današnji cerkvi, ko Gospod znova in znova
govori Svojemu neposlušnemu ljudstvu, kakor pravi tudi v Jer 32,33: "Kazali so mi hrbet, ne obraza, in čeprav
sem jih poučeval, nenehno poučeval, niso poslušali, da bi sprejeli
opomin."
Bog
ga celo opozarja, kljub temu da ga je sam izbral za to poslanstvo, da naj ne bo
uporen kakor oni.
In ko
pravi v Ezk 2,5. . . . Vendar naj spoznajo,
da je bil prerok med njimi; vidimo, da ga je Bog poklical v službo preroka.
Nato
mu Bog naroči, naj poje knjižni zvitek, ki ga je pred njegovimi očmi razvil da
je lahko videl, da je bil popisan na obeh straneh. Ezekiel je bil poslušen in
ga je použil.
In
čeprav so bile na njem napisane žalostinka, tožba in bolečina, je postal ta zvitek v njegovih ustih sladek kakor med.
(Ezk 3,3).
Ps
119, 103 Kako sladki so mojemu nebu
tvoji izreki, bolj kakor med mojim ustom.
Nato
ga Bog potolaži z besedami, da ga ne pošilja k ljudem nerazumljivega jezika, k
tujcem, ampak k njegovemu ljudstvu, čeprav bi ga tujci poslušali, ti pa ga ne
bodo.
Bog
mu obljubi, da ga bo ojačal in usposobil: "Glej,
tvoje obličje sem naredil tako trdo, kakor je njihovo obličje, in tvoje čelo
tako trdo, kakor je njihovo čelo. Kakor diamant, trše od skale sem naredil
tvoje čelo. Ne boj se jih in pred njihovim obličjem se ne zbegaj, kajti uporna
hiša so." (Ezk 3;8,9).
In ko
beremo naprej se sprašujemo zakaj je moral Ezekiel pojesti zvitek, nato pa mu
Gospod v 3, 10 pravi: "Dalje mi je rekel: Sin človekov, vse moje besede, ki ti jih govorim, si vtisni v srce in jih poslušaj z
ušesi."
Ko mu
je Gospod povedal vse te besede, ga je Duh dvignil od tam in medtem je še
slišal za seboj mogočno bobnenje bitij, ki so slavila Gospodovo veličastvo –
mogočno bobnenje.
Ko ga
je duh dvignil je bil njegov duh poln bridkosti in razburjenja, kajti močna je
bila Gospodova roka nad njim. (Ezk 3,14).
Prišel
je k izgnancem v Tel Abib, ki so prebivali ob reki Kebar, kjer je prebival
sedem dni izmučen med njimi.
Nekdo
bi lahko rekel, da je doživeti nekaj takšnega, kar je doživel Ezekiel velika
čast in blaženo doživetje. Če pa se vsaj malo poglobimo v to, lahko doumemo, da
je bila predenj postavljena velika odgovornost in da je bilo doživetje tega
videnja in vsega kar je videl za njegovo fizično telo in duha utrujajoče, tako da
je po njem potreboval čas počitka, preden je začel izvrševati svoje poslanstvo.
Iz
teh poglavij lahko razberemo sledeče:
1.
Bog izbranega
človeka za Božje delo lahko pokliče
nenadoma.
2.
Božji izbranec ima
možnost da Božjo odločitev sprejme ali ne.
3.
Če se odloči slediti
Božjemu klicu, se mora ves čas zanašati na Božje vodstvo.
4.
Za vsako odločitev,
besedo in dejanje je odgovoren Bogu.
5.
Zaveda se, da bo
zaradi svojega dela za Boga zasramovan, izločen od večine, v nevarnosti,
težavah, preganjanju in nerazumljen.
7.4.2009
Ni komentarjev:
Objavite komentar