KAR SEJEMO TO ŽANJEMO – ODGOVORNOST ZA POSLEDICE.
2.del
Božji odgovori so vedno čudoviti
in globoko presunejo človekovo dušo, ker so tako zelo resnični, tako
globokoumni, in tako dotikajoči.
Ko sem danes prebrala v enem
sestavku, glede Adama in Eve, in že nekaj dni sem se spraševala, ali nimam
opravičila zato, da sem bila zapeljana, od satana, na primer, v ta zakon, z
zadnjim možem, pred Bogom, ker je pač satan močnejši, kakor jaz, in pač, sem si
mislila, da imam za to opravičilo pred Bogom. Ali sem sploh lahko bila kriva,
ko vendar nisem bila dovolj pazljiva, nisem
bila dovolj poučena, glede razpoznavanja glasov in Božje besede.
In spraševala sem se, Gospod, ali
res nimam nobenih olajšav pri tebi, zaradi vsega, kar se mi je zgodilo? A sem spoznala, da velja tudi zame in za vse
nas, kakor je Bog rekel Evi, da bodo zaradi posledic naših dejanj, ker smo posejala
nekaj, kar nebi smeli, poželi to, kar
sami nismo želeli posejati, nosili posledice svojih dejanj.
In ko sem danes brala o Adamu in
Evi, sem dejansko ugotovila, da je bil njun primer tako zelo podoben mojemu, da
me je presunilo. In ko sem prebrala, kako je bila kača prekanjena, kako je
obrnila besedo, pomen besede Boga, kako je Eva poslušala satanov glas, in kljub
temu, da je v ozadju vedela (vest), kaj je v resnici rekel Bog, natanko je vedela,
kaj jima je rekel Bog, toda enostavno je bila zaradi satanovega spreobračanja
Božje besede, prevarana, in začela je dvomiti v to, kar je Bog rekel, in bolj
verjeti v to, kar je rekel satan.
To pomeni, tudi Eva je bila
človek, tako kot smo mi, in je bila prevarana, čeprav je poznala Božji glas, in
dejansko je v svoji prevaranosti ta prepovedan sad ponudila tudi svojemu možu,
Adamu in ob tem dejanju sta oba grešila. In Adam bi imel pravico reči, v svoje
opravičilo: »Eva mi je to dala, jaz nisem nič kriv, jaz sem samo vzel, nisem je
mogel zavrniti.«
Toda to sploh ni res. Tako Adam
kot Eva, sta imela isto krivdo, isti greh, ne glede na to, kdo je bil prvi, ali
kdo je bil drugi. In ko pomislim, da to, kar sta posejala; to pomeni, ko sta se
dala zapeljati satanu, in jedla sad iz drevesa spoznanja dobrega in zla, je
bila neposlušnost temu, kar jima je Bog rekel. In potem sta dejansko oba imela
posledice zaradi tega, kar sta naredila; onadva osebno.
Kača
pa je rekla ženi: »Nikakor ne bosta umrla! V resnici Bog ve, da bi se vama
tisti dan, ko bi jedla z njega, odprle oči in bi postala kakor Bog, poznala bi
dobro in húdo.«
Žena
je videla, da je drevo dobro za jed, mikavno za oči in vredno poželenja, ker
daje spoznanje. Vzela je torej od njegovega sadu in jedla, dala pa je tudi
možu, ki je bil z njo, in je jedel.
Tedaj
so se obema odprle oči in spoznala sta, da sta naga. Sešila sta si predpasnika
iz smokvinih listov.
Zaslišala
sta glas Gospoda Boga, ki je ob dnevnem vetriču hodil po vrtu. Človek in
njegova žena sta se skrila pred Gospodom Bogom sredi drevja v vrtu.
Gospod
Bog je poklical človeka in mu rekel: »Kje si?« Rekel je: »Slišal sem tvoj glas
v vrtu, pa sem se zbal, ker sem nag, in se skril.« Pa je rekel: »Kdo ti je
povedal, da si nag? Si mar jedel z drevesa, s katerega sem ti prepovedal
jesti?«
Človek
je rekel: »Žena, ki si mi jo dal, mi je dala z drevesa in sem jedel.« Gospod
Bog je rekel ženi: »Kaj si to storila?« Žena je odgovorila: »Kača me je
zapeljala in sem jedla.«
Gospod
Bog je rekel kači:
»Ker
si to storila, bodi prekleta med vso živino in vsemi poljskimi živalmi. Po
trebuhu se boš plazila in prah jedla vse dni življenja. Sovraštvo bom naredil
med teboj in ženo ter med tvojim zarodom in njenim zarodom. On bo prežal na
tvojo glavo, ti pa boš prežala na njegovo peto.«
Ženi
pa je rekel: »Zares, mnogo boš trpela v svoji nosečnosti in v bolečinah boš
rojevala otroke. Po možu boš hrepenela, on pa bo gospodoval nad teboj.«
In
človeku je rekel: »Ker si poslušal glas svoje žene in jedel z drevesa,
o
katerem sem ti zapovedal in rekel: ›Nikar ne jej z njega!‹ naj bo zaradi tebe
prekleta zemlja; s trudom boš jedel od nje vse dni svojega življenja. Trnje in
osat ti bo rodila in jedel boš poljsko rastlinje. V potu svojega obraza boš
jedel kruh, dokler se ne povrneš v zemljo, kajti iz nje si bil vzet. Zares,
prah si in v prah se povrneš.«
Človek
je imenoval svojo ženo Eva, ker je postala mati vseh živih.
Gospod
Bog je naredil človeku in njegovi ženi suknji iz kože in ju oblekel.
Tedaj
je Gospod Bog rekel: »Glejte, človek je postal kakor eden izmed nas, saj pozna
dobro in húdo. Da ne bo zdaj iztegnil roke in vzel še z drevesa življenja ter
jedel in živel na veke!«
In
Gospod Bog je odpravil človeka iz edenskega vrta obdelovat zemljo, iz katere je
bil vzet. Izgnal je človeka in postavil vzhodno od edenskega vrta kerube in
meč, iz katerega je švigal ogenj, da bi stražili pot do drevesa življenja.
(3 Mojzesova 3:4-23).
Če pogledamo v naše življenje, če
mi naredimo napako, nosijo posledice te naše napake tudi naši otroci, in če se
ne pokesamo za ta greh, ki smo ga storili, celo rodovi za nami. To je resnično
grozljivo, kakšne posledice lahko nastanejo zaradi naše neodgovornosti, hude in
v človeški moči nepopravljive
In to pomeni, da sta Adam in Eva
sama trpela zaradi svojega dejanja, in zaradi tega dejanja je Eva v mukah
rojevala otroke in Adam je v mukah in v potu svojega obraza prideloval hrano,
za družino, da jo je prehranjeval, med trnjem in osatom, ki je rastlo povsod,
kjer se zemlja ni obdelovala.
Toda to še ni bilo tako strašno,
tako grozno, temveč, da sta s tem dejanjem prinesla prekletstvo na celotno
zemljo, na celoten človeški rod, in to je resnično nekaj strašnega, kako je
lahko eno dejanje zaslepljenosti, eno dejanje neposlušnosti Bogu, prineslo tako
krute posledice, tako strašne posledice, na celoten človeški rod, od njunega
življenja naprej, preko celotnega človeškega rodu, dokler ne pride Jezus
Kristus.
In resnično lahko rečem, zgrozila
sem se ob tem spoznanju, pretreslo me je, in šele sedaj vidim jasno, popolnoma
jasno, da se ne moremo nikoli opravičevati pred Bogom, posebno pa ne kristjani,
pa vendar tudi tisti, ki niso kristjani, da nismo krivi. Zakon setve in žetve
velja, tako za kristjane, kakor tudi za tiste, ki še nikoli niso slišali Božje
besede; torej še posebno za kristjane, za katere Bog veruje, da poznajo Njegovo
Besedo. To pomeni, če nismo poslušni Božji besedi, če je ne poznamo, in se
torej ne moremo ravnati po njej, prav tako zanje velja zakon setve in žetve.
Prišli
so gospodarjevi služabniki in mu rekli: ›Gospod, ali nisi posejal dobrega
semena na svoji njivi? Od kod torej ljuljka?‹ (Matej 13:27).
Božja
jeza se namreč razodeva iz nebes nad vsakršno brezbožnostjo in krivičnostjo
ljudi, ki s svojo krivičnostjo dušijo resnico. Saj jim je to, kar je mogoče
spoznati o Bogu, očitno: sam Bog jim je namreč to razodel. Kajti od stvarjenja
sveta naprej je mogoče to, kar je v njem nevidno, z umom zreti po ustvarjenih
bitjih: njegovo večno mogočnost in božanskost. Zato so ti ljudje
neopravičljivi. (Rimljanom 1:18-20).
In za vsako napačno dejanje, bomo
nosili posledice mi, naši bližnji, naši otroci, in vsi naši zanamci, če ne bomo
prekinili kroga tega prekletstva s svojim spokorjenjem, kesanjem,
spreobrnjenjem in priznavanjem Bogu, da smo grešili, da ni bilo prav, kar smo
storili, s priznavanjem tega, da smo bili neposlušni Bogu.
In resnično hvala Bogu, ker živo
govori, ker je živi Bog, in daje odgovore na naša vprašanja, ki nas lahko
globoko pretresejo, in nam lahko globoko pokažejo, pravo resnico, in tudi pot
iz vseh posledic, laži prevar in zvijač, v katere nas je ujel satan. Ta pot je
samo Jezus Kristus. In On je naš edini zagovornik pri Bogu.
Otroci
moji, to vam pišem zato, da ne bi grešili! Če pa že kdo stori greh, imamo pri
Očetu zagovornika, Jezusa Kristusa, pravičnega. (1 Janez 2:1).
In ko se obrnemo k njemu,
resnično iskreno in z vsem srcem, priznamo svoj greh in se od njega pokesamo,
imamo možnost, da zastavimo svoj korak na obnovljeno pot in da sprejmemo tudi
posledice naših dejanj, ki že so ali pa bodo prišle prej ali slej. Toda nikoli
se ne bomo mogli opravičevati, in reči, nisem bil kriv, zapeljan sem bil.
Ne, vsak človek mora prevzeti
odgovornost za svoja dejanja, pred Bogom in pred ljudmi. Amen!
Ni komentarjev:
Objavite komentar