PRIČEVANJA

13. dec. 2021

Razmišljanja moja - ON SAM GA UTRJUJE, NAJVIŠJI!

 

Toda o Sionu se bo reklo:

»Mož za možem je v njem rojen,

on sam ga utrjuje, Najvišji.«

Ps 87:5

 

 

ON SAM GA UTRJUJE, NAJVIŠJI!

 

 


 

 

 

Ob prevajanju teksta o ponovnem rojstvu v duhu iz Duha in ob razmišljanju o mojem velikem hrepenenju, da bi Božji služabniki v večini svojega življenja odsevali Kristusov lik, me je globoko spreletelo spoznanje, da pričakujem od sobratov in sosester, da so to, kar vedno ne morejo biti, ker je to odvisno od trenutnega stanja Duha v človeku, in se vidno izkazuje s sorazmernostjo posvečenosti ali človeškosti.

 

Nad tem spoznanjem sem bila zelo pretresena. Zdelo se mi je tako zelo sebično, hkrati pa je izražalo moj strah, da nebi kdorkoli v meni in na mojem zunanjem izkazovanju »krščanskega videza«, povzročil spremembe; duhovne ali čustvene, ki bi lahko zrušile krhko duhovno predstavo v meni, o meni sami in o drugih, ter drugih o meni.

 

V bistvu sploh ne gre toliko za zunanji vtis, kakor za željo, da bi bili tudi kristjani med seboj, zmožni drug drugemu izkazovati pravo Božjo ljubezen.

 

Popolnoma se zavedam, da nismo Bog. Popolnoma se zavedam, da živimo v svetu greha in zla, ki nas obkroža s stvarmi, ki si jih v svojem življenju ne želimo več. Popolnoma jasno mi je, da se lahko še tako trudimo, a ne bomo v popolnosti mogli delati tega kar hočemo, navkljub obnovljenemu duhu, ampak tudi to, kar nočemo. Saj sam apostol Pavel pravi:

 

»Saj ne razumem niti tega, kar delam: ne delam namreč tega, kar hočem, temveč počenjam to, kar sovražim. Če pa počenjam to, česar nočem, priznavam, da je postava dobra. Potemtakem tega ne počenjam več jaz, ampak greh, ki prebiva v meni. Vem namreč, da v meni, hočem reči v mojem mesu, ni nič dobrega; kajti dobro hoteti je sicer v moji môči, dobro delati pa ni. Ne delam namreč dobrega, ki ga hočem, marveč delam zlo, ki ga nočem. Če pa delam to, česar nočem, tega ne počenjam več jaz, ampak greh, ki prebiva v meni.« (Rimljanom 7:15-20).

 

Tudi to vem, da smo ljudje, ki smo postali Božji otroci, po njegovi čudoviti milosti, še vedno na poti obnove uma, iz starega v nov način razmišljanja, dojemanja in življenja, vsak pač na svoji stopnji.  Toda sprašujem se, ali si raje želim v drugem videti lažni, narejeni, zunanji vtis pobožnosti, čeprav je zaigran, ali si bolj želim videti to, kar v tistem trenutku je, samo človek, a vseeno drugačen od človeka, ki še ni prišel k Bogu.

 

Presojanje – zunanje presojanje, kdo je in kdo ni; koliko kdo je in koliko kdo ni; s človeškimi očmi, le kaj drugega je to, kakor samopravičnost, ponos in strah.

 

Kdo tako živi? Kdo si tega želi?

 

Tisti, ki je nesiguren vase in v to kar je v Kristusu on in tisti, ki prihajajo na bogoslužja. Tisti, ki je ranjenih čustev in je prepričan, da človek izpolnjen z Božjo ljubeznijo, ne bo nikoli ranil drugega človeka. Tisti, ki se boji, da bi ga stik s takšnim človekom pohujšal, okužil, ga umazal.

 

Toda s tem ni rečeno, da niso prav nanovo rojeni kristjani, ob vsem kar vidijo in glede na njihovo trenutno dojemanje in doživljanje Duha, tako zelo pohujšani ob vsem, kar vidijo in slišijo v času svoje nedoraslosti in neutrjenosti duše, da v svoji ranjenosti in nerazumevanju, da je Cerkev živ organizem in skupek ljudi na različnih stopnjah duhovne zrelosti, zapustijo Cerkev in se ne vrnejo nikoli več. Za to so soodgovorni tudi tisti, ki že dlje časa hodijo s Kristusom in bi morali biti že učitelji in zgled drugim.

 

Upati si, biti to kar si trenutno v Kristusu, ne glede na vidno nianso duhovnega stanja v sebi ali drugih in verovati, da si navkljub temu Bogu všeč in da te ljubi, to je pravo krščansko življenje.

 

Mogoče obstaja strah: »Če on, ona ne izkazuje tega, kar jaz mislim, da bi moral, potem ne bo mogoče uspelo niti meni.«

 

O, Bog, ali nismo odvisni od Tebe in ne od ljudi?

 

Ali nas lahko karkoli umaže od zunaj, dokler ne pride v naše srce greh obsojanja, primerjanja, krščanskega perfekcionizma, ko poskušamo stvari obvladovati s svojo močjo, namesto da bi Bogu dovolili, da naredi po svoje, na svoj način in ob svojem času.

 

Nikoli, nikoli ne moremo biti podobni Bogu, če on sam ne naredi te podobnosti v nas in jo tudi ohranja, seveda, če mu dovolimo. S tem pa še ni rečeno, da se nam ni potrebno prizadevati za to, z branjem Svetega pisma, molitvijo, prihajanjem na bogoslužja. In to je konstantna in trajna stvar v življenju spreobrnjenega človeka, ki ga je Bog dvignil iz blata tega sveta, s tem da ga je očistil v svoji Sveti krvi in postavil na Skalo. Kakor mora umazan otrok vsak večer biti skopan, ali vsaj umit z vodo, tako smo tudi mi, kristjani, vedno potrebni te krvi očiščenja. Toda nekateri se približamo bolj, nekateri manj. Nekateri celo mislimo, da se nam bo približal kar On sam, ne da bi izrazili potrebo po tem. Lahko stojimo pod curkom, lahko ob njem, da nas le poškropi, ne pride pa v globino.

 

In kaj sedaj? Bog, pomagaj mi, kajti če je v meni tako velika ljubezen, kakor jo imaš ti do mene, potem lahko ljubim in odpuščam, kakor si ti odpustil meni, vedno in popolnoma.

 

Toda priznam, v meni je ni toliko, včasih skoraj nič. Ne, v meni je tako malo ljubezni, da ne »ne vidim vedno tega«, kar delaš Ti v drugih z očmi ljubezni, ker se vse tako ali tako ne vidi, ampak gledam na vidna znamenja, ki niso vedno odraz tvojega trenutnega duhovnega dela.

 

O, Bog, pomagaj mi, kajti želim biti podobna Tebi, a ne morem in prav zato iščem v drugih podobnost, ki bi mi pokazala količino tvoje prisotnosti v Cerkvi.

 

Gledam druge, a ne vidim sebe in ne vidim Tebe, kakor bi te morala videti in gledati. Kajti ti si v Cerkvi, Bog, ki ljubi človeka, ki se ne rešuje s svojo močjo; niti en dan, niti en trenutek.

 

Kajti ko bom gledala Tebe, bom ljubila kakor ljubiš Ti in si bom upala biti to, kar sem, tudi v svoji človeškosti in človeškosti drugih, dokler sem še tu na zemlji.

 

15.1.2010


Ni komentarjev:

Objavite komentar