DRUGI DEL:
RELIGIOZNI DUH
MASKE RELIGIOZNEGA DUHA
Duh Jezabele
Duh Jezabele je oblika religioznega duha. Prav kakor je bila
Jezabela ambiciozna in manipulativna žena kralja Ahaba - šibkega voditelja, ki
ji je dovolil, da je narekovala politiko njegovega kraljestva - tako duha
Jezabele po navadi najdemo tam, kjer lahko izpodriva šibko vodstvo. Duh Jezabele
si svoj vpliv po navadi ustvari s sklepanjem političnih zvez. Da bi lažje
manipuliral, se največkrat vede ponižno oziroma podložno, potem, ko si pridobi
oblast, pa se razkrije kot močan, nesramno prevzeten duh, ki kontrolira. Ta
duhovni problem kljub svojemu imenu ni omejen na ženske.
Jezabela "se razglaša za prerokinjo” (Razodetje 2,20).
To je eden od znakov, ki izdaja lažne preroke, delujoče v religioznem duhu
nadvse so zaposleni s svojim lastnim priznanjem. Kolikor bolj v nas prebiva
iskanje samega sebe in potreba po javnem priznanju, toliko bolj bo naša služba
pokvarjena. Ljudje, ki so hitro užaljeni, če jim ne pripade določena titula ali
določen položaj, takšne titule ali takšnega položaja sploh ne bi smeli imeti. Razlika
med človekom, ki ga motivira želja po javnem priznanju, in drugim, ki ga
motivira ljubezen do Gospoda, je razlika med lažnim in pravim prerokom. Sam
Gospod je povedal:
"Kdor govori sam od sebe, išče svojo slavo [ali "priznanje”], kdor pa išče slavo tistega, ki ga je poslal, je resničen in v njem ni krivice.”
(Evangelij po
Janezu 7,18)
Ker Jezabela zahteva svoje lastno priznanje, služi
sovražniku pravega preroštva. Jezabela je bila največji sovražnik enemu izmed
najmočnejših prerokov Stare zaveze, Eliju, ki s svojim delovanjem kot tip
oziroma zgled predstavlja pripravljanje poti za Gospoda. Duh Jezabele je eden od
najmočnejših oblik religioznega duha, ki se trudi preprečiti Cerkvi in svetu,
da bi bila pripravljena na Gospodov prihod.
Duh Jezabele še posebej napada preroško službo, ker ima ta
pomembno vlogo pri pripravi poti za Gospoda, Zato je Janeza Krstnika preganjala
poosebljena Jezabela, Herodova žena, Preroška služba je glavno sredstvo, prek
katerega Gospod daje svojemu ljudstvu pravočasno, strateško usmeritev. Jezabela
ve, da s tem, ko odstrani pravi preroke, naredi ljudi ranljive in dovzetne za
njene lažne prerokbe, kar vedno vodi v malikovanje in duhovno prešuštvo.
Ko nihče ne sliši resničnega Gospodovega glasu in na tem
področju zeva praznina, so ljudje mnogo bolj dovzetni za sovražnikove prevare.
Zato je Jezus imenoval verske voditelje svojega časa ”slepi vodniki” (Evangelij
po Mateju 23,16), Ti ljudje, ki so bolje kakor kdor koli drug na svetu poznali
preroštva o Mesiji, so naravnost pred sabo gledali tistega, ki je v vsem
izpolnil ta preroštva, pa so mislili, da ga je poslal Belcebub.
Jezabelini Baalovi preroki so se tudi posvečali žrtvovanju,
celo tako zelo, da so, ko so hoteli, da se njihov bog manifestira, prebadali
sami sebe in se tolkli. Glavna strategija religioznega duha je, da se cerkev
posveti takšnemu ”žrtvovanju”, ki sprevrača zapoved, naj vsak dan vzamemo svoj
križ. To sprevračanje skuša doseči, da bolj zaupamo svojim žrtvam kakor
Gospodovi žrtvi. Obenem hoče z žrtvami in daritvami Boga prisiliti, naj se
manifestira. To je izraz grozljive zablode, po kateri naj bi si s svojimi
dobrimi deli nekako kupili Božjo milost in njegovo prisotnost.
Korenina samopravičnosti
Namen ”križanja samega sebe” ni, da bi dosegli pravičnost,
očiščenje ali duhovno zrelost oziroma da bi storili, da se Gospod manifestira;
to ne bi bilo nič drugega kakor čaranje. Mi smo "križani skupaj s
Kristusom” (Pismo Galačanom 2,20). Če "križamo sami sebe”, nas to vodi le
v samopravičnost, ki je ena od najnizkotnejših oblik ponosa. Takšen ponos je
zelo varljiv, ker daje vtis modrosti in pravičnosti. Apostol Pavel nas je
posvaril glede tega:
”Ne pustite, da vam vzame nagrado tak, ki se vdaja samoponiževanju in čaščenju angelov, ko vrta v svoja domnevna videnja in se brez vzroka napihuje v svojem mesenem umu, ne drži pa se glave, iz katere se po sklepnih vezeh hrani in povezuje celotno telo in tako uspeva v Božji rasti. Če ste torej s Kristusom odmrli prvinam sveta, zakaj bi si dali prepovedovati, kakor da še živite posvetno: »Ne prijemaj, ne okušaj, ne dotikaj sel« Saj mora vse to izginiti z uporabo. To so človeške zapovedi in nauki, S svojo umišljeno pobožnostjo, ponižnostjo in strogostjo do telesa dajejo te reči sicer vtis modrosti, a dejansko niso za drugo, kot da gódijo mesu.” (Pismo Kološanom 2,18-23)
Religiozni duh bo povzročil, da se glede svojega duhovnega
stanja počutimo nadvse dobro, dokler smo
Seveda naj bi bili disciplina in žrtvovanje samega sebe
osnovni lastnosti vsakega vernika. O tem, ali nas vodi religiozni duh ali Sveti
Duh, namreč odloča motivacija, ki je za njima. Religiozni duh nas motivira s
strahom in krivdo ali s ponosom in častihlepnostjo. Sveti Duh nas motivira z
ljubeznijo do Božjega Sina.
Uživanje v samoponiževanju je simptom, ki gotovo kaže na
religioznega duha. To ne pomeni, da lahko zanemarjamo osebno disciplino, post,
ali trdo ravnanje s svojim telesom, kakršno omenja Pavel. Težava nastopi, če v
tem najdemo nek perverzen užitek, namesto da bi uživali v Božjem Sinu.
Varljivo razodetje
Pismo Kološanom 2,18-19 govori, da je človek z religioznim
duhom nagnjen k samoponiževanju in da se pogosto predaja čaščenju angelov ali
zavzema nepravilno stališče do videnj, ki jih je imel. Religiozni duh želi, da
častimo kar koli ali kogar koli, samo ne Jezusa. Isti duh, ki se predaja
čaščenju angelov, bo hkrati naklonjen pretiranemu povzdigovanju ljudi.
Varovati se moramo vsakogar, ki neprimerno ali pretirano
povzdiguje angele ali pa Božje može in žene, in tudi vsakogar, ki uporablja
videnja, ki jih je prejel, da bi si pridobil neprimeren vpliv na cerkev. Bog nam
ne daje videnj, da bi nas ljudje bolj spoštovali ali da bi dokazal veljavnost
naše službe. Sad pravega razodetja je ponižnost, ne ponos.
Sveto pismo nas seveda uči, da kristjani imajo takšna
izkustva, in v Apostolskih delih 2,17 tudi piše, da bodo le-ta v zadnjih dneh pred Jezusovim prihodom, postala pogostejša. Vendar je Jezus tudi opozoril, da bo v zadnjih dneh nastopilo
mnogo lažnih prerokov (prim. Evangelij po Mateju 24,11). Preroško razodetje, ki
zares prihaja od Boga, je ključnega pomena za Kristusovo telo. Sovražnik to
dobro ve, zato bo dvignil mnogo lažnih prerokov. Toda njih ni težko razpoznati.
Kakor je Pavel opozoril Kološane, nevarnost ne prihaja od tistih, ki imajo
preroška razodetja, temveč od tistih, ki se zaradi njih napihujejo.
Religiozni duh vedno hrani in spodbuja naš strah ali ponos,
medtem ko prava duhovna zrelost brez izjeme vodi v vedno večjo ponižnost. To
napredovanje v ponižnosti se najlepše kaže v življenju apostola Pavla.
V Pismu Galačanom, za katerega menijo, da je bilo napisano
leta 56 po Kr., je povedal, da je v Jeruzalemu obiskal prve apostole in da
"mi niso ničesar dodatno naložili” (2,6). S tem je povedal, da ima prav
toliko, kakor oni. V Prvem pismu Korinčanom, ki je bilo napisano kakih šest let
pozneje, je samega sebe imenoval "najmanjši izmed apostolov'* (15,9). V
Pismu Efežanom, ki je bilo napisano okrog leta 61 po Kr., je rekel, da je
”najmanjši izmed vseh svetih” (3,8). Ko je približno leta 65 po Kr. pisal
Timoteju, pa je Pavel glede sebe rekel, da je "prvi med grešniki” (1.
pismo Timoteju 1,15), in dodal, da je našel usmiljenje. Pravo razodetje Božje
milosti je čudovit protistrup religioznemu duhu.
Iz tega je razvidno, da v prvih letih svoje službe tudi
veliki apostol verjetno ni bil povsem prost ponosa. Kdo izmed nas pa bi zase
lahko rekel, da je? Vendar pa upam, da vsi rastemo v milosti in s tem tudi v
ponižnosti.
Mladi apostoli lahko kažejo precej ponosa, vendar so lahko
še vedno pravi apostoli. V tem primeru je ključnega pomena to, v katero smer se
gibljemo. Se zaradi svojih razodetij, svojega poslanstva ali svojih dosežkov
napihujemo? Ali pa rastemo v milosti in ponižnosti?
Mučeniški sindrom
Mučeniški sindrom, povezan z duhom religioznosti, je ena
najbolj skrajnih in smrtonosnih zablod. Zares biti mučenik za vero in dobesedno
izgubiti življenje za Kristusa je ena največjih časti, kar jih lahko prejmemo v
tem življenju. V svoji sprevrženi obliki pa gre za kar najbolj žalostno vrsto
prevare.
Ko se religiozni duh poveže z mučeniškim sindromom, je
takšnega človeka skorajda nemogoče osvoboditi od zmotnega prepričanja, da ”trpi
za evangelij”. Če pride tako daleč, vidi vsako zavračanje ali opozorilo, ki ga
prejme od drugih, kot ceno, ki jo mora plačati, da bi "stal za resnico”.
To popačeno gledanje ga bo vodilo še dlje stran od resnice in od vsake priložnosti,
da bi spoznal svojo napako.
Mučeniški sindrom je lahko tudi izraz samomorilnega duha.
Včasih je lažje "umreti za Gospoda”, kakor zanj živeti. Ljudje, ki imajo
sprevrženo predstavo o križu, se bolj veselijo smrti kakor življenja. Ne morejo
videti, da je smisel križa vstajenje, ne grob.
Psihologija samopomoči!
Obstaja gibanje ”psihologije samo-pomoči", ki skuša v
cerkvi nadomestiti moč križa. Psihologija, ki temelji na človeških predstavah,
je "drug evangelij” (2. pismo Korinčanom 11,4); je sovražnik križa in še
ena oblika religioznega duha. Pavel nas je opozoril:
"Kakor
ste torej sprejeli Gospoda Kristusa Jezusa, v njem živite, ukoreninjeni in
sezidani v njem ter utrjeni v veri, kakor ste bili v njej poučeni, polni
zahvaljevanja. Glejte, da vas kdo ne ujame s filozofijo in prazno prevaro,
ravnaje se po človeškem izročilu in po prvinah tega sveta, ne pa po Kristusu.”
(Pismo Kološanom 2,6-8)
Do neke mere vsi potrebujemo ”notranje ozdravljenje”, toda
večina tega, kar se imenuje "notranje ozdravljenje”, ni nič drugega, kakor
izkopavanje "starega človeka” in poskušanje, da bi ga ozdravili. Odgovor
za te globoke rane ni nek postopek ali formula, ampak preprosto odpuščanje. Ko
pristopimo h križu in smo deležni odpuščanja in resničnega sprejetja, ki
temelji na Jezusovi krvi, odkrijemo popolno ljubezen, ki lahko izžene vse
strahove ter nas opere vse grenkobe in zamere.
Zdi se, da je to preveč preprosto, toda Pavel je ravno zato rekel: "Bojim pa se, da se ne bi vaše misli skazile in oddaljile od preprostosti, čistosti do Kristusa” (2. pismo Korinčanom 1:1,3).
Odrešenje je
preprosto. Osvoboditev je preprosta. Glavna sovražnikova strategija, kako
razvodeneti moč evangelija, je v tem, da mu začnemo dodajati razne stvari -
tako je bila prevarana Eva. K evangeliju dodajamo, ker se nam nekako zdi, da
stvar ne bo sprejemljiva, če je ne napravimo bolj blesteče ali abstraktne.
Ravno zato moramo postati kakor otroci, da lahko vstopimo v kraljestvo.
Gospod je zapovedal moškemu in ženski, naj ne jesta z drevesa
spoznanja dobrega in zla, ker bosta zaradi tega umrla. Ko je kača glede te zapovedi
spraševala Evo, je Eva odgovorila, da ne smeta jesti z drevesa in se ga
"tudi ne dotikati” (1. Mojzesova knjiga 3,3). Vendar Gospod o tem, naj se
ne dotikata drevesa, ni rekel ničesar.
Dodajanje k Božjim zapovedim je enako nevarno kakor
odvzemanje od njih. Vsakdo, ki si domišlja, da lahko lahkomiselno dodaja k
Božji besedi, je ne spoštuje dovolj, da bi se je lahko v trenutku preizkušnje
držal. Če nas satan pripravi do tega, da začnemo dodajati ali odvzemati od
Božje besede, ve, da je naš padec neizbežen, prav tako kakor je bil Evin.
Čeprav obstaja mnogo "krščanskih” filozofij in terapij, ki dajejo videz modrosti, so mnoge med njimi preprosto poskusi, kako nadomestiti Svetega Duha. Nekateri ljudje potrebujejo svetovanje in obstaja tudi nekaj odličnih krščanskih svetovalcev, ki vodijo človeka h križu. Vendar pa jih večina drugih svetovalcev preprosto pelje v črno luknjo osredotočenosti nase, v črno luknjo, ki jih bo požrla in ki bo skušala posesati vase tudi vse, ki so zraven. Kljub krščanski terminologiji je ta filozofija sovražnik Kristusovega križa.
Ni komentarjev:
Objavite komentar