PREBUJENJE ASBURY
– Kentucky –
DVE PREROKBI PREBUJENJU ASBURY
18. februar 2023 | Avtor: Sam Storms
Stavim, da je ta naslov pritegnil vašo pozornost,
kajne? Morda ste takoj pomislili, da so »prerokbe« prišle vnaprej in govorile o
začetku prebujanja. Pravzaprav zadevajo njegov konec.
Naj že na začetku povem, da verjamem, da je to, kar se
dogaja v Asburyju (in zdaj na številnih drugih univerzah), pravo izlitje Duha,
ki ga je poslal Bog. Ni mi vseeno, kako temu pravite: Revival? Prebujanje?
Obnova? Pomembno je, ali je Bog res v tem, in verjamem, da je. To pravim, ker
nisem obiskal Asburyja. Moje stališče temelji v veliki meri na podlagi tega,
kar sem prebral na spletu in slišal od zaupanja vrednih prijateljev, ki so bili
prisotni pri tem. Toda v tem, kar pravijo ali kar sem prebral, ne vidim ničesar,
kar bi me vodilo k sklepu, da je to verski dogodek, ki ga je ustvaril človek
ali da je namišljen.
Kot rečeno, ne trdim, da se ne promovirajo telesna
razkazovanja, čustvena ekstravaganca in morda celo nebiblijski nauki. Navedite
pravo oživitev v zgodovini Cerkve, kjer teh pojavov ni bilo. Kadarkoli se Božji
Duh premakne, Satan sledi tempu (ali tako je rekel JI Packer). Vedno bodo
zmešnjave in napake ter manipulacije, kadar koli bodo zlomljeni, kajti vpleteni
so grešniki, kot sva ti in jaz. Ne opravičujem jih. Ne opravičujem jih.
Preprosto priznavam, da obstajajo ob vsakem oživljanju, prebujenju ali
priložnosti duhovne prenove.
»V redu, Sam. Preidi na svoje. Kakšne so vaše
prerokbe?"
Preden grem naprej, nekaj pojasnila. Kar bom delil,
niso prerokbe v svetopisemskem pomenu izraza. So opažanja, ki izhajajo iz
ponavljajoče se realnosti v cerkveni zgodovini in zdravega razuma. Torej, da,
uporabil sem besedo "prerokbe", da bi pritegnil vašo pozornost!
Delovalo je, kajne? In ja, verjamem v sodobno veljavnost duhovnega daru
prerokovanja.
Prva "prerokba" je naslednja: prebujenje v
Asburyju se bo končalo. Pravzaprav se je vsako oživljanje ali prebujenje v
cerkveni zgodovini tudi končalo. To je edini skupni dejavnik vseh oživitev.
Pridejo do konca. Tudi najbolj veličastna, svetopisemska in najlepša obujanja
ne morejo trajati večno. Bog tega nikoli ni nameraval, da bi trajala v nedogled.
Navsezadnje se morajo ljudje sčasoma vrniti na delo,
nazaj v šolo, nazaj k košnji trave in menjavi plenic ter nakupovanju živil in
vsem številnim dejavnostim, ki sestavljajo življenje na zemlji. Preprosto ni
mogoče, niti zaželeno, da ljudje vsako uro budnosti preživijo v skupnem
čaščenju in molitvi. Seveda si želim, da bi ljudje več časa kot ga, namenili
hvalnicam in priprošnjam ter medsebojnim spodbujanjem in molitvi za
ozdravljenje bolnih. Toda življenje teče naprej in njegove odgovornosti in
obveznosti ne izginejo, ko pride preporod.
Torej, čeprav se morda zdi očitno, je vseeno treba
povedati: prebujenje v Asburyju se bo sčasoma končalo. Učenci se bodo vrnili v
razrede. Profesorji bodo poučevali še naprej. Obiskovalci iz vse države bodo
odšli domov. In to je v redu. Več kot ok, in je neizogibno.
In to vodi do moje druge "prerokbe" o
dogodkih v Asburyju. Ko se bo prebujenje končalo, bodo številni jedki, cinični,
kritiki (čeprav je treba opozoriti, da niso vsi jedki, cinični in kritični!) opozorili na
njegov konec kot zanesljiv dokaz, da so bili dogodki v Asburyju vse prej kot
oživitev. »Glej,« bodo rekli, »če bi bilo to resnično izlitje Duha, bi se
nadaljevalo brez omejitve. Končalo se je, ker so ga napajali meso in čustveni
ekscesi brez nadzora.«
No, ne. Dejstvo je, da se v Asburyju ali na drugih
prebujanjih, ki jih je poslal Bog, ne zgodi nič, kar ne bi izzvalo jeze tako
imenovanih »razsodnih« bloggerjev. Živijo v nenehnem strahu pred čustvi, tudi
ko se čustva ali naklonjenosti posameznika vžgejo zaradi razodetja božanske in
svetopisemske resnice. Skoraj vse, kar se dogaja med karizmatiki, obsojajo kot
demonsko ali kot izmišljeno ali kot psihološko povzročeno. Navsezadnje, tako
nam pravijo, Bog s svojo prisotnostjo in močjo ne bi blagoslovil ljudi, ki
molijo v jezikih in molijo za bolne ter strastno častijo z dvignjenimi rokami
ali se ponižno kesajo kleče na kolenih.
Sumim, da ste v mojih dveh »prerokbah« iskali nekaj
bolj senzacionalnega. Oprosti, ker sem te razočaral. Ampak pozorno poslušaj.
Naj vas morebitna prekinitev dogodkov v Asburyju in
drugih univerzitetnih kampusih ne napelje na sklep, da to ni bilo od Boga. Naj
še enkrat povem: vsako oživljanje v zgodovini cerkve se je enkrat končalo. To
je edina lastnost, ki je skupna vsem oživitvam.
Namesto tega molite za vse tiste, ki sodelujejo pri
tem prebujanju. Molite, da bodo ostali osredotočeni na premoč in osrednjo vlogo
Jezusa Kristusa ter oživljajočo moč Evangelija. Molite, da bodo kasneje hodili
in govorili kot ljudje, ki so se resnično srečali s Svetim Duhom na načine, ki
jim je spremenil življenje. Molite, da bi sad tega dogodka vplival po vsej
zemlji in še celo izven nje. Če je le mogoče, odpotujte v Asbury in sami
izkusite moč očitne Božje prisotnosti. Če ne morete, si ga oglejte na spletu in
preberite spodbudne zgodbe življenj, ki se spreminjajo v Kristusovo slavo.
Nek novinar je rekel: »Ne glede na to, ali ste tam, na
licu mesta dogajanja, V Asburyju, ali dogajanje opazujete od daleč, preko
spleta, Bog Sveti Duh ni nemočen, da vas nebi mogel doseči prav tam, v vašem
domu, kajti On vidi vaše srce.
In molite, da bo Bog znova obiskal svoje ljudstvo,
morda celo v vaši cerkvi, na fakultetah, ali kjerkoli.
Sam Storms
užhttps://www.samstorms.org/enjoying-god-blog/post/two-prophecies-concerning-the-asbury-awakening
Asbury prebujenje se je razširilo tudi na univerzo Lee: »Mogočna božja poteza se
je začela to jutro.«
Ogenj oživitve še naprej močno gori na Univerzi
Asbury, tudi po 133 urah, in zdaj se to izlitje Svetega Duha širi na več
univerzitetnih kampusov.
Kot poroča CBN News, so ljudje več dni pričevali,
brali sveto pismo, častili Boga in molili v nenehnem prebujanju, ki se je
začelo 8. februarja na tej zgodovinski krščanski univerzi v Wilmoru v
Kentuckyju. Sodelovali so študentje, profesorji in lokalni cerkveni voditelji.
Študenti iz več fakultet so zdaj privabljeni v kampus
Asbury. Po več poročilih so v Asburyju odprli še eno kapelo, saj so trije
avditoriji v kampusu zdaj polni ljudi.
Thane Hutcherson Ury, profesor na šoli, je v objavi na
Facebooku 11. februarja zapisal, kako je oživitev v Asburyju povzročila, da so
mnogi pastorji, iskalci Boga in avtobusi polni študentov iz drugih šol prišli
na kampus iskat Boga. Naštel je 24 drugih univerz, od koder so prihajali polni
avtobusi študentov, da bi obiskali Asburyjevo prebujenje.
Ena od šol, ki jih je Ury navedel, je univerza Lee,
zasebna krščanska fakulteta v Clevelandu v Tennesseeju.
MORATE OGLEDATI
CBN News Intervjuji s kaplanom univerze Lee kot DRUGI preporod kampusa,
ki se vname z rešitvijo, odrešitvijo, ozdravljenjem: 'Božji duh se premika'.
V ponedeljek je Fultz rekel, da je oživitev dosegla
kampus Lee, in zapisal: »Mogočna Božja poteza se je začela danes zjutraj v
Leeju in se je krepila ves dan. Bližamo se 10. uri, nič drugega kot glasovi v
molitvi, čaščenju, in kesanju.«
Vključil je tudi video posnetek bogoslužja v kamniti
kapeli kampusa. Študentje so prihajali v kapelo, klicali k Bogu, molili in se
kesali.
Fultz je še naprej tvital posodobitve in zapisal: »Posodobitev:
12 ur čez, še vedno raste, še vedno se obožuje, še vedno se kesa. Izaija 64 - Raztrgajte
nebo o Gospod, in pridi dol!!!"
1 Kakor požiga ogenj dračje
in vre ogenj vodo,
so za razodetje tvojega imena tvojim
nasprotnikom
narodi trepetali pred teboj.
2 Ko si delal strašne reči, ki jih nismo
pričakovali,
si stopil dol, pred teboj so se tresle
gore.
3 Od vekomaj niso slišali,
mi nismo zaznali,
oko ni videlo Boga razen tebe,
ki bi kaj storil za tistega, ki ga čaka.
4 Naproti prihajaš tistemu, ki z
veseljem ravna pravično,
tistim, ki se te spominjajo na tvojih
potih.
Glej, ti si se srdil in mi smo grešili,
če bi se vedno držali tvojih poti, bi
bili rešeni.
5 Vsi smo postali kakor umazanec,
vsa naša pravična dela kakor umazana
obleka.
Vsi smo oveneli kakor listje,
naša krivda nas je odnesla kakor veter.
6 Nikogar ni, ki bi klical tvoje ime,
ki bi se prebudil, da bi se te držal,
kajti skril si svoj obraz pred nami,
prepustil si nas môči naše krivde.
7 In zdaj, Gospod, si ti naš oče!
Mi smo glina, ti si naš upodabljavec,
vsi smo delo tvojih rok.
8 Ne srdi se preveč, Gospod,
ne spominjaj se vekomaj krivde,
glej, ozri se vendar, vsi smo tvoje
ljudstvo.
9 Tvoja sveta mesta so postala puščava,
hči sionska je postala puščava,
hči jeruzalemska pustinja.
10 Hiša našega posvečenja in našega
poveličanja,
kjer so te slavili naši očetje,
je postala pogorišče ognja,
sleherna naša dragocenost je postala
razvalina.
11 Se boš, Gospod, pri tem še
obotavljal,
boš molčal in nas poniževal čez mero?
(Izaija 64:1-11).
Nekaj ur pozneje, v torek zjutraj
ob 1:30, je bila Leejeva kapela še vedno polna študentov, ki so častili Boga.
»1:30 zjutraj, odrešitev, osvoboditev in ozdravitev so
tukaj! Izaija 40 - glas kliče v puščavi, pripravi pot Gospodu!" je zapisal
Fultz.
Glas kliče:
V puščavi pripravite pot Gospodu,
zravnajte v pustinji cesto našemu Bogu!
4 Vsaka dolina naj se vzdigne
in vsak hrib in grič naj se poniža,
kar je vijugasto, naj bo ravno,
in grebeni naj bodo ravnina.
5 Razodelo se bo Gospodovo veličastvo
in videlo ga bo hkrati vse meso,
kajti Gospodova usta so govorila.
(Izaija 40:3-5).
V torek je en uporabnik Twitterja zapisal , da je
"POŽIVLJENJE DEFINITIVNO TU!!!!
"OŽIVLJENJE JE DEFINITIVNO TU!! Univerza Lee je v
teku. Začeli so z oživljanjem danes zjutraj okoli 11. ure in še vedno trajajo,
ko to tipkam!! Povem vam... JE TUKAJ!! Oživljanje se širi po ZDA Besede lahko
Ne morem izraziti navdušenja, ki ga trenutno čutim. To je neverjetno!!,"
je zapisal uporabnik.
Francis Asbury
Kdo je Francis Asbury
Francis Asbury uteleša temo serije The Asbury Triptych
Series: »Slediti Božjemu klicu v svojem življenju morda ni lahko, a je
nagrajujoče.«
Znan po svojem motu, 'Moram voziti ali umreti,' kmalu
postane najbolj prepoznaven posameznik v kolonijah, potuje do največjih dvorcev
kolonij in številnih skromnih bivališč na meji. Njegova prizadevanja edinstveno
prečkajo tudi verske in etnične meje. Frančišek je človek pred svojim časom.
Skica Richarda Douglasa Asburyja, ki spi na prostem in
se naslanja na svojega konja, simbolizira moškega. Življenje mladega,
neizkušenega pridigarja iz angleške železarske industrije brez pomote uteleša
koncept vztrajnosti. Zdi se, da je trdo delo njegovega šestletnega vajeništva v
železarski obrti njegovo telo pripravilo na strogo življenje, ki ga bo sprejel
v kolonijah. Ko se znajde na ameriških obalah, dela v sedlu (nikoli nima
lastnega doma) do svoje smrti 45 let pozneje. Na nek način je Francis Asbury
britanski ustanovitelj Amerike.
Francis je bil rojen ljubečim staršem leta 1745,
preživi prvih 26 let svojega življenja v regiji West-Midlands v Angliji za
delavce. Pri 6 letih bere Sveto pismo, pri 13 se začne ukvarjati z železarstvom
in svojo prvo pridigo pridiga pred svojim 16 letom. Pri 26 letih zapusti svojo
družino, prijatelje, dekle in domovino in se poda v divjine Ameriške kolonije.
Številna mesta, kraji, ulice, univerze, cerkve, šole
in otroci trdijo, da je Francis Asbury soimenjak. Metodistična imena ulic
Asbury Parka v New Jerseyju častijo človeka. Cerkve krasijo vitraži iz
Asburyja. V Washingtonu DC je tudi njegov velik konjeniški spomenik.
Asbury je vodja moških; njegovi zvesti privrženci so
svetopisemska konjenica. Namesto v lepih cerkvah pridigajo v hišah, skednjih,
gostilnah, zaporih, sodiščih, sadovnjakih, igralnicah, ubožnicah, utrdbah,
trgih, afriških cerkvah in indijanskih naselbinah, na bregovih rek, v gozdovih,
med borovci, na vislicah, zunaj univerz in šolskih učilnic, iz kočij in vagonov
in kadar okoliščine zahtevajo, z oken zapora (da, več njegovih popotnikov
preživi čas v zaporu). Poleg tega se med vojno za neodvisnost Asbury in njegovi
mogočni možje občasno znajdejo pridigati na prvi bojni črti izogibajoč se strelom.
V kampusu majhne krščanske fakultete v Wilmoru v
Kentuckyju že skoraj dva tedna neprekinjeno poteka obsežno bogoslužje. Dogodek
na Univerzi Asbury je tako priljubljen, da so ljudje prileteli iz cele države
in stali v vrsti pred glavno kapelo univerze, da bi imeli priložnost sodelovati
pri petju, molitvi in bogoslužjih, ki se odvijajo v njej.
Asbury Revival, kot so ga imenovali, je pritegnil
pozornost in domišljijo vseh možnih krogov v obsežnem Vennovem diagramu
krščanstva. Med njihovimi neskončnimi razpravami je nekaj vprašanj, ki si jih
verjetno delijo tisti zunaj, ki gledajo na nemir: Kaj za vraga se tukaj dogaja?
In kaj pravzaprav je krščanska obuditev?
Kaj je oživitev?
Izraz "oživitev" pomeni nekaj zelo
specifičnega, če ga uporabimo za dogodek, kot je tisti v kampusu univerze
Asbury. Oživitve, kot jih razumejo v mnogih veroizpovedih krščanske cerkve, so
srečanja, ki včasih trajajo ure ali dneve, med katerimi udeleženci izkusijo ali
doživijo »oživitev« duhovno obnovo.
»Ameriško evangeličanstvo, ki je zakoreninjeno v
protestantski reformaciji, se je rodilo v štiridesetih letih 17. stoletja v
velikem prebujenju koalicije lokalnih gibanj za oživitev v Severni Ameriki,
Evropi in Veliki Britaniji,« piše Mark Shaw, avtor knjige »Globalno prebujenje:
Kako so se sprožila prebujenja v 20. stoletju krščanske revolucije.«
Do 20. stoletja so se oživitve prijele tudi v drugih
veroizpovedih. V 1940-ih in 1950-ih je državo preplavilo gibanje Healing
Revival, ki ga je delno vodil ugledni karizmatični voditelj Oral Roberts .
Roberts in podobni voditelji so uporabljali oživljanja, ki so jih pogosto
izvajali v velikih šotorih, da bi sprejeli množice, da bi prinesli duhovno »ozdravljenje«.
Te »šotorske oživitve« so včasih trajale tudi po več tednov.
Evangeličanski voditelj Billy Graham je vodil na
stotine tako imenovanih »evangelizacijskih srečanj.«
»Evangelizacijska srečanja«, ki so se začele v
štiridesetih letih prejšnjega stoletja, so skozi desetletja postala svetovna.
Medtem ko je koncept krščanske oživitve že segel izven ZDA, je Graham
izkoristil televizijo in radio, da bi jih razširil še dlje.
Povratne informacije o oglasu
Po krščanskem ministrstvu »oživljanje« cerkve služi
dvema glavnima namenoma:
(1) oživiti duhovno življenje svojih članov in
(2) pridobiti nove sledilce.
Kaj se dogaja na univerzi Asbury?
Zamisel o preporodu kot širšem gibanju in kot duhovnem
srečanju je vidna v verski domišljiji. Himne in duhovne pesmi so obremenjene s
simboliko, ko prosijo Boga, naj nas »ponovno oživi«. Sama beseda pričara podobe
južno-gotske gorečnosti; ljudje z rokami, dvignjenimi v nebo pod velikimi
belimi šotori, pojejo, se potijo, se pahljajo in jih gane entropija sovernikov.
To ni daleč od prizorov, ki prihajajo iz Kentuckyja.
Začelo se je 8. februarja kot običajna cerkvena
služba. Študentje in voditelji kolidža Asbury so povedali, da je gospel zbor
zapel ob koncu bogoslužja, in nekateri študentje so ostali tam. Nastajajoče
srečanje je pritegnilo pozornost na družbenih omrežjih z vsebino o srečanju, ki
je tekom dni zbirala milijone ogledov. Videoposnetki na TikToku in Instagramu
prikazujejo ljudi, ki se zibljejo, da bi častili glasbo, jokajo, se kesajo od
svojih grehov in spodbujajo pričevanja svojih soudeležencev.
Mark Whitworth, univerzitetni podpredsednik za
komunikacije, je za NBC News povedal, da so družbeni mediji "mehanizem",
ki vodi do tega, da ljudje odkrijejo dogodek.
Zdaj se je na tisoče ljudi zgrnilo v šolo, kar je
spodbudilo nekaj pogovorov o tem, komu točno je srečanje namenjeno in kdo bi
bil lahko tam dobrodošel. Vse veroizpovedi ne upoštevajo tradicij obuditve in
povezave te prakse z verskimi skupinami, ki marginalizirajo določene
identitete, ki so bile zelo zaskrbljujoče med bolj naprednimi kristjani.
Nekateri menijo, da so oživljanja nevarna praksa, ki lahko združuje verske in
politične cilje.
Ti pomisleki niso preprečili krščanskim vplivnežem in
voditeljem, da ne bi ponosno razglašali, da je to, kar se dogaja na univerzi,
res izraz gibanja za preporod.
»Gospod je na delu v Asburyju in življenja se bodo za
vedno spremenila,« je tvitnil nekdanji podpredsednik ZDA Mike Pence .
»Če je to 'samo' preroški trenutek, naj bo. Če gre za
oživitev v enem življenju, eni šoli, eni skupnosti, se veselite,« je dejal Rob
Hoskins, predsednik svetopisemskega ministrstva OneHope .
Predsednik teološkega semenišča v Asburyju Timothy
Tennent je posvaril pred tem, da bi dogodek imenovali oživitev, ampak da bi namesto
tega raje uporabljali izraz »Prebujenje Asbury«.
»Mislim, da je modro videti to, v trenutni fazi, kot
prebujenje,« je zapisal v nedavni objavi na blogu . »Samo če vidimo trajno
preobrazbo, ki zamaje udobne temelje cerkve in nas vse resnično pripelje na
novo in globlje mesto, se lahko ozremo nazaj, in rečemo 'da, to je bila
preporod.'«
V pismu staršem je predsednik Univerze Asbury Kevin
Brown dogodek označil za »lep, zgodovinski trenutek duhovne prenove«.
V istem pismu je Brown napovedal načrte za sprejem
dogodka, dokler bo trajal.
https://edition.cnn.com/2023/02/18/us/asbury-revival-christian-what-is-cec/index.html
Študentje na Univerzi Asbury v Wilmoru v Kentuckyju so
se prejšnji teden ukvarjali s tem, kar nekateri udeleženci opisujejo kot
organsko, nenačrtovano oživitev.
Nisem zgodovinar obuditve in ne morem govoriti o
zgodovinski oznaki tega dogodka kot obuditev (uradniki univerze so se izogibali
temu izrazu in raje izbrali »izlitje Svetega Duha« ali druge deskriptorje). Če
ne upoštevamo tega pomembnega opozorila, je bilo v preteklem tednu fascinantno
videti, kdo je bil glasen in kdo je ostal tiho sredi tega, kar je morda prva
velika oživitev v dobi družbenih medijev v ZDA.
'Spontani
izliv'
Kaj vemo: bogoslužje v kapeli 8. februarja se je
zaključilo s povabilom študentom k molitvi. Na desetine jih je ostalo,
bogoslužni voditelji so še naprej predvajali glasbo, še več pa se jih je
vrnilo. Teden dni kasneje se srečanja še niso zaključila. Zvečer se množice
prelijejo na stopnice avditorija Hughes (kapaciteta sedežev: 1489), na vstop pa
se je čaka do tri ure. Napolnjena je bila tudi manjša dvorana s 375 sedeži,
prav tako kapela Estes s 660 sedeži v teološkem semenišču Asbury (ločena, a
kolegialna ustanova) čez cesto, štipendija Great Commission Fellowship v
Združeni metodistični cerkvi Wilmore pa je gostila dodaten presežek.
Za mesto s samo 6000 prebivalci je to pomembna
udeležba. Ljudje prihajajo z avtobusi iz sosednjih fakultet in sosednjih držav.
»Bila je preprosta, redna kapela, v kateri so
študentje ostali, da so molili in se ukvarjali z mero kesanja in zlomljenosti,«
je v telefonskem intervjuju povedal dr. W. Brian Shelton, predsednik oddelka za
krščanske študije in filozofijo na univerzi Asbury. »Starejši ljudje zadaj
ponujajo veliko mero verodostojnosti, ker so za to molili. V bistvu ponujajo
potrditev, da je to resnično.«
Shelton pravi, da so »ljudje od vsepovsod začeli
prihajati v Wilmore, da bi molili v avditoriju Asburyja. Prišli so posredovat
za ljubljene, da bi bili ozdravljeni, da bi našli spodbudo v svoji
zlomljenosti. In kar prihajali so. Še nikoli nisem videl toliko ljudi tukaj na
univerzi Asbury.”
Če ste redni bralec tega spletnega dnevnika, ste
verjetno oseba, ki jo je oblikovala Wesleyjeva tradicija, v kateri je Asbury
zakoreninjen, ali pa se ji pridružujete. Slišal sem od prijateljev IRD, ki jih
je globoko oblikovala dediščina tamkajšnjih oživitev iz let 1950 in 1970. Drugi
prijatelji se spominjajo oživitve kolidža Wheaton iz leta 1995, ki so jo
sprožili študentje univerze Howard Payne v Teksasu in se je razširila daleč
izven kampusa obeh institucij.
»Asbury ima zgodovino doživljanja spontanih izlivov
Božjega Svetega Duha,« mi je v telefonskem intervjuju pojasnil nekdanji
podpredsednik IRD Jerald Walz, alumni Univerze Asbury. »Enega sem doživel leta
1995, 25 let po obuditvi leta 1970. Veliko tega, kar opažam v današnjem
prebujanju, odraža tisto, kar sem izkusil, ko sem bil študent na Asburyju leta
1995. Takrat, tako kot danes, so bili časi hvaljenja, spovedi, čaščenja, branja
svetih spisov, molitve v majhnih skupinah običajni.«
Oživitev v
dobi TikToka?
Lokalni mediji v Kentuckyju so pokrivali obrede v
kapeli, ki potekajo skoraj teden dni: voditelj časopisa Lexington Herald je
ponovno pregledal zgodovino spontanih oživitev šole. Nacionalni krščanski
mediji so začeli poročati, vključno s CBN (ki je poročal o širjenju oživitve na
univerzo Lee v Tennesseeju), Christianity Today in WORLD .
Nacionalni sekularni mediji so opazili. Od včeraj je
Washington Post prevzel poročanje Religion News Service, Fox News in NBC News
sta hitro sledili s svojimi poročili. V sredo zvečer je voditelj Fox News
Tucker Carlson (episcopalian) intervjuval predsednico študentskega zbora
univerze Asbury Alison Perfater v najbolj gledanem času.
Težko bi lahko zamerili nacionalnim medijem, da so
sprva spregledali oživitev: težko je prepoznati dobro sled v javnem interesu iz
»kapelske službe, ki poteka na majhnem krščanskem kolidžu« – še posebej, če ni
očitne povezave s trenutno polemiko ali širšim družbenim trendom. NBC je na
koncu vodil z vidika družbenih medijev, pri čemer je opazil, kako videoposnetki
TikTok z oznako Asbury Revival »nabirajo milijone ogledov.«
Celo tisti, ki so doživeli prejšnje oživitve, opažajo,
da njihov čisti obseg ni bil popolnoma viden, dokler niso bili zaključeni.
Takšen čas je po presoji Svetega Duha in tisti, ki so bili spremenjeni z
oživitvijo, si lahko le prizadevajo biti njegovi voljni skrbniški posredniki.
»Prebujanja se zgodijo, ko se ljudje v cerkvi
pokesajo; prebujenja se zgodijo, ko se ljudje zunaj cerkve pokesajo,« je
komentiral dr. Kenneth J. Collins, profesor zgodovinske teologije in
Wesleyjevih študij na teološkem semenišču Asbury, v intervjuju po elektronski
pošti (Collins je dolgoletni član upravnega odbora IRD).
Presenetljiva
tišina
Nepričakovana tišina je prišla z ene četrtine:
konservativni verski voditelji, ki redno pozivajo k narodnemu preporodu, se
zdi, da se tega ne zavedajo (zgodovinar John Fea z Messiah Collegea ima pri
Currentu opazen članek, ki to dokumentira tukaj ). Kolikor vem, se je oglasil
samo Tony Perkins iz Sveta za družinske raziskave, ki je tvitnil, da je
oživitev zelo spodbudna, in prosil za molitev za študente.
Tu ni političnega kota. Udeleženci pripovedujejo o
globokem občutku veselja, vendar sta sama molitev in čaščenje tiha. Tisti, ki
jih skrbi možnost pretirane razposajenosti, se lahko pomirijo.
Obuditve se začnejo s prepričanjem v srcih prisotnih:
osebno kesanje je začetna iskra, ki se vname. Toda med tistimi, ki so klicali k
»novemu velikemu prebujenju«, je zahteva, da se drugi spremenijo. Kot da je vse
drugo problem. Ali je to ekvivalent krščanske desnice temu, kar vidimo v
politično liberalnih protestantskih krogih Mainline, kjer »kesanje« vedno
vključuje opravičilo za prestopek nekoga drugega?
Kesanje
zahteva priznanje, da je problem v meni.
»Ljudje prihajajo, ker so lačni Boga,« opisuje
anglikanec Shelton z univerze Asbury. »COVID, politične in družbene delitve so
utrudile naš narod. Molili so od doma, vendar iščejo večji vir upanja in
pripotovali so v ta prostor na način, ki nas je vse presenetil.«
Sheltona je presenetil odziv skupnosti Asbury, pa tudi
širše skupnosti Wilmore, da je prišla v službo.
»Imamo zaposlene, ki običajno ne zapustijo svoje
pisarne kot je to navada, zdaj pa so molitveni svetovalci, redarji,« pravi
Shelton. »Anglikanska cerkev Wilmore je videla, da je njihovo celotno
pastoralno osebje prišlo služit, moliti, mazititi z oljem in delati
prostovoljno.«
Nisem osebno doživel tega, kar je opisano kot trenutno
dogajanje v Asburyju, vendar se veselim, da se bo razširilo daleč. Bog je res
poln presenečenj in upam, da bom imel ušesa, da bom slišal.
https://juicyecumenism.com/2023/02/16/asbury-revival-a-spontaneous-outpouring/
Po posvetovanju s Svetim Duhom so dejani univerze odločili, da na srečanje spustijo novinarje, ki so hoteli s kamerami posneti dogajanje. In eden od njih je v večernem programu rekel: "Novinar sem že 24 let in kaj takšnega v svojem življenju pe nisem videl. Zato prosim vse, tako mlade, kot stare, ki sedaj delate karkoli, da prenehate z delom in prisluhnete mojim besedam.
In nato je 90 sekund govoril o tem, kar se je tam dogajalo in kaj je on ob vsem tem doživel. Vse se je začelo dogajati, ko je imel eden od študentov pričevanje. . . . . .
Ni komentarjev:
Objavite komentar