Izjemno pričevanje
budističnega meniha v Mjanmaru (Burmi),
ki se je vrnil v
življenje kot spremenjen človek!
Athet Pyan Shinthaw
Paul
Zgodbo pripoveduje
Athet Pyan Shinthaw Paulu
Uvod
Zgodba, ki sledi, je preprosto
prevod posnetega pričevanja človeka z zgodbo, ki spremeni življenje. To ni intervju
ali biografija, ampak preprosto besede človeka samega. Različni ljudje se na
različne načine odzovejo, ko slišijo to zgodbo. Nekateri so navdihnjeni,
nekateri skeptični, nekateri se bodo norčevali in zasmehovali, medtem ko so
bili drugi celo polni besa in jeze, prepričani, da so te besede blodnja norega
človeka ali dodelana prevara. Nekateri kristjani so zgodbi nasprotovali
preprosto zato, ker radikalni in čudežni dogodki, ki so tukaj opisani, ne
ustrezajo njihovi šibki podobi Vsemogočnega Boga.
Za to zgodbo nas je najprej
seznanilo več voditeljev birmanskih cerkva, ki so jo delili z nami. Ti
voditelji so preučili zgodbo in niso našli nobenega namiga, da bi šlo za
prevaro. S tem v mislih smo se odločili izstopiti in razširiti zgodbo. Tega ne
počnemo zaradi kakršnega koli denarnega dobička ali z motivacijo samo-promocije.
Samo želimo pustiti, da zgodba govori sama zase, in povabiti krščanske vernike,
da jo presojajo v skladu s Svetim pismom. Če Bog želi, da je kateri koli del
namenjen Njegovi slavi ali spodbudi njegovemu ljudstvu, potem molimo, da bo
njegov Duh deloval v srcih bralcev na te načine.
Nekateri ljudje so nam povedali,
da mislijo, da menih v tej zgodbi ni nikoli dejansko umrl, ampak da je le padel
v nezavest, stvari, ki jih je videl in slišal, pa so bile del halucinacije, ki
jo je povzročila vročina. Karkoli že mislite, ostaja preprosto dejstvo, da so
dogodki te zgodbe tako radikalno spremenili tega človeka, da se je njegovo
življenje po spodaj opisanih dogodkih povsem obrnilo za 180 stopinj. Neustrašno
in pogumno je povedal svojo zgodbo za veliko osebno ceno, vključno z zaporom.
Sorodniki, prijatelji in sodelavci so ga zaničevali, grozili so mu s smrtjo,
ker ni bil pripravljen ogroziti svojega sporočila. Kaj je motiviralo tega
človeka, da je bil pripravljen tvegati vse? Ne glede na to, ali mu verjamemo
ali ne, je njegova zgodba zagotovo vredna poslušanja in razmisleka. Na ciničnem
Zahodu veliko ljudi zahteva trdne dokaze za take stvari, dokaze, ki bi zdržali
na sodišču. Ali lahko brez dvoma zagotovimo, da so se vse te stvari zgodile?
Ne, ne moremo. Vendar menimo, da je vredno ponoviti zgodbo tega človeka z
njegovimi lastnimi besedami, da bodo bralci lahko presodili sami.
Moja zgodnja leta
Pozdravljeni! Moje ime je Athet
Pyan Shinthaw Paulu. Sem iz države Myanmar. Z vami bi rad delil svoje
pričevanje o tem, kaj se mi je zgodilo, a najprej bi rad podal nekaj kratkih
informacij o ozadju svojega življenja med odraščanjem.
Rodil sem se leta 1958 v mestu
Bogale na območju delte Iravadija v južnem Mjanmaru [nekdanja Burma]. Moji
starši, ki so bili predani budisti kot večina ljudi v Mjanmaru, so me
poimenovali Thitpin [kar v angleščini pomeni 'drevo']. Tam, kjer sem odraščal,
je bilo naše življenje zelo preprosto. Pri 13 letih sem pustil šolo in začel
delati na ribiški ladji. Ribe in včasih tudi kozice smo lovili iz številnih rek
in potokov na območju Irrawaddyja. Pri 16 letih sem postal voditelj čolna.
Takrat sem živel na otoku Upper Mainmahlagyon [Mainmahlagyon v angleščini
pomeni 'Otok lepih žensk', severno od mesta Bogale, kjer sem se rodil. Ta kraj
je približno 100 milj jugozahodno od Yangona [Rangoon], glavnega mesta naše
države.
Nekega dne, ko sem bil star 17
let, smo v naše mreže ujeli ogromno rib. Zaradi številnih rib nas je pritegnil
velik krokodil. Sledil je našemu čolnu in nas poskušal napasti. Bili smo
prestrašeni, zato smo s svojimi čolni mrzlično veslali proti bregu reke,
kolikor hitro smo lahko. Krokodil nam je sledil in z repom razbil naš čoln.
Čeprav v tem incidentu nihče ni umrl, je napad močno vplival na moje življenje.
Nisem več hotel loviti rib. Naš čoln je potonil zaradi napada krokodila. Tisto
noč smo morali s potniškim čolnom domov v našo vas.
Kmalu zatem so se delodajalci
mojega očeta premestili v Yangon City [prej imenovan Rangoon]. Pri 18 letih so
me poslali v budistični samostan za redovnika novinca. Večina staršev v
Mjanmaru skuša svojega sina poslati v budistični samostan, vsaj za nekaj časa,
saj se šteje za veliko čast, da sin služi na ta način. Ta običaj se držimo že
več sto let. (Ali se ni dogajalo podobno tudi redovnicami in redovniki v naši
deželi Sloveniji?).
Goreč Budin učenec
Ko sem dopolnil 19 let in 3
mesece (leta 1977), sem postal normalen menih. Starejši menih v mojem samostanu
mi je dal novo budistično ime, kar je običaj pri nas. Zdaj sem se imenoval U
Nata Pannita Ashinthuriya. Ko postanemo menih, ne uporabljamo več imena, ki so
nam ga ob rojstvu dali starši. Samostan, v katerem sem živel, se imenuje
Mandalay Kyaikasan Kyaing. Starejšemu menihu je bilo ime U Zadila Kyar Ni Kan
Sayadaw [U Zadila je njegov naziv]. Bil je najbolj znan budistični menih v
celem Mjanmaru tistega časa. Vsi so vedeli, kdo je. Ljudje so ga zelo častili
in spoštovali kot velikega učitelja. Pravim, da je "bil", ker je leta
1983 nenadoma umrl, ko je bil udeležen v prometni nesreči s smrtnim izidom.
Njegova smrt je šokirala vse. Takrat sem bil šest let menih.
Trudil sem se, da bi bil čim
boljši menih in sledil vsem zapovedim budizma. V nekem obdobju sem se preselil
na pokopališče, kjer sem živel in nenehno meditiral. Nekateri menihi, ki res
želijo spoznati Budove resnice, počnejo stvari, kot sem jaz. Nekateri se
preselijo globoko v gozdove, kjer živijo življenje odrekanja in revščine.
Skušal sem zanikati svoje sebične misli in želje, pobegniti pred boleznijo in
trpljenjem ter se osvoboditi kroga tega sveta. Na pokopališču se nisem bal
duhov. Poskušal sem doseči takšen notranji mir in samospoznanje, da sem tudi,
ko je komar pristal na moji roki, pustil, da me ugrizne, namesto da bi se ga
otresel!
Dolga leta sem si prizadeval biti
najboljši menih, kar sem lahko, in ne škodovati nobenemu živemu bitju.
Preučeval sem svete budistične nauke tako kot vsi moji predniki pred mano. Moje
življenje je potekalo kot menih, dokler nisem zelo, zelo zbolel. Takrat sem bil
v Mandalayu in so me morali odpeljati v bolnišnico na zdravljenje. Zdravniki so
mi naredili nekaj testov in rekli, da imam rumeno mrzlico in malarijo hkrati!
Po približno enem mesecu v bolnišnici mi je bilo vse slabše. Zdravniki so mi
rekli, da ni nobene možnosti, da bi okreval, in so me odpustili, da bi
poskrbeli za smrt.
To je kratek opis moje
preteklosti. Zdaj bi vam rad povedal nekaj izjemnih stvari, ki so se mi zgodile
po tem času...
Vizija, ki je za vedno spremenila moje življenje
Ko so me odpustili iz bolnišnice,
sem se vrnil v samostan, kjer so drugi menihi skrbeli zame. Postajal sem vedno
šibkejši in padal sem v nezavest. Kasneje sem izvedel, da sem dejansko umrl za
tri dni. Moje telo je razpadlo in zaudarjalo po smrti, moje srce pa je
prenehalo biti. Moje telo so pripravili za upepelitev in opravili tradicionalne
budistične obrede čiščenja.
Čeprav sem v telesu izginil, se
spominjam, da sta bila moj um in duh popolnoma čuječa. Bil sem v zelo, zelo
močni nevihti. Ogromen veter je zravnal celotno pokrajino, dokler ni več stalo
nobeno drevje ali karkoli drugega, samo ravna ravnina. Nekaj časa sem zelo hitro hodil po tej ravnini. Nikjer ni bilo drugih
ljudi, bil sem čisto sam. Čez nekaj časa sem prečkal
reko. Na drugi strani reke sem videl strašno, strašno ognjeno jezero. V budizmu
nimamo koncepta takega kraja. Sprva sem bil zmeden in nisem vedel, da je to
pekel, dokler nisem videl Yame, kralja pekla [Yama je ime, ki ga v številnih
kulturah po vsej Aziji pripisujejo kralju pekla]. Njegov obraz je bil videti
kot obraz leva, njegovo telo je bilo kot lev, toda njegove noge so bile kot
naga [kačji duh]. Na glavi je imel več rogov. Njegov obraz je bil zelo oster in
bilo me je zelo strah. Trepetajoč sem ga vprašal kako mu je ime. Odgovoril je: »Jaz
sem kralj pekla, Uničevalec.« (Primerjava z Janez 10:10a).
Strašno, strašno ognjeno jezero.
Kralj pekla mi je rekel, naj
pogledam v ognjeno jezero. Pogledal sem in videl oblačila žafranaste barve, ki
jih nosijo budistični menihi v Mjanmaru. Pogledal sem bližje in videl obrito glavo
moškega. Ko sem pogledal človekov obraz, sem videl, da je U Zadila Kyar Ni Kan
Sayadaw [slavni menih, ki je umrl v prometni nesreči leta 1983]. Vprašal sem
kralja pekla, zakaj je bil moj nekdanji vodja zaprt v tem jezeru muk. Rekel
sem: »Zakaj je v tem ognjenem jezeru«? Bil je zelo dober učitelj. Imel je celo
kaseto z naslovom 'Are You a Man or a Dog?' (Ali si človek ali pes?), ki je
tisočim ljudem pomagalo razumeti, da je njihova vrednost kot ljudi veliko večja
od vrednosti živali. Kralj pekla je odgovoril: »Da, bil je dober učitelj,
vendar ni verjel v Jezusa Kristusa. Zato je v peklu«.
Rekli so mi, naj pogledam še eno
osebo, ki je bila v ognju. Videla sem moškega z zelo dolgimi lasmi, ovitimi na
levi strani glave. Nosil je tudi haljo. Vprašal sem kralja pekla: »Kdo je ta
človek?« Odgovoril je: »To je tisti, ki ga častiš: Gautama [Buda]«. Bil sem
zelo vznemirjen, ko sem videl Gautamo v peklu. Protestiral sem: »Gautama je
imel dobro etnično pripadnost in dober moralni značaj, zakaj trpi v tem
ognjenem jezeru«? Kralj pekla mi je odgovoril: »Ni pomembno, kako dober je bil.
Na tem mestu je, ker ni verjel v Večnega Boga«.
Nato sem videl še enega moškega,
ki je bil videti, kot da bi nosil vojaško uniformo. Na prsih je imel veliko
rano. Vprašal sem: »Kdo je ta človek«? Kralj pekla je rekel: »To je Aung San,
revolucionarni voditelj Mjanmara«. Rekli so mi: »Aung San je tukaj, ker je
preganjal in ubijal kristjane, predvsem pa zato, ker ni verjel v Jezusa
Kristusa«. V Mjanmaru imajo ljudje pogost pregovor: »Vojaki nikoli ne umrejo,
živijo naprej«. Povedali so mi, da imajo legije pekla pregovor: »Vojaki nikoli
ne umrejo, ampak gredo v pekel za vedno«-
Pogledal sem in videl drugega
človeka v ognjenem jezeru. Bil je zelo visok človek in je bil oblečen v vojaški
oklep. Držal je tudi meč in ščit. Ta človek je imel rano na čelu. Ta moški je
bil višji od vseh, kar sem jih kdaj videl. Bil je šestkrat daljši od človeškega
komolca in konice njegovih prstov, ko iztegne svojo roko naravnost, plus ena
polovica človeških prstov, ko razpre roko. Kralj pekla je rekel: »Temu človeku
je ime Goljat. V peklu je, ker je preklinjal večnega Boga in njegovega
služabnika Davida«. Bil sem zmeden, ker nisem vedel, kdo sta Goljat ali David.
Kralj pekla je rekel: »Goljat je zapisan v krščanski Bibliji. Zdaj ga ne poznate,
a ko boste postali kristjan, boste vedeli, kdo je«.
Nato so me odpeljali na kraj,
kjer sem videl bogate in revne ljudi, ki so se pripravljali na večerjo. Vprašal
sem: »Kdo je skuhal hrano za te ljudi«? Kralj pekla je odgovoril: »Revni si
morajo pripraviti hrano sami, bogati ljudje pa dobijo druge, da jim kuhajo«. Ko
je bila hrana pripravljena za bogataše, so sedli k obroku. Takoj, ko so začeli,
se je dvignil gost dim. Bogataši so jedli čim hitreje, da bi si olajšali vest.
Zaradi dima so težko dihali. Jesti so morali hitro, ker so se bali, da bodo
izgubili denar. Njihov denar je njihov bog.
Nato je k meni prišel še en kralj
pekla. Videl sem tudi bitje, katerega naloga je podžigati ogenj pod ognjenim
jezerom, da ga ohranja vročega. To bitje me je vprašalo: »Ali greš tudi ti v
ognjeno jezero«? Odgovoril sem: »Ne! Tukaj sem samo da opazujem!« Videz tega
bitja, ki neti ogenj, je bil zelo grozljiv. Na glavi je imel deset rogov in v
roki sulico, ki je imela na koncu sedem ostrih rezil. Bitje mi je reklo: »Prav
imaš. Sem si prišel samo opazovat. Tukaj ne najdem tvojega imena«. Rekel je: »Zdaj
se moraš vrniti po poti, po kateri si prišel.« Usmeril me je proti pusti
planjavi, po kateri sem najprej hodil, preden sem prišel do ognjenega jezera.
Pot odločitve
Dolgo sem hodil, dokler nisem
izkrvavel. Bilo mi je vroče in zelo me je bolelo. Končno sem po približno treh
urah hoje prišel do široke ceste. Nekaj časa sem hodil po tej cesti, dokler
nisem prišel do razcepa. Ena
cesta, ki je šla na levo, je
bila široka. Na desno stran
se je odcepila manjša cesta. Na razcepu je bil kažipot, kjer je bilo napisano,
da je cesta na levo za tiste, ki ne verujejo v Gospoda Jezusa Kristusa. Manjša
cesta na desni je bila za vernike v Jezusa Kristusa.
Zanimalo me je, kam vodi večja
cesta, zato sem začel najprej hoditi po njej. Približno 300 metrov pred menoj
sta hodila dva moška. Poskušal sem ju dohiteti, da bi lahko hodil z njima, a ne
glede na to, koliko sem se trudil, ju nisem mogel dohiteti, zato sem se obrnil
in šel nazaj do razcepa. Še naprej sem opazoval ta dva moška, ko sta hodila po široki cesti,
vse dlje od mene. Ko sta prišla
do konca ceste, sta bili nenadoma zabodena. Ta dva človeka sta vpila od hude bolečine! Tudi jaz sem jokala, ko sem videl, kaj se jima je
zgodilo! Spoznal sem, da se je večja
cesta končala v veliki nevarnosti
za tiste, ki so potovali po njej.
Pogled v nebesa
Namesto tega sem začel hoditi po
cesti vernikov. Po približno eni uri potovanja se je površina ceste spremenila
v čisto zlato. Bilo je tako čisto, da sem, ko sem pogledal navzdol, popolnoma
videl svoj odsev. Nato sem zagledala moškega, ki je stal pred menoj. Nosil je
belo haljo. Slišal sem tudi lepo petje. Oh, bilo je tako lepo in čisto! Bilo je
veliko boljše in bolj smiselno kot bogoslužje, ki ga imamo v cerkvah tukaj na
zemlji. Moški v beli halji me je prosil, naj hodim z njim. Vprašal sem ga: »Kako
ti je ime«? vendar se ni oglasil. Ko sem ga šestkrat vprašal po imenu, je moški
odgovoril: »Jaz sem tisti, ki ima ključ do nebes. Nebesa so zelo, zelo lep
kraj. Tja ne moreš iti zdaj, toda če slediš Jezusu Kristusu, lahko greš tja po tem
življenju«? Moškemu je bilo ime Peter.
Peter me je nato prosil, naj se
usedem, in mi pokazal mesto na severu. Peter je rekel: »Poglej proti severu in
glej, kako je Bog ustvaril človeka« Od daleč sem videl Večnega Boga. Bog je
spregovoril angelu: »Naredimo človeka«. Angel je prosil Boga in rekel: »Prosim,
ne naredi človeka. Storil ti bo krivico in te bo žalostil«. [V burmanščini
dobesedno: »Zaradi njega boš izgubil obraz.«]. Toda Bog je vseeno ustvaril
človeka z imenom. Bog je dahnil v človeka in človek je oživel. Dal mu je ime »Adam«.
[Opomba: budisti ne verjamejo v stvarjenje sveta ali človeka, zato je imela ta
izkušnja velik vpliv na meniha].
Poslano nazaj z novim imenom
Nato je Peter rekel: »Zdaj pa
vstani in pojdi nazaj, od koder si prišel. Govori z ljudmi, ki častijo Budo in
ki častijo malike. Povej jim, da bodo morali oditi v pekel, če se ne
spremenijo. Tisti, ki gradijo templje in malike, bodo prav tako morali iti v
pekel. Tisti, ki dajejo daritve menihom, da bi si z njimi zaslužili, gredo v
pekel. Vsi tisti, ki molijo k menihom in jih kličejo 'Pra' [spoštljiv naziv za
menihe], bodo šli v pekel. Tisti, ki pojejo in 'dajejo življenje' malikom, bodo
šli v pekel. Vsi tisti, ki ne verjamejo v Jezusa Kristusa, bodo šli v pekel«.
Peter mi je rekel, naj se vrnem na zemljo in pričujem o stvareh, ki sem jih
videl. Rekel je tudi: »Govoriti moraš v svojem novem imenu. Od zdaj naprej se
boš imenoval Athet Pyan Shinthaw Paulu [»Pavel, ki je oživel.«].
Nisem se hotel vrniti na široko
pot. Hotel sem v nebesa. Angeli so odprli knjigo. Najprej so v knjigi iskali
moje ime iz otroštva (Thitpin), a ga niso našli. Nato so iskali ime, ki sem ga
dobil, ko sem vstopil v kapuco budističnih menihov (U Nata Pannita
Ashinthuriya), vendar tudi to ni bilo zapisano v knjigi. Nato je Peter rekel: »Tvoje
ime še ni zapisano. Vrniti se moraš in pričati o Jezusu, budističnemu ljudstvu«.
Nazaj sem šel po zlati cesti.
Spet sem slišal čudovito petje, kakršnega še nisem slišal ne prej ne pozneje.
Peter je hodil z menoj do takrat, ko sem se vrnil na zemljo. Pokazal mi je
lestev, ki je segala od neba do neba. Lestev ni segala do zemlje, ampak se je
ustavila v zraku. Na lestvi sem videl veliko angelov, nekateri so šli v nebesa,
drugi pa po lestvi dol. Bili so zelo zaposleni. Petra sem vprašal: »Kdo so oni?«
Peter je odgovoril: »So Božji glasniki. V nebesa sporočajo imena vseh tistih,
ki verujejo v Jezusa Kristusa, in imena tistih, ki ne verujejo«. Peter mi je
nato rekel, da je čas, da se vrnem.
To je duh!
Naslednje, česar sem se zavedel,
je bil zvok joka. Slišal sem lastno mamo vpiti: »Sin moj, zakaj si nas zdaj
zapustil«? Slišal sem tudi mnoge druge ljudi jokati. Spoznal sem, da ležim v
škatli. Začel sem se premikati. Moja mama in oče sta začela kričati: »Živ je!
Živ je«! Drugi ljudje, ki so bili dlje stran, niso verjeli mojim staršem. Nato
sem položil roke na stranice škatle in sedel pokonci. Veliko ljudi je prevzela
groza. Zavpili so: »To je duh«! In zbežali so, kakor hitro so jih nosile noge.
Tisti, ki so ostali, so ostali
brez besed in trepetajoči. Opazil sem, da sedim v smrdljivi tekočini in
telesnih tekočinah, dovolj, da napolnim približno tri skodelice in pol. To je
bila tekočina, ki je iztekla iz mojega želodca in notranjosti, medtem ko je
moje telo ležalo v krsti. Zato so ljudje vedeli, da sem res mrtev. Znotraj
krste je bila vrsta plastične plošče, pritrjene na les. Ta rjuha je tam
postavljena, da zadrži tekočino trupla, ker mnoga mrtva telesa sproščajo veliko
tekočine, kakor je tudi moje.
Kasneje sem izvedel, da me je le
nekaj trenutkov ločilo od kremiranja v plamenih. V Mjanmaru ljudi položijo v
krsto, pokrov zaprejo z žeblji in celotno krsto zažgejo. Preden sem oživel, sta
mama in oče lahko še zadnjič pogledala moje telo. Nekaj trenutkov kasneje bi bil pokrov moje krste
pribit in upepelili bi me!
Takoj sem začel razlagati stvari,
ki sem jih videl in slišal. Ljudje so bili začudeni. Povedal sem jim o moških,
ki sem jih videl v ognjenem jezeru, in jim rekel, da samo kristjani poznajo
resnico, in da so bili naši predniki in mi tisočletja zavedeni! Povedal sem
jim, da je vse, kar verjamemo, laž. Ljudje so bili presenečeni, ker so vedeli,
kakšen menih sem bil in kako goreč sem bil za Budove nauke.
V Mjanmaru, ko oseba umre, je
njeno ime in starost napisano na strani krste. Ko menih umre, se na boku krste
zapiše njegovo ime, starost in število let redovniškega služenja. Bil sem že
zabeležen kot mrtev, a kot vidite, sem zdaj živ!
Epilog
Odkar je 'Pavel, ki je oživel'
doživel zgornjo zgodbo, je ostal zvesta priča Gospodu Jezusu Kristusu.
Birmanski pastorji so nam povedali, da je na stotine drugih menihov vodil k
veri v Kristusa. Njegovo pričanje je bilo očitno zelo brezkompromisno. Zaradi
tega je njegovo sporočilo užalilo mnoge ljudi, ki ne morejo sprejeti, da
obstaja samo ena Pot v nebesa, Gospod Jezus Kristus. Kljub velikemu
nasprotovanju so bile njegove izkušnje zanj tako resnične, da ni omahoval. Po
dolgih letih kot budistični menih, je kot dosleden privrženec budističnih
naukov takoj po svojem vstajenju od mrtvih, oznanjal Kristusov evangelij in
spodbujal druge menihe, naj zapustijo vse lažne bogove in z vsem srcem sledijo
Jezusu Kristusu. Preden je zbolel in umrl, sploh ni bil izpostavljen
krščanstvu.
V želji, da bi svoje sporočilo
posredoval čim večjemu številu ljudi, je ta sodobni Lazar začel razdeljevati
avdio in video kasete s svojo zgodbo. Policija in budistične oblasti v Mjanmaru
so naredile vse, kar je v njihovi moči, da bi zbrale te posnetke in jih
uničile. Pričevanje, ki ste ga pravkar prebrali, je bilo prevedeno z ene od teh
kaset. Rečeno nam je, da je zdaj zelo nevarno za državljane Mjanmara, da imajo
te posnetke.
Njegovo neustrašno pričanje ga je vsaj enkrat pripeljalo v zapor, kjer oblasti niso uspele, da bi ga utišale. Po izpustitvi je še naprej pričeval o stvareh, ki jih je videl in slišal. Njegovo trenutno bivališče ni gotovo. En burmanski obveščevalec nam je povedal, da je v zaporu in je bil morda umorjen, drugemu obveščevalcu pa je bilo rečeno, da je zdaj izpuščen iz zapora in nadaljuje svojo službo.
Ni komentarjev:
Objavite komentar