PRIČEVANJA

25. jul. 2018

0. Neil T. Anderson - POSODI MI SVOJE UPANJE



ZMAGA NAD TEMO

Neil T. Anderson


UVOD

Posodi mi svoje upanje


Pred nekaj leti, tekom mojega prvega pastorskega službovanja, sem se odločil poučevati enega mladeniča iz svoje cerkve. To je bil moj prvi službeni poskus v osebnem poučevanju. Russ in jaz sva se odločila sestajati vsakega torka zjutraj, ko sem ga vodil skozi induktivno poučevanje Svetega pisma, na temo ljubezni. Oba sva začela z velikim upanjem. Russ se je radoval temu, da bo naredil velike korake v svoji krščanski rasti, jaz pa sem bil pripravljen pomagati mu v njegovem razvoju v zrelega vernika.

Šest mesecev kasneje, sva se še vedno mučila z istim induktivnim poučevanjem Svetega pisma, na temo ljubezni. Nikakor nisva mogla priti na zeleno vejo. Iz nekega razloga se najin odnos Pavel – Timotej ni uresničil. Zdelo se je očitno, da Russ v svojem krščanskem življenju ne napreduje. Počutil se je poražen, jaz pa sem se počutil odgovoren za njegov poraz – vendar nisem vedel kaj lahko še naredim. Najina, pred nekaj meseci velika upanja, da bo Russ zakorakal v zrelost, so se izpraznile, kakor balon, ki nekje pušča. Končno sva se prenehala sestajati.

Dve leti kasneje, po tem ko sem se odselil in prevzel drugo pastorsko službo, me je Russ obiskal. Z mano je podelil, kaj se je dogajalo od našega kratkega, skupnega poučevanja – to je bila zgodba, ki mi je odkrila skrivni del njegovega življenja, za katerega nisem vedel, da obstaja. Russ je bil globoko ugreznjen v grehu, toda o tej bitki mi takrat ni hotel povedati ničesar. Takrat sem lahko občutil, da ni svoboden, vendar nisem imel pojma, kaj bi to bilo.

Takrat je bilo moje izkustvo z ljudmi v okovih majhno, vendar sem se odločil potruditi se. Mislil sem, da je bil glavni problem njegova nepripravljenost, da dokonča poučevanje učnega materiala. Toda danes znam, da je bil razlog neuspeha Russovega poučevanja druge narave. Poskušal sem ga odvesti nekam, ne da bi se predhodno prepričal, od kje prihaja. Poskušal sem mu pomagati, da bi veroval v to, kar lahko postane, ne da bi dojel kdo on dejansko je in ga sprejel takšnega kakršen je bil. Takrat sem začel dojemati, kako je poučevanje o krščanski zrelosti in svobodi v Kristusu mnogo več od urejenega, postopnega, desetero-tedenskega poučevanja Svetega pisma.

Od tega časa naprej je središče moje službe kot pastorja in fakultetskega profesorja postalo delo v med seboj povezanih službah: poučevanju in krščanskem dušebrižništvu. Osebno sem bil učitelj in dušebrižnik brezštevilnim posameznikom. Prav tako sem predaval učeništvo in pastoralno dušebrižništvo, tako na fakultetskem nivoju, kakor tudi v raznih cerkvah in konferencah krščanskih voditeljev širom po deželi. Osnovni problem v med-odnosih z ljudmi, je odkrivanje potuhnjene resničnosti Satanovih neumornih napadov s ciljem zapeljevanja uma kristjanov. On ve, da če ti uspe preprečiti, da dojameš kaj si v Kristusu, tedaj te lahko onemogoči, da uživaš zrelost in svobodo, ki so tvoje nasledstvo kot Božjega otroka.

Zanimivo je preklapljanje služb poučevanja in dušebrižništva. Krščansko poučevanje gleda v bodočnost in izziva duhovno rast in dozorevanje. Krščansko dušebrižništvo pa gleda v preteklost, in popravlja probleme ter krepi šibka področja. Vseeno pa morata obe službi kreniti od sedanjosti in morajo biti skrajno osebne s tem, ko postavljajo vprašanja: "Kdo is ti? Kako si? Kaj veruješ o sebi?" Tvoja preteklost je oblikovala tvoj sedanji sistem verovanja, oblikovala pa bo tudi tvojo bodočnost, če se ne boš pozabaval z njo.

Nadalje, globoko sem prepričan, da se mora poučevanje in dušebrižništvo začeti tam, kjer se začne tudi Sveto pismo: s spoznanjem Boga in tvoje osebnosti v Kristusu. Ko bi zares poznali Boga, bi se naše obnašanje radikalno in trenutno spremenilo. Prav to se je dogajalo v Svetemu pismu. Kadarkoli so se odprla nebesa, da odkrijejo Božjo slavo, so bili pričevalci tega trenutno in globoko spremenjeni. Verujem, da je odločujoči dejavnik mentalnega in duhovnega zdravja in svobode, pravo dojemanje Boga in pravilen odnos z Njim. Pravilna teologija je neobhoden predpogoj, za pravilno psihologijo.

Nekaj tednov po eni od mojih konferenc, mi je prijatelj izpovedal zgodbo, o dragi kristjanki, prisotni na tej konferenci. Nekaj let je živela v globoki potrtosti. "Preživela" je zanašajoč se na svoje prijatelje, na tri dušebrižniška srečanja na teden in na različna zdravila.

V času konference, je ta žena dojela, da je njen sistem, na katerega se je zanašala, vključeval vse, le Boga ne. Ona svoje tesnobe ni vrgla na Kristusa in bila je vse, samo ne odvisna od Njega. Domov je prinesla pregleden material iz konference, ter začela razmišljati o svoji identiteti v Kristusu in z izražanjem zaupanja v njega, glede izpolnjevanja svojih vsakodnevnih potreb. Radikalno je zavrgla vse ostale opore (kar osebno nebi priporočal), in se odločila zanašati samo na Kristusa, da jo osvobodi njene tesnobe. Začela je živeti po veri in obnavljati svoj um, kakor so ji priporočali zapisi iz konference. Po samo enem mesecu dni, je bila ona popolnoma nova oseba. Poznavanje Boga je neobhoden  pogoj za zrelost in svobodo.

Še ena točka v kateri se poučevanje in dušebrižništvo medsebojno srečujeta je področje osebne odgovornosti. Osebe željne napredovanja v krščanski zrelosti bodo imele sigurno korist od poučevanja drugih ljudi. Prav tako tistim, ki se želijo osvoboditi svoje preteklosti, lahko pomagajo nasveti drugih ljudi. Toda v končni fazi je vsak kristjan odgovoren za svojo zrelost in svobodo v Kristusu. Nihče ne more narediti, da ti rasteš. To je tvoja odločitev in vsakodnevna odgovornost. Nihče ne more rešiti tvojih problemov. To je proces, ki ga moraš začeti, nato pa ga nadaljevati do konca. Vseeno pa bodimo hvaležni, da nikomur od nas ni potrebno hoditi samemu po poteh osebnega dozorevanja in doseganja svobode. Kristus, ki prebiva v nas, se nam želi goreče pridružiti na vsakem koraku te poti.

Ta knjiga je prva od dveh, ki so nastale kot plod mojega izobraževanja in izkustva v poučevanju in dušebrižništvu. Čeprav sta obe službi pomembni za tvojo duhovno dobrobit, verujem, da na prvo mesto prihaja služba dozorevanja človeka kot Kristusovega učenca.

Da bi bil popolnoma osvobojen od svoje preteklosti, moreš najprej spoznati, kaj si v Kristusu. To je temelj krščanske zrelosti.

Ta knjiga govori o temeljnih vprašanjih zrelosti v Kristusu. Izvedel boš, kdo si v Kristusu in kako živeti po veri. Odkril boš kako hoditi po Duhu in kako občutiti njegovo vodstvo. Če se želiš zoperstaviti prevarljivim duhovom, ki te želijo odvleči, kakor so to naredili Russu, je osnovna stvar življenje izpolnjeno z Duhom.

V tej knjigi boš tudi odkril naravo bitke za tvoj um in te naučiti zakaj mora le-ta biti preoblikovan, da bi ti lahko duhovno rastel. Dobil boš uvid v način kako moraš rokovati z občutki, da bi po veri in odpuščanju bil osvobojen emocionalnih travm svoje preteklosti.

V drugi knjigi The bondage Breaker (Lomilec vezi), se osredotočam na našo svobodo v kristusu in duhovna nasprotovanja, ki zadevajo današnje kristjane. Do sedaj nismo uspeli razlikovati svobodo in zrelost v krščanskem življenju. Zrelost ni trenutna; ona nastaja v procesu. Toda ljudje so lahko v trenutku osvobojeni. Pravzaprav, če nisi osvobojen od okovov sveta, telesa in satana, ne moreš v popolnosti dozoreti.

Predlagam, da najprej proučiš to knjigo, v povezavi z rastjo in zrelostjo, nato pa nadaljuješ z vprašanjem duhovnih nasprotovanj in svobode, z branjem knjige Lomilec vezi.

Zmaga nad temo je napisana kakor novozavezne poslanice. Prva polovica knjige polaga doktrinalne temelje in definira izraze, kaj je potrebno za dojemanje in udejanjanje praktičnih poglavij, ki sledijo. Mogoče boš imel skušnjavo, da preskočiš prvo polovico knjige, ker ni videti tako pomembna za naše vsakodnevno izkustvo. Toda da bi uporabil praktične stvari svoje rasti v Kristusu, ti je potrebno najti svoje mesto in zmago v Njemu. Če želiš dojeti kaj ti je potrebno delati, moraš najprej vedeti kaj verovati.

Pogovarjal sem se s tisočimi ljudmi podobnim Russu, mojemu prvemu kandidatu za učeništvo. Oni so bili kristjani, toda niso napredovali. S svojimi življenji so hoteli predano služiti Kristusu, vendar so nezreli, poraženi in prevarani. Njihova življenja so ne-plodonosna, oni sami pa se počutijo nemočni.

Takšni ljudje me spominjajo na sledeče stihe pesmi:

Posodi mi na kratko svoje upanje,
zdi se, da sem svojega nekam založil.
Vsak dan me spremljajo občutki izgubljenosti in brezupa,
bolečina ter zmedenost so moji prijatelji.

Ne vem kam se obrniti;
opazovanje bodočih dni
ne prinaša slike obnovljenega upanja.
Vse kar vidim je čas stisk,
dnevi polni bolečin in nove tragedije.

Posodi mi na kratko svoje upanje,
zdi se, da sem svojega nekam založil.
Primi mojo roko, objemi me; poslušaj ta hudournik besed,
Obnova je videti tako daleč,
steza k ozdravljenju je videti tako dolga in pusta.

Posodi mi na kratko svoje upanje,
Zdi se, kot da sem svojega nekam založil.
Bodi poleg mene, pokloni mi svojo prisotnost,
srce in ljubezen.
Prepoznaj mojo bolečino, tako resnična je in stalno tu.
Preplavljajo me žalostne in zbegane misli.

Posodi mi na kratko svoje upanje,
ker prišel bo čas ozdravljenja
In takrat bom svojo obnovo,
upanje in ljubezen delil z drugimi.

Ali te besede odražajo tvoja izkustva in ali zvenijo tako tvoje krščanske prošnje? Ali se včasih počutiš tako obkoljen s svetom, telesom in satanom, da se sprašuješ, če ima tvoje krščanstvo sploh smisel? Ali se včasih bojiš,, da nikoli ne boš postal to, na kar te je poklical Bog? Ali hrepeniš obleči se v svojo krščansko zrelost in izkusiti svobodo obljubljeno v Božji besedi?

Na straneh ki sledijo, želim s teboj podeliti svoje upanje. Tvoja zrelost je proizvod časa, pritiska, izkustev, stisk, spoznanja Božje besede, dojemanja kdo si v Kristusu in prisotnosti Svetega Duha v tvojem življenju. Prvi štirje elementi bodo verjetno obilno prisotni v tvojem življenju; pri večini kristjanov je tako. Dopusti, da dodam obilne količine poslednjim trem sestavkom. Dobro jih premešaj in se opazuj, kako boš začel rasti!





Ni komentarjev:

Objavite komentar