Neil T. Anderson
4
L a h k o z m a g a t e v b
o r b i z a s v o j
u m
On nas je namreč iztrgal iz
oblasti teme in nas prestavil v kraljestvo svojega ljubljenega Sina, v katerem
imamo odkupitev, odpuščanje grehov" (Kološanom 1:13-14).
"Če je torej kdo v
Kristusu, je nova stvaritev. Staro je minilo. Glejte, nastalo je novo" (2
Korinčanom 5:17).
"Kajti umrli ste in vaše
življenje je skrito s Kristusom v Bogu" (Kološanom 3:3).
Če so te vrstice resnične, kako je potem možno, da se borim
z istimi mislimi in čustvi, kot sem se, preden sem postal kristjan?
Domnevam, da se je vsak iskren kristjan vprašal to vprašanje
in vsak razmišljal o tem. Obstaja zelo
logičen razlog, zakaj še vedno mislite, čutite in prepogosto tudi reagirate
tako, kot ste to počeli preden ste bili nanovo rojeni.
V času zgodnjih let svojega življenja niste imeli Božje
prisotnosti, niti niste poznali njegovih poti. Kot posledica tega ste se naučili živeti neodvisno od Boga. Ta
naučena neodvisnost od Boga je glavna značilnost tega, kar Sveto pismo imenuje
meso. Ko ste postali nova stvaritev v Kristusu, ni nihče v vaši spominski banki
pritisnil na gumb za izbris. Vse, kar ste se naučili, preden ste prišli h
Kristusu (in vsa spremljajoča čustva), je še vedno zapisano v vašem spominu.
Zato je Pavel rekel: "In nikar se ne
prilagajajte temu svetu, ampak se tako preobražajte z obnovo svojega uma. . .
" (Rimljanom 12:2). Celo kot verniki se lahko prilagajamo temu
svetu, recimo s tem, da gledamo napačne televizijske programe ali beremo
napačne stvari.
T r d n j a v e s a m o o b r a m b e
V našem naravnem stanju smo se naučili mnogih načinov, kako
se kosati z življenjem ali zaščititi sebe, le-ti pa niso bili vedno duševno in
fizično zdravi. Psihologi imenujejo te nezdrave vzorce življenja mehanizmi
samoobrambe in le-ti prav gotovo niso v skladu s krščanstvom. Na primer, mnogi
so se naučili lagati, da bi zaščitili same sebe. Drugi pogosti mehanizmi
samoobrambe so:
·
Zanikanje (zavestno ali podzavestno zavračanje
soočanja z resnico),
·
fantazija (bežanje iz resničnega sveta),
·
čustvena izolacija (umikanje, da bi se izognili
zavračanju),
·
nazadovanje (vračanje k manj pretečim časom),
·
nadomestitev (znašati se nad drugimi zaradi
razočaranosti),
·
odvračanje (kriviti druge),
·
preračunljivost (dajati izgovore za slabo
obnašanje).
Mehanizmi samoobrambe so podobni temu, kar Pavel imenuje
trdnjave. Tako piše: "Res živim v mesu, a se
ne bojujemo v skladu z mesom. Orožje našega bojevanja ni meseno ampak ima v
Bogu moč, da podira trdnjave. Podiramo razmisleke in vsakršno visokost, ki se
dviga proti spoznanju Boga, in vsako misel podvržemo poslušnosti Kristusu"
(2 Korinčanom 10:3-5).
Trdnjave (utrdbe), so meseni vzorci mišljenja, ki so bili
programirani v vaš um, ko ste se naučili živeti svoje življenje neodvisno od
Boga. Vaš nazor je bil oblikovan v skladu z okoljem, v katerem ste bili
vzgojeni. Toda ko ste postali kristjan, ni nihče pritisnil na gumb
"IZBRIŠI". Vaši stari, meseni vzorci navajenega mišljenja niso bili
izbrisani.
Kar je bilo naučeno, se mora pozabiti oz. se tega odvaditi.
Če so nas naučili narobe, ali vas je možno naučiti drugače? Če verjamete laži,
ali lahko opustite to laž in se odločite verjeti resnici? Ali je lahko vaš um
ponovno programiran? To je kesanje: preobrazba uma. Mi smo preobraženi z obnovo
svojega uma. Lahko smo preobraženi, ker
imamo v sebi Kristusov um in ker nas bo Sveti Duh uvedel v vso resnico.
Toda sistem tega sveta, v katerem smo bili vzgojeni, in naši neodvisni vzorci
mesa niso edini sovražniki vašega posvečenja. Čeprav smo nova stvaritev v Kristusu, se še vedno bojujemo s
svetom, mesom in hudičem.
S a t a n o v e n a m e r e
Ne mislite, da satan ni več zainteresiran za manipulacijo
vašega uma, da bi dosegel svoj namen. Satanov stalen cilj je v vaše misli pritihotapiti
svoje misli in prikazovati svojo laž kot Božjo resnico. On ve, da če kontrolira
vaše misli, lahko kontrolira vaše življenje.
Zato Pavel nadaljuje izjavo v sedanjiku: " . . . in vsako misel podvržemo poslušnosti
Kristusu" (2 Korinčanom 10:5). V tem odlomku je za besedo
"misel" uporabljena grška beseda NOEMA. Da bi razumel ta odlomek, mi
je bilo v pomoč da sem pogledal, kako Pavel uporablja to besedo v drugih
odlomkih 2 pisma Korinčanom.
Pavel daje navodila cerkvi, da naj odpustijo, potem ko so
vernika disciplinirali. "Komur namreč vi
odpustite, odpuščam tudi jaz. Kar pa sem jaz odpustil – če sem kaj odpustil –
sem odpustil zaradi vas, pred Kristusovim obličjem, da nas nebi ukanil satan.
Njegove namere (noema) pa nam niso
neznane" (2 Korinčanom 2:10-11). "Namere" izhajajo iz
iste korenske besede noema. Satan bo
izkoristil te, ki ne bodo odpustili. Po tem, ko sem tisočem pomagal najti
svobodo v Kristusu, lahko pričujem, da je neodpuščanje glavni razlog, da ljudje
ostajajo v vezeh svoje preteklosti.
Glede evangelizacije je Pavel napisal: "Če pa je naš evangelij kljub temu zakrit, je zakrit
za tiste, ki so na poti pogubljenja, za nevernike, ki jim je bog tega sveta
zaslepil misli (noema), tako da jim ne
zasveti razsvetljenje evangelija o veličastvu Kristusa, ki je podoba Boga"
(2 Korinčanom 4:3-4).
Moj pogovor s 55 letnim študentom teologije prikazuje, kako
je um lahko zaslepljen. Jay je nekega dne vstopil v mojo pisarno in rekel:
"Dr. Anderson, v težavah sem."
"Kakšno težavo pa imaš Jay?"
"Ko se usedem, da bi se učil, me začne srbeti po vsem
telesu, moje roke se tresejo, moj vid je zamegljen in nikakor se ne morem
osredotočiti. Če se bo to nadaljevalo, bom padel na vseh izpitih. Niti Svetega
pisma ne morem brati."
"Pripoveduj mi o svoji hoji z Bogom," sem odvrnil.
"Imam zelo pristno hojo z Bogom," se je pobahal
Jay.
"Kaj s tem misliš?" sem vprašal.
"Ko grem vsak popoldan iz šole, vprašam Boga, kam želi,
da grem na kosilo. Po navadi slišim misel, kot na primer Mc Donalds. Potem ga
vprašam, kaj želi, da jem. Če mi na misel pride dvojni hamburger, potem naročim
dvojni hamburger."
"Kaj pa tvoje obiskovanje cerkve?" sem nadaljeval.
"Vsako nedeljo grem, kamorkoli Bog želi, da grem. In
zadnje tri nedelje mi je Bog rekel, naj grem v mormonsko cerkev."
Jay je iskreno želel delati to, kar bi Bog želel, da dela,
toda bil je zaveden. Bog ga ni usmerjal v mormonsko cerkev in on je predober
strokovnjak za hrano, da bi mu vedno svetoval dvojni hamburger. Jay je poslušal
svoje lastne misli kakor da bi bile Božje, namesto da bi "vsako misel podvrgel poslušnosti Kristusu"
(2 Korinčanom 10:5).
In tako se je odprl satanovemu delovanju v svojem življenju;
rezultat tega je bil, da je bil njegov teološki študij oviran. Te zavajajoče
misli so ga prepričale, da ga Bog pripravlja, da bo postal eden izmed dveh
prerokov, omenjenih v knjigi Razodetja, ki sta bila usmrčena na ulicah
Jeruzalema. Celo svojega sostanovalca je skušal prepričati, da je on ta drugi
prerok!
S a t a n i n
n a š u m
Sveto pismo nas jasno uči, da je satan sposoben dajati misli
v naš um. (Mi pa mislimo, da so naše). V Stari zavezi "je
Satan vstal proti Izraelcem in spodbodel Davida, naj prešteje Izraela" (1
Kroniška 21:1). Kaj je narobe s štetjem? Ali nebi David moral vedeti, koliko
vojakov mora vzeti s seboj v boj? To zares razkriva satanovo prekanjeno naravo.
Vedel je, da je Davidovo srce naklonjeno Bogu in nebi prostovoljno kljuboval
Gospodu. Strategija je bila Davida napeljati, da svoje zaupanje položi v svojo
vojsko ne pa v Boga. Ta isti David je napisal: "Konj
je lažno upanje za zmago . . . " (Psalm 33:17). Vedel je, da boj
pripada Gospodu, toda naenkrat se mu je
pojavila "misel", da bi preštel kljub nasprotovanju Joaba, ki je
vedel, da je to greh. Tragično, kot rezultat Davidovega greha je 70.000 izraelskih
mož padlo.
Kako je satan
nahujskal Davida? Ali je Davidu glasno govoril? Ne, to so bile Davidove misli.
No, vsaj mislil je, da so bile. Te zavajajoče misli se pojavljajo v prvi osebi
ednine, tako da mislimo, da so to naše lastne misli.
To sem začel spoznavati pred enim letom, ko sem pomagal
ljudem najti svobodo v Kristusu. Borba za um vključuje več kot le
"samogovor".
Juda je prav tako poslušal hudiča. "Med
večerjo je hudič Judu Iškarijotu, Simonovemu sinu, že položil v srce namen, da
Jezusa izda" (Janez 13:2).
Mogoče smo skušani, da odbijemo to le kot slabo odločitev,
ki jo meso ponuja, toda Sveto pismo jasno pravi, da je bil izvor teh misli sam
hudič. Ko je juda spoznal, kaj je storil, si je vzel življenje. "Tat prihaja samo zato da krade, kolje in
uničuje" (Janez 10:10a).
V prvi cerkvi je satan napolnil Hananijevo srce, da je lagal
Svetemu Duhu (Apostolska dela 5:3).
F.F. Bruce, strokovnjak za Novo zavezo, pravi, da je
Hananija bil vernik. Ernest Haenchen je napisal, da je bil "judovski
kristjan" in komentira: Satan je napolnil njegovo srce. Hananija je lagal
Svetemu Duhu, ker je Sveti Duh bil v Petru (in v skupnosti). Zato na splošno to
ni zgolj soočenje dveh mož, ampak soočenje Svetega Duha in satana, čigar orodje
sta bila."
Martin Luther je napisal: "Hudič podtika gnusne misli v
našo dušo – sovraštvo do Boga, preklinjanje in obup." Glede samega sebe je
napisal: "Ko se ponoči prebudim, me hudič ima na piki. Prepira se z mano
in mi daje v um vsakovrstne čudne misli. Mislim, da me hudič pogosto prebudi,
ko mirno spim, samo zato, da bi me mučil in nadlegoval. Moje nočne borbe so
mnogo težje kot čez dan. Hudič razume, kako ustvariti argumente, ki te
razjezijo. Včasih me je tako zmedel, da sem začel dvomiti, ali Bog zares
obstaja."
David Powlison, čeprav nasprotuje gledišču, da demoni lahko
napadajo vernike, priznava, da satan lahko daje misli v naš um.
"Glasovi" v mislih niso redki: bogokletno zasmehovanje, silovite
skušnjave zahajanja v pokvarjene fantazije ali obnašanje, prepričljive smernice
nevere. Klasična duhovna borba tolmači te kot prihajajoče od hudega."
Thomas Brooks v svoji
razpravi o satanovih načrtih neprestano govori o tem, kako satan podtika misli
duši vernika.
"N e p r o t i
k r v i i n m e s u"
Svetoval sem stotinam vernikov, ki imajo borbe na področju
svojih misli. Nekateri imajo težave pri koncentraciji in branju Svetega pisma,
spet drugi slišijo "glasove" ali imajo obtožujoče in obsojajoče
misli. Z nekaj izjemami, so se težave pokazale kot duhovna borba za njihov um.
To nas nebi smelo presenetiti, saj smo bili v 1 Timoteju 4:1 opozorjeni: "Duh izrecno pravi, da bodo v poznejših časih
nekateri odpadli od vere in se vdajali zavajajočim duhovom in naukom
demonov."
Zakaj tega kot vernik v Jezusa Kristusa ne vzamemo v obzir?
Jaz ne morem brati vaših misli in vi ne morete brati mojih misli. Torej zares
nimamo pojma, kaj se dogaja v mislih drugih ljudi, razen če so dovolj pogumni,
da nam zaupajo.
V mnogih primerih tega ne bodo storili, ker bi v današnji
družbi ljudje mislili, da so duševno bolni. Raje vam bodo povedali o njihovih
negativnih izkušnjah; toda to, kar se dogaja v njih, bodo podelili le s pravo
osebo. Ali so zares duševno bolni, ali pa se v njih odvija duhovna borba?
Če se ne zavedamo "satanovih namer", potem lahko
pridemo le do enega zaključka: "Vsak problem v
umu mora biti bodisi kemično neravnovesje bodisi vzorec mesa."
Psihologi in psihiatri redno videvajo paciente, ki slišijo
glasove: standardna diagnoza je kemično neravnovesje. Verjamem, da naše telo
lahko pride ven iz kemičnega neravnovesja in povzroči nevšečnosti ter hormonske
probleme, kar vrže naš sistem iz tira. Toda prav tako verjamem, da se je
potrebno vprašati: "Kako lahko kemično proizvede osebno misel?" in,
"Kako se lahko naše živčne celice neprostovoljno in neuravnovešeno
odzovejo na tak način, da ustvarijo misli, ki jim nasprotujemo?" Ali
obstaja naravna razlaga? Ostati moramo odprti za kakršenkoli upravičen odgovor
in razlago, toda mislim, da ne bomo dobili izčrpnega odgovora, če ne vzamemo v
obzir resničnost duhovnega sveta.
Ko ljudje pravijo, da slišijo glasove, kaj pravzaprav
slišijo? Edini način, da lahko nekaj fizično slišimo, je, da imamo vir zvoka.
Zvočni valovi potujejo od vira preko zračnega posrednika in udarijo ob naš
bobnič, ki pošlje signal do naših možganov. Tako mi fizično slišimo. Toda "glasovi", ki jih ljudje
slišijo ali "misli", s katerimi se borijo, ne prihajajo od takšnega
vira. Saj drugi okrog nas teh glasov ne slišijo.
Podobno je, ko ljudje pravijo, da vidijo stvari (ki jih
drugi ne vidijo), kaj potem pravzaprav vidijo? Edini način, da lahko po naravni
poti nekaj vidimo je, da imamo vir svetlobe, ki od materialnega predmeta odseva
v naše oči, ki potem pošlje signal v naše možgane. Satan in njegovi demoni so duhovna bitja; oni niso iz materialne snovi,
zato jih ne moremo videti s svojimi naravnimi očmi ali jih slišati s svojimi
naravnimi ušesi.
"Kajti naš boj se ne bije
proti krvi in mesu, ampak proti vladarstvom, proti oblastem, proti svetovnim
gospodovalcem te mračnosti, proti zlohotnim duhovnim silam v nebeških
področjih." (Efežanom 6:12).
M o ž g a n i i n
m i s l i
Veliko stvari ne vemo glede mentalne funkcije, vemo pa, da
obstaja temeljna razlika med našimi možgani in našimi mislimi. Možgani so
organska snov. Ko fizično umremo, smo ločeni od svojega telesa in naši možgani
se vrnejo v prah. V trenutku se bomo ločili
od svojega telesa in se znašli pred Bogom. Toda ne bomo ostali brez mišljenja,
kajti naš um je del naše duše.
Naj ilustriram z analogijo. Naša sposobnost mišljenja je
podobna delovanju računalnika. Oboje vključuje dve ločeni komponenti; eno je
strojna oprema, kar je dejansko fizičen računalnik (možgani); drugo je
programska oprema (misli), ki programira strojno opremo. Ker je programska
oprema nefizičen del, bo strojna oprema tehtala enako, tudi če programsko opremo
odstranimo. Prav tako je, če je duh odstranjen iz telesa, telo bo še vedno
imelo isto težo. Računalnik je popolnoma neuporaben brez programske opreme,
vendar tudi programska oprema ne more delovati, če se strojna oprema ugasne.
Naša družbena domneva, da če nekaj ne funkcionira pravilno
med ušesi, je to problem strojne opreme. Toda v nasprotju s tem sam verjamem,
da glavni problem ni v strojni opremi; mislim, da je primaren problem v
programski opremi. Če ima oseba neke vrste sindrom v organskih možganih, kot je
Alzheimerjeva bolezen ali prirojeno stanje, kot je Downov sindrom, možgani ne
bodo funkcionirali najbolje. Toda resne možganske poškodbe so relativno redke
in ni veliko, kar lahko glede tega storimo. Rimljanom 12:1-2 pravi, "darujte
svoja telesa v živo, sveto in Bogu všečno žrtev" (kar
vključuje tudi naše možgane) " . . . . . ampak
se tako preobražajte z obnovo svojega
uma, da boste lahko razpoznavali, kaj hoče Bog, kaj je dobro, njemu
všečno in popolno".
Potem, ko je slišala mojo predstavitev glede teme, je neka
gospa hotela pojasnilo. Rekla je: "Nedavno sem obiskala svojo hčerko na
misijonarskem polju in dobila malarijo. Tako sem zbolela, da sem skoraj umrla.
Pri visoki temperaturi sem začela halucinirati. Ali mi pravite, da so te
halucinacije bile demonske?"
"Kakšne halucinacije pa ste imeli?" sem vprašal.
"Večinoma o Plutonu, Miki miški, Jaki racmanu in
Jakici" je odgovorila.
Nisem si mogel pomagati, da se nebi zasmejal. "Ali ste se na poti na misijonarsko
polje ustavili v Disneylandu?"
Odgovorila je: "Ja, pa sem se res. Kako ste
vedeli?"
Zagotovo pri njenem izkustvu ni bilo nič demonskega. Njem
obisk Disneylanda je bil še svež v umu. Ko zaspimo ali pademo v komo naši
fizični možgani še naprej delujejo, vendar "roke niso na tipkovnici".
Če ste še vedno umsko aktivni in tolčete po tipkovnici svojega uma ne spite.
Zaspite takrat, ko nehate misliti. Toda medtem ko spite, bodo vaši možgani še
naprej delali in raziskovali karkoli je bilo shranjeno v vaš spomin. Za ilustracijo
preučite vsebino svojih sanj. Ali se ne nanašajo skoraj vedno na ljudi, ki jih
poznate, stvari, ki ste jih videli ali kraje kjer ste bili? Zgodbe v vaših
sanjah so mogoče precej kreativne, toda ljudje in kraji so bili že programirani
v vaš spomin.
Npr. recimo, da otrok gleda grozljivko in gre potem spat in
ima nočne more. Velika možnost je, da bodo v nočnih morah nastopili enaki
ljudje kot v filmu.
Toda ko ima nekdo
groteskne nočne more, kar se ne more povezati z videnimi ali slišanimi
preteklimi stvarmi, takrat bi jaz rekel, da so sanje demonske. Ko ljudi vodim
skozi "Korake k svobodi v Kristusu", se tovrstne nočne more nehajo.
B o r b a j e r e s n i č n a
Duhovno borbo v našem umu moramo razkrinkati in jo
prepoznati, da bi lahko imeli izčrpen odgovor za tiste, ki to doživljajo. Naj
predstavim zakaj.
Kaj tipičnega se zgodi, ko prestrašeni otroci pridejo v
spalnico svojih staršev in pravijo, da so videli ali slišali nekaj v svoji
sobi? Starši bodo verjetno šli v otrokovo sobo, pogledali v omaro ali pod
posteljo in rekli: "Nikogar ni v tvoji sobi, srček – pojdi sedaj nazaj v
posteljo!"
Če ste odrasli in bi videli nekaj v svoji sobi, ali bi zgolj
pozabili, in šli nazaj v posteljo?" "Toda pogledal sem v sobo in
nikogar ni bilo tam," boste odgovorili. In prav bi imeli. V sobi ni bilo
ničesar, kar bi lahko zaznali s svojimi fizičnimi čutili. "Potem to ni resnično,"
bo rekel skeptik. O, ja, pa je resnično! Kar je vaš otrok videl ali slišal v svojem umu je zelo
resnično.
Ne morem pojasniti sredstev, s katerimi naj bi bili ljudje "pozorni
na zavajajoče duhove". Tudi jaz ne vem, kako se hudič lahko predstavlja v
našem umu, toda ni mi potrebno vedeti, kako on to stori, da bi potem lahko
veroval temu, kar pismo jasno uči. Duhovna
borba za naš um ne deluje po zakonih narave, ki jih mi razumemo. Satanovega
delovanja ne morejo omejiti ali zmanjšati nobene fizične ovire. Toda
prestrašen otrokov obraz pričuje, da je borba resnična. Zakaj ne svojemu otroku
odgovoriti takole?
"Srček, verjamem, da si videl ali slišal nekaj. Jaz
nisem videl ali slišal, zato mi to pomagaj razumeti, da si mogoče pod duhovnim
napadom ali pa imaš grde spomine zaradi filma, ki si ga gledal. Včasih ne vem,
kakšna je razlika med resničnostjo in sanjami, ki sem jih pravkar imel. Prej
sem molil za tvojo zaščito in želim da veš, da je Jezus veliko močnejši od česarkoli,
kar si videl ali slišal, in te je prestrašilo.
Sveto pismo nas uči, da je Jezus, ki živi v nas večji od
vseh pošasti na svetu. In zato, ker je Jezus vedno z nami, lahko povemo temu,
kar nas plaši, naj odide v Jezusovem imenu. Sveto pismo pravi, da naj se
podredimo Bogu in upremo hudiču in le-ta bo zbežal od nas. Ali lahko to storiš,
srček? Ali imaš kakšno vprašanje? Potem pa moliva skupaj."
Veliko tega, kar
danes imenujemo duševne bolezni, ni nič drugega kakor borba za naš um.
V Pregovorih 23:7 pravi: "Kajti on je kakor samovoljen
preračunljivec. . . " Z
drugimi besedami, ničesar ne storimo, preden o tem ne razmislimo. Vse obnašanje
je proizvod tega, kar se odločimo, da bomo razmišljali ali verovali. Ne moremo
videti, kaj ljudje razmišljajo. Lahko samo opazujemo, kaj počnejo. Skušati
spremeniti obnašanje, brez da bi spremenili svoje verovanje in s tem tudi
mišljenje, ne bo nikoli prineslo nekih trajnih rezultatov.
Ker ne moremo brati misli druge osebe, se moramo naučiti
postavljati prava vprašanja. Petletnega Dannya so poslali v pisarno krščanske
šole, ker je na igrišču ranil nekaj otrok. Obnašal se je agresivno do drugih in
bil je zelo nemiren pri pouku. Njegova učiteljica je rekla: "Čisto sem
zbegana nad njegovim nedavnim obnašanjem – Dannyu to sploh ni podobno!"
Dannyeva mama je bila učiteljica v šoli. Ko je vprašala sina glede Jezusa, si
je zatisnil ušesa in zavpil: "Sovražim Jezusa!" Potem je zgrabil mamo
in se na ogaben način smejal.
Dannya smo vprašali, če je kdaj slišal glasove v svoji
glavi. Ob vprašanju je bil olajšan in je priznal, da so glasovi vpili nanj, naj
gre in rani otroke na igrišču. Misli so bile tako glasne, da jih je lahko
slišal le tako, da je bil poslušen, čeprav je vedel, da bo zašel v težave. Dannyu smo
povedali, da mu ni treba več poslušati teh glasov. Vodili smo ga skozi otroško
verzijo "Korakov k svobodi v Kristusu", ki je opisan v poznejšem delu
te knjige. Vodili smo ga tudi skozi molitev, ki jo je ponavljal z mano. Ko smo opravili, smo ga vprašali, kako se počuti.
Na njegovem obrazu se je prikazal velik nasmešek in z vidnim olajšanjem je
rekel: "Veliko bolje!" Njegova učiteljica je naslednji dan opazila
mirnost – kot da bi bil popolnoma drug otrok. Svojega agresivnega obnašanja v
šoli ni več ponovil.
Predan krščanski zakonski par je posvojil mladega fantka in
ga z odprtimi rokami sprejel v svoj dom. Toda njun majhen, nedolžen otrok se je
sprevrgel v pošast, še preden je bil star pet let. Njihov dom je bil v velikem
nemiru, ko so me prosili, da bi se pogovoril z njim. Po nekaj prijateljskih
besedah sem ga vprašal, če se mu je kdaj zazdelo, da mu nekdo govori v glavi.
"Da," je odgovoril. "Ves čas."
"Kaj pa ti
govorijo?"
"Govorijo, da nisem priden."
Potem sem ga vprašal, če je kdaj povabil Jezusa v svoje
življenje. Odgovoril je: "Sem, vendar nisem mislil resno."
Rekel sem mu, da če bi zares prosil Jezusa, da vstopi v
njegovo življenje, bi lahko zapovedal tem glasovom, naj ga pustijo pri miru. Ko
je to spoznal, je predal svoje srce Jezusu.
Tudi neki mož in žena sta slišala strašansko udarjanje ob
zid sobe svojega sina. Vzel je škarje in nekajkrat zabodel v zid. Toda nikoli
ga nista ujela pri tem, ali našla škarij. Potem je otrok začel razrezovati vsak
košček obleke v hiši. Spet ga nista ujela pri samem dejanju. Nabrali so se
visoki računi za zdravila in svetovanje, ko sta obupana skušala najti rešitev.
Končno so staršem predstavili naš material in v obzir sta začela jemati možen
duhoven problem. Tako sta vprašala sina, če je kdaj imel misli, ki so mu
govorile, da naj stori to, kar je storil. Odgovoril je: "Da in če nisem storil tega, kar so mi
govorili, so rekli, da te bodo ubili, očka!"
Majhen deček je mislil, da rešuje življenje svojega očeta!
Potreba po razločevanju med organsko in duševno boleznijo in
duhovno borbo za vaš um je grafično prikazana v naslednji zgodbi:
Želim se vam
zahvaliti, da ste mi pokazali, kako se osvoboditi nečesa, za kar sem vedno
sumil, da je duhovno, vendar nisem bil nikoli povsem prepričan. Leta in leta,
že od svojih najstniških let (sedaj sem star 36 let), sem imel te
"glasove" v svoji glavi. Štirje so še posebno izstopali in včasih so
zveneli kakor glasen zbor. Ko sem na televiziji ali v reviji bral o
shizofreniji, sem si mislil sam pri sebi: "Vem, da nisem shizofreničen,
toda kaj je to v moji glavi????"
Bil sem mučen,
zasmehovan in zbadan. Glede vsake misli sem imel pomisleke in kot posledico
tega je moja samozavest padla na ničlo. Mnogokrat sem si želel, da bi glasovi utihnili, in vedno
sem se spraševal, če tudi drugi ljudje slišijo glasove in ali je to "normalno".
Ko sem se začel učiti od vas o tem, da naj vsako misel podvržem
poslušnosti Bogu in ko sem prebral o izkustvih drugih ljudi s temi glasovi, sem
prišel do spoznanja, kaj so ti glasovi in sem jim lahko zapovedal, naj odidejo.
To je bila neverjetna
in čudovita stvar – da je bila po tolikih letih hrupa v mojem umu popolna
tišina. Ni mi potrebno naprej razlagati vseh čudovitih stvari, ki pridejo s to
svobodo uma – to je blagoslov, ki ga vi očitno zelo dobro poznate.
P o d r e d i t i v s a k o
m i s e l
Kako vemo, ali te negativne, lažnive in obsojajoče misli
prihajajo od hudega ali so le naši meseni vzorci? V nekem smislu to sploh
ničesar ne spremeni. Vsako našo misel moramo podrediti poslušnosti Kristusu;
to pomeni, če ni resnična, temu ne verjemite. Toda vedeli boste, da
takšne misli ne prihajajo od vas, če boste šli skozi "Korake k svobodi v
Kristusu" in bodo te misli izginile. Meseni vzorci ne izginejo kar
tako, ampak jih počasi nadomeščamo ali premagujemo, ko obnavljajmo svoj um.
Pavel pravi, naj ne skrbimo (dvomimo) o ničemer. Raje se obrnimo k Bogu v
molitvi "in Božji mir, ki presega vsak um, bo
varoval vaša srca in vaše misli v Kristusu Jezusu" (Filipljanom
4:7). Naslednja vrstica pravi naj imamo v svojih mislih stvari, ki so resnične,
čiste, ljubeznive in častne.
Naš odnos z Bogom je oseben in tako kot v vsakem odnosu, so
določene stvari, ki morajo biti razrešene, da bi odnos deloval. Ne moremo
prejeti Božjih blagoslovov, če živimo v odprtem uporništvu proti njemu. "Zakaj upor je kakor greh vraževanja, samovolja
kakor zlo malikovanja" (1 Samuelova 15:23). Če smo prevzetni se nam Bog upira (Jakob 4:6). Če smo zagrenjeni in nevoljni odpustiti, nas bo Bog
izročil mučiteljem (Matej 18:34). Te stvari morajo biti najprej
razrešene, kajti le Bog lahko poveže strte v srcu in jetnike osvobodi.
Mogoče bo pričevanje upokojene misijonarke ilustriralo to
točko. Ona je enkrat tedensko obiskovala psihiatra, psihologa in pastorja, da
je lahko obdržala svoje življenje. Naslednji korak je bil, da je šla v
bolnišnico. Neko petkovo popoldne sem preživel z njo in čez dva meseca in pol
sem prejel njeno pismo.
Že nekaj časa vam želim napisati pismo, toda čakala sem
toliko časa, da sem sama sebi potrdila, da je to resnično "zares"
(kot pravi moja štiriletna hčerka). Rada bi z vami podelila sestavek iz mojega
dnevnika, ki sem ga napisala dva dni za tem, ko sva se srečala.
"Od petka
popoldan se počutim kot druga oseba. Izbruhi srda in jeze so izginili. Moj duh
je tako miren in poln veselja. Prebujam se pojoč pesmi slavljenja Bogu v svojem
srcu.
Napetost in razdraženost sta izginili.
Počutim se svobodno. Sveto pismo je zares navdušujoče in vzpodbudno ter bolj
razumljivo kot kdaj koli prej. V petek v času pogovora se ni zgodilo nič 'dramatičnega',
toda v najglobljem delu svojega bitja vem, da se je nekaj spremenilo. Nisem več
zvezana z obsodbami, dvomi, mislimi na samomor ali uboj; in drugimi stvarmi, ki
so prihajale v mojo glavo neposredno iz pekla. V mojem umu in duhu je mir,
globoka jasnost podzavesti.
Osvobojena sem!
Zelo sem navdušena in
v pričakovanju glede svoje prihodnosti. Vem, da bom duhovno rasla in se
razvijala tudi na drugih področjih. Zelo se veselim odkritja osebe, ki jo je
Bog ustvari in načrtoval, da naj bom. Prav tako se veselim sprememb v moji
zakonski zvezi. Tako
čudovito je imeti veselje po tolikem času teme."
Od takrat, ko sem to
napisala, je minilo že dva meseca in pol in trdno sem prepričana glede
pomembnosti tega, da sem našla svobodo v Kristusu. Na terapiji sem bila nekaj
mesecev in sem napredovala, toda ni primerjave s tem, kakšen velik korak lahko
naredim sedaj. Moja sposobnost "procesiranja" stvari je zelo porasla.
Ne le, da je moj duh bolj vesel, ampak tudi moja glava je bolj jasna! Sedaj
veliko lažje povezujem in sestavljam stvari. Zdi se, da je sedaj vse lažje
razumeti.
Moj odnos z Bogom se
je zelo spremenil. Osem let sem se počutila, kot da je oddaljen od mene. Le nekaj
časa preden sem srečala vas, sem obupano vpila k njemu, naj me osvobodi od teh
vezi, v katerih sem bila. Tako močno sem si želela ponovno srečati se z njim in
biti v njegovi prisotnosti. Morala sem ga spoznati kot prijatelja, kot
tovariša, ne pa kot oddaljeno figuro oblasti, ki je postal v mojih mislih in
izkustvih. Od tega dne naprej, pred dvema mesecema in pol, sem videla, kako
moje zaupanje vanj raste. Videla sem rasti svojo sposobnost, da sem iskrena z
njim. Zares doživljam to duhovno rast, ki sem jo omenjala v svojem dnevniku. To
je čudovito!
Ni komentarjev:
Objavite komentar