PRIČEVANJA

6. jul. 2018

3. Neil T. Anderson - VSO PRAVICO IMATE BITI SVOBODNI


LOMILEC VEZI






Neil T. Anderson


3.

V s o   p r a v i c o   i m a t e   b i t i   s v o b o d n i


Lidija je ženska srednjih let, ki je potegnila na kratko. Spomini na obredne in spolne zlorabe, ki jih je pretrpela kot otrok, so jo neprenehoma preganjali skozi njeno krščansko življenje. Ko je prišla k meni na svetovanje, se je zdela njena slika o sebi nepopravljiva. Ko mi je pripovedovala svojo zgodbo, je pokazala nekaj čustev, toda njene besede so odsevale popoln obup.
"Lidija, kaj misliš, kdo si ti? S tem mislim, kako vidiš samo sebe?" sem jo vprašal.
"Mislim, da sem hudobna," je odgovorila ravnodušno "Jaz nisem prav dobra za nikogar. Ljudje mi pravijo, da sem hudobna in vse, kar prinašam, so same težave."
"Kot Božji otrok nisi hudobna. Mogoče si naredila hudobne stvari, toda srž tvojega bitja je delati dobro, drugače nebi bila tukaj," sem ji oporekal. Dal sem ji naslednji seznam svetopisemskih vrstic, ki kažejo na to, kdo je ona v Kristusu?

V Kristusu sem sprejet/-a:
Sem Božji otrok, rojen-a iz Boga ker sem Jezusa Kristusa sprejel-a za svojega osebnega Odrešenika
Jn 1,12
Sem Kristusov-a prijatelj-ica, če delam kar mi naroča         
Jn 15,15
Opravičen-a sem iz vere v Boga              
Rim 5,1
Sem združen-a z Gospodom in sem z Njim eno v Duhu
1 Kor 6,17
Odkupljen-a sem bil-a za visoko ceno
zato poveličujem Boga v svojem telesu
1 Kor 6,20
Sem član-ica Kristusovega telesa                       
1 Kor 12,27
Pred stvarjenjem sveta sem bil-a odbran-a v Jezusu Kristusu, da bi bil-a pred Božjim obličjem svet-a in brezmadežn-a         
Ef 1,4
Sem posinovljen Božji otrok       
Ef 1,5
Imam neposreden dostop k Očetu po Svetem Duhu
Ef 2,18
Imam odkupitev in odpuščanje vseh svojih grehov          
Kol 1,14
Imam polnost v Kristusu. On je glava vsakega vladarstva in oblasti      
Kol 2,10
Svoboden-a sem od vsake obsodbe v Kristusu Jezusu     
Rim 8:1-2
Njim, ki ljubijo Boga vse pripomore k dobremu.
Rim 8:28
Sem svet-a                          
Ef 1:1
Sem opravičen-a vseh obtožb ker me Bog opravičuj in posreduje zame                                                                                              
Rim 8;31-34
Nič me ne more ločiti od Božje ljubezni           
Rim 8;35-39
Bog me utrjuje, mazili in dal mi je pečat - poroštvo Duha                  
2.Kor 1;21-22
Moje življenje je s Kristusom skrito v Bogu                                     
Kol 3,3
Prepričan-a sem, da bo Bog, ki je začel v meni dobro delo to delo tudi dokončal
Fil 1,6
Moja domovina je v nebesih, od koder pričakujem Odrešenika    
Fil 3,20
Bog mi ni dal duha boječnosti temveč duha moči, ljubezni in razumnosti       
2 Tim 1,7
V času potrebe se lahko z zaupnostjo približam prestolu milosti, da dosežem usmiljenje in najdem milost, ki mi bo v pravem trenutku pomagala         
Heb 4,16
Rojen-a sem iz Boga in hudič se me ne more dotakniti, ker me varuje Jezus Kristus                                                                       
1 Jn 5,18

                                                                                                                                  
V Kristusu sem pomemben/-na:
Sem sol zemlje in luč sveta                                 
Mt 5,13-14
Sem mladika Jezusa Kristusa – Bog Oče je moj vinogradnik                
Jn 15;1
Sem mladika Jezusa Kristusa. Brez Njega ne morem ničesar storiti 
Jn 15.5
Bil-a sem izvoljen-a in postavljen-a, da obrodim sad.
Oče mi bo dal karkoli, kar ga bom prosila v imenu Jezusa Kristusa
Jn 15,16
Sem priča za Kristusa, ker je Sveti Duh nad menoj                           
Apd 1,8
Sem Božji tempelj, ker Božji Duh prebiva v meni                               
1 Kor 3,16
Sem nova stvaritev v Kristusu.
Spravljen-a sem z Bogom v Jezusu Kristusu, postavljen-a v službo sprave
2. Kor 5;17-20
Sem Božji-ja sodelavec-ka                                   
2.Kor 6,1
V Kristusu Jezusu sem obujen-a in posajen-a v nebesa                        
Ef 2,6
Bog Oče me je v Kristusu Jezusu pripravil za dobra dela                  
Ef 2,10
K Bogu lahko pristopim s srčnostjo in popolnim zaupanjem po veri vanj          
Ef 3,12
Vse zmorem v Kristusu, ki mi daje moč           
Fil 4,13

"Ali bi prebrala te izjave naglas?" sem jo zaprosil. Lidija je vzela seznam in začela brati prvo izjavo: "Jaz sem B- B-Božji otrok . . . . " naenkrat se je njeno obnašanje povsem spremenilo: "Ni šanse, ti umazani  . . . sin!"
Nikoli ni prijetno videti, ko hudobni razodeva svojo prisotnost skozi žrtev, kakor je bila Lidija. Mirno sem izrazil Kristusovo avtoriteto in vodil Lidijo skozi "Korake k svobodi v Kristusu". Sedaj je lahko videla drugačno sliko o tem, kdo ona zares je v Kristusu. S tem spoznanjem ni bila le proizvod svoje preteklosti, ampak nova stvaritev v Kristusu. Sedaj je lahko odvrgla verige duhovnih vezi in začela živeti v skladu s tem, kdo ona zares je, Božji otrok.
Kasneje mi je povedala, da je seznam, ki sem ji ga dal za prebrat, na trenutke izginjal, ko je začela brati. Ali je bilo kaj posebnega glede tega papirja ali izjav, ki so bile zapisane na njem? Ne, bil je le navaden papir. Toda bilo je nekaj neskončno pomembnega pri tem, ko je Lidija spoznala, kdo je ona v Kristusu.
Satan jo je zavedel v verovanje, da je ničvredna in hudobna, kar je bila laž. Ni hotel, da bi ona spoznala resnico o tem, kdo je ona v Kristusu in kako Jezus lahko zadovolji njene potrebe po življenju, identiteti, sprejetju, varnosti in vrednosti. Vedel je, da bi Božja resnica razorožila njegovo laž, prav kakor luč prežene temo. In on se ni bil pripravljen predati brez boja.


V i   s t e   B o ž j i    o t r o k

Nič ni bolj bistveno za vašo osvoboditev od satanovih vezi kot razumevanje in potrditev tega, kar je Bog storil za vas v Kristusu in kdo ste vi kot njegov otrok. Na vaša stališča, dejanja, odzive in reakcija na življenjske okoliščine v veliki meri vpliva vaše verovanje o samem sebi. Če same sebe vidite kot nemočno žrtev satana in njegovih spletk, boste verjetno živeli kot žrtev in boste zvezani z njegovimi lažmi. Toda če same sebe vidite kot dragocenega, ljubljenega in sprejetega Božjega otroka imate več možnosti, da boste tako tudi živeli. Mislim, da je zato Janez napisal v 1 Janez 3:1-3: "Poglejte, kakšno ljubezen nam je podaril Oče: Božji otroci se imenujemo in to tudi smo. Svet nas zato ne spoznava, ker ni spoznal njega. Ljubi, zdaj smo Božji otroci; ni pa še razodeto, kaj bomo. Vemo pa, da mu bomo podobni, ko se bo razodel, ker ga bomo gledali takšnega, kakršen je, in vsak, kdor ima to upanje vanj, se očiščuje, kakor je tudi on čist."
Vsi poraženi kristjani, s katerimi sem delal, so imeli eno skupno stvar. Nihče izmed njih se ni zavedal, kdo je v Kristusu oz. ni razumel, kaj pomeni biti Božji otrok. Sveto pismo je glede tega zelo jasno: "Sam duh pričuje našemu duhu, da smo Božji otroci. In če smo otroci, smo tudi dediči: dediči pri Bogu, sodediči pa s Kristusom . . . . da bomo z njim tudi poveličani" (Rimljanom 8:16-17).
V tem poglavju želim izpostaviti nekaj kritičnih vidikov vaše identitete in položaja v Kristusu. Mnogi izmed vas ste že ponotranjili tukaj povzete svetopisemske resnice, toda spet drugim se zdi ta odsek preveč enostranski, ker vsebuje nauk. Toda spodbujam vas, da ne spregledate te osnove in preskočite k bolj praktičnim poglavjem.
Ti koncepti so osnovni za vašo osvoboditev od duhovnih vezi kot Božji otrok. Vprašanje duhovne identitete in zrelosti v Kristusu je tako pomembno, da vam še enkrat predlagam, da predelate knjigo Victory Over the Darkness (Zmaga nad temo) skupaj z branjem te knjige.

V i   s t e   d u h o v n o   b i t j e   i n   s   t e m   t u d i   v e č n o   b i t j e

Temeljna narava človeštva sestoji iz dveh glavnih delov: vaš fizičen jaz in vaš breztelesen jaz oz. vaš zunanji in notranji človek (2 Korinčanom 4:16). Zunanji človek je naše fizično telo, notranji človek pa je vaša duša/duh. Ker smo ustvarjeni po Božji podobi, imamo sposobnost razmišljati, čutiti in izbirati (um, čustva in volja skupaj tvorijo dušo) ter imeti odnos z Bogom (če smo duhovno živi). Vaša duša/duh stopi v skupnost z Bogom v trenutku vaše spreobrnitve in to vas duhovno oživi. Fizično pa ste živi, ko je vaše telo v skupnosti z vašo dušo/duhom. (Opomba: termina duša/duh uporabljam zato, ker se teologi ne strinjajo popolnoma glede tega, ali sta duša in duh ločena ali sta v bistvu eno in isto. Toda za našo razpravo ni nujno, da ju primerjamo).
Ko je Bog ustvaril Adama, je bil fizično in duhovno živ. Toda zaradi Adamovega greha in posledično duhovne smrti, je vsaka oseba, rojena na svet, fizično živa, duhovno pa mrtva (Efežanom 2:1).
Ko ste bili nanovo rojeni, je vaša duša/duh bil združeni Bogom in ste duhovno oživeli. Sedaj niste več "v Adamu" – ampak ste v "Kristusu". Za vsako vrstico, kjer pravi, da je Kristus v vas, obstaja deset vrstic, ki pravijo "v Kristusu".
Večno življenje ni nekaj kar dobiš, ko fizično umreš; to je nekaj, kar dobiš v trenutku, ko si nanovo rojen!
"Kdor ima Sina ima življenje; kdor nima Božjega Sina, nima življenja"
(1 Janez 5:12).
Satan, čeprav nasproti svojemu verovanju, ne more nikoli odvzeti vašega večnega življenja, ker vam ne more odvzeti Jezusa, ki je obljubil, da vas ne bo nikoli zapustil ali pustil samih. (Hebrejcem 13:5). In ni vam potrebno fizično umreti, da bi se znebili trpinčenja duhov, kajti to je laž, ki je žal mnoge ljudi zapeljala. Lahko se podredite Bogu in uprete hudiču ter bo zbežal od vas. (Jakob 4:7).

V i   s t e   n o v a   s t v a r i t e v   v   K r i s t u s u

Če v celoti ne razumete svoje identitete in položaja v Kristusu, boste verjetno verjeli, da je majhna razlika med vami in nekristjani. Satan, tožnik, bo zgrabil to priložnost, vam natovoril krivdo in vzbujal dvome glede vašega odrešenja. In kot poražen kristjan boste priznali svoje grehe in si prizadevali delati bolje, toda v notranjosti boste razmišljali takole: "Jaz sem samo grešnik, odrešen po milosti in bom skušal zdržati do Jezusovega ponovnega prihoda. Edina stvar, ki se je zgodila pri mojem odrešenju, je bilo to, da so mi bili grehi odpuščeni. Toda še vedno sem ista oseba, kot sem bil prej." (TO JE LAŽ).
Tako pa vas Pavel opisuje, kdo ste bili, PREDEN STE PRIŠLI H KRISTUSU: "Po njiju nam je podaril tiste dragocene in največje obljube, da bi po teh postali deležni božanske narave in ubežali pred svetno, poželjivo pokvarjenostjo." (2 Peter 1:4).
Kot nanovo rojeni Božji otrok niste več v "mesu"; sedaj ste "v Kristusu". Bili ste grešniki, toda sedaj ste glede na Sveto pismo sveti. Imeli ste naraven in omejen začetek, toda sedaj ste za večno združeni s Kristusom. Pavel je rekel: "Nekoč ste bili tema sedaj pa ste luč v Gospodu. Živite kot otroci luči." (Efežanom 5:8). "Če je kdo v Kristusu, je nova stvaritev" (2 Korinčanom 5:17). Kljub satanovim obtožbam moramo verovati in živeti v skladu z resnico, torej smo v Kristusu za večno drugačni.
Ko Nova zaveza govori o starem človeku, govori o osebi, kakršna ste bili, preden ste sprejeli Kristusa. Ob spreobrnjenju je ta stari človek, ki je živel neodvisno od Boga in je označen z grehom, umrl (Rimljanom 6:6), oživel pa je novi človek ki je v skupnosti s Kristusom (Galačanom 2:20). Biti duhovno živ pomeni, da je vaš duh v skupnosti z Bogom in ste poistoveteni z njim:

Rimljanom 6:3                    v njegovi smrti,
Galačanom 2:20
Kološanom 3:1-3
Rimljanom 6:4                    v njegovem pokopu,
Rimljanom 6, v. 5,8,11       v njegovem vstajenju,
Efežanom 2:6                      v njegovem vnebohodu,
Rimljanom 5:10-11             v njegovem življenju,
Efežanom 1:19-20               v njegovi moči,
Rimljanom 8:16-17            v njegovi dediščini,
Efežanom 1:11-12.

Vaš stari človek je moral umreti, da bi lahko bil pretrgan odnos z grehom, ki mu je vladal. Biti svet ali biti Božji otrok ne pomeni, da ste brezgrešni (1 Janez 1:8). Toda odkar je vaš stari človek bil križan in pokopan s Kristusom, vam ni TREBA več grešiti (1 Janez 2:1). Grešite, ko se odločite verjeti laži ali ko delujete neodvisno od Boga.

L a h k o   s t e   z m a g o v a l c i   n a d   g r e h o m   i n   s m r t j o

Smrt je konec odnosa, vendar ne konec obstoja. Greh je še vedno živ in privlačen, toda moč in oblast, ki jo je imel nad vami, je bila zlomljena. "Zdaj ni torej nobene obsodbe za tiste, ki so V KRISTUSU JEZUSU. Kajti postava Duha življenja v Kristusu Jezusu te je osvobodila postave greha in smrti" (Rimljanom 8: 1-2). Postava greha in postava smrti sta še vedno prisotni, zato je Pavel tudi uporabil besedo "postava" (zakon). Ne moreš delovati izven postave, lahko pa jo presežeš z višjo postavo, ki je "postava Duha življenja v Kristusu Jezusu".
Poleg tega je meso še vedno prisotno tudi po odrešenju. Še vedno imate v svojih možganih ukoreninjene vzorce navad, mišljenj in s preteklostjo pogojene odzive, ki vas napeljujejo na izvrševanje svojih lastnih interesov. Kakorkoli, vi niste več v mesu, kot je bil vaš stari človek; sedaj ste v Kristusu. Toda še vedno se lahko odločite, da boste živeli po mesu (Rimljanom 8:12-13), kar pomeni ustreči tem starim nagonom, ki so pogojeni s tem, da se odzivajo neodvisno od Boga.
Pavel uči v Rimljanom 6:1-11, da kar je res za Gospoda Jezusa Kristusa, je res tudi za nas, kar se tiče našega odnosa do greha, zato ker smo " v Kristusu". Bog Oče je "njega. Ki ni poznal greha, zavoljo nas storil za greh, da bi mi postali Božja pravičnost v njem" (2 Korinčanom 5:21) Ko je umrl na križu, so naši grehi bili položeni nanj. Toda ko je vstal iz groba, ni bilo na njem nobenega greha. Ko je odšel nazaj k Očetu v nebo, prav tako ni bilo na njem nobenega greha. In danes, ko sedi na Očetovi desnici, ni na njem nobenega greha. Ker pa smo (že) posedeni s Kristusom v Nebesih, smo tudi mi umrli grehu.
Ko v Svetem pismu najdemo neko obljubo, je edino pravilen odziv na to, da jo vzamemo za svojo.
Ko v Svetem pismu najdemo zapoved, ji moramo biti poslušni.
Toda ko nam Sveto pismo govori resnico o tem, kdo smo in kaj je Kristus že storil, obstaja le eden pravi odziv – to verovati.
To sem izpostavil le zato, ker vrstice v Rimljanom 6:1-10 niso zapovedi, ki naj bi jim bili poslušni: to so resnice, ki jim moramo verovati.
Kristus je že umrl grehu in zato, ker ste vi v njem, ste tudi vi umrli grehu. Ne morete sami zase storiti nekaj, kar je Kristus že storil za vas. Opazimo, da se v Rimljanom 6:1-11 uporablja preteklik (poudarek dodan): ".  . . .mi, ki smo ODMRLI grehu . . . " (v. 2). "ali mar ne veste, da smo bili vsi, ki smo BILI KRŠČENI v Kristusa Jezusa, KRŠČENI v njegovo smrt" (v. 3). "S krstom SMO BILI torej skupaj z njim POKOPANI v smrt . . . " (v. 4). "Vemo, da je BIL naš stari človek KRIŽAN z njim vred, da bi bilo telo greha uničeno in da bi mi več ne hlapčevali grehu" (v. 6). "Kajti KDOR JE UMRL, je opravičen greha" (v. 7). "Če pa SMO s Kristusom UMRLI, verujemo, da bomo z njim tudi živeli" (v. 8). Glagoli v teh vrsticah so v preteklem času, kar nakazuje, da je glede nas to že res. Naš edini pravilen odziv je, da to verjamemo.
11. vrstica nam govori, kaj naj verujemo glede našega odnosa do greha in položaja v Kristusu. "Tako tudi vi: mislite, da ste mrtvi za greh, a da živite za Boga, v Kristusu Jezusu." Pavel uporablja tukaj sedanjik, ker moramo to resnico neprenehoma verovati. Verovanje ne naredi nečesa resničnega. To je res, ne glede na to, če mi verujemo ali ne. Mogoče ne čutite, da ste mrtvi grehu, toda SMATRA se vas za take, zato ker JE to dejstvo. Napačen odziv na to vrstico je spraševati: "Kakšna doživetja moram imeti, da bi to bilo res?" Edino potrebno doživetje je doživetje Kristusa na križu, ki pa se je že zgodilo; in edini način prisvojiti si to resnico, je to verovati. Nekateri kristjani poskušajo starega človeka dati v smrt, vendar jim ne uspeva. Zakaj ne? Zato, ker je stari človek bil križan in je zatorej že mrtev.
Ničesar ne moremo narediti resničnega skozi svoje izkušnje, ampak se odločimo verovati to, kar Bog pravi, da je res in potem živimo v veri; in tako se resnice pokaže v naših izkustvih.
Kdo mi smo, ne določajo dejanja, ki jih storimo, ampak to, kdo mi smo, določa naša dejanja.
Jaz ne delam v Božjem vinogradu v upanju, da me bo Bog nekega dne sprejel. Bog me je že sprejel in zato jaz delam v vinogradu. Stvari, ki jih delam, ne počnem v upanju, da me bo Bog mogoče nekega dne vzljubil. Bog me že ljubi in zato pač delam, kar delam.
Glede na to, da smo živi v Kristusu in mrtvi grehu, kako smo lahko potem kot verniki še vedno povezani ali zvezani z grehom?
Pavel odgovarja v Rimljanom 6:12-13: "Zato naj v vašem umrljivem telesu ne kraljuje greh, tako da bi se vdajali njegovim poželenjem. Ne izročajte svojih udov grehu da bi ti postali orodje krivičnosti, ampak izročite sebe Bogu kot ljudje, ki so prešli iz smrti v življenje, svoje ude pa izročite Bogu, da postanejo orodje pravičnosti."
Greh je suveren gospodar, ki zahteva služenje od svojih podložnikov.
Vi ste mrtvi grehu, vendar imate še vedno zmožnost služiti mu na ta način, da dajete svoje telo na razpolago grehu. Vi se odločate, če boste dovolili, da bo vaše telo uporabljeno za greh ali za pravičnost. Satan, ki je izvor vsega greha, bo izkoristil vsakega, ki skuša ostati nevtralen.
Za ilustracijo si zamislite, da vas duhovnik zaprosi za vaš avtomobil, da bi ljudem v stiski odpeljal košare s hrano ali tat zaprosi za avtomobil, da bi s pomočjo njega oropal banko. Avtomobil je vaš in vi se lahko odločite, ali ga boste posodili za dobro ali za hudo. Kako se boste odločili? Nebi smelo biti nobenih pomislekov!
Tudi vaše telo je uporabljeno za služenje Bogu ali grehu in satanu, toda izbira je vaša.
Zato je Pavel pisal tako vztrajno; "Ker je torej Bog tako usmiljen, vas rotim, bratje: darujte svoja telesa v živo, sveto in Bogu všečno žrtev; to je vaše smiselno bogoslužje" (Rimljanom 12:1). Zaradi Kristusove zmage nad grehom, se lahko svobodno odločite, da ne boste grešili. Vaša odgovornost je, da ne dovolite grehu vladati v vašem umrljivem telesu.
Prenesimo to na primer, da se veliko ljudi bori s spolnimi grehi. Ali bi lahko storili spolni greh, ne da bi uporabili svoje telo kot orodje nepravičnosti? Ne vem, kako bi lahko. Torej, če storite spolni greh, ste uporabili svoje telo kot orodje krivičnosti in ste tako dovolili, da greh vlada v vašem umrljivem telesu. Če storimo spolni greh z drugo osebo, glede na 1 Korinčanom 6:15-16 dva postaneta eno telo. Enostavno priznanje ne bo razrešilo nastalega problema. Moramo se odreči takšni uporabi telesa in dati svoja telesa v živo in Bogu všečno žrtev ter nato biti preobraženi z obnovo svojega uma. To je pravilen vrstni red v Rimljanom 12:1-2.

L a h k o   s t e   o s v o b o j e n i   o d   m o č i   g r e h a

"Ne dovoliti, da greh vlada v mojem telesu, se sliši čudovito, Neil, toda ne veš, kako težek je moj boj z grehom," morda razmišljate. "Zalotim se, da počnem stvari, ki jih nebi smel početi in ne počnem stvari, ki bi jih moral početi. To je neprestana borba."
Verjemite mi, vem, kako težka je borba: tudi sam sem bil soočen z njo. Prav tako tudi apostol Pavel. V Rimljanom 7:15-25 se bori z istimi čustvi razočaranja. Ta odlomek jasno kaže, da nas je postava nesposobna osvoboditi. Verjamem tudi, da nam odkriva, kakšna bi bila borba, če bi dovolili grehu vladati v našem umrljivem telesu. (Nekateri verjamejo, da se ta odlomek nanaša na Pavlovo izkustvo pred spreobrnjenjem. Jaz se s tem ne strinjam, ker je vsak del Pavlovega srca bil na razpolago Bogu. Naravni človek "ne soglaša z veseljem z Božjo postavo in [ne priznava], da je postava dobra".).
Vabim vas, da prisluhnete mojemu pogovoru z Danom, ki se bori premagati moč greha v svojem življenju:
Neil: Dan, poglejva odlomek iz Svetega pisma, kjer se zdi, da je opisano to, s čimer se ti sedaj soočaš. Rimljanom 7:15 pravi: Saj ne razumem niti tega, kar delam: ne delam namreč tega, kar hočem, temveč počenjam to, kar sovražim. "Ali bi rekel, da ta vrstica opisuje tebe?"
Dan: Točno! Jaz bi si želel delati to, kar Bog pravi, da je prav, toda včasih se zalotim, da delam čisto nasprotno.
Neil: Verjetno se lahko poistovetiš tudi s 16. vrstico: "Če pa počenjam to, česar nočem, priznavam, da je postava dobra." Dan, koliko ljudi ali igralcev je omenjenih v tej vrstici?
Dan: Samo ena oseba in to sem očitno "jaz".
Neil: Zelo premagujoče je, ko vemo, kaj želimo storiti, vendar iz nekega razloga ne moremo. Kako si ti to poskušal razrešiti v svojem umu?
Dan: Včasih se celo sprašujem, če sem kristjan. Zdi se, da pri drugih deluje, ampak pri meni ne. Pogostokrat se sprašujem, če je krščansko življenje sploh možno ali če je Bog zares tukaj.
Neil: Če bi ti in Bog bila edina igralca v tem scenariju, bi bilo verjetno smiselno kriviti tebe ali Boga za tvojo trditev. Toda poglejva sedaj 17 vrstico: "Potemtakem tega ne počenjam več jaz, ampak greh, ki prebiva v meni." Koliko igralcev je sedaj v igri, Dan?
Dan: Očitno dva, vendar ne razumem.
Neil: Preberiva še 18. vrstico in poglejva, če lahko najdeva smisel v tem: "Vem namreč, da v meni, hočem reči v mojem mesu, ni nič dobrega; kajti dobro hoteti je sicer v moji moči, dobro delati, pa ni."
Dan: S to vrstico sem se seznanil že veliko časa nazaj. Enostavno je bilo sprejeti dejstvo, da nisem dober.
Neil: To ni, kar ta vrstica pravi, Dan. Pravzaprav pravi čisto nasprotno. Karkoli je tisto, kar je v tebi, ni ti. Če bi imel trsko v svojem prstu, bi to bilo "nič dobrega" v meni. Toda "nič dobrega" nisem jaz; to je trska. Prav tako je pomembno opaziti, da "nič dobrega" ni niti moje meso, ampak le prebiva v mojem mesu. Če v tej borbi vidimo le same sebe, bi bilo brezupno živeti pravično. Ti odlomki gredo v globino in nam želijo sporočiti, da obstaja še nekdo, ki je vključen v naš boj z grehom in čigar narava je drugačna od naše. Vidiš Dan, ko sva bila ti in jaz rojena, sva bila rojena pod kaznijo greha. In vemo, da satan in njegovi poslanci vedno delajo na tem, da bi nas zadržali pod kaznijo. Ko naju je Bog odrešil, je satan izgubil boj, vendar ni zvil svojega repa ali umaknil svojih čekanov. Sedaj je predan temu, da bi naju zadržal pod močjo greha. Prav tako vemo, da bo deloval skozi meso, ki ostane tudi po odrešenju.
Beriva naprej in poglejva, če se lahko naučiva še več o tej borbi: "Ne delam namreč dobrega, ki ga hočem, marveč delam zlo, ki ga nočem. Če pa delam to, česar nočem, tega ne počenjam več jaz, ampak greh, ki prebiva v meni. V sebi torej odkrivam tole postavo; kadar hočem delati dobro, se mi ponuja zlo" (v. 19-21).
Dan, ali lahko iz tega odseka spoznaš naravo tega "nič dobrega", ki prebiva v tebi?
Dan: Seveda, jasno je, da je to zlo in greh. Toda ali ni to le moj lastni greh? Ko grešim se počutim tako krivega.
Neil: Nobenega dvoma ni, da ti in jaz grešiva, toda midva nisva "greh" kot tak. Hudobija je prisotna v naju, toda midva sama nisva hudobna. To seveda ne opravičuje najinega greha, kajti Pavel je najprej napisal, da je najina odgovornost, da ne dovoliva grehu vladati v svojem umrljivem telesu. (Rimljanom 6:12). Ali se kdaj počutiš tako poraženega, da želiš udariti sebe ali nekoga drugega?
Dan: Skoraj vsak dan!
Neil: Toda ko se umiriš, ali ponovno podrediš svoje misli, da so v skladu s tem, kdo si ti v Kristusu?
Dan: Vedno in potem se počutim grozno, ker sem spet izbruhnil.
Neil: 22. vrstica pojasnjuje ta ciklus: "Kot notranji človek namreč z veseljem soglašam z Božjo postavo." Ko se ne obnašamo v skladu z značajem, ki ga imamo, nas Sveti Duh takoj prepričuje o tem zaradi naše skupnosti z Bogom in mi pogosto to vzamemo samo nase. Toda kmalu se spet izrazi naša prava narava in smo pritegnjeni nazaj k Bogu. To je kot razočarana žena, ki izjavi, da bo zapustila svojega moža. Želi ven in ji ni prav nič mar. Toda ko prepozna svojo bolečine in izrazi svoja čustva, se omehča in reče: "Saj ga v resnici ljubim in se ne želim ločiti. Toda enostavno ne vidim nobenega drugega izhoda." To je notranji človek, resnični jaz, ki je prišel na površje. 23. vrstica opisuje naravo te borbe z grehom: "V svojih udih pa vidim drugo postavo, ki se bojuje proti postavi mojega uma in me usužnjuje postavi greha, ki je v mojih udih." Glede na to vrstico, Dan, kje se odvija borba?
Dan: Zdi se, da se borba dogaja v umu.
Neil: Točno tam se odvija borba. In če te satan napelje na to, da misliš, da si ti edini vključen v boj, se boš lotil bodisi samega sebe ali Boga, ko pregrešiš. Naj povem takole.
Zamisli si, da je na drugi strani zaprtih vrat govoreči pes, ki pravi: "Daj no, spusti me noter. Veš, da želiš to storiti. To vsi počnejo. Nič ti ne bo zaradi tega. Konec koncev, kdo bo pa vedel?" Tako odpreš vrata in pes vstopi, ter s svojimi zobmi zgrabi tvojo nogo. Na drugi strani vrat pa pes igra vlogo skušnjavca, toda enkrat, ko ga spustiš noter, igra vlogo obtoževalca. "Odprl si vrata! Odprl si vrata!" In kaj storiš?
Dan: Po navadi se konča tako, da priznam, zato ker se počutim tako krivega. Toda v moji borbi z grehom, mi ni nikoli še nihče povedal glede tega psa – skušnjavca in obtoževalca! Po navadi na koncu tepem samega sebe, toda mislim, da bi sedaj moral tepsti psa.
Neil: Ugotavljam, da se ljudje čez čas utrudijo tepsti samega sebe, tako odidejo stran od Boga, pod oblak poraza in obsodbe, Na drugi strani pa, le tepsti psa tudi ni dovolj. Prav si storil, da si priznal Bogu, kar pomeni, da se strinjaš in si mu odprl vrata, toda to ni dovolj. Priznanje je le prvi korak pri kesanju. Kristjani, ki storijo le to, so ujeti v krog greh-priznanje-greh-priznanje-greh-priznanje in čez čas omagajo. Bogu se podrejaš takrat, ko se strinjaš in mu odpreš vrata: "Podvrzite se torej Bogu, hudiču pa se uprite in bo od vas pobegnil" (Jakob4:7). Na koncu pojdi in zapri vrata in naj ti niti ne pride na misel, da bi jih spet odprl. Kesanje ni popolno, vse dokler se nisi zares spremenil.
Pavel je izrazil ta občutek nerazrešenega problema v 24. vrstici: "Jaz nesrečnež! Kdo me bo rešil telesa te smrti?" On ne pravi: "Jaz hudoben in zloben človek." On pravi: "Jaz nesrečnež!" Nihče ni bolj nesrečen kakor človek, ki ve, kaj je prav in želi delati prav, vendar iz nekega razloga ne more. Ta človek je poraženec, ker je v vezeh. Vsi njegovi napori, da bi počel dobro, se končajo v porazu. Sprašuje se: "Ali sploh obstaja zmaga?"
Odgovor se pojavlja v 25. vrstici: "Zahvaljen bodi Bog po Jezusu Kristusu, našem Gospodu. Potemtakem z umom služim Božji postavi, z mesom pa postavi greha."
Sedaj pa preberiva Rimljanom 8. poglavje in poglejva kako Pavel premaguje postavo greha s postavo življenja v Kristusu Jezusu.
Dan: Mislim, da dobivam sliko. Jaz sem se čutil krivega zaradi moje nezmožnosti živeti krščansko življenje, brez da bi zares razumel, kako ga živeti. Skušal sem sam premagati ta greh in nikoli nisem zares razumel boja za moj um.
Neil: Na pravi poti si. Obsojanje samega sebe ti ne bo pomagalo, kajti za tiste, ki so v Kristusu Jezusu, ni nobene obsodbe več (Rimljanom 8:1-2). Poglejva, ča lahko razrešiva tvoj problem z iskrenim kesanjem in vero v Boga.
S tvojim dovoljenjem, bi te rad vodil skozi "Korake k svobodi v Kristusu".
Potem se lahko pogovoriva, kako zmagati v borbi za tvoj um in se naučiti hoditi po veri v moči Svetega Duha.
Potem ne boš stregel poželenjem mesa (Galačanom 5:16).




Ni komentarjev:

Objavite komentar