LOMILEC VEZI
Neil T. Anderson
2.
N a j t i s v o j o p o t
v s v e t u
V zadnjih nekaj letih sem govoril na številnih univerzah v
Združenih državah in Kanadi. Študentom sem delil letake kot vabilo, da se
udeležijo seminarja na temo o demonskih vplivih v svetu danes. Končni cilj je
bil povedati jim, o Kristusu. Na moje presenečenje je nekaj sto študentov
napolnilo vsako dvorano. To niso bili norosti željni najstniki ali prepirljivi
izzivalci (čeprav se je enkrat zbrala skupina satanistov pred dvorano, da bi
motili srečanje). Tudi niso prišli, da bi poslušali Neila Andersona, saj me
sploh niso poznali. Ti ljudje so bili radovedni glede demonskih vplivov.
Zahodni svet doživlja množično spremembo v svojem nazoru,
najbolj je to razvidno iz razširjanja gibanja New age, sprejemanja parapsihologije
kot znanosti, rastočega zanimanja za nadnaravno in vidnega porasta satanizma v
naši kulturi. Novodobni misticizem, ki je dobil svojo moč z dotokom
vzhodnjaških religij v 196o-ih, je postal popularen, ker so se zanj zanimale
zvezde. Prižgite televizor pozno zvečer in priča boste številnim psihičnim
obljubam po vročih linijah, vse kar obljublja krščanstvo – razen odpuščanja
grehov in novega življenja v Kristusu.
Gibanje new age ni le stvar zvezdnikov. Filozofija new age-a
si v naši deželi utira pot v poslovni svet, izobraževanje in celo v religijo.
Dva študenta sta (zaradi raziskovalne naloge) prisostvovala new age konferenci,
ki se je odvijala le dve ulici stran od Univerze Biola. Ko sta prispela do vrat
in ugotovila, da je vstopnina za posameznika 65 dolarjev, sta se obrnila in
hotela oditi. Toda dva neznanca sta ju ustavila in rekla: Povedali so nama, naj
vama izročiva ti vstopnici." Presenečena študenta sta sprejela vstopnici
in vstopila.
Poročala sta, da je eden izmed govornikov vodil udeležence
konference v vajo meditacije. Spodbudil je vse prisotne, naj si zamislijo, kako
se jim pridružuje duhovni vodič. Govornik je vajo zaključil z besedami:
"Sedaj povabite svojega duhovnega vodiča, da vstopi." Tega skoraj
nisem mogel verjeti. Hudič je dajal poziv le dve ulici stran od te univerze!
D v o s l o j n
i n a d z o r
Zahodni svet vidi resničnost v dvoslojnem nadzoru (glej
sliko 2 a). Zgornji sloj predstavlja transcedenten (nadnaraven) svet, ki ga
razumemo skozi religijo in misticizem. Spodnji sloj predstavlja empiričen
(izkustven) svet, ki ga razumemo skozi znanost in fizična čutila. Pri
dvoslojnem nadzoru duhovni svet nima nobenega oz. ima majhen dejanski vpliv na
naravni svet; praktično smo ga izključili iz našega razumevanja resničnosti.
Recimo, humanisti povsem zavračajo zgornji sloj. Največjo
prizadevnost kažeta teologija in psihologija, ki vključujeta Boga in človeštvo
(padlo in odrešeno), vendar izključujeta dejavnost satana in demonov.
V krepkem nasprotju z zahodnjaškim realizmom in naturalizmom
imajo ostali prebivalci zemlje povsem drugačen pogled na resničnost. Resničnost
duhovnega sveta je namreč del njihove kulture in nazora. Animistične in
spiritualistične kulture zadovoljujejo svoje bogove s prinašanjem spravnih
žrtev in izvršujejo religijske obrede, da bi odvrnili zle duhove. Med mnogimi
ljudstvi tretjega sveta so religijske prakse ali praznoverje bolj pomembni v
vsakdanjem življenju kakor znanost. Za tiste, ki so izobraženi na zahodu, je na
temelju napredne tehnologije in gospodarskega uspeha enostavno zavračati
vzhodnjaške nazore kot manjvredne. Toda zakaj imamo potem pri nas najvišjo
stopnjo kriminala izmed vseh industrijskih narodov in najbolj razširjeno
prodajo pornografske umazanije? Toda niti eden od obeh nazorov ne odseva svetopisemske
resničnosti.
NADNARAVNI SVET BOGA IN DUHOVNIH SIL
RELIGIJA
IZKLJUČENA SREDINA
IZKUSTVENI SVET ČUTIL
ZNANOST
Slika 2 a
Med dvema slojema je, kar dr. Paul Hiebert imenuje
"izključena sredina", resnični svet duhovnih sil, ki delujejo na
zemlji.
V svoj nazor moramo
vključiti kraljestvo teme, kajti v resnici ni izključene sredine! Ko Pavel
govori o duhovni borbi v nebeških področjih, ne govori o nekem oddaljenem kraju,
kot sta na primer Mars ali Pluton. Govori o duhovnih področjih, o kraljestvu
teme, ki je vse okrog nas in ga upravlja vladar tega sveta.
Da bolje ilustriram, kako je ta posvetni dvoslojni nazor
popačil mišljenje nekaterih zahodnjaških kristjanov, mi dovolite, da vam povem
o bistri mladi ženski, ki ji je bilo ime Dee in je bila pastorjeva hčerka. Pri
Dee so se razvili psihični simptomi, zaradi katerih so kasneje postavili
diagnozo multiple skleroze. Ko sem slišal za njeno stanje in prihodnost, ki jo
je čakala s to izčrpavajočo boleznijo, sem začutil notranjo bolečino, ki sta jo
morala imeti njena starša. Molil sem za Dee, toda nisem si je mogel izbiti iz
glave. Naslednjič, ko sem jo imel priložnost obiskati, sem to storil.
"Kdaj si prvič opazila simptome?" sem jo vprašal.
"Prve majhne simptome sem opazila takoj po posebnem
času pobožnosti, ki sem ga imela z Gospodom," je odvrnila Dee.
"Kaj je bilo tako posebnega pri tej osebni pobožnosti
ta dan?"
"Malo mi je bilo žal, da nisem dosegla duhovne rasti,
kot sta jo dosegla moja starša. Ta dan sem brala 2 Korinčanom 12 in prebrala
odlomek, kjer Pavel govori o svojem trnu v mesu. Pavel je rekel, da je Božja
moč popolna v njegovi slabosti in tudi jaz sem si želela Božjo moč v svojem
življenju. Tako sem prosila Boga, da mi da trn v mesu."
"Boga si prosila, da ti da trn v mesu?"
"Ali veš kaj je bil Pavlov trn v mesu?"
"Nekakšna fizična težava, kajne?"
"No, ni povsem
jasno rečeno, kako se je ta trn kazal, toda 2 Korinčanom 12,7 jasno pravi, da
je to bil 'satanov sel', dobesedno satanov angel – demon! Pavel ni nikoli
prosil za to. Pravzaprav je trikrat molil, da bi mu Bog to odvzel.
Dee, zares ti priporočam, da povlečeš nazaj prošnjo glede
trna v mesu in moliš, da bi bil kakršenkoli satanov vpliv v tvojem življenju
bil umaknjen."
Dee je sprejela moj nasvet in skupaj sva molila. Takoj nato
se je počutila veliko bolje. Simptomi so izginili in zopet je lahko opravljala
svoje normalne aktivnosti. Nekaj mesecev pozneje so se simptomi spet začeli
pojavljati. Takrat sem jo vodil skozi "Korake k svobodi v Kristusu",
ki so opisani v tretjem delu knjige pod poglavjem 13. Danes je Dee svobodna.
Večina zdravnikov in psihologov Deejinega primera sploh nebi
obravnavali kot duhovni problem. Trdili bi, da je razlog za Deejino
"okrevanje" pešanje fizične bolezni, ne pa osvoboditev od demonskega
napada. Toda celo moderna medicina priznava, da večina ljudi zboleva iz
psihosomatskih razlogov. Trditi, da ni duhovnih temeljev za te psihosomatske
razloge, je svetopisemsko neupravičeno. Psihosomatske težave izvirajo iz našega mišljenja. Pozneje
bomo videli, da se osnovna duhovna borba odvija v umu.
Mnogi kristjani bodisi popolnoma izključujejo nadnaravno iz
svojega nazora ali pa ga uvrščajo v transcedentalni sloj, kjer nima nobenega
vpliva na njihova življenja. S tem ne le, da izključujejo Božjo moč iz svoje
teologije in prakse, ampak tudi pojasnjujejo vse človeške napake – celo te, ki
so povzročene s strani demonskega vpliva. Med temi je bil tudi Deein simptom –
kot rezultat psiholoških in naravnih vzrokov.
Ž i v e t i v i z k l j u č e n i s r e d i n i
Krščanski nazor gleda na življenje skozi mrežo Svetega
pisma, ne pa skozi kulturo ali izkušnje.
Pismo jasno uči, da nadnaravne sile delujejo na tem svetu.
Na primer, približno
ena četrtina vseh ozdravljenj, ki so zapisana v Markovem evangeliju, so bila
pravzaprav osvoboditev. Žena, ki jo je Jezus ozdravil v Luki 13:11-12, je bila
žrtev "duha bolezni" že osemnajst let.
Ljudje se na
svetovanju pogostokrat pritožujejo nad fizičnimi simptomi, ki izginejo potem,
ko razrešijo svoje osebne in duhovne konflikte ter najdejo svobodo v Kristusu. Najbolj
pogosti simptomi, ki sem jih opazil pri ljudeh, so bili glavoboli, vrtoglavica
in splošne bolečine po telesu. Nekaterim se zdi, kot da morajo bruhati.
Na svetovanje so k meni prihajali tudi trije ljudje, ki
so jim postavili diagnozo multiple skleroze (MS) in so bili osvobojeni v
Kristusu potem ko smo šli skozi "Korake k svobodi v Kristusu".
Menda obstajajta dve vrsti MS. Ena je zelo progresivna, za katero osebno
verjamem, da je fizičen problem. Druga pa ima simptome MS, ki se pojavljajo in
izginjajo, kar je bilo res tudi v primeru teh treh oseb.
Nekatere težave so očitno fizične, kot na primer zlomljena
noga. V takšnem primeru pojdite k zdravniku in ugotovil bo, da gre za zlom.
Potem pa naj cerkev moli, da boste hitro okrevali.
Druge težave pa so
očitno duhovne, kot na primer zagrenjenost, krivda in sram. V tem primeru
pojdite k svojemu pastorju, in se spravite z Bogom. Težava leži pri nejasnih
"med" problemih, ko zdravniki recimo opazijo fizične simptome, vendar
ne morejo najti nobenega fizičnega vzroka za vašo bolezen.
Na primer, spomnite se nekaj let nazaj, ko so se vsi borili
s hipoglikemijo. Moram priznati, da sem kot pastor tudi sam bil ujet v tem.
Glukozno intolerantni test sem priporočil vsaki četrti osebi, ki sem ji
svetoval. Vsi ti ljudje so se vrnili in rekli, da so bili na meji glukozno
intolerantnih! Torej kaj se je zgodilo hipoglikemiji? Nato se je pojavil
sindrom kronične utrujenosti – in sedaj ima vsak drugi otrok in nekateri
odrasli motnje zaradi pomanjkanja pozornosti.
Prepričan sem da se
nekateri kristjani neuspešno borijo s fizičnimi simptomi s pomočjo naravnih
sredstev, ko je bistvo problema in njegova rešitev fizična in duhovna. V našem
zahodnem svetu smo pogojeni s tem, da najprej pogledamo vsako možno naravno ali
fizično obrazložitev in če to ne deluje, potem pravimo: "Nič drugega nam
ne preostane, kot da molimo!"
Jezus je rekel: "Iščite najprej Božje kraljestvo in
njegovo pravičnost in vse to vam bo navrženo" (Matej 6:33).
Zakaj se najprej ne podredimo Bogu in ne upremo
hudiču?" (Jakob 4:7).
Prva stvar, ki bi jo
kristjan moral storiti glede česarkoli, je moliti.
Zakaj ne podrediti naših teles Bogu kot živo žrtev, k
čemur nas Božja beseda roti (Rimljanom
12:1)!
"In če prebiva v vas Duh njega, ki je obudil od
mrtvih Jezusa, bo on, ki je obudil Kristusa od mrtvih, po svojem Duhu, ki
prebiva v vas, priklical v življenje tudi vaša umrljiva telesa" (Rimljanom 8:11).
Dejstvo, da nas je Jezus pustil "na svetu" (Janez 17:11), da bi se borili "proti zlohotnim
duhovnim silam v nebeških področjih"
(Efežanom 6:12), je sedaj resničnost.
Nadnaravne sile so na delu na planetu Zemlja. Živimo sicer v naravnem svetu, vendar smo vključeni v duhovno vojno. "Izključena
sredina" je izključena le v naših sekularnih (posvetnih) umih, ne pa v
resničnosti.
P o s t a t i d u h o v e
n b r e z B o g a
Zadnja štiri desetletja so ljudje na zahodu začeli
razmišljati, da morda obstaja nekaj več od življenja, kakor znanost lahko
pojasni in kar lahko presodijo s pomočjo svojih petih fizičnih čutil. Na
površju se ta nova lakota mogoče nam, ki imamo krščanski nazor, zdi spodbudna,
toda dejansko je veliko teh ljudi, ki so razočarani nad materialističnim svetom
in prav tako so razočarani nad vzpostavljeno religij. Namesto, da bi se obrnili h Kristusu in njegovi cerkvi, polnijo svojo
duhovno praznino s staromodnim okultizmom, ki je oblečen v moderno obleko
parapsihologije, holističnega zdravja, vzhodnjaškega misticizma in številnih
kultov, ki korakajo pod zastavo gibanja new age.
Namera, zadovoljiti duhovne potrebe brez Boga, ni nič
novega. Kristus je tudi v času svojega služenja na zemlji naletel na sekularno
obliko judaizma, ki je bil raje obvezan tradiciji, kot Bogu Abrahama, Izaka in
Jakoba. Takratni religiozni vodja niso prepoznali Mesije kot duhovnega osvoboditelja.
Kot sovražnika so videli Rim, ne pa satana, ki je vladar tega sveta. Toda Jezus
je dva sloja povezal skupaj, ko je "Beseda postala meso" (Janez 1:14). On je namreč prišel, da bi uničil HUDIČEVA
DELA (1 Janez 3:8), ne cesarjeva.
In danes je, prav tako kakor takrat, središče posvetnega
nazora "jaz": Kaj bom JAZ dobil od tega? Kdo bo zadovoljil MOJE
potrebe? Delam MOJO lastno stvar. Celo kristjani, ki delujejo v tej sferi, so
motivirani s sebičnimi ambicijami in ponosom.
Apostol Peter je očiten primer boja med nase osredotočenim
in na Kristusa osredotočenim življenjem. Le nekaj trenutkov za tem, ko je Peter
priznal temeljno resnico, da je Jezus Kristus Mesija, Sin živega Boga (Matej
16:13-16), se je znašel v zavezništvu s silami teme. Jezus je tik za tem, ko je
blagoslovil Petra za njegovo plemenito priznanje, naznanil njemu in ostalim
učencem trpljenje in smrt, ki sta ga čakala v Jeruzalemu. "Peter pa ga je vzel k sebi in ga
začel grajati: 'Bog ne daj, Gospod! To se ti nikakor ne sme zgoditi'" (v. 22).
Jezus je odvrnil: "Poberi se! Za menoj, satan! V spotiko si mi, ker ne
misliš na to, kar je Božje, ampak kar je človeško" (v. 23).
Jezusov znameniti opomin se je zdel neusmiljen. Toda
dejstvo, da prepozna satana kot izvor
Petrovih besed, jasno in primerno opisuje značaj sveta, ki ga je Peter
skušal dati. Petrov nasvet je bil
dejansko satanski, kajti satanov glavni cilj je predstavljati osebni interes
kot najpomembnejši cilj človeka.
Satan je imenovan za kneza tega sveta, ker na tem svetu
vlada osebni interes. Imenovan je tudi tožnik bratov, ker ne verjame, da ima
celo Božji otrok višji motiv kot služenje samemu sebi. Skoraj slišite ga lahko,
kako sika: "Reši se za vsako ceno. Žrtvuj službo za osebni interes,
Kristusovo stvar za svoje osebno ugodje. Vsi ljudje so sebični in imajo svojo
ceno. Nekateri mogoče zdržijo dlje časa
kot drugi, toda na koncu bo vsak človek raje dal prednost svojim lastnim
stvarem kot Božjim.
Takšen je satanov kredo in na žalost vse več ljudi sprejema
njegove trditve. Satan jih je zavedel v
mišljenje, da služijo sami sebi, čeprav dejansko služijo svetu, mesu in hudiču.
Toda krščanski nazor ima drugačno težišče. Jezus se sooča z
našo samozadostnostjo in ponuja drugačen vidik – vidik s križa. Šele ko živimo
in gledamo z vidika Božje perspektive, lahko pobegnemo vezem tistega, čigar
glavni in edini namen je "da krade kolje in uničuje"
(Janez 10:10).
P o g l e d s k r i ž a
Adam je bil prvi umrljiv človek, ki se je pozabaval z idejo,
da bi lahko "postal
kakor Bog" (1 Mojzesova
3:5), kar je bistvo egocentričnega
nadzora, ki ga satan predstavlja. Od Adama naprej je bilo nešteto drugih
zapeljanih od satana v verovanje, da so
sami sebi bogovi in danes gibanje new age predstavlja in razširja to laž na
veliki in mednarodni stopnji.
Toda biblijsko poročilo o stvarjenju jasno vzpostavlja,
da je edino Stvarnik resnični Bog. Adam in njegovi potomci niso Bogovi: mi smo
ustvarjena bitja, ki ne morejo obstajati ločeno od Boga.
Adam je postal živo
bitje takrat, ko je Bog dahnil vanj dih življenja. Adam je fizično in duhovno
oživel, vendar ni bil bog.
Bog mu je rekel, da če bo jedel z drevesa spoznanja dobrega
in zlega, bo zagotovo umrl. Satan pa mu je
rekel, da Bog ni vedel, o čem govori in da če bi Adam jedel prepovedan sadež,
bi odkril svoj potencial in postal enak Bogu. Adam je takoj pojedel sadež in
umrl – ne fizično sprva, ampak duhovno. Njegov greh ga je ločil od Boga in zato
je bil izgnan iz edenskega vrta.
Od Adama naprej je vsaka oseba, rojena na ta svet,
fizično živa, toda duhovno mrtva (Efežanom
2.1).
Ker so bili ločeni od Boga, so si človeška bitja želela
narediti ime zase in določili so svoj lasten namen v življenju skozi naravno
zaporedje stvari. Postali so svoji mali
bogovi in njihova življenja so bila zaznamovana s ponosom, poviševanjem in
neodvisnostjo od Boga, ki jih je ustvaril. Govorili so: "Mi smo poveljniki
svojih duš in gospodarji svoje usode." Hudičevska ideja, da so ljudje
svoji bogovi, je osrčje padlega sveta in prvoten člen v verigi duhovnih vezi
kraljestva teme.
Problem ideje, da smo sami svoji Bogovi, je ta, da nismo
bili nikoli oblikovani za takšno vlogo. Manjka nam lastnost, da bi določali
svojo usodo. Celo
brezgrešen, duhovno živ Adam v edenskem vrtu ni bil sposoben biti svoj Bog, toliko
manj njegovi padli potomci, ki smo prišli na svet fizično živi, vendar duhovno
mrtvi.
Nasprotno temu, kar
govorijo pripadniki New age-a, mi nikoli nismo in nikoli ne bomo imeli
potencial biti kakor Bog ali celo biti Bog.
Obstaja samo eden neskončen Stvarnik, vse ostalo pa je
omejeno stvarstvo.
Če želite živeti v
svobodi in ne v vezeh sveta, mesa in hudiča, potem mora ta prvotni člen v
verigi biti zlomljen.
Egocentričen nazor,
ki ga predstavljajo satan in njegovi poslanci, mora biti nadomeščen z vidikom,
ki ga je Jezus predstavil svojim učencem, potem ko je pokaral
Petra v njegovo samoohranitev:
Tedaj je Jezus rekel svojim učencem: "Če hoče kdo iti za menoj, naj se
odpove sebi in vzame svoj križ ter hodi za menoj. Kdor namreč hoče rešiti svoje
življenje, ga bo izgubil; kdor pa izgubi svoje življenje zaradi mene, ga bo
našel. Kajti kaj koristi človeku, če si ves svet pridobi, svoje življenje pa
zapravi? Ali kaj bo dal človek v zameno za svoje življenje? Sin človekov bo
namreč prišel v veličastvu svojega Očeta s svojimi angeli in takrat bo vsakemu
povrnil po njegovem delu" (Matej
16:24-27).
Ta odlomek je središčno sporočilo vseh štirih evangelijev.
Jaz pomanjkanje razumevanja tega sporočila imenujem "veliko
poslanstvo". Pri pisanju knjige Rivers of Revival (Reke prebujenja), sem
skupaj z dr. Elmerjem Townsom prišel do zaključka,
da je samozadostnost ovira številka ena, ki zadržuje reke prebujenja. Poskušamo
opravljati Božje delo na svoj način, s svojimi viri in ne uspevamo.
Naslednjih šest smernic iz Jezusove izjave vsebujejo
pogled s križa. To so osnovne smernice za tiste, ki želijo biti osvobojeni od
vezi sistema tega sveta in hudiča, ki navdihuje ta sistem. Ostanite znotraj
luči križa in boste uspeli najti svojo pot v tem temačnem svetu.
O d p o v e j t e s e s e b i
Odpovedati se sebi ni
isto kot samoodrekanje. Vsak študent, atlet in član kulta prakticira
samoodrekanje, ko se odpove določenim snovem in aktivnostim, ki mu onemogočajo
doseči zastavljene cilje. Toda končni namen takšne vrste samoodrekanja je
samopredstavljanje: da bi dobili najboljšo oceno, postavili nov rekord, dosegli
položaj in priznanje.
Odpovedati se sebi pomeni odpovedati se samovladanju.
Umirati sebi je
glavna borba življenja. Meso se žene za prestolom in se bori biti Bog.
Jezus v ta boj ne vstopa; kajti on je ta boj že zmagal.
On je na prestolu in nam milostno ponuja, da bi to delil z nami. Toda iz nekih zmotnih razlogov mi želimo biti
kralj in vladati nad svojimi življenji.
Vse dokler se ne
odpovemo vsemu temu, kar nam ni bilo nikoli namenjeno – biti Bog v svojem
življenju – ne bomo imeli miru sami s seboj ali z Bogom in nikoli ne bomo
svobodni.
Vi niste bili ustvarjeni tako, da bi lahko funkcionirali
neodvisno od Boga, tudi vaša duša ni bila ustvarjena, da bi imela funkcijo
gospodarja. "Nihče
ne more služiti dvema gospodarjema" (Matej 6:24).
Ko se odpoveste
sebi, povabite Boga, da se usede na prestol vašega življenja, zavzame to, kar
mu pripadam tako da bi lahko funkcionirali kot oseba, ki je duhovno živa v Kristusu.
Odpovedati se sebi je nujno potrebno za duhovno svobodo.
V z e m i t e v s a k d a n
s v o j k r i ž
Križ, ki naj ga vzamemo vsak dan, ni naš lastni križ, ampak
Kristusov križ. Pavel je napisal: "Skupaj s Kristusom sem križan; ne živim več jaz,
ampak Kristus živi v meni. Kolikor pa zdaj živim v mesu, živim v veri v Božjega
Sina, ki me je vzljubil in daroval zame sam sebe" (Galačanom 2:20).
Njegov križ je
zagotovil odpuščanje tega, kar smo storili in osvoboditev od tega, kar smo
bili.
Odpuščeno nam je, ker je on umrl namesto nas; osvobojeni
smo, ker smo umrli skupaj z njim. Opravičeni in posvečeni smo kot rezultat
križa.
Vzeti vsak dan svoj
križ, pomeni vsak dan priznati, da pripadamo Bogu.
Odkupljeni smo bili z dragoceno krvjo Gospoda Jezusa Kristusa (1 Peter 1:18-19).
Ko vzamemo svoj
križ, s tem potrjujemo, da naša identiteta ne temelji na našem fizičnem
obstoju, ampak na našem odnosu z Bogom.
Mi smo Božji otroci
(1 Janez 3:1-3). Naše življenje je skrito v Kristusu, kajti on je naše
življenje (Kološanom 3:3-4).
H o d i t e z a K r i s t u s o m
Poskušati premagati
samega sebe s svojimi lastnimi napori, je brezupna borba. Samovolja nikoli ne
izžene sebe, kajti neodvisen jaz, motiviran s strani mesa, še vedno želi biti
Bog.
Hoditi za Kristusom
pomeni, da smo vodeni po Svetem Duhu; zoper pot smrti stare narave, ki smo jo
imeli po Adamu, v novo naravo, ki jo imamo sedaj v Kristusu. "Čeprav še
živimo, nas zaradi Jezusa vedno pošiljajo v smrt, da bi se tudi Jezusovo
življenje razodelo v našem umrljivem mesu" (2 Korinčanom 4:11).
Mogoče se zdi ta pot
pusta, toda zagotavljam vam, da ni. Kajti poznati velikega Pastirja in hoditi
za njim kakor ovca (Janez 10:27), je neverjetna
izkušnja. Dejstvo biti voden po Svetem Duhu, tudi če je končni
rezultat, da umrem sebi, je naše zagotovilo posinovljenja (Rimljanom 8:14).
Mi nismo ustvarjeni,
da bi delovali neodvisno od Boga.
Šele takrat, ko smo odvisni od njega in želimo hoditi za
Kristusom, smo popolni in v svobodi lahko dokažemo, da je Božja volja dobra,
sprejemljiva in popolna (Rimljanom
12:2).
Ž r t v o v a t i m a n j v r e d n o ž i v l j e n j e,
D a b i d o s e g l i u ž i t e k ž i v l j e n j a
Kaj bi sprejeli v zameno za sadove Duha v svojem
življenju?
Kakšno materialno premoženje, kakšno količino denarja,
kakšen položaj ali naziv bi zamenjali za ljubezen, veselje, mir,
potrpežljivost, blagost, dobrotljivost, zvestobo, krotkost in samoobvladanje?
Če mislite, da vam
položaj v svetu in premoženje lahko da ljubezen, veselje mir itd., potem verujete
laži tega sveta. Iz nekega razloga si raje želimo biti srečni kakor živali, kot
pa biti blagoslovljeni kot Božji otroci.
Sad Duha je možen le, če prebivamo v Kristusu.
Jezus je razpravljal o tem navzkrižju s svojima dvema najbližjima
prijateljicama, Marijo in Marto (Luka 10:38-43).
Marto je "skrbelo in vznemirjalo veliko stvari"
(v. 41) in bila je osredotočena na pripravo obroka in posluževanje, medtem ko
je Marija
usmerila svojo pozornost na Jezusa in njegove besede. Marta je bila
nagnjena k ljubezni do stvari in uporabljanju ljudi, Jezus pa je poudaril, da je Marija izbrala
"dobri del" (v. 42),
ker je ljubila ljudi in uporabljala stvari.
Ko se naučimo ljubiti Boga in druge, potem dosežemo
stopnjo zmage nad samim seboj.
Ž r t v o v a t i z a č a s n
o, d a b i
d o s e g l i v e č n o
Verjetno je največji znak duhovne zrelosti sposobnost
podaljšati rok plačila. Hebrejcem 11:24-26 pravi: "Po veri je Mojzes odklonil ko je
odrasel, da bi ga imenovali sina faraonove hčere. Raje si je skupaj z Božjim
ljudstvom izbral trpljenje kakor kratkotrajno uživanje greha. Zasramovanje
maziljenca je imel za večje bogastvo kakor zaklade Egipta. Gledal je namreč na
povračilo."
Veliko bolje je vedeti, da smo Božji otroci, kot pa si
pridobiti nekaj na tem svetu, kar bomo na koncu koncev izgubili. Četudi ima slediti Kristusu za rezultat stisko v tem življenju, bo
on postopal pravično v večnosti.
Satanova skrajna laž
je, da ste sposobni biti bog svojega življenja – in njegova skrajna namera je,
da vas zamreži z verovanjem, da je njegova laž pravzaprav resnica. Satan si
želi nasilno prilastiti Božji položaj v vašem življenju. Vsaka skušnjava je
njegov poskus, da bi vi živeli neodvisno od Boga.
Kadarkoli se
osredotočate nase namesto na Kristusa ali so vam ljubše materialne in začasne
vrednote kot pa večne vrednote, je skušnjavec uspel.
Sporočilo tega padlega sveta je napihovati ego in zanikati
Boga ter iskati priložnost, kako zavzeti njemu pripadajoč položaj kakor Gospod.
Satan nebi mogel biti
bolj zadovoljen – to je bil njegov načrt že od začetka.
Ni komentarjev:
Objavite komentar