ČE NE BI BILO BOŽJE MILOSTI
Joyce Meyer
7.del
Kaj pomeni biti ljubljen
Zelo pogosto tiste, ki
uživajo posebno Božjo naklonjenost in naklonjenost ljudi, imenujemo »ljubljeni«.
Biti ljubljen pomeni biti posebej izpostavljen. Vsak od nas si želi biti
poseben. Je to hvalisavost? Ne, če je to posebno, privilegirano mesto dano od
Boga, in ne doseženo zaradi osebnih ambicij ali sebičnih poskusov, da bi
pritegnili pozornost.
Če sem popolnoma iskrena – rada opazujem, kako Bog nekoga
izpostavi – še posebej, če sem to jaz! Všeč mi je, ko Bog deluje v mojo korist;
mislim, da je to všeč vsakomur. Priznati moram, da je prav zanimivo opazovati,
kako Bog nekomu posveti posebno pozornost, ga postavi v ospredje, še posebej
pred drugimi ljudmi. To se občasno zgodi vsem nam, predvsem tistim, ki to
pričakujejo in ki Boga prosijo za naklonjenost.
Na primer: ste si že kdaj, ko stojite v dolgi vrsti pri
blagajni v supermarketu, želeli, da bi čim prej prišli na vrsto? Ste kdaj prosili Boga za to?
Včasih sem v takšni situaciji molila in rekla Gospodu: »Oče, prosim za tvojo naklonjenost.« In pogosto je povsem nepričakovano k meni
pristopil drug blagajnik in me povabil k svoji blagajni. Ali pa me je človek
pred menoj, ki je imel voziček poln do vrha, spustil naprej, ker sem imela le
nekaj stvari.
Če se je kaj podobnega zgodilo tudi vam, ste prejeli Božjo
naklonjenost – morda tega sploh niste opazili. Samo pomislite, koliko dobrega
se lahko zgodi zdaj, ko veste, da o tem lahko prosite!
Ko se vam zgodi kaj lepega in
veste – to je znak, da vas Bog izpostavlja in vam daje svojo naklonjenost – vam
ne preostane drugega kot reči: »Hvala ti, Gospod!«
Bog nam želi dajati nadnaravno naklonjenost, ker nas vodi v
resnično hvaležnost.
Vedno je prijetno izkusiti
Božjo naklonjenost. A je ne občutimo tako pogosto, kot bi si želeli. Pogosto
smo sami krivi za to. Bolj bi morali biti svobodni in sproščeni, manj se bati
in manj se držati verskih pravil. Bog nam želi veliko dati, pa ne da, ker ga ne
prosimo. Pogosto ne prosimo zato, ker se ne počutimo vredne. Začnemo prositi
šele takrat, ko smo v obupu in se sami ne moremo izvleči.
Bog želi osebno sodelovati v naših zadevah. Želi biti z nami
vedno: tako v vrsti pri blagajni kot v prometnem zastoju.
Ko sem jaz v zastoju, običajno molim in prosim Boga za
njegovo naklonjenost. In pogosto pripravi kakšnega voznika, da me spusti
naprej, da lahko zapustim zastoj.
To je dober primer, kako
lahko sejemo semena naravne naklonjenosti, da bi potem želi nadnaravno. Ko mi
spustimo naprej drug avto, sejemo dobro seme, zato lahko Bog nekoga pripravi,
da isto stori za nas. Ni nič narobe, če uživamo posebno Božje pozornost, dokler
si želimo, da bi jo uživali tudi drugi.
Biti Božji ljubljenec pomeni biti obsijan z Njegovo
svetlobo. Če ohranjamo pravo držo, če iste privilegije želimo tudi drugim, če
ne postanemo ošabni in prevzetni, ampak Bogu izkažemo vso čast in slavo, bo On
izlival naklonjenost na nas in z nami ravnal kot s svojimi ljubljenimi.
Božji ljubljenci
Kaj pomeni biti »ljubljenec«?
To pomeni biti tisti, ki uživa posebno naklonjenost, zaščito in prednost.
Tisti, do katerega so drugi izjemno pozorni in ljubeči – tudi če si tega ne
zasluži.
Če se na neko delovno mesto prijavijo trije enako
kvalificirani kandidati, pa je eden od njih Božji ljubljenec, bo ravno tisti –
obsijan z Božjo svetlobo – dobil to službo. Tisti, ki izbira, morda sploh ne bo
vedel, zakaj ga je izbral; vedel bo le to, da mu je ta človek nekako najbolj
privlačen.
V nas samih ni nič takega,
kar bi nas naredilo Božje ljubljence. On nas izbere in nam daje čast in
spoštovanje po svoji neizmerni milosti. Naše je, da ga sprejmemo hvaležno in
ponižno.
Ko govorim o Božjih
ljubljencih, želim nekaj pojasniti: ker je Bog, Bog, nad vsem stvarstvom in ima
oseben odnos z vsakim svojim otrokom, lahko hkrati vsakemu izmed nas z enako
iskrenostjo reče: »Ti si biser mojega srca, ti si moje ljubljeno dete.«
Potrebovala sem nekaj časa, da sem to dojela. Na začetku me
je bilo strah verjeti. Težko sem si predstavljala sebe kot Božjo ljubljenko,
čeprav me je On tako imenoval. A potem sem začela razumeti, da tako imenuje
vsakega svojega otroka. In želi tako imenovati vsakogar, ki bo verjel, sprejel
in začel tako tudi živeti.
Naš nebeški Oče želi, da bi
njegovi otroci prejeli vse, za kar je njegov Sin Jezus dal svoje življenje. Ne
želi, da hodimo s sklonjeno glavo in se bojimo pogledati v oči tistim, ki bi
nas lahko obsojali. Bog se trudi prepričati nas, da je vsak izmed nas njegovo
ljubljeno dete. Želi, da trdno vemo, kdo smo v Kristusu Jezusu, in da lahko
zato živimo zmagovalno ter delimo z drugimi njegovo čudovito milost.
Ovenčani s slavo in častjo
»2 Gospod, naš Gospod, kako čudovito je tvoje ime po vsej
zemlji! Svoje veličastvo si povzdignil nad nebesa. 3 Iz ust otročičev in
dojenčkov si postavil trdnjavo zaradi svojih nasprotnikov, da brzdaš sovražnika
in maščevalca. 4 Ko gledam nebo, delo tvojih prstov, luno in zvezde, ki si jih
utrdil: 5 Kaj je človek, da se ga spominjaš, sin človekov, da ga obiskuješ? 6
Naredil si ga malo nižjega od Boga, s slavo in častjo si ga ovenčal. 7 Dal si
mu oblast nad deli svojih rok, vse si položil pod njegove noge:« (Psalm
8:2–7).
Bodite pozorni na 6. stavek, kjer je rečeno, da je Bog
izbral človeka in ga ovenčal s častjo in slavo. V tem kontekstu imajo besede
čast, slava in ovenčal poseben pomen.
Po mojem mnenju imata v tem verzu besedi čast in
naklonjenost enak pomen. Lahko bi rekli, da je Bog človeka ovenčal s slavo in
naklonjenostjo, ko ga je postavil za vladarja nad deli svojih rok in mu vse
položil pod noge. Tukaj lahko besedo slava opišem kot Božjo vzvišenost. Seveda
pa sam akt ovenčanja simbolizira triumf ali nagrado, ko nekomu položijo na
glavo venec ali krono.
Torej ta Psalm govori o tem,
da sva bila midva izbrana od Boga in da nas je ovenčal s svojo krono milosti in
vzvišenosti. To, da na svoji glavi ne vidimo krone, še ne pomeni, da je ni tam.
S telesnimi očmi ne vidimo oblačila pravičnosti, v katerega smo oblečeni, a to
ne pomeni, da v duhovnem svetu to ne obstaja.
Kot pravi apostol Pavel: naravni človek ne razume stvari
Božjega Duha, ker se o tem presoja duhovno. (1 Korinčanom 2:14).
Tako smo ovenčani z Božjo
naklonjenostjo in vzvišenostjo. In če ne uživamo Božjih blagoslovov, je to
zato, ker se imamo za nevredne ali pa niti ne vemo, da nam pripadajo. Naša vera
na tem področju preprosto ni aktivirana. Zato živimo nekako napol, zmedeni,
delamo napake, sprejemamo vse, kar nam hudič vrže pod noge, ne da bi sploh
poskusili zahtevati tisto, kar nam po pravici pripada.
Če ponovno preberete 6. stavek, boste videli, da nam je Bog
dal oblast nad vsem svojim stvarstvom in nam vse položil pod noge. V tem verzu
ne vidim niti namiga, da bi smeli dopustiti, da nas hudič in demoni
ustrahujejo, obvladujejo ali pritiskajo na nas.
Od Boga bomo prejeli toliko
časti in slave, kolikor Mu dovolimo delovati v našem življenju.
Besedo slava si lahko predstavljamo tudi kot nekaj, kar
povzroči, da nekaj zasije. Dober primer najdemo v 2. Mojzesovi knjigi
(34:28–35). Mojzesov obraz je sijal, potem ko je na gori Sinaj preživel
štirideset dni in noči z Bogom. Po srečanju z Bogom je njegov obraz tako
svetil, da so se Izraelci bali približati se mu, zato je moral pri pogovoru z
njimi pokriti svoj obraz z zagrinjalom. Besedo
čast lahko uporabljamo tudi, kadar gre za spoštovanje, ugled, čaščenje.
Če bomo bivali v blagoslovu
časti in slave, s katerima nas je Bog ovenčal, potem ne bodo le naši obrazi
sijali od Božje slave – tudi mi sami bomo doživljali radost, ker nas ljudje
spoštujejo, cenijo, ker imamo dober ugled in dobro ime. In vse to je sad Božje
naklonjenosti.
Primer, kako lahko osebno doživite naklonjenost
Ko začne Bog izlivati svojo
naklonjenost na nas, se bodo v našem življenju začele dogajati neverjetne
stvari.
Jaz sem to izkusila sama. Najprej nisem želela pripovedovati
o tem, da ne bi izpadla prevzetna ali ponosna, toda potem sem vse dobro
premislila in se odločila, da z vami delim lep primer tega, kako Bog blagoslovi
tiste, ki uživajo Njegovo naklonjenost.
Pred kratkim sva se s prijateljico odpravili po trgovinah.
Tistega dne sem vstala zgodaj, da bi lahko nekaj časa preživela z Gospodom in
se naužila Njegove bližine in skupnosti z Njim. Ko sem odšla od doma, nisem
slutila, da se je v meni nekaj spremenilo, a po odzivih ljudi okoli mene je
bilo očitno tako.
Ko smo z Bogom, ko vsrkavamo
Njegovo navzočnost, tega nihče ne vidi s fizičnimi očmi – občuti se lahko le na
duhovni ravni. Ljudje začutijo privlačnost do nas, čeprav ne vedo in ne
razumejo, zakaj. Nekaj jih vleče, da nam izkazujejo naklonjenost. Točno to imam
v mislih, ko pravim, da nas Bog obsije s svojo svetlobo in nam podari svojo
naklonjenost, če ostajamo ponižni in poslušni. Ta nagrada pride, ko preživljamo
čas v občestvu z našim Nebeškim Očetom.
Običajno rada sama vozim avto, a tistega jutra sem prosila
prijateljico, naj pride po mene, ker sem želela še malo časa preživeti z
Gospodom. Tako sem med vožnjo do nakupovalnega središča petinštirideset
minut brala Sveto pismo in se veselila Njegove prisotnosti.
Ko sva izstopili iz avta in se odpravili proti nakupovalnemu
centru, je k nama pristopila ženska in rekla: »Joyce,
poznam vas. Včasih pridem na vaša srečanja.«
Potem je dodala: »Čudovito izgledate! Ne
vem, kako naj opišem, kako krasno izgledate!« Vse, kar sem lahko storila, je bilo, da sem se ji zahvalila in
šla naprej in se zahvaljevala Gospodu. In to je bil šele začetek.
Navajena sem že, da me ljudje prepoznajo in želijo
spregovoriti z menoj. A takšnega dne nisem doživela v vseh letih služenja. To
nakupovalno središče je bilo daleč od kraja, kjer smo imeli srečanja. A
kamorkoli sva šli, je bilo videti, kot da ljudje opuščajo, kar počnejo, samo
zato, da bi me pozdravili ali mi dali kompliment, kako dobro izgledam. Ena
ženska v trgovini z obutvijo je celo domnevala, da sem imela plastično
operacijo, ker sem izgledala bolje kot zadnjič, ko me je videla!
Kmalu je bilo skoraj smešno,
ker so ljudje kar naprej prihajali k meni, medtem ko sva nakupovali. Vedela
sem, da je pobuda prišla od Boga. Vse to se je dogajalo zato, ker me je On
obsijal s svojo svetlobo. Vedela sem, da to ni moja zasluga – tako kot Mojzes
sem tudi jaz prejela slavo Gospodovo, ko sem bila v Njegovi navzočnosti. Moj
obraz je sijal in privlačil druge, ker je odseval Njegovo slavo, ne mojo.
Če se je kaj podobnega kdaj zgodilo vam, če ste doživeli
nadnaravno naklonjenost ljudi, je bilo to zaradi Gospodove svetlobe, ki je bila
nad vami. In rezultat je enak – ne glede na to, ali ljudje vidijo ta Božji sij
ali ne. Ko se nam kaj takega zgodi, nam ne preostane drugega, kot da vso
hvaležnost in slavo izročimo Bogu.
Rastoča naklonjenost
»In jaz sem jim dal veličastvo, ki si ga dal meni, da bi
bili eno, kakor sva midva eno:« (Janez 17:22).
Spomnite se, brali smo v evangeliju po Luku (2:52),
da je Jezus napredoval v naklonjenosti pri Bogu in ljudeh. In v Janezu 17:22
beremo, da je Jezus, ko je molil k svojemu Očetu pred vnebohodom, rekel, da daje svojim učencem isto čast in slavo, kot mu jo je
dal Oče – da bi bili eno, kakor sta Onadva eno.
To bi nas moralo dovolj spodbuditi. Branje tega verza bi nam
moralo prinesti veliko veselja. Moramo verjeti
in izpovedovati, da v vsaki situaciji vsak človek, ki ga srečamo, goji do nas
naklonjenost. Bogu moramo biti hvaležni za Njegovo naklonjenost, ki v nas
nenehno raste, če ostajamo v občestvu z Njim in drug z drugim, če ostajamo
enotni in ponižno poslušni Njegovi volji, tako kot je to storil Jezus.
Poslanstvo Kristusa
»18 Vse je od Boga, ki nas je po Kristusu spravil s seboj,
nam pa naložil službo sprave, 19 namreč to, da je bil Bog tisti, ki je v
Kristusu spravil svet s seboj, s tem da ljudem ni zaračunal njihovih
prestopkov, nam pa je zaupal besedo sprave. 20 Zavoljo Kristusa smo torej
poslani, po nas vas kliče Bog. Zavoljo Kristusa vas prosimo, spravite se z
Bogom.« (2 Korinčanom 5:18–20).
Ali ste iz tega odlomka
razumeli, da Bog želi podeliti svojo milost ne samo nam, temveč po nas tudi
vsem, ki živijo na zemlji? Upam, da zdaj razumete, zakaj smo govorili, da je
hudič s prevaro ukradel to naklonjenost. Jezus je prišel, da bi vrnil naklonjenost
Božjim otrokom, in po nas – vsem drugim.
Možnost uživati Božjo naklonjenost je del naše dediščine. V
svoji službi moramo delovati kot Kristusovi poslanci, pomagati drugim prejeti
čudovit dar odpuščanja in sprave ter deliti Njegovo izjemno milost, Njegovo
nezasluženo naklonjenost.
Bog želi obnoviti svojo
naklonjenost do nas, da bi lahko postali Njegovi poslanci na zemlji. Tako
moramo gledati nase – kot na odposlance v tuji deželi. Sveto pismo pravi, da
smo tujci in popotniki, da celotna zemlja ni naš dom (1 Peter
2:11). Po nas Bog vabi druge ljudi, naj
sprejmejo Njegovo odpuščanje, milost in naklonjenost.
Zdaj pomislite: kako ravnajo s poslanci tuje države? Z njimi
ravnajo kot s kraljevskimi osebami. Prav tak odnos imamo pravico pričakovati –
in tako bi tudi mi morali ravnati z ljudmi, h katerim nas je Gospod poslal v
slavo Njegovega kraljestva.
Sveto pismo pravi, da smo ne
samo Kristusovi poslanci, ampak tudi kralji in duhovniki Bogu in svojemu Očetu. (Razodetje 1:6). Zato moramo drugače gledati nase in na druge. Delovati
moramo kot kraljevi poslanci, kot Božji diplomati.
Podoba naklonjenosti
»Oblecite se v Božjo bojno opremo (popolna vojaška oprema,
ki jo daje Bog), da se boste lahko uprli (vsem hudičevim zvijačam); Kajti naš
boj ni proti krvi in mesu (ne proti fizičnim sovražnikom), temveč proti
vladarstvom, proti oblastem, proti (vladarjem duhov) svetovne teme tega veka,
proti duhovom hudobije v nebeških področjih (nadnaravne sfere)« (Efežanom
6:11–12).
Lester Sumrall je rekel, da se morajo verni obnašati
bojevito. Sama pogosto uporabljam besedo agresivno. A govoriva o
istem: kot verni moramo biti samozavestni, ne
boječi in omahljivi (2
Timoteju 1:7). Moramo vedeti, kdo smo v
Kristusu, in biti popolnoma prepričani v svojo pravico, da ravnamo tako, kot
ravnamo.
Ne govorim o napačnem odnosu, ne o tem, da bi pritiskali na
ljudi. Gre za to, da v krotkosti in ponižnosti pustimo Bogu, da nam odpre vrata
in pripravi pot. Ne gre za to, kako ravnamo z drugimi ljudmi, še posebej s
tistimi, ki se z nami ne strinjajo, ampak za to, kako moramo ravnati proti zlim
duhovom, ki nam nasprotujejo in nas vznemirjajo. V naravnem svetu moramo
delovati tako, kot nas Sveto pismo uči delovati v duhovnem svetu.
Zapomniti si moramo, da naš
boj ni proti krvi in mesu, ampak proti duhovnim sovražnikom. Če ljudje slabo ravnajo z vami, je mogoče, da
niste sprejeli milosti in naklonjenosti, ki nam ju je Bog dal. Morda zato, ker
se odrekate privilegiju biti Božji sin ali Božja hči. Morda ste se uklonili
zlim duhovom in jim dali pravico in oblast, da vas zastrašujejo.
Kako vidite sebe?
2 »Pošlji nekaj mož, da ogledajo kánaansko deželo, ki jo bom
dal Izraelovim sinovom! Iz vsakega očetnega rodu pošljite po enega moža; vsak
izmed njih naj bo knez 3 Mojzes jih je po Gospodovem ukazu poslal iz Paránske
puščave. Vsi ti so bili poglavarji Izraelovih sinov. 26 Šli so in prišli k
Mojzesu in Aronu in k vsej skupnosti Izraelovih sinov v Paránsko puščavo, v
Kadeš. Njima in vsej skupnosti so poročali in jim pokazali sadove dežele. 27
Tako so mu pripovedovali: »Prišli smo v deželo, v katero si nas poslal. Zares
se v njej cedita mleko in med in tole je njeno sadje, 28 toda ljudje, ki živijo
v deželi, so močni in mesta utrjena in zelo velika; tudi Anákove sinove smo
videli tam. 29 Amálek prebiva v deželi Negeb; Hetejci, Jebusejci in Amoréjci
prebivajo na pogorju, Kánaanci pa so ob morju in ob Jordanu.« 31 Toda možje, ki
so hodili z njim, so rekli: »Nikakor ne moremo iti nad to ljudstvo, ker je
močnejše od nas.« 32 Očrnili so deželo, ki so jo ogledali, pred Izraelovimi
sinovi in rekli: »Dežela, ki smo jo prehodili, da bi jo ogledali, je dežela, ki
žre svoje prebivalce. In vsi ljudje, ki smo jih videli v njej, so visoke
postave. 33 Tam smo videli tudi velikane, Anákove sinove iz rodu velikanov; v
lastnih očeh smo bili kakor kobilice in taki smo morali biti tudi v njihovih
očeh.« (4 Mojzesova 13:2–3, 26–29, 31–33).
Ko so se Izraelovi otroci približali cilju, je Bog naročil
Mojzesu, naj izbere dvanajst mož, po enega iz vsakega rodu, in jih pošlje
ogledat kanaansko deželo.
Ko so se vrnili, se je vseh dvanajst strinjalo, da je dežela
rodovitna in da res teče v njej mleko in med. A ko je šlo za načrt dejanja, je
deset izmed dvanajstih začelo širiti »slabo poročilo« o deželi. Samo dva, Jozue
in Kaleb, sta dala dobro poročilo. Teh deset je
govorilo slabo iz strahu. Njihova težava je bila, da so situacijo gledali
naravno – s telesnimi očmi, Kaleb in Jozue pa duhovno, z Božjimi očmi.
Opazite 34. vrstico, kjer deset mož govori o prebivalcih
dežele in o sebi: »Tam smo videli velikane, sinove Enakove, iz rodu velikanov; in
sami smo bili v svojih očeh kakor kobilice, taki pa smo bili tudi v njihovih
očeh.«
Kako vidite sebe: kot
kobilico ali kot mogočnega Božjega bojevnika? Kakšno je vaše poročilo: dobro
ali slabo? Kako ravnate, ko vam Gospod odpre nove priložnosti: stokate od
strahu: »Ne morem premagati velikanov te dežele« ali pogumno izjavljate: »Grem
takoj, sposoben sem zavzeti to deželo«?
Deset Izraelcev je videlo velikane, dva pa Boga!
Glejte na Boga. Vi plus Bog – to je dovolj za rešitev katere koli situacije.
Naj vam iskreno priznam: nimam ne izobrazbe ne sposobnosti,
da bi delala to, kar delam. Najmanj sem primerna, da stojim pred množico ljudi
in jim pridigam, prav tako nisem naravno primerna za govorjenje po radiu ali
televiziji. Vedno znova mislim: »Gospod, kako Ti uspeva to delati po meni?
Zakaj me ljudje teden za tednom prihajajo poslušat? Zakaj redno poslušajo naš
radio in gledajo naše oddaje?«
Naše služenje ima srečanja in seminarje po vsej državi.
Včasih pridejo ljudje, ki jih sploh ne poznam, in dva dni zapored poslušajo
vsako mojo besedo. Kaj jih vodi k temu? Naklonjenost, ki mi jo daje Bog. To isto naklonjenost bo dal tudi vam, če jo boste želeli
sprejeti.
Bog vam bo pomagal pridobiti
naklonjenost ljudi in doseči uspeh. Lahko vam da pogum in samozavest, ki ju
potrebujete za zmago. A za to se morate strinjati z Njegovim načrtom za vaše
življenje. Prenehajte videti v sebi nasprotje tistega, kar vidi v vas Bog.
Naučiti se morate spremeniti svojo podobo.
Morate se ne samo drugače gledati, ampak se tudi drugače
videti. Ne spuščajte glave, ko se pogovarjate. Včasih mi je nekaterih ljudi
žal: pridejo k meni, da bi govorili, a so tako živčni in trepetajo, da komaj
kaj izgovorijo. Ker imam določeno oblast, se me bojijo. Ta strah prihaja
iz občutka nezaščitenosti. To pa je že znak pomanjkanja samospoštovanja.
Ko se z nekom pogovarjate,
stojte vzravnano in glejte sogovorniku naravnost v oči. Ni razloga, da bi v
zadregi spuščali glavo. Ni pomembno, če ste v naravnem svetu videti nebogljeni.
V duhovni sferi je vse drugače: Jezus je umrl, da bi vas povišal in posadil ob
sebi v nebesih. Ne glede na to, kako skromni ste, ste zdaj ovenčani s krono
slave in časti. Ne glede na to, kakšna so vaša oblačila, ste zdaj oblečeni v
oblačila pravičnosti in na vašem prstu je prstan s pečatom. Ali veste, kaj
pomeni prstan s pečatom? To, da imate oblast. Bog vas bo podprl v vsakem delu.
Ne dovolite hudiču, da vam polni glavo z mislimi o
tem, kako ničvredni ste. Zapomnite si: misli so semena. Vaš duh lahko rodi samo
to, kar ste posejali in nosili v svojem umu in srcu. Vsaka misel, ki jo
pustite, da vstopi in se ukorenini v vašem notranjem bitju, bo začela rasti in
roditi sadove. Zato se moramo naučiti zamenjati negativne misli in
besede s pozitivnimi. Glejte nase ne kot na nevrednega grešnika, ampak kot na
Božjo pravičnost v Kristusu Jezusu (1 Korinčanom 1:30).
Zapomnite si: imate prav
toliko pravice do Božje naklonjenosti kot vsak drug človek. Naučite se je
uporabljati in prebivati v njej.
ČE NE BI BILO BOŽJE MILOSTI
Joyce Meyer
8.del
Božja
naklonjenost kot dar
»Toda Bog je izbral
(namerno izbral) nespametno tega sveta, da bi osramotil modre, in Bog je izbral
slabotno tega sveta, da bi osramotil močno. In neplemenito sveta in zaničevano
in to, kar nič ne pomeni (namerno), je izbral Bog, da bi odpravil tisto, kar
nekaj pomeni, – Da se ne bi nobeno meso ponašalo pred Bogom« (1 Korinčanom
1:27–29).
Ko sem brala o
Smithu Wigglesworthu in njegovi veliki veri, so name naredila močan vtis
čudežna dela, ki jih je počel: ozdravljal je bolne in obujal mrtve. In
pomislila sem: »Gospod, vem, da si me poklical,
a tega nikoli ne bi mogla delati.«
Nenadoma mi je Bog
odgovoril: »Zakaj pa ne? Ali nisi enaka trapica
kot vsak drug?«
Razumete, vse je
ravno obratno. Mi mislimo, da Bog išče ljudi, ki imajo vse potrebne
sposobnosti. A ni tako. Sveto pismo pravi, da je Bog izbral šibko in nespametno
sveta, da bi osramotil modre. Išče ljudi, ki se
bodo ponižali in mu dovolili, da po njih opravi Njegovo voljo.
Če ostanemo ponižni
in ne postanemo prevzetni, nas bo Bog lahko uporabil z enako močjo, kot je uporabljal
Smitha Wiggleswortha ali druge velike može in žene Božje. Toda v trenutku,
ko se povzdignemo v svojem ponosu, nas bo Bog moral ponižati. Spomnite se,
Sveto pismo pravi, da Bog lahko poviša in lahko tudi poniža (1 Samuelova
2:7). To počne zato, da bi vedno pomnili, da
oblast ne pripada nam, temveč Njemu. Izbira nas ne zato, ker bi bili sposobni
česarkoli, ampak zato, ker smo Mu odprti. Tudi v tem se kaže Božja milost in
naklonjenost, ki jo izliva na nas, ko nas izbira za osebne poslance Kristusa.
Osebni poslanci
Kristusa
»Torej smo mi –
poslanci v Kristusovem imenu, kakor da bi sam Bog opominjal po nas (osebnih
poslancih Kristusa); v Kristusovem imenu prosimo: spravite se z Bogom
(sprejmite Njegovo božansko naklonjenost, ki vam je ponujena)« (2 Korinčanom
5:20).
Kot že vemo, smo
Kristusovi poslanci, osebni predstavniki Sina živega Boga. To pomeni, da kjer
koli smo, mora vsak človek, s katerim se srečamo ali imamo opravka z njim, v
nas videti predstavnike Jezusa Kristusa. Zato moramo vedno videti, govoriti in
delovati, kakor pristoji pravim kraljevskim poslancem. Skrbeti moramo zase – za
svoje telo, um in duh – tako kot skrbimo za stvari, ki jih imamo.
Ker
predstavljamo Kristusa, morajo biti naš dom, dvorišče, avto in oblačila čisti
in urejeni. Z vsem, kar imamo, moramo ravnati na najboljši način. To pa ne
pomeni, da moramo imeti vse najboljše; seveda ni treba imeti vsega, kar ima
nekdo drug. Biti moramo prepričani, da vsa naša dejanja prinašajo Kristusu čast
in slavo.
Zapomnite si: prav
po nas – Njegovih osebnih predstavnikih na zemlji – Jezus govori svetu in prosi
v Njegovem imenu, naj sprejme božansko naklonjenost in se spravi z Bogom
Očetom.
V tem verzu Pavel
pravi, da smo, ko smo prejeli božansko naklonjenost, dolžni in poklicani
spodbujati druge, naj sprejmejo isto naklonjenost, ki jo želi Bog dati njim
tako, kot jo je dal nam.
Sijte!
»In Gospod je
govoril Mojzesu: Reci Aronu in njegovim sinovom: tako blagoslavljajte Izraelove
sinove, govoreč jim: Naj te Gospod blagoslovi in te varuje! Naj Gospod posveti
(osvetli, razjasni) svoje obličje nad teboj in ti izkaže milost (bo dober in
usmiljen do tebe; naj ti da svojo naklonjenost)! Naj Gospod obrne svoje obličje
k tebi in ti da mir (stalno spokojnost v srcu in življenju)!« (4 Mojzesova
6:22–26).
Gospodovo obličje je
Njegova zunanja podoba. Ko Božji mož ali Božja žena rečeta: »Naj te Bog
razjasni s svojim obličjem in ti izkaže milost! Naj Gospod obrne svoje obličje
k tebi in ti da mir« (4 Mojzesova 6:25–26), mislita: »Naj drugi vidijo na tebi in v tebi svetlobo Božje
slave.«
Naj vam dam nasvet? Ko zjutraj odhajate iz hiše, prosite Boga, naj obrne
svoje obličje k vam in vam da mir. Prosite Ga, naj vas razsvetli s svetlobo
svoje slave, kakor je to storil z Mojzesom. Nato pa pustite, da ta svetloba
zasije pred ljudmi tako močno, da jo vidijo in poveličajo vašega Očeta v
nebesih. (Matej 5:16).
Dovoliti, da se ta
svetloba pokaže, je tako enostavno kot nasmeh. Svetloba Božje slave je v vas, a
če ji ne dovolite, da se pokaže navzven, ne boste mogli prinesti naklonjenosti
ljudem. Neverjetno je, kaj se lahko zgodi, če se nasmehnete in ste prijazni do
ljudi. Kolikor bolj izkazujete svojo naklonjenost drugim, toliko bolj boste
tudi sami prejemali naklonjenost, kajti Sveto pismo pravi: »Kar človek seje, to bo tudi žel« (Galačanom 6:7). Ko izkazujemo
naklonjenost drugim, v zameno prejemamo njihovo naklonjenost.
Blagoslovljeni,
da bi postali blagoslov
Na koncu tega
poglavja vam svetujem, da molite za nadnaravno naklonjenost. Molite, da bi bili
vsi ljudje, ki jih srečate, naklonjeni vam. Kamor koli greste, molite, da bi
vas povsod sprejeli z naklonjenostjo. Ne pozabite moliti tudi za druge, da bi
tudi oni lahko uživali Božjo naklonjenost. Bog je rekel Abrahamu, da ga bo
blagoslovil in naredil za blagoslov drugim (1 Mojzesova 12:2).
Na primer, ko
vstopim v restavracijo, molim: »Gospod, zahvaljujem se Ti za naklonjenost.
Prosim Te, blagoslovi me in jaz bom blagoslov vsem tu navzočim.« In navadno
dobim najboljše: postrežbo, hrano, odnos. Če boste storili enako, pa ne boste
dobili istega rezultata, se ne razočarajte. Sveto pismo pravi, da bodo
nastopili časi, ko bodo verne preganjali. Vsak nasvet je treba sprejemati
uravnoteženo.
V nekaterih primerih
tudi jaz ne prejmem naklonjenosti, kljub svoji molitvi. A največkrat, ko ravnam
tako, kot vam svetujem, dobivam čudovite rezultate. To, kako se vedemo, ko z
nami ravnajo slabo, pokaže, kako učinkovito deluje v našem življenju evangelij
milosti. Ko se znajdete v situaciji, ko gre vse narobe, molite in prosite
Gospoda, naj vam pomaga zdržati pritisk, naj vam pomaga ohraniti pravilen odnos
in naj dobi On vso čast in slavo.
Kamor
koli greste, molite za božansko naklonjenost – zase in za druge. Če boste tako
ravnali, boste prejeli nadnaravno naklonjenost in boste blagoslovljeni, da
boste blagoslov drugim.
POGLAVJE 5.
HVALEŽNOST
Mislim, da vsi dobro
vemo, kako zelo potrebujemo redni opomin, da Bog želi videti ljudi hvaležne, ne
pa godrnjave, ki se nenehno pritožujejo.
Ko proučujemo
zgodovino Izraelcev, je zanimivo opaziti, da je bil glavni razlog njihovega
štiridesetletnega tavanja po puščavi njihova negativna, godrnjava drža. Lahko
jo imenujemo kakor koli, toda Bog jo imenuje nevera.
Bog meni, da če
Njegovo ljudstvo resnično veruje Vanj, potem – ne glede na to, kaj se dogaja v
njihovem življenju – vedo, da je On tako mogočen, da lahko razreši vsako
situacijo in vse obrne v njihovo dobro, če bodo še naprej zaupali Vanj. Vir veselja in miru lahko najdemo samo v veri, ne v
godrnjanju, nerganju ali pritoževanju.
Tega se moramo
naučiti prav tako temeljito kot Izraelci. Pri tem nam pomaga razodetje o Božji
milosti.
Razodetje o Božji
milosti
»Plačilo delavcu se
ne prišteva po milosti, temveč kot dolg« (Rimljanom 4:4).
V tem vrstnem redu
Pismo pravi, da če človek prejme plačilo za svoje delo, tega ne dojema kot
nekaj posebnega, ker verjame, da si ga je zaslužil.
To je dober primer
tega, kar Sveto pismo imenuje dela. (Rimljanom 4:2). Dela so neposredno nasprotje milosti – nezaslužene Božje
naklonjenosti, ki se izliva na tiste, ki je niso zaslužili in je niso zaslužili
s svojimi dejanji.
Nič ne naredi
človeka bolj ošabnega kakor zavest, da je nekaj prejel, ker si je to zaslužil.
In nič ne more bolj napolniti srca s hvaležnostjo kakor razodetje o Božji
obilni milosti.
Ko mislimo, da
smo si z molitvijo, branjem Svetega pisma, desetino, darovanji ali z našo
sposobnostjo, da kažemo sadove Duha, prislužili Božje blagoslove, hvaležnosti
skoraj ni več. Namesto tega postanemo ponosni, samozadostni in začnemo z viška
gledati na tiste, ki nimajo enakih blagoslovov.
Pogosto gledamo na
ljudi v cerkvi, ki preživljajo težke čase, in si mislimo: »Če bi delali tako
kot jaz, ne bi imeli teh problemov.« Morda v tem je zrno resnice – toda ne
smemo pozabiti Pavlovih besed: »Po Božji milosti sem to, kar sem.« (1
Korinčanom 15:10).
Naj vam navedem
osebni primer: dolgo časa sem z visokostjo in obsodbo gledala na kogarkoli,
ki se mi je zdel šibkejši po značaju. Bog je moral poseči vmes in mi pokazati,
da sem – tako kot Pavlovo priznanje – to, kar sem, izključno zaradi Njegove
milosti, ne pa zaradi lastne moči.
Hvaležna drža
Večkrat
sem omenila, da sem bila popolnoma izčrpana in razočarana, dokler mi Bog ni dal
razodetja o Svoji milosti. Zakaj? Ker nisem vedela, kako dopustiti Bogu, da mi
pomaga reševati moje težave. Prelomnica je prišla, ko me je Bog začel učiti o
služenju Svetega Duha.
Eden
izmed 25 bibličnih nazivov za Svetega Duha je Duh milosti in prošnje. To
pomeni, da je On Duh milosti, Božja moč, ki prihaja v naše življenje, da se
zoperstavi našim slabim nagnjenjem in nam pomaga reševati naše težave.
Vse dobro v našem
življenju prihaja iz Božje milosti. Dokler tega ne spoznamo, ne moremo biti
dobri, hvaležni ljudje – takšni, kot želi Bog, da bi bili.
Vsak človek –
tudi kristjani – je po naravi sebičen in nehvaležen. Ko nekaj dobimo, smo morda
za trenutek hvaležni, a kmalu začnemo to jemati kot samoumevno in pričakovati
še več. Tudi v odnosu do Boga lahko hitro zdrsnemo v miselnost potrošnika.
Razvijemo celo zamero, če Bog ne izpolni vseh naših želja.
Kot Njegovi otroci
smo res dediči. Toda brez ponižnosti postanemo nehvaležni in prevzetni.
Naj navedem primer:
dolgo molimo za velik dom. Ko ga končno dobimo, smo hvaležni – nekaj časa. Čez
nekaj mesecev pa že godrnjam: »Zdaj moram čistiti ves ta ogromen prostor!«
Vedno se najde
neskončno število razlogov za pritoževanje. A vsaka pritožba odpre vrata
sovražniku. Pritoževanje ne rešuje ničesar – samo pripravlja teren za več
težav.
Želim,
da se strinjate z menoj in skupaj odpremo srce, da nas Bog nauči sprejemati
pomoč Svetega Duha, Duha milosti in prošnje, v vsakodnevnem življenju. Razvijajmo
hvaležno srce. Ne zgolj občasne besede zahvaljevanja – naj bo celotno naše
življenje prežeto s hvaležnostjo. Človek ima resnično hvaležno srce šele
takrat, ko je hvaležen za vse, kar Bog dela v njegovem življenju.
Življenje, polno
zahvaljevanja
»Jezus pa je
povzdignil oči k nebu in rekel: Oče, zahvaljujem se ti, da si me uslišal« (Janez
11:41).
Tukaj vidimo čudovit
primer, kako se je Jezus zahvaljeval Očetu. Tudi vi lahko, tako kot On, svoje
molitve zaključite z: »Oče, hvala Ti, da si me
uslišal.«
To vam svetujem tudi
zato, ker boste tako vedeli in verovali, da je Bog slišal vašo molitev (1
Janez 5:14–15). Hudič pa si želi, da po molitvi ostanete v dvomu, ali vas
je Bog sploh slišal in ali vam želi dati to, za kar ste prosili. Mi te dvome
premagamo z zahvaljevanjem (Psalm 26:7; Jona 2:9).
Hvaležnost daje
moč molitvi – brez nje je molitev nepopolna.
Jezusovo življenje
je bilo prežeto z zahvaljevanjem. Vedno je poveličeval Očeta – ko je razodel
resnico »dojenčkom« in jo skril »modrim in razumnim« (Matej 11:25), ko
je s sedmimi hlebi in ribami nahranil štiri tisoč ljudi (Matej 15:36),
ko je s petimi hlebi in dvema ribama nahranil pet tisoč mož (Janez 6:11),
in ko je na zadnji večerji delil kruh in vino. (Marko 14:22–23).
Zdaj pa si poglejmo,
kaj o zahvaljevanju pravi Pavel.
Pavel in
življenje, polno hvaležnosti
»Nič ne skrbite,
ampak ob vsaki priložnosti izražajte svoje želje Bogu z molitvijo in prošnjo, z
zahvaljevanjem.« (Filipljanom 4:6).
V tem verzu nas
Pavel uči, kako biti svobodni od skrbi in nemira: potrebno je, da je naše
življenje prežeto z zahvaljevanjem.
Dolga leta sem bila
naučena, da se moram – kadar koli prosim Boga za karkoli – takoj zahvaliti za
to, da bo izpolnil mojo prošnjo (in verjela sem v to, čeprav nikoli nisem
poskušala sama poglobiti tega razumevanja ali to preveriti pri Bogu). Rekli
so mi (in verjela sem), da če ravnam tako, hudič ne bo mogel preprečiti, da bi
prejela tisto, za kar sem molila. Rekli so mi tudi (in verjela sem), da če
okrog teh blagoslovov ne postavim trdnega zidu zahvaljevanja, jih morda sploh
ne bom prejela.
Kot mnogi verniki
sem verjela, da je moja hvaležnost za to, kar sem prosila v molitvi, glavna
sila, ki mi prinaša te blagoslove.
Ta odlomek Pisma res
lahko govori o tem, da naj bomo hvaležni za to, kar prosimo v molitvi – in
morda to tudi počnemo. Toda pred nekaj leti mi
je Bog dal nekoliko drugačno razumevanje hvaležnosti. Pokazal mi je, da želi,
da ko prihajamo k Njemu in prosimo za svoje potrebe, najprej v srcu izkazujemo
hvaležnost za to, kar je že naredil. Razodel mi je, da si še bolj kakor našega
dejanja želi našega odnosa hvaležnosti.
Gospod želi, da se nenehno
zahvaljujemo za vse, kar je v preteklosti naredil za nas, za to, kar dela
sedaj, in za to, kar bo delal v prihodnosti. V takšnem duhu hvaležnosti zgolj
omenimo svojo potrebo, medtem ko naše srce ostaja osredotočeno na Njegovo
dobroto. Verjamem, da mora biti naše
zahvaljevanje veliko bolj obilno kakor naše prošnje.
Tak način življenja
je imel v mislih Pavel, ko je rekel, naj se vedno zahvaljujemo za vse Bogu in
Očetu v imenu našega Gospoda Jezusa Kristusa (Efežanom 5:20). In ko je
pisal Tesaloničanom: »Za vse se zahvaljujte (ne glede na okoliščine), kajti to
je Božja volja za vas v Kristusu Jezusu« (1 Tesaloničanom 5:18).
Življenje,
prežeto z zahvaljevanjem, razodeva hvaležno srce. Gospod mi je pokazal, da kdor
je hvaležen za to, kar že ima, je pripravljen za naslednje blagoslove.
»Če pa človek
nenehno godrnja o tem, kar ima zdaj,« je poudaril Gospod, »zakaj bi mu dajal še
kaj, ko pa bo še naprej godrnjal in se pritoževal?«
V tem verzu (Filipljanom
4:6) Pavel ne daje formule, kako si s
stalnim zahvaljevanjem pridobiti to, kar želimo od Boga. Razodeva način
življenja, prežet z hvaležnim srcem – odnos, v katerem se zahvaljujemo Bogu ne
le za to, kar dela, ampak tudi za to, kdo On je. Ne pozabite tega, ko prihajate
k Gospodu s prošnjo.
Pavel in njegov
seznam zahvaljevanja
»14 Pa še molili
bodo za vas in hrepeneli po vas zaradi vsepresegajoče Božje milosti do vas. 15
Hvala Bogu za njegov neopisljivi (neizmerni, nezasluženi) dar!« (2
Korinčanom 9:14–15).
Tako kot Jezus se je
tudi Pavel zahvaljeval za mnoge stvari: za to, da so ga ljudje sprejemali kot
služabnika, za svoje sodelavce, za nove cerkve, ki jih je Bog ustanavljal, za
ljudi, ki so te cerkve obiskovali, in celo za to, da je imel priložnost govoriti
v drugih jezikih. Posebej pa se je zahvaljeval Bogu, ki nam vedno daje
zmagovati v Kristusu in po nas razširja vonj spoznanja o Sebi (2 Korinčanom
2:14).
Toda vidimo, da –
razen zahvaljevanja za Kristusa samega – Pavel posebej poudarja hvaležnost za
milost (2 Korinčanom 9:15). Zakaj? Ker je
vedel, da prav po Božji milosti prejmemo vse dobro, kar nam Bog želi podariti.
Imamo ogromno
stvari, za katere bi morali biti hvaležni. Težava je v slabih navadah – da mnoge stvari jemljemo kot nekaj
samoumevnega. To se zgodi zato, ker nam nikoli ni nič manjkalo. Navajeni smo
čiste vode, zdrave hrane, dobre obleke, udobnih domov, prevoza, izobrazbe,
varnosti in svobode … A pozabljamo, da milijoni ljudi na svetu teh blagoslovov
nimajo.
Zato verjamem, da
nam Bog, če si res želimo razviti hvaležen odnos, pri tem pomaga: uči nas in
nas opominja. A tudi sami moramo razvijati te nove navade.
Duh milosti in
prošnje
»1 Gospodova beseda
o Izraelu. Govori Gospod, ki je razprostrl nebo in utemeljil zemljo in človeku
oblikoval duha v njegovi notranjosti. 2 Glej, naredil bom Jeruzalem za opojno
čašo vsem ljudstvom naokrog, pa tudi nad Judom bo stala pri obleganju
Jeruzalema. 3 Tisti dan bom naredil Jeruzalem kakor težek kamen za vsa
ljudstva: vsi, ki ga bodo poskušali vzdigniti, se bodo hudo poškodovali. Vsi
narodi zemlje se bodo zbrali proti njemu. 8 Tisti dan bo Gospod ščit
jeruzalemskim prebivalcem: najslabotnejši med njimi bo tisti dan kakor David in
Davidova hiša bo kakor Bog, kakor Gospodov angel pred njimi. 9 Tisti dan bom
iskal vse narode, ki prihajajo nad Jeruzalem, da jih pokončam. 10 Nad Davidovo hišo in prebivalce Jeruzalema pa bom razlil
duha naklonjenosti in prošenj.…« (Zaharja
12:1–3, 8–10).
V tem odlomku Bog
obljublja, da bo uničil vse sovražnike svojega ljudstva in jim dal veliko zmago
tako, da bo izlil nanje svoj Duh milosti
(nezaslužene naklonjenosti) in Duh prošnje.
Ni
mogoče živeti v zmagi, če ne razumemo bistva Duha milosti in prošnje. Ti dve
besedi stojita skupaj, ker je Duh prošnje tisti, po katerem molimo in prosimo
Boga za to, kar potrebujemo – in se ne trudimo vsega doseči sami.
Bog nam s tem
odlomkom sporoča: »Ko pride na vas Duh molitve
in začnete moliti v veri, moj Duh milosti napolni vaše življenje. Po kanalu
molitve moja moč dopolni vse vaše potrebe – tiste, ki jih sami ne morete
zadovoljiti.«
Ljudje stare zaveze
teh privilegijev niso imeli. Moral so se truditi, boriti, izpolnjevati zakon –
in če so prekršili eno samo zapoved, so prekršili vse.
Zato
je oznanilo o milosti tako radostno. To je oznanilo o Božji moči, ki prosto
priteka k nam, če ji le verjamemo. Razumete, kako čudovito je, da nam ni treba
biti popolni, da bi prejeli Božjo pomoč? Ni nam treba s svojimi pravimi dejanji
»zaslužiti« Božje pozornosti. Potrebno je le, da pridemo k Njemu, prosimo in
zaupamo, da nas usliši – čeprav nismo popolni.
Če želimo prejeti
Njegovo pomoč, moramo smelo stopiti k prestolu milosti.
Božji prestol
milosti
»15 Nimamo namreč
vélikega duhovnika, ki ne bi mogel sočustvovati z našimi slabostmi, marveč
takega, ki je kakor mi preizkušan v vsem, vendar brez greha. 16 Bližajmo se
torej z zaupnostjo prestolu milosti, da bomo dosegli usmiljenje in našli
milost, ki nam bo v pravem trenutku pomagala.« (Hebrejcem 4:15–16).
Ali
ni čudovito, da nam ni treba živeti pod postavo, se nenehno boriti in si
prizadevati za popolnost, brez katere bi dvomili, da nam bo Bog odgovoril na
molitve in nam izkazal milost? Ali ni osupljivo, da smemo brez strahu, pogumno
in drzne volje stopiti k Božjemu prestolu milosti – k prestolu Njegovega
nezasluženega sprejetja – ter prejeti usmiljenje in milost, ki nas podpirata v
času potrebe?
Sama sem se večkrat
zatekla k tej čudoviti pravici. Večkrat mi je Bog odgovoril na molitev, in to
je popolnoma spremenilo moje življenje. Prvič, ko sem prejela krst v Svetem
Duhu. Drugič, ko mi je Bog razodel nekaj vrstic iz Svetega pisma. O tem sem
govorila v prvem poglavju knjige.
Ni komentarjev:
Objavite komentar