ČE NE BI BILO BOŽJE MILOSTI
Joyce Meyer
5.del
Bodite pozorni na skrajnosti
Naj povem eno misel, ki si jo velja zapomniti: Skrajnost
je igrala hudiča.
Težave ne nastanejo zaradi načrtovanja, ampak zaradi
pretiranega načrtovanja. Kjer ni občutka mere, se vedno pojavijo težave.
Tako se izgubimo v podrobnostih in izgubimo celotno sliko. Ko poizkušamo
načrtovati vsak korak v življenju, nehamo živeti in uživati življenje. Ravno to
je pretiravanje.
Enostaven način, da ugotovite, ali načrtujete ali že skrbite
in razmišljate je ta, če ste zaskrbljeni in zmedeni, ste šli s svojim
načrtovanjem predaleč. Ko mi je Bog dal ta sistem za moje življenje, mi je
resnično pomagal.
Zapomnite si: vsakič, ko doživite razočaranje in zmedo,
je to znak, da ste zunaj delovanja milosti. Ko imate problem in ne
veste, kako ga rešiti, potrebujete več milosti, ne več razmišljanja. Če
ne vidite rešitve, mora Gospod razkriti pot. Bolj ko skrbite in razmišljate,
bolj se vznemirjate, bolj zatavate v problem in težje opazite rešitev.
Potrebujete poslušanje
Svetega Duha. Bolj ko poslušate svojo človeško naravo, težje prepoznate glas
Boga, ki vam daje rešitev. Božja
Beseda nam zapoveduje, da imamo mir (Hebrejcem 12:14). Razmišljanje
ne prinaša miru, pač pa prinaša zmedo.
Božji mir
»In naj kraljuje v vaših srcih mir Božji, h kateremu ste
bili poklicani v enem telesu, in bodite hvaležni« (Kološanom 3:15).
Mir sem našla, ko sem spoznala, da ni treba premišljevati in
izračunavati vsake podrobnosti. Vesela sem, da lahko rečem, da sem osvobojena
nenehnega razmišljanja. Če sem se jaz lahko osvobodila, se lahko tudi vi – saj
sem bila svetovna prvakinja v razmišljanju! Vse življenje sem le
razmišljala, kako ukrepati.
Telo uživa v takšnem načinu življenja. Nekateri ljudje,
kot sem bila jaz, so bolj nagnjeni k razmišljanju. Ljubitelji razmišljanja
uživajo v obravnavanju svojih težav in iskanju rešitev. Jaz sem začela dan
zjutraj ob kavi tako, da sem »komunicirala« s svojimi težavami.
Vprašajte se: s kom morate
komunicirati – s svojimi problemi ali z Bogom? Ali prejemate po delih ali po milosti?
Milost in dela
»Če pa je po milosti, potem ne po delih; sicer milost ne bi
bila več milost. Če pa je po delih, potem ni več milost; sicer delo ne bi bilo
več delo« (Rimljanom 11:6).
Pavel tu pravi, da sta milost in dela popolnoma nasprotna
pojma – ne moreta sobivati. Ko delujemo po delih, smo izven milosti.
Ko sprejemamo po milosti, ne
potrebujemo potrditve z deli. Vsakič, ko postavimo dela na prvo mesto, Božja
milost ne more delovati. Bog nima izbire – mora počakati, da prenehamo delovati
sami.
Če vztrajamo pri samostojnem reševanju problemov, bomo
vedno bolj razočarani in zmedeni, saj brez Božje milosti nobeno delo ne bo
uspešno.
V svojem služenju me ljudje
pogosto prosijo za molitev za vodstvo. Večina ljudi ne ve, kaj storiti.
Situacije v njihovem življenju prinašajo le razočaranje in zmedo. Potrebujejo
pomoč, a ne vedo, kje jo iskati. Potrebujejo odgovore, a ne vedo, kje jih najti.
Nikoli ne bom pozabila trenutka, ko je Bog prvič nagovoril
to temo. Molila sem in prosila Boga za razsodnost. Razsodnost ne izhaja iz uma,
ampak iz srca, našega »notranjega človeka« (Efežanom 3:16). Obstaja Božja modrost za vsako življenjsko situacijo –
»duhovno znanje« o tem, kako rešiti vsak problem.
Ko imam problem, ga ne rešujem z razmišljanjem –
potrebujem razsodnost. Moram vedeti, kaj Gospod govori o moji situaciji in kako
naj ukrepam.
Ko sem prosila Boga za
razsodnost, mi je rekel: »Joyce, nikoli ne boš imela razsodnosti, dokler ne
prenehaš razmišljati.«
Opazite, Bog ni rekel: ». . .dokler te ne osvobodim želje po
razmišljanju«, ampak »…dokler ne prenehaš razmišljati«.
Vsi vaši napori, da izračunate vsako podrobnost, so le
navada – slaba navada, ki se je je treba znebiti. Morda se obnašate tako,
kot sem se jaz. Ko se pojavi problem, takoj iščete rešitev. Če delate enako,
se morate znebiti tega vzorca mišljenja.
Kot sem že povedala, občutek
razočaranja in zmede je zanesljiv znak, da ste preveč obsedeni z deli, ne z
milostjo.
Zmeda prihaja od vsepovsod, samo ne od Boga. Sveto
pismo piše: »Bog ni Bog zmede, ampak miru«
(1 Korinčanom 14:33). Takoj, ko začutite razočaranje in zmedo ter izgubo
notranjega miru, si recite: »Oh, šla sem predaleč.« Zavedajte se, da ste stopili iz delovanja milosti in se
zanašate na svoja dela. Prenehajte delovati sami in popolnoma se prepustite
Bogu, da reši problem.
Odložiti razmišljanje in se obrniti k milosti pomeni odpreti
kanal vere, skozi katerega Gospod pokaže, kaj je potrebno za rešitev vašega
problema. Vstopite v Božji mir in slišali boste, kako vam odgovarja.
Zapomnite si: skrb in nenehno razmišljanje ne prinašata
nič drugega kot razočaranje in zmedo. Biti morate mirni in poslušati, ne pa
skrbeti ali razglabljati. Dokler ne prenehate preveč razmišljati, se ne boste
mogli naučiti poslušati Gospoda.
Apostol Pavel v Rimljanom 11:6 pravi, da če se
zanašamo na dela, ne prejemamo milosti, saj dela in milost nimata nič skupnega.
V Zahariji 4 beremo o Izraelcih, ki so poskušali dokončati
gradnjo templja. Samarijci so želeli sodelovati, a so Izraelci rekli: »Ne
morete sodelovati.« Tako se moramo tudi mi postaviti do del: milost in dela se ne mešata. Lahko rečemo: »Dela, v mojem
življenju ne igrate nobene vloge; živim po milosti.«
Izraelci so bili obremenjeni in zaskrbljeni zaradi človeških
okoliščin, a Gospod jim je pokazal, kako odstraniti to goro: »Ne z vojsko in ne z močjo, temveč z Mojim Duhom« (Zaharija 4:6). Kasneje je dodal: »Milost, milost, gora!«
Mi se ne smemo truditi, da bi
goro odstranili s svojo močjo. Obrnimo se k njej in zavpijmo: »Milost, milost!«
Milost vedno sledi delom, ki ne uspejo.
Božja beseda
Nekega dne, na srečanju, kjer sem pridigala o tej temi, je
nekdo mojemu možu dal zapisano besedo od Gospoda, naj mi jo predloži. Ta oseba
ni vedela, o čem bom govorila, a sporočilo je popolnoma ustrezalo moji pridigi
in se ujemalo s prerokbo, ki sem jo prejela od Gospoda.
Obe sporočili nosita Božje maziljenje. Prvo se začne z
besedami:
»Hočem, da se srečate z goro,
da, ko gora izgine, boste lahko videli Mene.«
Gospod je vedno tukaj, a včasih gora lahko zakrije
Njegovo prisotnost. Zato je pomembno, da se obrnete k gori, a ohranite pogled
na Gospodu.
»Srečati se z goro« pomeni,
da se ne smemo bati velikih težav. Moramo rasti do te mere, da nas ne prestraši
sovražnik ali njegova dejanja. Z močjo Svetega Duha lahko vsako goro
premaknemo s svoje poti.
Pogosto se poskušamo težavam izogniti in bežimo od težav,
a prav s tem bežimo pred sovražnikom, ki ustvarja težave, da bi nas prestrašil
in spravil v predajo.
Efežanom 6:10 nas uči: oblecite se v Božje orožje, vzemite
ščit vere in meč Duha – Božjo besedo. V tej bojni opremi se lahko upremo
napadom sovražnika. Ne omenja pa zaščite za hrbet, ker Bog ne predvideva, da
bi bežali. Ni pričakovanja, da bomo pobegnili. Moramo biti »okrepljeni z Gospodovo močjo« (Efežanom 6:10) in verjeti, da je Tisti v nas močnejši od vseh v svetu. (1 Janez 4:4).
Kljub temu včasih ob neznanju, kaj storiti, čutimo
skušnjavo, da bi se predali in pobegnili. Ko se problem zdi pretežak, je
najlažje dvigniti roke in obupati. Toda Duh človeka nosi njegovo nemoč (Pregovori
18:14). Ne poznamo vedno odgovora, a poznamo
Tistega, ki ga ima.
Prijatelji pogosto ne morejo pomagati; ljudje prevečkrat iščejo pomoč pri drugih namesto pri
Gospodu. Kadar se pojavi problem, kam pobegnemo: k telefonu ali k prestolu? Bog
ima poseben odgovor za vsako situacijo. Potrebno se je naučiti prihajati k
Njemu in sprejeti modrost, ki jo potrebujemo
(Jak 1:5), a le če ne živimo po
delih. (Jak 1:6–7).
Dela pomenijo skrb in razmišljanje. Zakaj vedno poskušamo
vse razumeti? Ker želimo imeti nadzor. V resnici potrebujemo le vero.
Poslušnost Bogu
»Samo Jaz lahko premaknem goro, samo Jaz jo lahko odstranimo
s tvoje poti, samo Jaz lahko premagam težave, s katerimi se danes soočaš. Ti
moraš le verovati in poslušati Moj glas. Ko slišiš Moj ukaz, se odloči, da ga
boš ubogal.«
Glavna naloga ni pasivnost,
temveč vera. Ko Bog govori, kaj storiti, moramo v veri in poslušnosti izvršiti
Njegovo voljo.
Rezultat prepustite Bogu
Ne skrbimo za izid; le
izvajamo, kar je Gospod naročil, prepričani, da bo zagotovil odličen izid.
»Ne bo težko, saj sem že
zmagal, napolnil te bom s svojim Duhom, in moja milost bo sijala v tebi. Ni
treba, da si popoln, kot meniš, potrebno je le, da si želiš, da bo tvoje srce
vse bolj podobno Meni.«
Milost
Kot sem že omenila, sem prejela razodetje o milosti, še
preden so mi prinesli sporočilo.
Preberite ga znova:
»Le redki Moji otroci res
zaupajo Meni ali se popolnoma zanašajo na Mene. Pri meni so gore milosti,
neizmerne količine milosti, ki jih nisem nikoli uporabil, ker le redki odprejo
svoje srce in jo sprejmejo z vero. Ali želite spoznati, kaj je Moja milost?
Dobro. Jaz vam bom dal novo razlago Božje milosti: milost je, da mi dovolite
delovati, kar želim narediti na zemlji preko vas.«
Milost ne zahteva naših dejanj; potrebuje le, da dovolite
Bogu delovati skozi vas. Zahteva popoln mir v umu, zaupanje v Boga in ne
skrbi ali razmišljanja.
Če res verjamete v Božjo
milost, lahko vaš um doseže popoln mir. Milost ni le nezaslužena usmiljenost,
temveč Božja moč, dana človeku, ki si je ne zasluži.
Bog nam po svoji milosti daje milost in moč, da v nas in
skozi nas izvrši tisto, česar si ne zaslužimo, za Boga. Vse, kar lahko storimo,
je, da se napolnimo z hvaležnostjo in priznanjem. Mislim, da ne bomo mogli
izkusiti resnične hvaležnosti, dokler zares ne razumemo, kaj pomeni Božja
milost. Ko spoznamo, da vse dobro, kar imamo,
prihaja zaradi Božje dobrote, nam ne preostane nič drugega, kot da smo
hvaležni.
Težko je zaupati Bogu, če menimo, da smo si zaslužili vse,
kar prejmemo od Njega. A nemogoče je ne zaupati, ko vemo, da si ne zaslužimo
ničesar od tega, kar prejmemo. Težko je skrbeti,
ko vemo, da so vse naše potrebe zagotovljene po milosti, ne zaradi naših skrbi.
Milost v primerjavi s skrbjo
Ali veste, zakaj milost ne
dovoljuje skrbi? Ker skrb pripada preteklosti, medtem ko milost (nezaslužena
dobrota) deluje v sedanjosti in prihodnosti.
Večinoma skrbimo zaradi vsega, kar se je zgodilo v
preteklosti in česar ne moremo spremeniti. Skrbimo zaradi svojih preteklih
napak in neuspehov, ker menimo, da so oni razlog za današnje okoliščine in bodo
morda vplivali na prihodnost.
Ko razmišljamo o svojih preteklih neumnih dejanjih, si
rečemo: »O, kako bi si želel, da teh neumnosti ne bi bilo.« Prav takrat pride
milost. Moramo zaupati milosti, ki popravi pretekle napake in spremeni
prihodnost.
Bog je rekel, da ima gore milosti, a kaj počnemo mi? Delamo,
se borimo, računamo in razmišljamo. To je zato, ker ne vemo, kaj storiti s
preteklostjo, se mučimo s sedanjostjo in se bojimo prihodnosti. Namesto da
verujemo, da bomo jutri dobili odgovore na vsa vprašanja, skrbimo in
razglabljamo, kako popraviti preteklost in rešiti prihodnost.
Danes namesto da skrbite za
včeraj ali jutri, se umirite in počivajte. Dajte Bogu skrb za preteklost,
sedanjost in prihodnost.
Božji načrt prinaša Božjo milost
»Njegova (lastnoročna) stvaritev smo, ustvarjeni v Kristusu
Jezusu (prerojeni) za dobra dela; zanje nas je Bog vnaprej pripravil, da bi v
njih živeli (živeli dobro življenje, ki ga je pripravlil za nas) (Efežanom
2:10).
Težko je uživati življenje, če nismo prepričani v današnji
dan, skrbimo za preteklost in ne verjamemo v prihodnost. Zakaj? Ker se bomo
vedno srečevali s situacijami, na katere ne bomo imeli vseh odgovorov.
»Ali pa, če imamo dovolj vere, ne bomo dosegli točke, da se
takšne situacije ne bodo več pojavljale?«
Ne, vedno bo nekaj, s čimer
ne bomo vedeli, kako ravnati; sicer ne bi potrebovali vere in zanašanja na
Boga. Takšne situacije omogočajo Bogu, da vidi, ali se vedno zanašamo na Njega.
Kako to stori? Ustvari situacijo, kjer smo nemočni. Kljub naši skrbi, Bog
nikoli ni zaskrbljen, ker že vnaprej ve, kako bo ravnal. Za nas je pripravil
načrt, pot in delo.
Čeprav ima Bog načrt, pot in delo, nam danes nikoli ne da
vseh odgovorov, ki jih bomo potrebovali jutri. Vsak
dan pride milost, potrebna za preživetje tega dne in premagovanje ovir tega
dne.
Prikladna zgodba
Slišali ste morda zgodbo o mladeniču v ječi, ki je bil
obsojen na smrt zaradi vere v Kristusa. V isti celici je bil izkušen vernik, ki
je bolje poznal Gospodove poti. Mladenič je prižgal svečko in si pri tem opekel
prst. V vzkliknil je: »Kako bom prenesel jutrišnjo smrt, če ne morem prenesti
tega majhnega ožiga?«
Starejši vernik je mirno odgovoril: »Sine, Bog te ni prosil,
da opečeš prst, zato Njegova milost ne deluje. A Bog te je prosil, da umreš za
vero, zato bo milost začela delovati, ko pride čas.«
Ne glede na okoliščine Bog vedno nadzoruje situacijo.
Njegove milosti je dovolj, da zadosti vsem našim potrebam (2 Korinčanom
12:9).
Bog ne troši milosti zaman
»Bližajmo se torej z zaupnostjo prestolu milosti, da bomo
dosegli usmiljenje in našli milost, ki nam bo v pravem trenutku pomagala.« (Hebrejcem
4:16).
Čeprav ima Bog gore milosti, jih ne porablja zaman. Ne bo
nam dal vse naenkrat; milost je moč, in Bog previdno uporablja to čudovito,
čudežno moč.
Bog nam danes ne daje tistega, kar bomo potrebovali jutri.
Če bi, bi se lahko počutili varno in ne bi potrebovali Njega. Milost prejmemo le, ko začnemo resnično potrebovati
Njegovo pomoč. Zato moramo imeti
vero in iskati Božje obličje, da vedno ostane kanal vere odprt.
Ko pridobimo dovolj izkušenj, spoznamo, da se ne smemo
zanašati na lastne moči, a za to je potreben čas. Milost
lahko Bog povečuje ali zmanjšuje glede na naše potrebe.
Včasih se znajdemo pred izjemnimi situacijami, ki presegajo
vsakdan in ne zmoremo nositi teže bremena. Takrat pogosto dobimo nadnaravne
sposobnosti, da prenesemo te preizkušnje. Po naravnih zakonih bi morale biti
okoliščine nevšečne, a z Božjo milostjo jih sploh ne opazimo.
Milost se prilagaja našim
specifičnim potrebam. Če zdaj obupno potrebujete več Božje milosti, ga
pokličite in On bo zagotovil potrebno milost za premagovanje preizkušnje in
zmago.
Milost in napačen odnos
Nekateri ne prejemajo Božje milosti zaradi neznanja, kako
prositi Boga za izliv milosti, ko jo potrebujejo. Drugi razlog je napačen
odnos.
Žalovanje in milost se ne mešata. Pogosto delamo napako, ko
se pritožujemo, vznemirjamo in istočasno želimo uporabiti Božjo moč za
reševanje svojih problemov.
Če se stalno pritožujemo, zavidamo ali iščemo sočutje pri
drugih, ne moremo prejeti Božje milosti. Bog bo ozdravil vse rane, če ne iščemo
pri ljudeh, da bi nas kdo tolažil ali razvajal.
Pogosto želimo, da Božja moč reši naše težave, hkrati pa si
želimo, da bi nas vsi prijatelji obžalovali.
Na primer, če imamo finančne težave, se lahko umaknemo v
molitev in kličemo Boga: »O Oče, prosim, pomagaj
mi. V težkem finančnem položaju sem in potrebujem Tvojo pomoč. Prosím, pomagaj
mi, ker nimam več na koga računati. Gospod, Ti si edini, ki me lahko reši.«
Potem, ko končamo molitev, gremo na malico s sodelavci in
eno uro govorimo o tem, kako zelo delamo, kako malo prejemamo in kako nas
podcenjujejo. Ne želimo le Božje pomoči, ampak tudi sočutja drugih. Ni nič
narobe, če z dobrimi nameni in v razumnih mejah delimo svoje težave, a ne
iščimo obžalovanja.
Bog nas nikoli ne vodi tja,
kjer nas ne bi mogel podpreti. Njegova milost je vedno na voljo, v vseh
okoliščinah. Ni smiselno pritoževati se, skrbeti in ukvarjati z reševanjem
situacij sami, saj to vodi le v razočaranje. S tem pokažemo, da ne verjamemo v Božjo
nespremenljivo milost.
Če želimo prejemati Božjo milost, se moramo naučiti
popolnoma zanašati na Njega, ne pa iskati sočutja pri drugih ali se smiliti
sami sebi.
Ne nam, ampak Bogu
Dovolite mi, da delim nadaljevanje prerokbe, ki mi jo je Bog
dal pred mnogimi leti:
»Milost začne delovati, ko mi
dovolite, da skozi vas naredim na zemlji tisto, kar želim. Milost zahteva, da
vztrajate, dokler vas ne pripeljem do želenih rezultatov. Vse ideje, upanja,
sanje, ki so v vašem umu, niso vaše; izvirajo iz Mene – to je Moj Duh v vas. Ni
vaša naloga, da jih izvršite, vaša naloga je biti posoda ali kanal za Mojo
milost. Nihče od vas ne more ustvariti ničesar, kar bi zdržalo pod pritiskom.«
Posebna beseda
Posebno pozornost posvetite naslednjemu delu prerokbe:
»Tu je razlog, zakaj
pogosto doživljate vzpone in padce. Poskušate se zanašati na krhko meso namesto
na trdno skalo.«
Naše meso je krhko. Ne moremo se zanašati nanj. Meso lahko
reče: »Da, vedno bom na tvoji strani,« nato pa zaspi ob najbolj neprimernem
času, tako kot Jezusovi učenci, ki so zaspali, kljub Jezusovi prošnji, da bi
budno preživeli vsaj eno uro z Njim (Matej 26:36–40).
Na kaj pa se vi opirate: na krhko meso ali na trdno
skalo?
Ne po delih, ampak po milosti
»Začnete se bati še pred
začetkom nevihte in že na začetku izgubite. Odstraniti morate željo, da bi
uporabili človeška prizadevanja, svoje dnevne skrbi in mesena razočaranja. A
tudi to je treba storiti po Moji milosti. Prizadevanje ne more izkoreniniti prizadevanja,
razočaranje ne more odstraniti razočaranja, skrb pa ne more uničiti skrbi.«
Če ste podobni meni, boste ob prejemu tega sporočila takoj
začeli razpravljati o njem. Začeli boste razmišljati, zakaj tako pogosto
skrbite. Zato to Božje sporočilo »pride na cilj«. Pove, da ni drugega načina, da se osvobodimo od odvisnosti od
naših del, kot po Njegovi milosti.
Milost, milost in še več milosti
»Toda milost vas lahko
osvobodi katere koli ovire. Ko se začne izlivati, bo proizvajala vse več
milosti, dokler ne postanete kanal za Mojo milost.«
Ko se naučimo sprejemati milost, se bo v našem življenju izlivalo
vedno več milosti. Zakaj? Ker, ko se je greh povečal, se je milost še bolj
pomnožila. (Rimljanom 5:20).
Nihče od nas nima težav, s katerimi milost ne bi mogla
opraviti. Če se težave povečajo, se poveča tudi Božja milost. Za tri težave ne
potrebujemo več vere kot za eno ali dve. Naš Bog je dovolj velik, da se sooči z
vsako situacijo; kar je nemogoče človeku, je mogoče Bogu (Luka 18:27).
»Vse zmorem v njem, ki mi daje moč.« (Filipljanom 4:13).
Če nam je določeno nekaj izpolniti, nas bo Gospod opremil z
zmožnostjo, da to storimo. Ne bo ustvaril težke situacije, da bi nas potem
pustil nemočne pred okoliščinami (Izaija 41:10).
Neizčrpen tok slave
»Neizčrpen tok moči, ki se
imenuje milost, se bo izlival skozi vas in skozi ta izliv se bodo izpolnile vse
Moje želje, upanja, sanje in ideje, brez kakršnega koli truda z vaše strani,
brez prizadevanja vašega mesa. Jaz bom slavljen na zemlji, vi pa boste imeli
privilegij in čast, deliti to slavo z Menoj in biti njeni dediči. Moja milost
je na voljo.«
»Pridite k meni vsi, ki ste utrujeni in obteženi, in jaz vam
bom dal počitek.« (Matej 11:28).
»Kdor ima uho, naj sliši, kaj Duh govori cerkvam« (Razodetje
3:6,13).
Priporočam, da prerokbo
preberete ponovno in se vprašate: »Ali prejemam Božjo milost, ki mi je na
voljo?«
Pomanjkanje znanja je nevarno
»Ker sem odločil, da ne bom vedel ničesar drugega kot Jezusa
Kristusa, in to križanega« (1 Korinčanom 2:2).
Čudovita Beseda. Mi si želimo vse vedeti, apostol Pavel pa
pravi, da je ravnal nasprotno. Skrbimo za vse, česar ne vemo, medtem ko je
Pavel poskušal opustiti tisto, kar je vedel. Zakaj? Ker je spoznal, da znanje
včasih povzroča žalost (Pridigar 12:12) in lahko vodi v ošabnost:
»…A znanje napihuje…« (1 Korinčanom 8:1).
Več znanja kot nabiramo, več problemov ustvarjamo. Pogosto
razmišljamo, načrtujemo in projektiramo, da bi spoznali nekaj, kar bi bilo
bolje pustiti pri miru. Se vam je že zgodilo, da ste želeli nekaj izvedeti in
ob dosegu cilja ugotovili, da bi bilo bolje, da tega ne bi vedeli? Zato je
Pavel rekel, da ni želel vedeti ničesar drugega kot Jezusa Kristusa, križanega.
Pavel opozarja, da človek z naravnim razumom ne more dojeti
duhovnih resnic: »Duševni človek ne sprejema tega, kar je od Duha Božjega, ker
mu je to norost; in tega ne more razumeti, ker je treba duhovno soditi« (1
Korinčanom 2:14).
Tudi v mojem življenju tistega, kar je Bog vtisnil v moje
srce, nisem vedno mogla razumeti z razumom. Gospod mi je razodel, da je vzrok v
tem, da moj razum ne razume vedno mojega duha. Ugotovila sem, da bolj ko sem
zadovoljna sama s sabo da vse vem, težje sledim Bogu.
Razum mesa proti razumu Duha
»Misli mesa (ki izvirajo v zavesti in razumu brez Svetega
Duha) so smrt (smrt, ki vključuje vse nesreče, ki izvirajo iz greha zdaj in v
prihodnosti), misli Duha pa so življenje in mir (tukaj in zdaj in za vedno)« (Rimljanom
8:6).
Po tem verzu obstajata ne eden, ampak dva razuma: razum
mesa in razum duha.
To ne pomeni, da imamo dvoje
možganov; preprosto prejemamo informacije iz dveh različnih virov: iz našega
naravnega razuma (ki deluje brez Svetega Duha) in iz našega duha (ko nas Sveti
Duh neposredno vodi).
Imamo Kristusov razum
»Kdo je spoznal misel Gospodovo, da bi ga poučeval? Mi pa
imamo misel Kristusovo« (1 Korinčanom 2:16).
Pred kratkim me je nekdo prosil, naj odgovorim brez
razmišljanja, o čem razmišljam. Iskreno povedano, prav tako živimo – brez
premišljevanja. Toda Sveto pismo pravi, da se moramo ravnati ne po mesenem umu,
ampak po Svetem Duhu, ki prebiva v nas (Rimljanom 8:14; Galačanom 5:18).
Sveti Duh lahko osvetli naš razum. Če pa naše zavestno mišljenje deluje brez
Njegovega vodstva, hodimo po nevarni poti. Samo
Sveti Duh pozna Božji razum.
Pismo pravi, da imamo zaradi Svetega Duha, ki prebiva v
nas, Kristusov razum. Toda težava je v tem, da, čeprav imamo Kristusov um in
poznamo Božjo besedo, ne poslušamo svojega duha, ki ga vodi Sveti Duh.
Poslušamo svoj naravni razum, ki se zanaša na um in zavest brez Svetega Duha.
V vsaki življenjski situaciji
bo naš razum poskušal podati svoje informacije. Njegov glas je tako močan, da
če ne poslušamo svojega duha, ne bomo slišali, kaj nam Gospod pravi. Zato se
moramo naučiti živeti po duhu, ne po razumu.
ČE NE BI BILO BOŽJE MILOSTI
Joyce Meyer
6.del
Ravnajte po Duhu, ne po razumu
Nekega jutra sem vstala iz postelje in takoj začutila, da me
preplavlja skrb. Ne spomnim se, zaradi česa sem bila zaskrbljena, a v tistem
trenutku me je to motilo in žalostilo. To je način, kako deluje hudič:
napade, ko smo najbolj ranljivi, na primer, ko šele vstanemo in smo še napol
sproščeni ali zasanjani.
To ponazarja en pomemben princip: satan nikoli ne
napade močnega; napade šibkega.
Ko se je moj razum osredotočil na misel, ki jo je postavil v
mojo zavest, se mi je Gospod obrnil: »Joyce,
ravnaj po svojem duhu, ne po razumu.« To
je bil praktičen nasvet, ki ga nikoli nisem pozabila.
Zlobni duhovi nas nenehno bombardirajo z negativnimi
mislimi. Če jih sprejmemo in živimo z njimi, postanejo naši, saj Sveto pismo
pravi: »Kot so naše misli, taki smo mi« (Pregovori 23:7). Če laž
hudiča sprejmemo kot resničnost, postane resničnost za nas zaradi naše »vere«
vanjo.
Tako sem po Gospodovem navodilu začela moliti: »Oče, kaj mi lahko poveš o tem?«
Skozi svojega notranjega človeka (običajno Bog govori skozi
našega notranjega človeka) sem slišala Gospodov glas: »Joyce, veš, da se ne smeš o tem skrbeti. Kolikokrat si
že doživela podobno! Vse bo v redu.«
Odgovorila sem: »Prav imaš,
Gospod.« Nato sem nadaljevala z
dnevnimi opravili in tisti dan nisem več razmišljala o tem. Če bi še naprej
razmišljala, bi se situacija lahko poslabšala.
Zato se v trenutkih skrbi,
stresa in zmede obrnite k Gospodu preko svojega notranjega človeka: »Gospod,
kaj Ti misliš o tem?« Če bomo poslušali z
vero, nam bo razodel resnico glede naše situacije.
Nedavno sem slišala hvalo o eni osebi in nenadoma začutila
zavist. To delim, da veste: ne glede na naš duhovni nivo bomo vedno
izpostavljeni satanovim napadom.
Takoj sem si rekla: »To nisem jaz. To niso moje misli in
jih ne bom sprejela!« Bila sem na igrišču za golf, zato sem morala
ustaviti igro, se obrniti k notranjemu človeku in predati občutek zavisti
Gospodu. Ko sem se obrnila k Njemu, me je
prepričal, da ni potrebe po zavisti, ker ima zame odličen načrt, enak tistemu,
ki ga je pripravil za osebo, o kateri sem slišala. V nekaj minutah je zavist
izginila. Če bi jo pustila v
svoji zavesti, bi jo negovala in bi se spremenila v vir številnih težav.
Imamo dva vira informacij.
Meso prihaja iz našega razuma, duhovne informacije pa iz našega srca. V enem
viru je umazana, motna voda, v drugem pa čista pitna. Sami se moramo odločiti,
iz katerega vira bomo pili.
Nekateri poskušajo piti iz obeh virov. Sveto pismo jih
imenuje ljudje z dvomljivimi mislimi (Jakob 1:8).
Kaj pomeni človek z dvomljivimi mislimi? Njegov razum mu
govori eno, duh pa nekaj nasprotnega. Namesto da bi rekel: »Ne bom temu
verjel, saj je to laž,« je izpostavljen križnemu ognju in se premika med dvema
mislimi.
Če želimo živeti srečno in
uspešno krščansko življenje, se moramo odločiti, iz katerega vira informacij
bomo pili. Naučiti se moramo ravnati po duhu, ne po razumu.
4. poglavje
Nadnaravna
naklonjenost
V Stari in Novi zavezi srečamo ljudi, ki so prejeli Božjo
naklonjenost. Oglejmo si nekaj primerov:
Jožef
»Gospodar je vzel Jožefa in ga dal v ječo, kjer so bili
kraljevi jetniki. Bil je tam v ječi, a Gospod je bil z Jožefom, mu razširil
milost in mu dal naklonjenost v očeh zaporniškega upravnika. Upravljal je vse
jetnike v ječi in vse, kar se je tam dogajalo. Upravljalnik ni pogledal
ničesar, kar je bilo pod Jožefovo upravo, ker je bil Gospod z njim in vse, kar
je delal, je uspevalo.« (1 Mojzesova 39:20-23).
Jožef je bil nepravično kaznovan – zaprli so ga za nekaj,
česar ni storil. Toda Bog ga ni zapustil in se je še naprej skrbel zanj. Človek
ne bo nikoli v težavah, tudi če je v zaporu, če mu Bog izkazuje Svojo
naklonjenost in podredi vsako situacijo.
S temi in drugimi primeri nas Bog uči, da lahko kljub vsemu,
kar se dogaja v našem življenju, uspevamo v Božji ljubezni in pri ljudeh (Luka
2:52).
Mi smo Božji otroci in Njegova milost nam je na voljo, a
pogosto, čeprav je nekaj dostopno, ne pomeni, da bomo lahko to izkoristili.
Gospod nam je veliko naredil dostopnega, a tega nismo mogli uporabljati, ker
nismo na tem področju uporabili vere.
Na primer, če greste na razgovor za službo, a imate v srcu
strah in pričakujete neuspeh, službe zagotovo ne boste dobili. Nasprotno pa,
čeprav mogoče dvomite o svoji kvalifikaciji, boste mirni in boste zaupali Božji
naklonjenosti.
Pred mnogimi leti, ko sva se
z Daveom ravno poročila, sva se odločila, da moram nekaj časa delati. Takoj so
me sprejeli na delo in hitro sem napredovala do druge najpomembnejše funkcije v
podjetju. Čeprav nisem imela ustreznega izobraževanja in izkušenj, mi je Bog
dal to mesto, ker je bila Njegova naklonjenost z mano.
Bog želi Svojo naklonjenost dati tudi vam, kot jo je dal
Jožefu, a da jo prejmete, morate ravnati kot Jožef in verovati kot je veroval
on. Jožef je ohranil pravilen položaj v težki situaciji – položaj vere – in Bog
mu je dal Svojo naklonjenost. Če imate Božjo naklonjenost, bodo ljudje brez
očitnega razloga dobro mislili o vas in vas želeli blagosloviti.
Estera
»Ko je prišel čas, da Estera, hči Aminadaba, strica
Mardokeja, ki jo je vzel k sebi kot svojo hčer, gre k kralju, ni prosila
ničesar, razen tega, kar ji je rekel Hegáj, kraljevski evnuh, stražar žensk. In Estera si
je pridobila naklonjenost vseh, ki so jo videli. Ko je bila odpeljana k kralju
Artakserksu v kraljevski dom, v desetem mesecu, mesecu tébetu, v sedmem letu
njegovega vladanja, jo je kralj vzljubil nad vse žene in Estera je pridobila
njegovo naklonjenost in dobro voljo nad vse deklice; in kralj ji je nadel krono
in jo naredil kraljico namesto Vaští.« (Estera 2:15-17).
V Svetem pismu je napisano, da ene Bog ponižuje, druge pa
dviga (1 Samuel 2:7). V tem primeru je Bog Estero iz neznanosti dvignil,
da je postala kraljica cele države. Zaradi Božje
naklonjenosti do nje so ji bili naklonjeni vsi, ki jih je srečala, tudi sam
kralj.
Ko beremo naprej, vidimo, da je Estera to naklonjenost
uporabila, da bi rešila sebe in judovski narod pred uničenjem, zaradi zlobnega
Amana. Vedela je, da je z njo Božja
naklonjenost, zato se ni bala iti k kralju in prositi za posredovanje zase in
za svoj narod, čeprav bi jo to lahko stalo življenje.
Če se znajdete v situaciji, kjer vam povzročajo skrb,
nadlegujejo ali postavljajo v nevzdržne pogoje, če vam kdo poskuša odvzeti, kar
vam po pravici pripada – bodisi službo, dom, ugled ali kaj drugega – se ne skušajte maščevati z iskanjem naravnih
zaščitnikov. Verjemite v Božjo naklonjenost, ker
Bog lahko dvigne ali poniža, ne glede na to, kako brezupna se zdi situacija z
naše strani.
Vsak dan, ko greste na delo, recite: »Verjamem, da je danes z mano Božja naklonjenost.
Verjamem, da me bo Gospodova svetloba osvetlila in da mi bodo naklonjeni tako
Bog kot ljudje.«
Ne bojte se, da vas nihče ne bo imel rad. Ne gojite
strahu pred zavrnitvijo. Nasprotno, verjemite, da bo Bog vzbudil v vsakem
človeku, ki ga srečate, občutke naklonjenosti do vas.
Naravna naklonjenost v primerjavi s nadnaravno
Dvanajst let nazaj, ko sem šele začela služenje, sem se bala
vsega. Bala sem se zavrnitve. Takrat je bila ženska pridigarica bolj redka kot
danes.
Vedela sem, da nekateri ljudje, zlasti obiskovalci, ki
pridejo prvič, vse ocenjujejo. Premislili in analizirali so vse, kar so videli
in slišali. Po najboljših močeh sem skušala ravnati tako, da bi ustregla
njihovemu mnenju. Bila sem zelo previdna v besedah in dejanjih, saj sem hotela,
da me vsi ljubijo in sprejmejo.
Toda takšno ravnanje je
nenormalno. S tem ne boste ničesar dosegli. Doseči naklonjenost z lastnimi
močmi je težko in nesmiselno. Običajno, kolikor bolj se trudite ugajati, toliko
več napak naredite in manj ste privlačni za ljudi.
Vse težave so nastale, ker
sem skušala pridobiti naravno naklonjenost. Takrat sem poznala le naravno
naklonjenost in nič nisem vedela o nadnaravni. Nisem vedela, da je naklonjenost
sestavni del milosti. V angleškem
prevodu besede »milost« in »naklonjenost« izhajata iz iste grške besede charis.
Torej lahko rečemo, da je Božja milost Božja
naklonjenost, Božja naklonjenost pa je milost, ki skozi našo vero uresničuje
vse potrebno. To je Božja moč, ki preko naše vere opravi tisto, česar sami ne
zmoremo.
Naklonjenosti, podobno kot milosti, ne moremo pridobiti z
lastno močjo, vera pa je kanal, po katerem prejemamo Božjo milost, Božjo
naklonjenost in vse Njegove številne blagoslove.
Milost je moč, ki lahko
spremeni nas in naše okoliščine. Naklonjenost prejmemo po Svetem Duhu, ne po
človeških prizadevanjih. Ni naključje, da je med 25 imeni Svetega Duha,
navedenimi v Svetem pismu, tudi ime »Duh milosti«. Prav Božji Duh milosti nam
pomaga pridobiti naklonjenost pri Bogu in ljudeh.
Torej je milost Božja moč, ki pride k nam skozi vero, a na
posebnem področju. Ljudje izražajo naklonjenost do nas, ker smo deležni Božje
milosti. Bog nas osvetli s svojo svetlobo in pritegne splošno pozornost.
Čeprav je ta svetloba
resnična, pa je običajno nevidna za človeške oči. Ljudje pogosto ne vedo, zakaj
so naklonjeni do nas, zakaj nas imajo radi, zakaj nam zaupajo, odobravajo naša
dejanja, uživajo v našem druženju in nas dajejo pred drugimi. Delujejo tako,
ker Bog izliva svetlobo svoje milosti in nam daje svojo naklonjenost.
Ko sem spoznala Božjo naklonjenost, sem bila utrujena od
poskusov, da bi pridobila naklonjenost drugih. Od takrat sem se začela zanašati
na Božjo nadnaravno naklonjenost in s tem odstranila vse napetosti. Nisem se
več skrbela, kakšen vtis puščam pri obiskovalcih svojih srečanj.
Danes skoraj vsako nedeljo pridigam različnim skupinam
ljudi, ki jih prej še nikoli nisem videla. Če se ne bi naučila verovati v Božjo
naklonjenost, tega ne bi zmogla – moji živci ne bi zdržali. Zdaj pa me to
ne obremenjuje.
Verovanje v Božjo nadnaravno naklonjenost vas osvobodi
stresa. Lahko boste svobodno uživali v svojem delu, ker veste, da vam
ni treba skrbeti, kaj ljudje mislijo o vas. Naredite, kar je potrebno iz vaše
strani, rezultate pa prepustite Bogu.
Za pridobitev odobravanja vam ni treba laskati vsem, ki jih
srečate. Ni treba biti dvoličen, da bi naredili vtis. Ni treba vsega gledati
skozi prste, laskati, delati dan in noč, da bi ugajali ljudem. Sledite mojemu
zgledu in opustite vse to, ker zdaj ne iščete več naravne naklonjenosti, temveč
prejmete nadnaravno.
Razlika med naravno in nadnaravno naklonjenostjo
Pomembna razlika: naravno
naklonjenost lahko zaslužimo, nadnaravne pa ne.
Mi mislimo, da ljudi lahko prisilimo, da nas imajo radi in nas
sprejmejo, če bomo dovolj dolgo in močno delali za to. Toda Bog noče, da bi izgubljali čas in energijo za
pridobivanje Njegove naklonjenosti, ali naklonjenosti drugih. Hoče, da svoj čas
in energijo posvetimo Njemu, ne glede na to, ali bomo sprejeti ali ne.
Nadnaravne naklonjenosti ni
mogoče zaslužiti – to je dar. Bog želi dati prav takšno naklonjenost; prejmemo
jo samo z vero in od Boga.
Eden od razlogov, zakaj ne smemo izgubljati časa za naravno
naklonjenost, je njena minljivost. Bog želi, da si zapomnimo:
Če si prizadevate pridobiti priznanje ljudi s svojimi
deli, morate to priznanje vzdrževati z enakim trudom, kot ste ga pridobili.
Zaradi tega mnogi ljudje končajo v težavah, pod
vplivom demonskih manipulatorjev. Ti demoni lahko delujejo skozi ljudi, če jim
to dovolimo.
Če pridobimo ljubezen in priznanje ljudi s svojimi
besedami in dejanji, bomo morali še naprej govoriti in delati tako, da si ohranimo
njihovo naklonjenost. To postane odvisnost, saj ne moremo svobodno slediti Bogu.
Ugajati moramo ljudem iz strahu pred zavrnitvijo.
Nadnaravna naklonjenost in Božja milost
Nadnaravna naklonjenost ni
povezana s stalnim ugajanjem ljudem. Temelji na Božji milosti, ki daje in
vzdržuje priznanje. Zato vsak dan molim za naklonjenost – nadnaravno
naklonjenost.
Ne morem prešteti, kolikokrat
je Bog nadnaravno deloval v mojem življenju in mi podelil Svojo naklonjenost.
Vodi me v področja služenja, kamor ne bi mogla priti samo z lastnim znanjem in
sposobnostmi. Včasih me čudi, kaj mi dovoli storiti in kam mi dovoli iti, da ne
omenjam čudovitih ljudi, ki jih pritegne na moja srečanja.
Vse, kar lahko storim, je da rečem: »Hvala Ti, Gospod.«
Ko prenehamo poskušati
delovati sami in dovolimo Gospodu, da nam podari Svojo naklonjenost, se naše
srce napolni z hvaležnostjo in priznanjem.
Ko dosežemo priznanje z
lastnimi močmi, s tem vso čast pripisujemo sebi, svojim sposobnostim in
prizadevanjem. Toda ko razumemo, da je vse, kar imamo in čemur se veselimo, dar
od Boga, po Njegovi nadnaravni naklonjenosti, nam ne preostane drugega, kot
reči: »Hvala Ti, Gospod.«
Vedno smo bolj hvaležni za tisto, za kar menimo, da si ne
zaslužimo, kot za tisto, kar si zaslužimo. Takšna je človeška narava. Prav
zato Bog nasprotuje ponosnim, ponižnim pa daje milost (Jakob 4:6).
Daniel in sinovi Judovi
»1 V tretjem letu kraljevanja Jojakíma, Judovega kralja, je
prišel Nebukadnezar, babilonski kralj, do Jeruzalema in ga oblegal. 2 Gospod je
dal v njegovo roko Jojakíma, Judovega kralja, in del priprav Božje hiše. Te je
dal prepeljati v deželo Šinár, v hišo svojih bogov; priprave je spravil v
zakladnico svojih bogov. 3 Kralj je rekel Ašpenázu, načelniku svojih evnuhov,
naj pripelje izmed Izraelovih sinov, kraljevega ali plemenitega rodu,… 6 Bili
pa so med njimi izmed Judovih sinov: Daniel, Hananjá, Mišaél in Azarjá. 7 Knez
evnuhov jim je postavil imena: Danielu je postavil ime Beltšacár, Hananjáju
Šadráh, Mišaélu Mešáh in Azarjáju Abéd Negó. … 8 Daniel si je vzel k srcu, da
se ne bo omadeževal ne z jedjo ne z vinom kralja, katerega je ta pil. Prosil je
torej kneza evnuhov, da se mu ne bi bilo treba omadeževati. 9 Bog je naredil, da je Daniel pred knezom evnuhov našel
naklonjenost in usmiljenje.« (Daniel
1:1-3; 6-9).
V tem odlomku prepoznamo znane okoliščine. Zaradi svojih
grehov je judovski narod v Babilonskem ujetništvu. Nekateri, najbolj pametni in
nadarjeni, med njimi Daniel in njegovi prijatelji, so bili izbrani za služenje
babilonskemu kralju. Med triletno pripravo naj bi jedli meso in pili vino z
kraljeve mize. Kljub temu so se Daniel in njegovi prijatelji odločili, da se ne
bodo posvetili tej hrani in vinu ter prosili vodjo evnuhov, da jim dovoli jesti
zelenjavo in piti vodo.
Svetopisemsko je zapisano, da
je Bog Danielu podelil naklonjenost vodje evnuhov, in ta jim je dovolil jesti
po svoji želji, dokler jim to ne škodi. Posledično so postali bolj zdravi in
močni kot ostali mladi iz kraljeve šole ter naredili tako močan vtis na kralja,
da jih je imenoval za zaupanja vredne svetovalce. (Daniel 1:10-20).
Božja naklonjenost do Daniela in njegovih prijateljev je
bila tako močna, da je Daniel postal prvi minister Babilona z ogromno oblastjo,
njegovi prijatelji pa so zasedli visoke položaje v kraljestvu.
Kaj menite, kaj bi se
zgodilo, če bi Daniel in Judovi sinovi skušali napredovati z naravno
naklonjenostjo?
Jezus
»Jezus pa je napredoval v
modrosti, rasti in milosti pri Bogu in pri ljudeh.« (Luka 2:52).
Že od otroštva je Jezus užival izjemno naklonjenost Boga in
ljudi. Pravzaprav je bil že od začetka svojega služenja tako priljubljen, da je
težko našel čas za molitev in druženje s svojim nebeškim Očetom.
Tudi tisti, ki niso verjeli vanj, so priznali, da ima
naklonjenost Boga in ljudi. Ko so farizeji poslali stražnike, naj ga aretirajo,
ker se je razglašal za Božjega Sina, so se vrnili praznih rok in rekli: »»Še nikoli ni nihče tako govoril.« (Janez 7:12, 45-46).
Na koncu svojega zemeljskega življenja je stal pred
duhovniki in starešinami; kljub zavisti in sovraštvu tistih, ki so mu
nasprotovali in mu pripisovali lažne obtožbe, je
pridobil naklonjenost Pilata. Pilat bi ga izpustil, če ne bi bila množica
vztrajala.
Ko so Jezusa sodili, je Pilatova žena poslala možu
sporočilo: »Ne stori nič temu Pravičniku …« (Matej 27:19). Tudi ona ga
je priznala za Mesija, Maziljenca, ki uživa Božjo naklonjenost. Pilat se je bal Jezusa, ker je prav tako videl, da je pod
Božjim varstvom. Zato je poskušal opravičiti sebe pred množico, rekoč, da si
umije roke in je javno izjavljal: »Nimam krvi tega Pravičnika na svojih rokah; vi
glejte!« (Matej 27:24).
Po križanju je rimski stotnik »…videl, kar se je zgodilo,
hvalil Boga in rekel: Res je, ta Človek je bil
pravičen!« (Luka 23:47). Nato se je ves narod, ki je prišel
gledat, ob pogledu na dogajanje tolkel po prsih.
Zakaj so ljudje reagirali tako? Ker so vedeli, da Bog
naklanja Svojo naklonjenost Tistemu, ki je bil pravkar križan.
Tako je Jezus užival Božjo
naklonjenost ne le v otroštvu, temveč skozi celo življenje in tudi po smrti.
Zato si želim, da bi tudi mi
videli sebe kot ljudi, ki uživajo Božjo naklonjenost. Bog nas vidi drugače – ne
kot šibke, nemočne in grešne. On nas vidi oblečene v pravičnost in Božje
orožje, pripravljene oznanjati svetu, z duhovnim mečem, ki je Božja beseda.
Tako se moramo videti tudi sami.
Ne govorite pred ogledalom: »Kdo me bo opazil? Kako lahko
tako ničvredno bitje, kot sem jaz, najde prijatelje, službo, družino ali
postane blagoslov za druge? Nikomur nisem potreben.«
Če tako razmišljamo, gledamo
vse z naravne perspektive in ne verjamemo, da lahko Bog spremeni stvari. Ne
glede na to, kako se vidimo ali kakšna je naša situacija naravno, ne smemo
pozabiti, da nas Bog lahko osvetli s svetlobo Svoje božanske naklonjenosti, kot
je to storil za Jezusa, da rastemo »v modrosti, rasti in milosti pri Bogu in
pri ljudeh.« (Luka 2:52).
Ruta
»1 Naomí pa je imela po svojem možu sorodnika, zelo bogatega
moža iz Elimélehove rodbine, ki mu je bilo ime Boaz. 2 Moábka Ruta je rekla
Naomí: »Naj grem, prosim, na polje paberkovat med klasjem za tistim, v čigar
očeh najdem milost.« Rekla ji je: »Pojdi, moja hči.« 3 Šla je tedaj in prišla
ter paberkovala na polju za žanjci. Primerilo pa se je, da je bila to njiva, ki
je pripadala Boazu iz Elimélehove rodbine. 8 Tedaj je Boaz rekel Ruti:
»Poslušaj, moja hči, ne hodi na drugo polje paberkovat in ne oddaljuj se od
tukaj, ampak se drži mojih dekel! 9 Imej oči na njivi, ki jo bodo žele, in hodi
za njimi! Mar nisem zapovedal hlapcem, naj te ne nadlegujejo? Kadar boš žejna,
pojdi k posodam in pij od tega, kar bodo hlapci zajeli.« 10 Padla je na obraz
in se priklonila do zemlje. Rekla mu je: »Zakaj
sem našla milost v tvojih očeh, da si se ozrl name, ko sem vendar tujka?« (Ruta 1:22; 2:1-3, 8-10)
Dejansko je Ruta pri Boazu našla toliko naklonjenosti, da ji
je ponudil zakon. Tako je bilo urejeno njeno življenje in življenje Naomi.
Vsa ta zgodba je čudovit
primer tega, kako deluje Božja naklonjenost. Tudi mi lahko prejemamo takšno
naklonjenost, če se nehamo truditi, da bi si jo zaslužili z deli mesa.
Nadnaravne naklonjenosti naj se naučimo prositi in jo sprejemati po veri.
Opredelitev milosti in naklonjenosti
Kot smo že videli, sta v Svetem pismu besedi milost in
naklonjenost prevod iste besede charis. Prav tako smo govorili, da je milost nezaslužena, neizbojevana naklonjenost.
Milost je moč, ki človeku pride od Boga, da mu pomaga premagati njegove
škodljive nagnjenosti. Naklonjenost pa je Božja moč, ki človeku omogoča ravnati
usmiljeno in prijazno.
Naklonjenost je lahko naravna ali nadnaravna. Naravna
naklonjenost je naše človeško ravnanje do ljudi. Vključuje komplimente,
spodbudne besede, opogumljanje ter našo naravno željo, da naredimo dober vtis.
Seveda naj bomo do ljudi dobri, a pri tem iskreni. Božja ljubezen ne pozna
prikritih motivov.
Naravno naklonjenost si lahko
zaslužimo, nadnaravna naklonjenost pa pride od Boga kot dar. A ko delamo
dejanja, ki prinašajo naravno naklonjenost – ko smo prijazni, spoštljivi, ko
ljudi spodbujamo in jim stojimo ob strani – sejemo semena za prihodnjo žetev
nadnaravne naklonjenosti. Ko se pravilno obnašamo do ljudi in pričakujemo
naklonjenost od Boga, smo na pravi poti do pravih in zanesljivih odnosov.
Ni komentarjev:
Objavite komentar