Kaj je izbral Jezus
– uvod v molitev za tiste, ki trpijo
Mnogokrat težko razumemo, zakaj trpimo, zakaj Gospod, ki nas
ljubi, dopušča trpljenje v naših življenjih in zakaj ne odgovori na naše
molitve, ko ga vztrajno prosimo, naj spremeni situacije, ki nam povzročajo
trpljenje. Mislimo celo, da je trpljenje znak, da nas je Gospod zapustil, se
obrnil proti nam. Vendar trpljenje ni znak Gospodovega nezadovoljstva ali
krščanske neposlušnosti.
Jeremija je tudi mislil, da se je Bog obrnil proti njemu Žalostinke
3:3, vendar je kasneje priznal, da Božja milost nikoli ne mine in da se njegova
milost obnavlja vsako jutro: »Dobrota Gospodova je,
da nismo popolnoma pokončani, da njegovo usmiljenje ni prenehalo; nova je vsako
jutro, velika je tvoja zvestoba.« (Žalostinke 3: 22-23).
Jeremija je trpel skoraj do smrti, lažno je bil obtožen
izdajstva lastnega naroda, bil je pretepen, vržen v temnico, kjer je skoraj
umrl, zaprt je bil v dvorišču samo ob kruhu in vodi, vržen v vodnjak, kjer se
jev temi in mrazu pogreznil v blato, doživel je toliko okrutnosti in vendar se
nihče iz njegovega ljudstva ni zavzel
zanj, kar je bila zagotovo še dodatna rana ob vseh bolečinah.
Nihče od nas si ne želi izbrati takšnega trpljenja in
tolikšnega trpljenja, kot ga je doživel ta prerok. In Gospod tudi ne vodi
vsakega svojega otroka skozi enake situacije. Mi si svojih situacij ne izbiramo
sami – vsaj največkrat ne.
Poglejmo pa najprej, kaj je izbral Jezus za svoje življenje.
KAJ JE IZBRAL JEZUS?
Mi vsi imamo svoj dom. Zdi se nam ena od najosnovnejših
dobrin za preživetje – in tudi je. Težko si predstavljam, kako je živeti brez
doma: dom nam pomeni zavetje pred zunanjim svetom, pred ljudmi in naravo.
Pomeni mir in počitek, varnost. Ena od najhujših stvari je, če ostaneš brez
doma. Jezus pa je izbral življenje popolne revščine ( rojen v hlevu, kot otrok
begunec, kot odrasel brez doma). Odrekel se je celo svojemu domu. »Lisice imajo brloge in ptice neba gnezda, Sin človekov
pa nima, kamor bi glavo naslonil.« (Luka 9:58).
Kadar nas svet zunaj našega doma utrudi, prizadene, če
naletimo na krivico, na nerazumevanje okolice, so naši domači tisti, od katerih
pričakujemo razumevanje, podporo, tolažbo. Jezusa je svet zavračal huje kot
nas, bil je deležen nerazumevanja, kritik, podtikanj, lažnih obtožb, krivic,
preganjanja. Je imel podporo in razumevanje družine?
Niti njegovi bratje namreč niso
verovali vanj. (Janez 7:5).
Če nimamo razumevanja pri svojih domačih, ga gotovo najdemo
pri svojih prijateljih ali najbližjih sodelavcih. Se je Jezus lahko zanesel na
kogarkoli od ljudi? Njegovi učenci so zaspali, ko jih je najbolj potreboval, ko
je njegova duša ječala v agoniji in jih je prosil, da bi ga podprli v molitvi.
Eden od njih, njegovih najbližjih sodelavcev, ga izdal in vsi ostali so ga
zapustili in se razbežali.
Si lahko predstavljamo, kakšno osamljenost je trpel Jezus?
Bil je eden edini – nihče mu ni enak, nihče ga ni mogel resnično spoznati in
doumeti, kdo on je. Kdo bi lahko doumel, da je človek in Bog v eni osebi?
In kako je trpela njegova čista duša, v tem umazanem in
brezbožnem svetu? Kako se počutimo mi, kadar smo med nevernimi? Če mi, ki smo
grešni, trpimo v bližini greha, kako se je počutil On? En droben vpogled v
trpljenje njegove duše daje njegova izjava: »O
neverni in pokvarjeni rod! Do kdaj bom pri vas? Do kdaj vas bom prenašal?«
Kje mi najdemo tolažbo in oporo, če nas ne razumejo ne
domači, ne sodelavci, ne prijatelji? Kje imamo ljudi, ki so nam najbližji? V
cerkvi so ljudje, ki razumejo naše verovanje, poznajo istega Gospoda, razumejo
naše upanje, podprejo nas z molitvami.
Jezus tega ni imel. Hodil je v shodnico in učil. Razumevanje
in podpore pa ni bil deležen. Duhovniki, ki bi ga, glede na njihovo poznavanje
pisma, morali prvi prepoznati kot mesijo, so ga obtožili, da dela čudeže s
sovražnikovo močjo. Njega, svetega!
Pismouki, ki so prišli iz Jeruzalema, so govorili: »Bélcebub ga je obsedel in s poglavarjem demonov izganja
demone.« (Marko 3:22).
Kjer mi najdemo duhovni dom in podporo, je njega čakalo podtikanje, lažne obtožbe, zavist,
nerazumevanje, obtoževanje za bogokletje !!!.
Če mi nekomu naredimo veliko uslugo, smo po navadi deležni
vsaj besede zahvale ali pa celo velike hvaležnosti. Če bi se takšen človek
obrnil proti nam in nam delal, kar je hudo, bi nas to zagotovo zelo bolelo. Kaj
pa so naredile množice ljudi, ki jim je Jezus pomagal? Mar niso vpili; Križaj
ga, križaj ga – in izbrali raje Barabo kot njega?
Jezus je pretrpel tudi preganjanje s strani takratne oblasti
in aretacijo, preizkušnjo, ki si jo le težko zamislimo.
Če pogledamo sedaj na Jezusovo življenje, kaj si je izbral
Jezus? Življenje, ki je vključevalo vse možne oblike čustvenega trpljenja,
duhovnega trpljenja in fizičnega trpljenja. In ko je že vse to prestal, bi
mislili, da bi si izbral vsaj lahko in nebolečo smrt, kakor si jo želimo mi vsi
ob svojem času. On pa si je izbral mučenje, sramotenje in križanje.
Njegovo življenje je bilo umiranje sebi na vsakem koraku,
vsak trenutek, v vsaki situaciji, na vseh področjih življenja – ves čas ( ne
samo na križu) je bil popolna pot, popolni zgled, popolna žrtev.
Ne pričakujte, da bom sedaj rekla, da se moramo mi
odpovedati vsemu, kar nas na tem svetu osrečuje in v vsem slediti Jezusu.
Takšne žrtve in takšnega odpovedovanja, tudi če izvzamemo Gospodovo daritev na
križu, ni sposoben nihče od nas.
Nam Gospod daje dom, družino, prijatelje, skupnost v cerkvi,
razumevanje do naše vere v družbi… dom, družino, prijatelje, skupnost v cerkvi,
razumevanje do naše vere v družbi… To so njegovi milostni darovi za naše življenje – ne želimo si jih zavrniti
pač pa smo zanje hvaležni Bogu. Tako zelo smo zaščiteni na mnogih področjih
življenja.
So pa situacije v naših življenjih, ko nam Gospod nekaj od
tega vzame, ko dovoli trpljenje. Težko je trpeti, še težje pa je, ker ne
razumemo, zakaj se nam to dogaja.
Eden od vzrokov za trpljenje so lahko napadi sovražnika na
Gospodovo ljudstvo. Zaganja se v vernike, služabnike in stebre cerkve, da bi
zrušil gospodovo delo. Zavedati se moramo, da smo dolžni podpirati drug drugega
in nositi bremena drug drugemu. S tem si
izkazujemo ljubezen ter izpolnjujemo G zahtevo.
Soodgovorni smo za obstoj skupnosti.
Drugi vzrok za trpljenje pa je Gospodovo delo v nas.
Bog nas s trpljenjem priganja na višjo stopnjo. Postavlja
nas v položaje, ko moramo biti veliko pogumnejši, veliko bolj potrpežljivi ali
bolj ljubeči, kot smo kdaj koli sploh pomislili. Nam se zdi vse to nepotrebno -
a le zato, ker se nam niti sanja ne, kakšno veličastno delo želi Gospod
narediti v nas – za svojo slavo. Naslednja prispodoba je iz neke krščanske
knjige:
Predstavljajte si, da ste živa hiša. Bog vstopi, da bi hišo
prenovil. Sprva mogoče razumete, kaj počne. Popravlja odtoke in streho, da ne
bi zamakala in tako naprej. Vedeli ste, da so ta popravila potrebna, zato niste
presenečeni. Zdaj pa začne razbijati po hiši, da grozno boli in v tem ni videti
nobenega smisla. Kaj vendar namerava? Razlaga je, da gradi povsem drugačno hišo
od te, ki ste si jo zamislili vi. Tu postavlja novo krilo, tam polaga nov pod,
gradi stolpe in dela dvorišča. Vi ste mislili, da bo iz vas naredil lično
hišico; on pa gradi palačo. Namerava se vanjo vselili in v njej živeti – gradi
svoj tempelj.
Nimamo namreč vélikega
duhovnika, ki ne bi mogel sočustvovati z našimi slabostmi, marveč takega, ki je
kakor mi preizkušan v vsem, vendar brez greha. ((Hebrejcem 4:15).
Ko gremo mi skozi katero koli trpljenje, vemo, da je On to
pot že prehodil pred nami – prostovoljno, iz ljubezni do nas. Na zemlji ni
trpljenja, ki ga ni okusil, zato vemo, da nas razume v vsakršnem trpljenju, ki
nas zadene, da je z nami v tem trpljenju in nas podpira in nam daje moči, da
bomo zdržali do konca. Lahko mu zaupamo, da izbira za nas pravo pot – On ve,
kam nas vodi in zakaj.
Ni komentarjev:
Objavite komentar