LOMILEC VEZI
Neil T. Anderson
9
S k u š a n i d a , n a r e d i t e p o
s v o j e
Ko so bili najini otroci še mlajši, smo vedno imeli težave
pri obredu družinske pobožnosti. Nekega prepirljivega večera smo nepozorno
spregledali skupni čas branja Svetega pisma in molitve s Heidi in Karlom. Nekaj
minut za tem, ko sva ju dala v posteljo, sva zaslišala po hodniku Heidin glas:
"Očka, pozabili smo opraviti naš direndaj." "Direndaji," so
bili po navadi v naši družini skupni časi pobožnosti.
Družinske skupnosti, ki se jih najbolj spominjam, so bile
neprestane razprave s Karlom glede skušnjav. Nekaj tednov se je hotel
pogovarjati samo o skušnjavah. Mislim, da ga je v glavnem privlačila sama
beseda. Spominjam se, da je mene kot otroka vedno privlačila beseda "aluminij".
Toda tudi po nekaj tedenskih razpravah o tej temi, Karl ni mogel razlikovati
koncepta skušnjave in samega dejanja greha.
Ugotovil sem, da se mnogi odrasli kristjani borijo s tem
razlikovanjem. Bombardirani z mislimi, ki jim predstavljajo skušnjavo,
zaključijo, da je v njih nekaj zelo bolnega. Skušnjavo
enačijo z grehom. Toda celo Jezus je bil "kakor mi preizkušan v
vsem". Toda konec vrstice pravi: " . . . vendar brez greha" (Hebrejcem
4:15).
Vse dokler smo fizično živi na tem sedanjem svetu, bomo
skušani, tako kot je bil skušan tudi Jezus. Toda on ni grešil in tudi nam ni
potrebno grešiti. V tem poglavju želim
definirati in opisati skušnjavo, tako da jo boste lahko hitro prepoznali in
zavrnili satanovo povabilo, da bi kaj naredili po svoje.
T e m e l j s k u š n j a v e
Ker je Adam pregrešil, je vsaka oseba, rojena na ta svet,
fizično živa in duhovno mrtva (Efežanom 2:1). Ker ob rojstvu nimamo Božje
prisotnosti in spoznanja o njegovih poteh, smo se naučili svoja življenja
živeti neodvisno od Boga. Raje skušamo sami zadovoljiti svoje potrebe, kot da bi
naše potrebe bile zadovoljene skozi živ odnos z našim ljubečim nebeškim Očetom.
Razvili smo vzorce razmišljanja in načine obnašanja, ki nas osredotočajo na nas
same.
Ko smo doživeli ponovno rojstvo, smo postali duhovno živi,
toda naši na nas osredotočeni telesni vzorci in umske trdnjave še vedno
nasprotujejo vodstvu Svetega Duha. Kot
posledica tega smo še vedno skušani, da gledamo v svet, telesne stvari in na
hudiča, kar bi naj zadovoljilo naše osnovne potrebe in telesne želje: ne gledamo pa
na Kristusa, ki je obljubil, da nam bo pomagal v vsaki naši potrebi po bogastvu
svoje slave (Filipljanom 4:19).
Vsaka skušnjava je
vaba, da bi naj živeli neodvisno od Boga. Moč skušnjave je povezana neposredno
z močjo umskih trdnjav in telesnih želja, ki so se razvile, ko smo se naučili
živeti brez Boga.
Na primer: Če ste odraščali v krščanskem domu, kjer umazane
revije in televizijski programi z dvomljivo moralno vsebino niso bili
dovoljeni, potem moč spolne skušnjave v vašem življenju ne bo tako velika, kot
za nekoga, ki je odraščal izpostavljen pornografskemu materialu. Oseba, ki je bila vzgojena v nemoralnem
okolju in je bila izpostavljena stvarem, ki se tičejo spolnosti, bo imela večje
spolne skušnjave potem, ko postane kristjan, enostavno zato, ker so te umske
trdnjave bile izpostavljene že pred tem, ko je oseba doživela ponovno rojstvo.
Zelo verjetno je, da boste manj skušani k temu da storite
neke velikanske nemoralne stvari, če so vaše osnovne potrebe po ljubezni in
sprejemanju bile zadovoljene s strani vaših staršev, ki so vas s tem tudi
zaščitili pred izpostavljenostjo vrednotam tega padlega sveta.
P r e v e č d o b r i h s t v a r i
Večina izmed nas ne bo velikokrat skušana k temu, da bi
počeli očitne grehe, kot so na primer oborožen rop, uboj ali posilstvo. Satan
je za to preveč prebrisan in spreten. On ve, da bomo pri takšni skušnjavi
prepoznali vonj greha in tega ne bomo storili. Zato je njegova taktika vabe
taka, da potisne pred nas nekaj dobrega (nekaj kar si želimo), kar pa seže
preko meje Božje volje, vse dokler to ne postane greh (npr. spolni odnosi izven
zakonske zveze). Z nami ravna kot z žabo
v loncu vode, o kateri govori pregovor. Počasi stopnjuje vročino, (stvari se
začnejo vse bolj zapletati in niso več kakor na začetku – niso po naših
pričakovanjih), upajoč, da ne bomo opazili, da se bližamo meji Božje volje in
skočili ven, preden nekaj "dobrega" postane greh.
Pavel je napisal: "Vse mi
je dovoljeno, vendar ni vse koristno! Vse mi je dovoljeno, toda jaz se ne bom
dal ničemur podvreči!" (1 Korinčanom 6:12). On ni videl ničesar
drugega kot zeleno luč v vseh smereh krščanskega življenja. Vse je dobro in
zakonito za nas, ker smo osvobojeni greha in nismo več pod obsodbo postave.
Toda Pavel je prav tako vedel, da če smo v življenju neodgovorni glede
katerekoli izmed teh dobrih zakonitih smeri, bomo enkrat naleteli na rdečo luč
Božje volje in to je greh.
Naslednje izjave razkrivajo grešne rezultate na številnih
področjih, kjer smo lahko skušani, da vzamemo dobre stvari, ki jih je Bog
ustvaril, in jih rinemo preko meja Božje volje:
·
Fizični počitek postane lenarjenje
·
Tišina postane ne-komunikacija
·
Sposobnost ustvarjati dobiček postane skopost in
pohlep
·
Uživanje v življenju postane razuzdanost
·
Fizični užitek postane poželjivost
·
Zanimanje za lastnino drugih postane zavist
·
Uživanje v hrani postane požrešnost
·
Skrb zase postane sebičnost
·
Samospoštovanje postane samoljubje
·
Komuniciranje postane obrekovanje
·
Opreznost postane nevera
·
Pozitivnost postane neobčutljivost
·
Jeza postane srd in slab značaj
·
Ljubiti prijaznost postane pretirana zaščita
·
Obsojanje postane kritika
·
Istospolno prijateljstvo postane homoseksualnost
·
Spolna svoboda postane nemorala
·
Natančnost postane stremljenje za popolnostjo
·
Radodarnost postane razsipnost
·
Samozaščita postane nepoštenost
·
Skrbnost postane strah
G r e h v n
a s p r o t j u z r a s t j o
Prvo Janezovo pismo 2:12-14 opisuje tri stopnje krščanske
rasti v odnosu do greha. Prva stopnja se primerja z
"otroki" (v. 12). Otroci v veri so
označeni kot tisti, ki so jim grehi odpuščeni in imajo spoznanje o Bogu. Z
drugimi besedami, oni so v Božji družini in so premagali kazen greha, vendar
niso še zreli v Kristusu.
Druga stopnja so "mladi"
(v. 13 in 14), označeni so tako, ker so
premagali hudiča. To so zreli kristjani, močni zato, ker Božja beseda prebiva v
njih. Poznajo resnico in so premagali moč greha. Hudiča so premagali tako, da
so zmagali v boju za svoj um. Oni niso več v vezeh nekontroliranih navad in so
razrešili osebne ter duhovne konflikte, ki mnogim kristjanom preprečujejo, da
bi doživeli svobodo v Kristusu. Ti "mladi" doživljajo svojo svobodo v
Kristusu in vedo, kako ostati svoboden.
Tretja stopnja so "očetje"
(v. 13 in 14), tisti, ki so razvili globoko,
osebno spoznanje o Bogu in globok, oseben odnos s svojim nebeškim Očetom.
Potem, ko nas Janez izzove, naj se borimo zoper moč greha v svojem življenju
tako, da rastemo, nadaljuje z opisom stvari, preko katerih nas satan skuša.
K a n a l i s k u š n j a v
Glede na Sveto pismo obstajajo
zgolj trije kanali, skozi katere nas bo hudič zapeljeval, da bi delovali
neodvisno od Boga. Povzeti so v Janezovih napotkih vernikom glede njihovega
odnosa do sveta:
Ne ljubite sveta in tudi ne
tistega, kar je v svetu! Če kdo ljubi svet, v njem ni Očetove ljubezni, kajti
vse, kar je v svetu – poželenje mesa, poželenje oči in napuh življenja – ni od
Očeta, ampak od sveta. Svet in njegovo poželenje mineta; kdor pa izpolnjuje
Božjo voljo, ostane vekomaj. (1 Janez 2:15-17).
Trije kanali skušnjav so POŽELENJE
MESA, POŽELENJE OČI in NAPUH ŽIVLJENJA.
Poželenje mesa preži na naše
fizične apetite in na njihovo zadovoljitev v tem svetu.
Poželenje oči želi ugajati
svojim lastnim interesom in skuša Božjo besedo.
Napuh življenja je povezan z
željo po lastnem napredku in po povzdigovanju samega sebe.
Hudič je oba Adama –
prvega in poslednjega – skušal z vsakim od teh treh kanalov skušnjav.
Prvi Adam je padel na vsej črti
in še vedno trpimo zaradi posledic njegove polomije. Toda poslednji Adam – Jezus Kristus – se je zoperstavil
vsem trem hudičevim skušnjavam in zmagoslavno uspel. V njem imamo vir in moč, da premagamo vsako skušnjavo, ki
nam jo hudič navrže (glej sliko 9a).
KANAL SKUŠNJAVE
(1 Janez 2:15-17)
|
POŽELENJE MESA
|
POŽELENJE OČI
|
NAPUH ŽIVLJENJA
|
|
(Živalski apetiti, nagoni,
"žena je videla, da je drevo dobro za jed")
(1 Mojzesova 3:6)
|
(Sebičnost, koristoljubje)
(" . . . .mikavno za
oči")
(1 Mojzesova 3:6)
|
(samo-napredovanje,
samo-povzdigovanje)
"in vredno poželenja,
ker daje spoznanje"
(1 Mojzesova 3:6)
|
Nas vleče stran
od
|
Božje volje
(Galačanom 16:18)
|
Božje besede
(Matej 16:24-26)
|
Čaščenja Boga
(1 Peter 5:5-11)
|
Uničuje našo
|
Odvisnost od Boga
(Janez 15:5).
|
Zaupanje v Boga
(Janez 15:7)
|
Poslušnost Bogu
(Janez 15:8-10)
|
Prvi Adam
kakor
|
"Ali je Bog res rekel,
da ne smeta jesti z nobenega drevesa v vrtu?"
(1 Mojzesova 3:1)
|
"Nikakor ne bosta
umrla"
(1 Mojzesova 3:4)
|
" . . . in bosta postala
Bog . . . "
(1 Mojzesova 3:5)
|
Poslednji Adam
|
"Človek naj ne živi samo
od kruha, ampak od vsake besede, ki prihaja iz Božjih ust"
(Matej 4:4). |
"Ne preizkušajte
Gospoda, svojega Boga."
(5 Mojzesova 6:16).
|
"Gospoda svojega Boga se
boj, njemu samemu služi."
(5 Mojzesova 6:13).
|
Slika 9 a
P o ž e l e n j e
m e s a
Satan je najprej vzbudil poželenje mesa pri Evi. V njen um
je posejal dvom glede sadeža na drevesu, ko je rekel: "Ali
je Bog res rekel, da ne smeta jesti z nobenega drevesa v vrtu?" (1
Mojzesova 3:1). Eva je odgovorila: "Od sadu drevesa v vrtu jeva, le z drevesa sredi
vrta, je rekel Bog, ne jejta sadu, tudi dotikajta se ga ne". (v.
3). Bodite pozorni, da je Eva dodala Božji Besedi, ko je rekla "tudi dotikajte se ga ne". Toda satan je
zbudil njen apetit po prepovedanem sadežu in "je
videla, da je drevo dobro za jed" (v. 6). Popuščanje poželenju mesa je Adama in Evo vodilo v padec.
Hudič je prav tako uporabil poželenje mesa, ko je skušal
Jezusa. Naš Gospod je bil v postu štirideset dni, ko ga je hudič skušal v
puščavi na točki največje ranljivosti: "Če si
Božji Sin, reci, naj ti kamni postanejo kruh" (Matej 4:3). To je
bilo središče skušnjave. Hudič je hotel, da Jezus
uporabi svoje Božanske lastnosti neodvisno od svojega nebeškega Očeta, da bi se
rešil. Hudič ni vseveden, vendar ni niti slep. Opazil je Jezusovo očitno
ranljivost na fizično skušnjavo, ko je videl, da je štirideset dni brez hrane. Tudi nas opazuje in išče krhko mesto ranljivosti v vašem
fizičnem apetitu po hrani, počitku, udobju in spolnem zadovoljevanju. Skušnjava
je veliko večja, ko se poveča lakota, utrujenost in osamljenost.
Popuščanje želji mesa
nas bo peljalo stran od Božje volje. Nič grešnega ni, ko jemo. Jesti hrano
je čisto normalna fizična potreba in Bog je ustvaril hrano, tako da lahko
zadovoljimo to potrebo. Toda glede sadu enega drevesa je Bog rekel: "Ne jejta od njega" in s tem, da sta Adam in Eva jedla od tega drevesa sta
prekršila Božjo voljo in delovala neodvisno od Boga.
Podobno, nič ni narobe s tem, da bi Jezus pojedel kruh ob
koncu svojega posta, toda Božja volja zanj ni bila, da to stori. Jezus je
odgovoril: "Človek naj ne živi samo od kruha,
ampak od vsake besede, ki prihaja iz Božjih ust" ((Matej 4:4). Ne
glede na to, kako poželjiv se je zdel kos kruha Jezusu v tem času lakote, ni
smel delovati neodvisno od Očetove volje, tako da bi sprejel hudičevo ponudbo. Življenje, ki nam ga je Jezus postavil za vzor, je bilo
življenje popolne odvisnosti od Boga Očeta (Janez 5:30; 6:57; 8:42;
14:10; 17:7).
Jesti hrano je nujno in pravilno,
toda jesti preveč, jesti napačno hrano in dovoliti hrani, da ima prevlado v
našem življenju, to je narobe.
Spolnost sama po sebi, ki nam jo
je dal Bog, je čudovita in dobra, toda spolno občevanje izven zakonske zveze,
homoseksualnost in sebična spolnost so izven meja in vodijo v zvezanost.
Če podležeš skušnjavam, da bi
zadovoljil svoje fizične potrebe ali telesne želje neodvisno od Boga (izven
okvirov, ki jih je On postavil), potem strežeš poželenju mesa.
P o ž e l e n j e
o č i
Drugi kanal skušnjave, skozi
katerega je hudič prišel k Adamu in Evi, je bil povezan z lažjo glede
posledic neposlušnosti Bogu. Bog je rekel, da bo neposlušnosti
sledila smrt, hudič pa je rekel: "Nikakor ne
bosta umrla!" (1 Mojzesova 3:4). Nagovarjal je Evin občutek
samoohranitve z zavajajočim zagotavljanjem, da Bog nima prav glede vprašanja
posledic greha. "Ne poslušaj ga: naredi, kar
je prav v tvojih očeh" jo je nagovarjal. "Videla
je, da je drevo dobro za jed, mikavno za oči," (v. 6) tako sta z Adamom ignorirala Božjo zapoved
in služila svojim interesom, ki so se jima zdeli pravi.
Poželenje oči nas podzavestno
vodi stran od Božje besede in razjeda naše zaupanje v Boga. Mi vidimo, kar nam nudi svet in si to
želimo bolj kot odnosa z Bogom. Več zaupanja polagamo
v svojo perspektivo in življenje kot pa v Božje zapovedi in obljube. Zavedeni od poželenja do tega, kar vidimo, grabimo za
vsem, kar lahko dobimo, verujoč, da to res potrebujemo in skušamo opravičiti
idejo, da Bog želi, da to imamo. Ker napačno predvidevamo, da nam Bog ne bo
odrekel dobrih stvari, poželjivo nadaljujemo z materialistično blaginjo.
Namesto, da bi zaupali Bogu, privzamemo stališče "dokaži mi". To je bilo bistvo hudičeve
druge skušnjave pri Jezusu: "Če si Božji Sin,
se vrzi dol (z vrha templja), kajti pisano
je: "Svojim angelom bo zate zapovedal in na rokah te bodo nosili, da z
nogo ne zadeneš ob kamen" (Matej 4:6). Toda Jezus ni nameraval
igrati hudičeve igre "dokaži mi". Odgovoril je "Pisano je tudi: ne preizkušaj Gospoda svojega
Boga" (v. 7).
Ko sem bil pastor, so nekateri člani v cerkvi ne zavedajoč
se stregli skušnjavi, da Boga preizkušajo. Imel sem dobrega prijatelja, ki je
umiral za rakom. Toda po cerkvi se je razširila vest, da so štiri neodvisne
"priče" pričevale, da Dick ne bo umrl, zato, ker jim je Bog to
povedal. Nekateri so vzkliknili: "Ali ni to
čudovito, da bo Bog ozdravil Dicka?" Tri
tedne kasneje je bil Dick mrtev.
Če bi Bog bil ta, ki je tem štirim osebam povedal, da Dick
ne bo umrl, kaj bi potem bil Bog? Lažnivec. Toda ali je Bog lažnivec? Seveda
ne: on je resnica. Pobudnik te "dobre
vesti" je bil očitno oče laži. Zavajajoči duhovi so razširili laž o Dicku
z namenom, da bi ustvarili lažno upanje in uničili zaupanje naše skupnosti v
Boga.
Bog nima nobenih obvez do nas: on ima obvezo le do samega
sebe. Ni načina, da bi lahko s spretnimi besedami
molitve dosegel to, da Bog mora nekaj storiti. To ne le, da izkrivlja pomen
molitve, ampak nas postavlja v položaj, ko želimo manipulirati z Bogom. Pravični bo živel po veri v zapisano Božjo besedo, ne pa
po tem, da zahteva od Boga, da se dokazuje v odzivu na naše muhe ali želje, pa
četudi so še tako plemenite. Mi smo tisti, ki smo preizkušeni, ne Bog.
N a p u h ž i v l
j e n j a
Tretji kanal skušnjave je v srcu gibanja New age; skušnjava,
da usmerja svojo usodo, da vladamo svojemu lastnemu svetu, da smo sami svoji
bogovi. Hudič je dražil Evo glede prepovedanega sadeža: "V resnici Bog ve, da bi se vama tisti dan, ko bi jedla z njega,
odprle oči in bi postala kakor Bog, poznala bi dobro in hudo" (1
Mojzesova 3:5).
Hudičeva ponudba je
bil pretirani poziv na našo, od Boga dano pravico po gospodarjenju." "Ne bodita zadovoljna s tem, da gospodujeta pod
Bogom, če imata potencial biti kakor Bog." Ko je Eva bila
prepričana, da "je drevo dobro za jed, mikavno
za oči in vredno poželenja, kar daje spoznanje," (v. 6) sta z
Adamom jedla od tega drevesa.
Hudičeva obljuba, da
bo ta par postal kakor Bog, je bila laž. Ko sta Adam in Eva popustila skušnjavi, sta
izgubila življenje in svoj položaj pred Bogom.
Satan je prevzel
njuno vlogo in postal bog tega sveta.
Satan je poskusil z enakim podvigom pri Jezusu: "Spet ga je hudič vzel s seboj na zelo visoko goro.
Pokazal mu je vsa kraljestva sveta in njihovo slavo ter mu rekel: 'Vse to ti
bom dal, , če padeš pred menoj in me moliš'" (Matej 4:8-9).
Jezus ni izzval satanove pravice, da bi mu ponudil
kraljestvo tega sveta in svojo slavo. Ker je bil bog tega sveta, mu je to
pripadalo in ga je lahko ponudil, saj sta Adam in Eva izgubila to pravico. Toda
Jezus se ni nameraval zadovoljiti z ničemer drugim, kot da porazi satana. Zato
je odgovoril: "Poberi se satan, kajti pisano
je: Gospoda, svojega Boga moli in njemu samemu služi!" (v. 10).
Z nadaljevanjem k napuhu
življenja je hudičeva namera, da nas napeljuje stran od čaščenja Boga in uniči
našo poslušnost Bogu.
Kadarkoli čutite, da ne
potrebujete Božje pomoči ali vodstva, saj lahko sami upravljate svoje
življenje, brez da bi se posvetovali z Njim, da se vam ni potrebno nikomur
priklanjati, se pazite: To je napuh življenja.
Mogoče mislite, da
služite sami sebi, toda kadarkoli nehate častiti Boga in mu služiti, v resnici
častite satana in služite njemu – kar je tisto, kar si on najbolj želi.
Krščansko življenje bi moralo
biti označeno s ponižno poslušnostjo Bogu v čaščenju njega (Janez
15:8-10: 1 peter 5:5-11).
Zapomnite si, obstajajo tri kritične stvari, ki se kažejo v
teh kanalih skušnjav:
1.
Božja volja, ki se
izraža skozi vašo odvisnost od Boga
2.
Božja beseda, ki se
odraža v vašem zaupanju v Boga
3.
Čaščenje Boga, ki se
izraža skozi vašo ponižno poslušnost Bogu.
Vsaka skušnjava, ki jo hudič
vrže v vas, bo izzvala eno ali vse te vrednote. Opazoval vas bo, da bi videl,
kje ste najbolj ranljivi in skušal vas bo na vsakem področju, ki ga boste
pustili nezavarovanega.
D v a o d
n a š i h n a j v e č j i h a p e t i t o v
Zakaj gojimo skušnjavne misli,
ki so v nasprotju z Božjo besedo in Božjo voljo? Priznajmo si – to delamo
zato, ker to želimo. Nismo skušani s hrano, ki je ne maramo, z ljudmi
nasprotnega spola, ki niso privlačni, z nezaželenim napredovanjem itd. Trnek
skušnjave je hudičeva gotovost, da mislimo, da si to želimo in potrebujemo,
ter, da nas ta stvar izven Božje volje lahko zadovolji. Ne verjemite temu. Želje mesa ne morete nikoli
zadovoljiti. Bolj kot hranite svoje telesne želje, bolj rastejo. Ne morete
zadovoljiti želje mesa, lahko pa ste zadovoljni v Kristusu. "Blagor lačnim in žejnim pravičnosti, kajti nasičeni
bodo" (Matej 5:6). Z ohranjanjem pravilnega odnosa, z življenjem po moči Svetega Duha
in doživljanjem sadov Duha, boste zadovoljeni.
J e s t i, d a
b i ž i v e l i a l i
ž i v e t i, d a b i
j e d l i ?
Hrana je osnovni apetit, saj je nujna za preživetje. Zato
jemo za preživetje. Torej jemo, da bi živeli, toda
ko začnemo živeti, da bi jedli, nas hrana ne zadovolji več, ampak nas požre in
milijoni posameznikov so nemočni pri nadzorovanju svojega apetita po hrani. Ko
vašemu telesu primanjkuje nujnih hranljivih snovi, boste nagonsko hrepeneli po
hrani, ki vas bo obdržala zdrave in ohranila vaš imunski sistem funkcionalen.
Če jeste, da zadovoljite to naravno željo, boste ostali zdravi in svobodni. Toda ko se k hrani zatekate z
namenom, da bi zmanjšali strah ali zadovoljili slo po sladkem, slanem itd.,
boste izgubili nadzor in rezultat bo negativno vplival na vaše zdravje.
Ni slučajno, da je Pavel omenil zlorabo hrane v povezavi s
treznim opozorilom, da "bodo v poznejših časih
nekateri odpadli od vere in se vdajali zavajajočim duhovom in naukom
demonov" (1 Timotej 4:1). Eden od dokazov poslednjih časov bodo tisti, "ki bodo prepovedovali uživanje nekaterih jedi"
(v. 3), ki so bile namenjene temu, da zadovolji upravičeno potrebo.
Anoreksija in bulimija se imenujeta motnji pri prehrani,
vendar imata zelo malo opraviti s hrano.
Primarna stvar je (satanova) prevara.
Ali ste se kdaj vprašali, zakaj mlade ženske trpinčijo same
sebe, prekomerno žrejo in se potem očiščujejo oz. silijo k izpraznitvi?
Mislijo, da je v njih hudobija in morajo to spraviti ven. Pavel pravi: "V sebi torej odkrivam tole postavo: kadar hočem
delati dobro, se mi ponuja zlo" (Rimljanom 7:21). Ali bo trpinčenje samih sebe, očiščevanje
ali nasilna izpraznitev pomagala, da se znebijo hudobije? Seveda ne.
Neko mlado damo (ki je jemala 75 odvajal na dan) sem
spodbudil, da pove: "Odpovedujem se
odvajalom kot sredstvu očiščevanja; zaupam samo v očiščujoče delo
Kristusa."
Takoj, ko je to izrekla, je začela jokati in tako
neukrotljivo jokala deset minut. Ko se je končno umirila, sem jo vprašal: "Kaj ste razmišljali ves ta
čas?" Odgovorila je: "Ne morem verjeti, kakšnim lažem sem verjela!"
Pastorjeva žena mi je po neki konferenci napisala:
Ne morem povedati
vsega, kar je Gospod storil v mojem življenju skozi resnico, ki ste jo podelili
z nami na konferenci. Sedaj se veliko bolj zavedam sovražnikove prevare in to
dela mojo hvaležnost do močnega in usmiljenega Odrešenika resnično. Enajst let sem imela
težave z bulimijo, toda sedaj sem lahko v hiši sama ves dan in v kuhinji polni
hrane in imam mir. Ko mi satan v misli navrže skušnjavo ali laž, se je hitro
otresem z resnico. V preteklosti sem bila zvezana s temi lažmi, ure in ure dan
za dnem in vedno sem se bala hrane. Sedaj pa se veselim v svobodi, ki jo
prinaša resnica.
S p o l n a s l a
s p u š č e n a z v r v i c e
Pavel je prav tako omenil zapeljivce, ki branijo ženitev v
poslednjih časih. (1 Timotej 4:3). Pavel je menil, da je celibat dober,
"ker pa obstaja nevarnost nečistovanja, naj ima vsak svojo ženo in vsaka
svojega moža." (1 Korinčanom 7:2). Zdi se, da so spolni organi razred
zase. Pavel je napisal: "Vsak greh, ki ga
stori človek, je zunaj telesa; kdor pa nečistuje, greši proti lastnemu
telesu" (1 Korinčanom 6:18). Dejansko je vsaka oseba, ki sem ji
svetoval, priznala neko vrsto spolne pregrehe. Nekateri so bili v vezeh
neobvladljivega poželenja. Spet drugi so bili žrtve spolne zlorabe.
Spolnost je od Boga dan del našega avtonomnega živčnega sistema.
Normalno spolno funkcioniranje je običajen, ritmični del življenja. Toda ko je
Jezus rekel: "Kdorkoli gleda žensko, da jo
poželi, je v srcu že prešuštvoval z njo," (Matej 5:28); je opisoval
nekaj iznad meja Božje namere za spolnost. Beseda za poželenje je EPITHUMOS.
Prepona EPI pomeni "dodati", kar nakazuje na to, da je normalnemu
nagonu nekaj dodano. Jezus
nas je izzval, naj ne dodajamo od Boga danemu spolnemu nagonu tako, da
omadežujemo svoj um s poželjivimi mislimi. Edini način, da kontroliramo svoje
spolno poželenje je, da kontroliramo svoje miselno življenje.
Naslednje pričevanje
razkriva, kako omadeževan um vodi v opustošenja:
Vzgojen sem bil v, kar
bi mnogi mislili, popolnem krščanskem domu. Moji starši so bili kristjani in v
veliki meri so bili vključeni v cerkev. Na vsakem koraku so izkazovali
ljubezen. Ko sem prišel v najstniška leta, me je spolnost zanimala tako kot
vsakega fanta, ki mu po žilah teče kri. Moj oče in mati nista bila dobra pri
pogovarjanju o intimnih stvareh, torej sem se večinoma teh stvari naučil iz
knjig, ki smo jih imeli v hiši.
Iz knjige sem izvedel,
kako masturbirati. Kaj kmalu sem postal suženj tega. Nato sem naletel na
pornografijo in postal suženj tega. To je bilo na razpolago v trgovinah in
zdelo se je, da ni nikomur mar, če srednješolec kupuje te stvari. Bil sem v
svojem privatnem majhnem svetu. Na zunaj sem bil kristjan, vključen v delo
mladinske skupine, svetovalec na krščanskem taboru in član "popolne
družine" v cerkvi. Po drugi strani pa sem bil v popolnih vezeh
pornografije in poželjivih misli.
Šel sem na krščansko
univerzo, kjer sem še naprej hranil svoje poželjive navade. Poročil sem se s
prelepo kristjanko in vsem naokrog naju sva izgledala kot "popoln
par". Toda še vedno sem imel ta osebni svet, za katerega ni vedela niti
moja žena. Moja služba me je vodila na pot, kjer sem se vse bolj bližal veliki
stvari (prešuštvu). Vedno sem mislil, da se lahko igram s pornografijo in ne
padem v prešuštvo, toda končno se je zgodilo in potem se je zgodilo še enkrat
in še enkrat. Imel sem velik občutek krivde in
obžalovanja, toda nikoli resničnega kesanja.
Končno so dogodki, za
katere vem, da jih je vodil Bog, pripeljali do tega, da je moja žena za to
izvedela in priznal sem ji svoje skrivno življenje spolne zasvojenosti. S
pomočjo vaše knjige "A Way of Escape – (Pot osvoboditve), Victori over The
Darkness (Zmaga nad temo) in Lomilec vezi, sem lahko odkril svojo svobodo v
Kristusu. Nobenih vezi več! Nobenega suženjstva grehu več!
P o t p o b e g a
Prvo pismo Korinčanom 10:13 pravi: "Znašli
ste se le pred človeško preizkušnjo, Bog pa je zvest in ne bo dopustil, da bi
bili preizkušani čez svoje moči, ampak bo ob preizkušnji tudi omogočil izhod iz
nje, da jo boste mogli prestati."
Kje je
pot pobega ali osvoboditve? Na istem mestu, kjer se skušnjava začne; v vašem
umu.
Vsaka skušnjava je najprej misel, ki se pojavi v naših mislih in jo
prinese bodisi vaše lastno telo bodisi sam skušnjavec.
Če
razglabljate to misel in jo smatrate za eno izmed možnosti, boste čez čas to udejanjili
in to je greh.
Pavel nas zato opozarja, naj vsako misel podvržemo
poslušnosti Kristusu (2 Korinčanom 10:5). Prvi
korak za pobeg pred skušnjavo je zaustaviti vsako misel, preden vstopi skozi
vrata vašega uma.
Potem, ko ste ustavili vdirajočo misel, je naslednji korak
ocenjevanje te misli na temelju Pavlovih osmih kriterijev o tem, kaj naj
razmišljamo:
"Sicer pa, bratje, vse, kar je
1) resnično, kar je
2) vzvišeno,
3) kar je pravično,
4) kar je čisto,
5) kar je ljubeznivo,
6) kar je častno,
7) kar je količkaj krepostno in hvalevredno,
vse to imejte v mislih" (Filipljanom 4:8).
Postavite si vprašanje:
Ali je ta misel v skladu z Božjo resnico?
Ali predlaga, da storim kaj častnega?
Pravilnega?
Čistega?
Če se ta misel udejanji, ali bo rezultat dober in bo
prispeval k odličnosti v mojem življenju?
Ali bi ostali verniki odobrili moje dejanje? Ali je to nekaj,
za kar lahko slavim Boga?
Če je odgovor na katerokoli od teh
vprašanj ne, potem takoj odpravite misel in izberite resnico.
Če se misel spet vrača, vedno znova povejte to.
Ko se naučite odzvati se na
skušnjavne misli tako, da jih zaustavite že pred vrati svojega uma in jih
ocenite na temelju Božje besede ter odpravite tiste misli, ki padejo na testu,
ste našli pot osvoboditve, ki jo obljublja Božja beseda.
Nasprotno pa, če misel dobi prosto pot v vaš um in uspešno
naredi izpit resnice, časti, pravičnosti in tako naprej iz Filipljanom 4:8,
potem vse to "imejte v mislih" (v.
8) in to "delajte" (v. 9), kar bo prineslo
neizmerno boljši rezultat, kot pa bolečina in nemir, ki nastane, ko popuščamo
mislim skušnjave in se zapletamo v grešno obnašanje.
P o d v r z i t
e s e,
p r i z n a j t e, u p r i t
e s e
in s p r e m e n i t e
Ljudje,
ki so ujeti v krog greh-kesanje, greh-kesanje, greh-kesanje, čez čas začnejo
izgubljati upanje, da bodo kdaj koli doživeli resnično zmago nad grehom. Majava
moč volje jih ne more držati stran od počenjanja greha, ki so ga pravkar
priznali in tako jih hudič navdaja z obsojanjem. Samoobvladovanje se zdi kot
iluzija in njihovo krščansko življenje je neskončna pot vzponov in padcev.
Bog nas bo usposobil, da premagamo ta krog greha in poraza. "Otroci moji, to vam pišem zato, da nebi grešili! Če
pa že kdo stori greh, imamo pri očetu zagovornika, Jezusa Kristusa,
pravičnega" (1 Janez 2:1).
Vsem nam se dogaja, da nas sovražnik obtožuje vseh krivičnih del,
ki smo jih storili. Toda obrniti se moramo k pravičnemu zagovorniku in se
upreti temu pokvarjenemu nasprotniku, če želimo doživeti zmago in svobodo nad
skušnjavami in grehom.
"Podvrzite se torej Bogu,
hudiču pa se uprite in bo od vas pobegnil" (Jakob 4:7).
Podvreči
se Bogu vključuje več kot le priznanje. To zahteva iskreno kesanje, ki pomeni spremembo
razmišljanja in načina življenja. (spreobrnjenje).
Naslednje pričevanje
prikazuje, kako človek lahko premaga moč greha:
Mnogo let sem bil
uživalec pornografije in z le-to sem bil zasvojen. Ob tla sem udaril, ko me je
žena končno ujela pri tem. Kmalu za tem, ko sem bil zasačen, sva bila z ženo v
restavraciji, kjer so imeli polico s krščanskimi knjigami. Med drugimi je bila
tam tudi ena izmed vaših knjig – Helping Others Find Freedom in Christ ) Pomagati
drugim najti svobodo v Kristusu). Vedel sem, da je to knjiga zame. Tako se je
začela moja pot osvoboditve.
Prišel sem do točke, ko sem dvomil v svoje odrešenje.
Ali me Bog zares
ljubi?
Ali zame ni več
upanja?
Vaše knjige so mi pomagale spoznati, da mi je sovražnik
moje duše govoril laži in me zavajal.
Tako sem šel skozi
"Korake k svobodi v Kristusu". Danes sem svoboden.
Verujem, da imam "odrešenje in odpuščanje
grehov", da sem "mrtev grehu in živ Bogu".
Odgovornost, da
ostanem svoboden, jemljem zelo resno. Vsak teden se v cerkvi srečujem s skupino
moških, kateri sem odgovoren. Sedaj imam redno vsakodnevno pobožnost z mojim
Gospodom. Bog počne zame tisto, kar sam nebi mogel nikoli storiti.
Ni komentarjev:
Objavite komentar