PRIČEVANJA

24. jun. 2018

12. Neil T. Anderson - NEVARNOSTI IZGUBE NADZORA





LOMILEC VEZI





Neil T. Anderson


12.
Ne v a r n o s t   i z g u b e   n a d z o r a


Naslednje pismo sem prejel od mlade ženske, ki je nisem nikoli osebno srečal. Sheila je bila prisotna na sobotni konferenci v njeni cerkvi, kjer sem govoril na temo reševanja osebnih in duhovnih konfliktov. V nedeljo mi je pastor te cerkve izročil njeno pismo:

Dragi Neil!

Osvobojena sem – slava Gospodu! Včeraj, prvič po mnogih letih, so glasovi utihnili. Lahko sem slišala tišino. Ko smo peli, sem lahko slišala svoje petje.
Prvih 14 let svojega življenja sem živela z zatiralno in žaljivo mamo, ki mi ni nikoli rekla "rada te imam", ali me objela, ko sem jokala. Nisem prejela nobene ljubezni, nobenih prijaznih besed, nobenih besed potrditve, nobenega občutka, kdo sem – samo fizično in čustveno zlorabo. Pri 15 letih sem bila podvržena tritedenskemu tečaju Erhard Seminar Training (EST), kar je še bolj zmedlo moj um. Leto, ki je sledilo, je bilo sam pekel. Mati me je vrgla ven, tako sem šla živet k drugi družini. Čez čas so me tudi oni vrgli ven.
Tri leta kasneje sem našla Kristusa. Moja odločitev, da zaupam Kristusu, je temeljila v glavnem na mojem strahu pred satanom in silami zlega, s katerimi sem se srečevala v svojem življenju. Čeprav sem vedela, da je satan izgubil lastništvo nad mano (ko sem postala Božji otrok), se nisem zavedala, kako sem bila še vedno ranljiva na prevaro in kontrolo. Prvi dve leti svojega krščanskega življenja sem bila v vezeh greha. Vedela nisem niti tega, da je to greh.
Enkrat, ko sem se zavedela svojega greha, sem to priznala Bogu in prejela odpuščanje. Mislila sem, da sem končno svobodna od satanovih namer, da me kontrolira. Nisem pa vedela, da se je bitka šele začela.
Trpela sem zaradi nepojasnjenih izpuščajev, vnetij in modric po vsem telesu. Izgubila sem veselje in bližino z Gospodom. Nisem več mogla peti ali citirati vrstic iz Svetega pisma. Po tolažbo in varnost sem se zatekla k hrani.
Demoni so napadli moj občutek za dobro in slabo, tako da sem se v iskanju svoje identitete in ljubezni zatekla k nemorali.
Toda vse to se je končalo včeraj, ko sem se odpovedala satanovi kontroli nad mojim življenjem. Našla sem svobodo in zaščito, ki prihaja iz spoznanja, da sem ljubljena (od Boga). Nisem pod vplivom droge; pišem s povsem treznim umom, čistim duhom in mirno roko. Zdi se, da me je zapustila celo moja navezanost na prenajedanje.
Nikoli se nisem zavedala, da je kristjan lahko tako ranljiv na satanovo kontrolo. Zavedena sem bila, toda sedaj sem svobodna. Hvala ti, hvala ti, hvala ti, Jezus!
Sheila

Sheila je trezen primer dimenzije duhovne ranljivosti, o kateri večina kristjanov ne želi govoriti; IZGUBA NADZORA. Toda še vedno vse službe, ki pomagajo ljudem, delajo z ljudmi, ki so v svojem življenju izgubili nadzor nad hrano, spolnostjo, drogami, alkoholom ali kockanjem. Življenje je za Sheilo postalo neznosno – in veliko je takih, podobnih njej. Ona nekako ni mogla uporabiti nikakršnega nadzora nad navadami hranjenja in spolnega obnašanja. Pravzaprav bi lahko, vendar ni vedela kako. Kristjani se na splošno strinjamo, da smo ranljivi na sovražnikove skušnjave, obtožbe in prevare. Toda iz nekega razloga odlašamo s tem, da bi vzeli v obzir to, kar bi se zgodilo, če bi se voljno predali tem demonskim vplivom.
Za greh obstajajo posledice – in naša duhovna zaščita je delno odvisna tudi od nas. Rečeno nam je: "Oblecite si Gospoda Jezusa Kristusa in ne skrbite za meso, da bi stregli njegovim poželenjem" (Rimljanom 13:14).
Toda kaj se bo zgodilo, če strežemo poželenju mesa? Rečeno nam je, naj si nadenemo Božjo bojno opremo in trdno stojimo.
Toda kaj se bo zgodilo, če tega ne delamo? Naša odgovornost je, da ne dovolimo grehu vladati v naših umrljivih telesih; to pa dosežemo tako, da svojih teles ne uporabljamo za orodje krivičnosti (Rimljanom 6:12-13).
Kaj pa če svoja telesa uporabljamo za orodje krivičnosti? Rečeno nam je, da naj se podvržemo Bogu, hudiču pa se upremo (Jakob 4:7).
Kaj pa če se ne podvržemo Bogu in se ne zoperstavimo kraljestvu teme? Ali lahko zavzamemo duhovno nevtralen položaj brez negativnih posledic? Misliti, da se nam ne bo zgodilo nič negativnega ali da satan ne bo izkoristil naše neodločnosti ali neprevidnosti, je svetopisemsko narobe in ustvarja za vernika lažno upanje.

V tem poglavju bomo pogledali nekaj jasnih svetopisemskih primerov, kaj se zgodi, ko verniki podleže skušnjavam, obtožbam in prevaram. Preden pogledamo to stopnjo ranljivosti, želim ponovno poudariti, da vsak vernik pripada Bogu. Odkupljeni smo bili z Jagnjetovo krvjo in niti sile pekla nas ne morejo ločiti od Božje ljubezni (Rimljanom 8:35-39; 1 Peter 1:17-19). V svoji knjigi "What Demons Can Do to Saints" (Kaj lahko demoni storijo svetim), je dr. Merill Unger zapisal:
"Demon vstopi . . . . kot naseljenec in ne kot lastnik ali gost, ali kot nekdo, ki ima pravico biti tam. Ampak on pride kot vsiljivec, napadalec in sovražnik. Pride pa takrat, ko so vrata odprta zaradi resnega ali dolgega greha."
Satan ve, da nas ne more nikoli posedovati. Toda če vas lahko zavede, tako da mu na kakršenkoli način prepustite nadzor nad svojim življenjem, lahko prepreči vašo (duhovno) rast in uniči vaše pričevanje za Kristusa.

K r a l j e s t v a    v   k o n f l i k t u

Običajen argument proti stopnji duhovne ranljivosti o kateri govorimo, je trditev, da hudobni duh in Sveti Duh ne moreta bivati istočasno. Obstaja nekaj razlogov, zakaj sam ne verjamem, da je to res.
Prvič, satan je bog tega sveta in "poglavar oblasti zraka" (Efežanom 2:2). Tako kot so  satan in njegovi demoni prisotni v atmosferi tega sveta, tako je prisoten vseprisoten Sveti Duh – kar pomeni, da včasih bivajo istočasno.
Drugič, satan ima sedaj dostop do Očeta v nebesih, kar pomeni, da on in Oče bivata istočasno – začasno.
Tretjič, Sveti Duh je v enotnosti – sobivajoč – z našim duhom in prav gotovo našega človeškega duha ne smatramo za popolnega.
Četrtič, prostorski argumenti se nanašajo na duhovna področja. Za duhove ni nobenih naravnih ali fizičnih ovir. Zato o cerkveni zgradbi nebi smeli razmišljati kot o svetišču. Naše edino svetišče je v "Kristusu", ne pa v nekem fizičnem zatočišču.
Petič, če oseba posveča pozornost zavajajočemu duhu, to ne more biti zgolj notranje. Bitka je v umu. Če hudobni duh in Sveti Duh ne moreta delovati ob istem času in v istem področju, potem nebi bilo potrebe, da smo pazljivi in da si nadenemo Božjo bojno opremo.
Termin "obseden z demonom" po cerkvah prav tako povzroča razprave. Problem se vije okrog besede "obseden", ki v grškem tekstu pravzaprav ne obstaja. Termin "deimonizomai" (glagol), ali deimonizemenos (deležnik) – najbolje dobesedno prevedemo "demoniziran". (Matej 4:24; 9:32; 15:22; Marko 5:15).
Biti demoniziran pomeni biti pod kontrolo enega ali več demonov. Termin se nikoli ne pojavi v pismih, zato na noben način ne moremo točno vedeti, kako bi to prenesli na obdobje cerkve. Moje verovanje je, da je vsak (nanovo rojeni) vernik "obseden" s Svetim Duhom. S tem hočem reči, da v nas prebiva Sveti Duh, ki nas ne bo nikoli zapustil ali pustil same.
Druga grška fraza v evangelijih je "echein daimonion", kar pomeni "imeti demona". Religiozni voditelji so uporabili to frazo, ko so obtožili Janeza Krstnika in Jezusa, da sta demonizirana (Luka 7:33; Janez 7:20).
Vpliv, ki ga imajo lahko satan in njegovi demoni na vernike, je vprašanje STOPNJE. Ker živimo v svetu, čigar bog je satan, je možnost biti skušan, biti zaveden in biti obtožen, neprenehoma prisotna. Če dovolite, da ti naklepi vplivajo na vas, lahko izgubite nadzor do stopnje, do katere ste bili zavedeni.
V svoji knjigi Released from Bondage (Osvobojeni od vezi) omenjam nekatere primere, kjer so dogodki napisani z vidika žrtve. Njihovi problemi so bili različni – od motenj pri prehranjevanju do spolnih zlorab in zasvojenosti. Vse žrtve so imele težave v svojem mišljenju, in zdelo se je, da je bila vedno vključena spolnost, ne glede na to, kaj je bil površinski problem.
Vse žrtve so izpovedale, da so kristjani in dve osebi sta bili celo v službi za Gospoda. Knjigo sem napisal zato, da bi krščanska skupnost lahko slišala njihove zgodbe, kajti mnogo kristjanov bi te dragocene ljudi označilo za nevernike, kar pa jim nebi niti najmanj pomagalo.

S v e t i   v   v e z e h

Pomembno je, da kristjani razumejo svojo ranljivost na demonske vplive, tako da bi lahko imeli primerne biblijske odgovore na kakršnokoli situacijo, s katero se soočajo.
Pavel pravi, da nam satanove namere niso neznane (2 Korinčanom 2:11) in nam tudi nebi smele biti. Tisti, ki ne razumejo svoje ranljivosti, bodo zelo verjetno krivili sebe ali Boga za svoje probleme. Če krivimo sebe, se počutimo brez upanja, ker ne storimo ničesar, da bi zaustavili to, kar počnemo. Če pa krivimo Boga, je naše zaupanje vanj kot dobrohotnega Očeta zrahljano. V obeh primerih imamo možnost pridobitve zmage, ki nam jo Sveto pismo obljublja. Zato v zahodnem svetu v cerkvi obstaja težnja, da vse hudičeve dejavnosti pripišejo mesu. To nam prav tako ne nudi rešitve za duhovne konflikte. Poglejte naslednji odlomek iz Pisma, ki nam kaže, kako uničevalen je lahko satan za vernike:

Luka 13:10-17
10 V soboto je učil v neki shodnici.
11 In glej, tam je bila tudi žena, ki je že osemnajst let imela duha bolezni. Bila je sključena in se sploh ni mogla vzravnati.
12 Ko jo je Jezus videl, jo je poklical k sebi in ji rekel: »Žena, rešena si svoje bolezni.«
13 Položil je nanjo roke in takoj se je vzravnala in slavila Boga.
14 Oglasil pa se je predstojnik shodnice. Nejevoljen je bil, ker jo je Jezus ozdravil v soboto, in je govoril množici: »Šest dni je, v katerih je treba delati. Ob teh dneh torej prihajajte in se dajajte zdraviti, ne pa na sobotni dan.«
15 Gospod pa mu je odgovoril: »Hinavci! Ali ne odveže vsak od vas v soboto svojega vola ali osla od jasli in ga žene napajat?
16 Te pa, ki je Abrahamova hči in jo je satan zvezal za – poslušajte – osemnajst let, ni bilo potrebno rešiti te vezi na sobotni dan?« (Vrstica 16 kaže na to, da je bila njena fizična nezmožnost vzrok satanskih vezi. Ta žena ni bila nevernica. Bila je "Abrahamova hči", bogaboječa žena vere z duhovnim problemom. V trenutku, ko jo je Jezus osvobodil njenih duhovnih vezi, je bil ozdravljen tudi njen fizični problem.
17 Ko je to govoril, je bilo vse njegove nasprotnike sram, vsa množica pa se je veselila vseh veličastnih reči, ki jih je delal.
Opazite, da ta žena ni bila zaščitena pred demonskim nadzorom, ker je bila znotraj shodnice. Zidovi shodnice ali cerkve nas ne morejo zaščititi pred demonskim vplivom. Res je, da se je ta dogodek zgodil pred križanjem, toda kaže na to, da demoni lahko fizično vplivajo na vernike.
Luka 22:31-34. Apostol Peter je primer vernika, ki je izgubil nadzor nad svojim življenjem. Jezus mu je rekel: "Simon, Simon! Glej, satan vas je zahteval, da bi vas presejal kakor pšenico" (v 31).
S kakšno pravico je satan postavil takšno zahtevo? Peter je očitno dal satanu vstop takrat, ko se je z učenci prerekal, kateri izmed njih je največji (22:24). Čeprav je želja Petrovega srca bila, da bi stal ob svojem Gospodu celo do točke smrti in ujetja (v. 33), je Jezus napovedal, da ga bo Peter trikrat zatajil (v. 34), kar se je tudi zgodilo. Vendar je spodbujajoče, da je Jezus že molil za Petrovo uspešno ozdravljenje od tega incidenta (v. 32).

Efežanom 6:10-17.
Ta odlomek vsebuje Pavlovo znano vzpodbudo vernikom: "Nadenite si celotno Božjo bojno opremo, da se boste mogli upirati hudičevim zvijačam" (v. 11). Čemu služi oprema? Da onemogoči sovražnikove puščice, da bi si utrle pot do telesa in ranile vojaka. Če bi bilo nemogoče, da bi satanove puščice prodrle do nas, potem nebi bilo potrebe, da si nadenemo opremo. Navodila glede duhovne opreme nakazujejo na to, da je možno, da sovražnik prodre v naša življenja in si pridobi določeno mero nadzora.
Jakob 3:14-16. Jakob naznači, da če se vdajamo nevoščljivosti in sebičnim ambicijam, se lahko odpiramo temu, da nas nadzoruje modrost, ki je "zemska, duševna, demonska" (v. 15).
V biblijski šoli sem imel študenta, čigar logika glede Svetega pisma je bila povsem zmedena. V svoji veri je bil povsem ortodoksen, dokler se ni zapletel s prostitutko, ki je izzvala njegovo vero do roba. Potem je začel prihajati z raznovrstnimi novimi "vpogledi", toda nihče le-teh ni mogel razumeti. Njegovi argumenti so bili, kot če bi prišli iz knjige Mary Baker Eddy in nihče izmed ostalih študentov se ni strinjala z njim. Kolikor mi je danes znano, si ni nikoli opomogel od svojih izkustev z DEMONSKO LOGIKO.
1 Timotej 4:1-3.
Pavel je napisal: "Duh izrecno pravi, da bodo v poznejših časih nekateri odpadli od vere in se vdajali zavajajočim duhovom in naukom demonov" (v. 1). Pavel je ilustriral, kako duhovna zmota lahko učinkuje na naše navade hranjenja in zakonske zveze (v. 3). Naivno je reči, da kristjani ne morejo posvečati pozornosti zavajajočim duhovom. To se dogaja po vsem svetu. V preteklih petnajstih letih sem svetoval preko tisoč samozvanim kristjanom, ki so se borili na področju svojega mišljenja. Nekateri imajo težave z molitvijo in branjem Svetega pisma. Spet drugi slišijo glasove. Imeti mnenje, da je to le kemično neravnovesje, pomeni odstraniti cerkev iz službe osvobajanja (duhovnih) ujetnikov. Če so vse te negativne misli zgolj telesni vzorci, zakaj potem tovrstne misli izginejo, ko se verniki podvržejo Bogu in se uprejo hudiču? Telesni vzorci so prirojeni in nas ne zapustijo v trenutku zapovedi.
1 Korinčanom 5:1-13. Ta odlomek vsebuje Pavlovo navodilo glede moškega v Korintski cerkvi, ki je živel v incestnem odnosu z ženo svojega očeta (v.1). Ta moški je bil tako zaveden od satana in nadzorovan z nemoralnostjo, da se je očitno šopiril s svojim prepovedanim odnosom pred vso cerkvijo. Pavlova sodba glede te zadeve je bila stroga: "Zato sem ga . . . . izročil satanu v pogubo mesa, da bi se njegov duh rešil na Gospodov dan" (v. 5). Pavel je bil pripravljen dovoliti satanu, da za nekaj časa dela po svoje s tem moškim, v upanju, da bo končno rekel: "Dovolj imam," in se bo skesal.
Nekateri se sprašujejo, če je oseba na tej stopnji nemoralnosti sploh bila kristjan. Pavel ga nebi kaznoval, če ta moški nebi bil kristjan, kajti od cerkve se zahteva le, da kaznuje tiste, ki so v skupnosti. Ta človek je bil vernik (Pavel se je vsaj tako obnašal do njega), ki je dovolil, da se je ujel v nemoralo. Pavlovo upanje je bilo, da bo ta človek doživel naravne posledice svojega greha, se skesal in bo nato osvobojen svojih vezi.

Efežanom 4:26-27.
Pavel je dal navodilo: "Jezite se, a nikar ne grešite; sonce naj ne zaide nad vašo jezo in ne dajajte prostora hudiču." Beseda "prostor" z drugimi besedami pomeni dajati vstop. Pavel pravi, da če ne govorimo resnice v ljubezni in nismo čustveno iskreni, lahko dajemo hudiču prostor v svojem življenju. Jeza, ki se obrne v zagrenjenost in neodpuščanje, je odprto povabilo demonskemu nadzoru. (2 Korinčanom 2:10-11).

1 Peter 5:6-9.
Peter je opozoril: "Trezni bodite in budni! Vaš nasprotnik hudič hodi okrog kakor rjoveč lev in išče, koga bi požrl" (v.8). Beseda "požrl" pomeni pogoltniti ali použiti. Ista beseda se uporablja v 1 Korinčanom 15:54: "Smrt je použita v zmagi." Biti pogoltnjen vsekakor izraža misel, da smo pod kontrolo tega. Če vernik nebi bil ranljiv na satanovo kontrolo, potem nebi bilo potrebno, da nas Peter opozarja na to možnost.
Kontekst Petrovega opozorila predlaga dve stanji, ki lahko vnaprej določita vernikovo ranljivost.
1. V šesti vrstici smo spodbujeni, da se ponižamo pred Gospodom. Mogoče z bolečim spominom na posledice svojega lastnega povzdigovanja, Peter želi poudariti, da kadarkoli se upremo ponosu, se upremo tudi satanu.
2. Sedma in osma vrstica pa predlagata, da če se ne naučimo preložiti skrbi na Gospoda, smo lahek plen satanu.
Apostolska dela 5:1-11.
To je mogoče najbolj odločilen odlomek glede satanove sposobnosti, da kontrolira vernike. Člani mlade jeruzalemske cerkve so prostovoljno prodajali premoženje in dajali izkupiček apostolom za službo (Apostolska dela 5:1-4). "Toda mož po imenu Hananija je z ženo Safíro prodal posestvo in si pridržal nekaj izkupička in njegova žena je vedela za to; drugi del pa je prinesel in položil k nogam apostolov. Peter mu je rekel: "Hananija, zakaj je satan napolnil tvoje srce, da si lagal Svetemu Duhu in si pridržal del izkupička od zemljišča? Če ga ne bi bil prodal, ali ne bi imetje ostalo tvoje? In ko si ga prodal, ali ti ni bil denar na voljo? Zakaj si v srcu sklenil takšno dejanje? Ne ljudem, temveč Bogu si lagal!"
Problem ni bil v tem, da sta Hananija in Safira pridržala del izkupička, ampak v tem, da sta lagala glede tega in govorila, da sta premoženje prodala za drugo vsoto. Posledica greha tega para je nastopila takoj in strogo: In pri priči sta se zgrudila in izdihnila (v. 10).
Nekateri posamezniki, ki imajo težave z idejo o satanski kontroli nad verniki, trdijo, da sta Hananija in Safira bila nevernika. Jaz tega ne verjamem.
Prvič, Apostolska dela 4:32 govorijo o tem, da se je to dogajalo v okolju krščanske skupnosti, kjer sta  Hananija in Safira bila člana.
Drugič, Apostolska dela 5:11 pravijo: "In velika groza je obšla vso cerkev in vse, ki so to slišali." Če bi Bog obsodil nekoga izven cerkve, zakaj bi potem velik strah navdal tiste znotraj cerkve? Vernike je obšla velika groza, ker je Bog dramatično pokazal svoje stališče do vernikov, ki so živeli v laži.
Tretjič, strogost kazni nakazuje na to, da je Bog naglasil pomembnost resnice v skupnosti vernih. Neverniki lažejo ves čas in po navadi niso tako hitro in temeljito obsojeni, kot sta bila Hananija in Safira. Verjamem, da je skozi to Bog poslal cerkvi močno sporočilo. Vedel je, da če satan lahko zapelje vernike, potem lahko kontrolira njihova življenja.
Hananijev problem je bil, da je dovolil satanovi prevari, da je napolnila (kontrolirala) njegovo srce. Beseda "napolnil" v Apostolskih delih 5:3 (pleroo) je ista beseda, ki se uporablja v Efežanom 5:18: " . . . naj vas napolnjuje Duh."
Za vernika je možno, da je napolnjen s satanovo prevaro ali da je napolnjen s Svetim Duhom. Tistemu viru, kateremu popustite, s tem virom boste napolnjeni (oz. kontrolirani). Ko dovolite satanu, da vas zapelje na kakršnemkoli področju vašega življenja, ste ranljivi na njegovo kontrolo na tem področju.

H u d i č   v a s   n i    p r i s i l i l,   d a   t o   s t o r i t e

Preden zvalimo vso krivdo za Hananijevo in Safirino postopanje na satana, se moramo spomniti, da sta dva vernika bila voljna sodelovati v laži, ki je vodila v njuno smrt. Peter se je spoštljivo soočil s Hananijo in Safiro: "Zakaj si v srcu sklenil takšno dejanje? . . . Zakaj sta se domenila, da preizkusita Gospodovega Duha?" (Apostolska dela 5:4-9).
Ja, satan je napolnil njuni srci s prevaro in uveljavil določeno mero kontrole nad njima v njunem hudodelstvu. Toda to je lahko storil samo zato, ker sta mu na neki točki Hananija in Safira odprla vrata.
V dobro teh, ki prihajajo k meni po nasvet, nikoli ne sprejmem izgovora: "Hudič me je prisilil, da to storim." Mi vsi smo sami odgovorni za svoja stališča in dejanja. Satan le izkoristi priložnosti, ki mu jih nudimo. Mi imamo vse vire in zaščito, ki jo potrebujemo, da bi živeli zmagovalno življenje v Kristusu. Če tega ne živimo, je to po naši izbiri. Ko pustimo vrata odprta hudiču, tako da se ne upremo skušnjavi, obtožbam ali zavajanju, bo on vstopil. In če mu še naprej dovoljujemo dostop, si bo vzel pravico naselitve. Ne bomo izgubili svojega odrešenja, izgubili pa bomo svojo vsakdanjo zmago.
Če v bitko vstopamo brez delov opreme, bomo utrpeli škodo! Če se ne pokrijemo s popolno Božjo bojno opremo, ki nam je zagotovljena, smo ranljivi na teh izpostavljenih področjih.

Dr Unger komentira:
Če kristjan ne uporablja svoje opreme, ali bo on (satan) nehal napadati vernikovo trdnjavo? Če pa napade, je to prav tisto, zakaj vernike lahko zasužnji in ujame. "da bi v njih uresničeval svojo voljo" (2 Timotej 2:26).
Vernika sovražnik napade in preplavi in kot vsak vpadajoči nasprotnik, ne dovoljuje uporabe kakršnegakoli orožja pri prebivalcih zavzete dežele. Kot rezultat tega ni nobenega upora, ampak le vsiljena podreditev in služenje. 17
Jakob 4:1 odkriva, da so viri naših razprav in konfliktov naslade, "ki se vojskujejo v delih našega telesa". Pavel pravi; "Zato naj v vašem umrljivem telesu ne kraljuje greh, tako da bi se vdajali njegovim poželenjem" (Rimljanom 6:12).
Svet, meso in hudič se neprenehoma bojujejo zoper življenje po Duhu, ki prebiva v nas. Kaj pa, če ne stojimo trdno v veri? Ali bomo še vedno zmagovali nad nasladami in poželenji, ki želijo vladati nad nami?
Odločiti se za resnico, živeti pravično življenje in si nadevati Božjo bojno opremo, so odgovornosti vsakega posameznega vernika. Jaz ne morem biti odgovoren za vas in vi ne morete biti odgovorni zame. Jaz lahko molim za vas, da vas spodbudim v veri in vam svetujem, toda če vstopate v bitko brez svoje opreme, boste mogoče ranjeni. Četudi se jaz še tako trudim in skrbim, ne morem sprejeti odločitev glede odgovornosti namesto vas. Te odločitve so vaše, vendar imate na izbiro – in o tem govori preostali del te knjige.

Končno, naj z vami podelim eno od mojih najljubših pričevanj. Ko ta ženska pripoveduje svoje pričevanje, si postavite določena vprašanja: Ali je to, kar ona opisuje normalno? Ali je to samo izredni primer negativnega "samogovora", ki ga imamo vsi mi? Ali ima razklano osebnost? Ali je psihotična? Ali ima več osebnosti, ali notranjega otroka svoje preteklosti? Svetovalec bi lahko postavil vsako izmed teh diagnoz, odvisno od njegove izobrazbe ali izkustev. Kaj pa vi mislite, da je njen problem? Ona je svoje pričevanje poimenovala:



Tišina
Ko sedim in razmišljam, razmišljam o mnogih stvareh – o svojem življenju, kaj želim početi, kaj si mislim o stvareh in ljudeh. V svoji glavi imam pogovor sama s sabo. Govorim sama sebi in si odgovarjam . . . sem moja najboljša prijateljica. Čudovito se razumeva! Včasih se toliko pogovarjam sama s seboj preko dneva, da sem ob koncu dneva zares utrujena. Toda poskušam biti zaposlena in to mi pomaga misliti in premisliti stvari.
Včasih sama o sebi razmišljam kot o dveh osebah: eno je oseba, ki sem jaz vsak dan v tednu . . . to je tista, ki jo želim spremeniti. To je tista oseba, ki ima zelo nizko mnenje o sebi in se boji biti zares to, kar je, pred drugimi. In potem je tu še druga oseba v meni . . . . samozavesten jaz, oseba, katera bi želela postati, vendar iz nekega razloga ne bom. Ta del mene imenujem "ona". Ona je "ona" in tako jo imenujem. Ona je zelo pogumna in vsi jo imajo radi – tako vsaj mislim, da bi se zgodilo, če bi ji le dovolila priti na površje. Če bi le lahko bila sama svoja . . . potem bi življenje bilo toliko enostavnejše in srečnejše.
Toda do takrat se pogovarjam z njo znotraj sebe. Pogovarjava se o tem, kaj bova danes počeli, kam bova šli jesti, kaj bova oblekli, s kom se bova pogovarjali. Včasih pride s kako zelo dobro idejo in sem navdušena sama nad sabo, da sem tako pametna in bistra. "Ko bi le ljudje poznali resnično mene, potem bi me zares imeli radi," si mislim. In včasih slišim, da govori stvari, ki nimajo smisla. "Tega nebi smela početi," si mislim. "To ni zelo lepo. To bi nekoga ranilo. To je neumno." V teh časih je ne poslušam. Vendar me ne moti, saj se rada pogovarjam z njo, zato se naprej pogovarjava.
Nekega dne so se stvari med nama spremenile. Moje življenje je dobro potekalo. Vendar sem hotela bližjo hojo z Bogom. Želela sem biti svobodna od preteklosti in biti ozdravljena v srcu od bolečine, ki sem jo nosila. Nekdo mi je rekel, da bi morala iti skozi nekaj, kar se imenuje "Koraki k svobodi v Kristusu". In tako sem se dogovorila za srečanje s svetovalcem. Nisem razmišljala o moji prijateljici v meni, razmišljala sem o sebi.
Na uri svetovanja me je svetovalec prosil, naj na glas preberem nekaj molitev in vrstic iz Svetega pisma. Medtem, ko sem brala, so mi misli postale zamegljene in se nisem mogla skoncentrirati. Še najbolj sem postala zmedena, ko sem poskušala govoriti z njo v svojem umu. Nisem jo mogla jasno slišati. Zbala sem se, moje srce je začelo hitro biti in v notranjosti sem postala besna. Stresla sem se. Kje je moja prijateljica, ki je v meni? Zakaj se je naenkrat razjezila? Kaj se dogaja? Kaj je narobe z mano?
Potem sem izvedela. Ona ni bila moja prijateljica. Ona ni bila resnična jaz. Ona ni hotela, da uredim stvari z Bogom. To ni imelo smisla, saj sem te stvari hotela storiti. Mislila sem, da je ona na moji strani. Toda zmotila sem se. Morala sem ji povedati, naj odide . . . . . . . glasno. Glasno? Zdelo se je čudno, ko so mi povedali, da ona ne more brati mojih misli. Toda imelo je smisel . . . . ona ni bila Bog in ni bila vseprisotna. Zato sem ji glasno zapovedala, naj odide . . . . . . . .  in je odšla.
In potem je nastopila tišina. Nobeni pogovori se niso več odvijali v mojem umu. In pogrešala sem jo. Vedela sem, da je nebi smela, vendar sem jo pogrešala. Vedela sem, da ona ni dobra zame in da Bog želi, naj se pogovarjam z Njim in ne z njo. Borila sem se z mislijo, ali naj se pogovarjam z njo? Nisem mogla prenesti tišine . . . . počutila sem se osamljeno. Ona je poskušala priti nazaj in ko je prišla, me je to prestrašilo. Bila je jezna in sovražna.
Počutila sem se izdano. Toda čez čas sem se navadila na tišino. To sem izkoristila, da sem se spomnila pogovarjati z Bogom in tako sem se pogovarjala. On ni odgovarjal tako kot ona. Njegovega glasu nisem mogla slišati tako kot sem slišala njenega. Toda začela sem uživati v pogovoru z Njim, mu peti. Zares sem se počutila blizu njega . . . kot da mu je mar. In čez čas sem pozabila na tišino.
Čez nekaj časa sem bila spet osamljena. Pozabila sem na tišino in se znašla v pogovoru, ne da bi se sploh zavedala. Bila sem zmedena in nisem mogla ugotoviti zakaj, dokler nekega dne nisem mogla moliti. Moja prijateljica, ki je skrbela zame kot kristjanko, mi je hotela pomagati in jaz sem želela pomoč. Pogovarjala se je z mano o mojem uporništvu in kako moram nehati živeti neodvisno od Boga.
Takrat sem slišala glasen glas v moji notranjosti, ki je rekel: "JAZ SEM NEODVISNA OD BOGA." To me je prestrašilo. Ali sem to bila jaz? Ali sem zares čutila tako? Ne, nisem . . . ona se je vrnila. Potem sem se jaz razjezila, ker sem ji dovolila, da se je vrnila. Želela sem, da odide, vendar se nisem mogla premakniti in nisem mogla spregovoriti. Moja prijateljica je molila z mano in sklonila sem glavo. Rekla mi je, naj si zamislim nebesa s svetlobo, lučmi in Božjim prestolom. Zares sem začela videti to in spet sem se umirila. Toda potem je glas začel vpiti: "Ne, ne, ne!" Tako sem odprla oči in nehala. Moje srce je otrdelo in nisem zares hotela vse predati Bogu. Še vedno sem hotela kontrolo. Bile so stvari, ki se jim nisem hotela odpovedati.
Toda v notranjosti sem spet hrepenela po tišini. "Kako ironično", sem pomislila.
"Nekaj, kar mi v začetku ni bilo všeč, je postalo moja svoboda." Kako sem se borila v notranjosti in poskušala moliti k Bogu ali bežati stran od njega. Tako enostavno je bežati, tako enostavno odpraviti to prav zdaj.
Toda nisem ČUTILA kesanja. Nisem ČUTILA, da bi pustila, čeprav sem vedela, da moram to storiti. Spraševala sem se, če se bom še kdaj počutila tako.
In takrat sem zagledala besede iz "Korakov k svobodi v Kristusu", ki so skočile iz lista. Tako se glasijo: "Vera je nekaj, kar se odločiš storiti, ne nekaj kar čutiš, da bi storil." In tako sem to storila.
In sedaj živim v čudoviti tišini.





Ni komentarjev:

Objavite komentar