LOMILEC VEZI
Neil T. Anderson
Poglavje 10.
Obtoženi od očeta laži
Eno najbolj pogostih drž, ki
sem jih odkril pri kristjanih – celo med pastorji, krščanskimi voditelji in
njihovimi soprogami ter otroci – je globoko zasajen občutek SAMO-ZANIČEVANJA. Slišal
sem jih govoriti: "Jaz nisem pomemben, jaz nisem usposobljen, jaz nisem
dober." Začuden sem, koliko kristjanov je paraliziranih v svojem
pričevanju in prinašanju sadov zaradi mišljenja ter občutkov manjvrednosti in
nevrednosti.
Takoj za SKUŠNJAVO, tudi
najbolj pogost in silovit hudičev napad, na katerega smo ranljivi, je
OBTOŽEVANJE. Po veri smo vstopili v večen odnos z Gospodom Jezusom Kristusom.
Kot rezultat tega smo mrtvi za greh in živimo za Boga: in sedaj sedimo skupaj s
Kristusom v nebeškem področju. V Kristusu smo pomembni, smo usposobljeni, smo
ljubljeni. Satan ne more storiti absolutno ničesar, kar bi spremenilo naš
položaj v Kristusu in našo vrednost pri Bogu. Toda sčasoma nas lahko naredi
neučinkovite, če nas zapelje v poslušanje in verovanje njegovim zahrbtnim lažem
ter obtoževanju, češ da Bogu ali drugim ljudem ne koristimo preveč.
Satan pogosto uporablja
skušnjave in obtoževanje kot prva brutalna udarca. Skuša nas rekoč: "Zakaj
ne poskusiš? To vsi počnejo. Saj to lahko prikriješ. Kdo pa bo vedel." In
potem takoj, ko pademo v zanko skušnjave, obrne ploščo in začne z obtoževanjem:
"Kakšen kristjan pa si, če delaš takšne stvari?" Ti si zaničevanja
vreden Božji otrok. Nikoli se ne boš rešil tega. Najbolje bo, da vse skupaj pustiš,
Bog je že obupal nad tabo. "
Satan je imenovan
"obtoževalec naših bratov, ki jih dan in noč obtožuje pred našim
Bogom." (Razodetje 12:10). Vsi smo že slišali njegove laži, sovražne
glasove v svojem srcu in vesti. Zdi se, da on nikoli ne odneha. Mnogi kristjani
neprenehoma padajo v MALODUŠJE in RAZOČARANOST, ker verjamejo njegovim stalnim
lažem o njih samih. In tisti, ki se vdajajo tem obtožbam, končajo oropani
svobode, ki jo je Bog namenil svojemu ljudstvu. Nek poražen kristjan je
napisal:
Moji stari občutki, da moje življenje ni vredno prav
nič, se neprenehoma vračajo nazaj. Prestrašen sem, osamljen, zmeden in zelo
obupan. Globoko v sebi vem, da Bog to lahko premaga, vendar ne morem preiti te
blokade. Niti moliti ne morem. Ko poskušam, mi vedno nekaj pride v napoto. Ko
se počutim dobro in začnem delati nekaj, za kar vem, da Bog želi, naj storim,
me zaustavijo tisti glasovi in neka sila, ki je tako močna, da ne morem
nadaljevati. Tako blizu temu sem, da bi se vdal tem glasovom, da se jim skoraj
ne morem več upirati. Želim si le malo miru.
P o s t a v i t i o b t o ž e v a l c a n a n
j e g o v o m e s t o
Dobra novica je, da nam ni
potrebno poslušati hudičevih obtožb in živeti v obupu ter porazu. Zaharija
3:1-10 nas opremlja s pomembno resnico, ki jo potrebujemo, da bi v veri trdno
stali zoper hudičeve obtožbe in živeli pravično v služenju Bogu.
Gospod je preroku Zahariji
razodel nebeško sceno, v kateri so satanove obtožbe Božjega ljudstva
postavljene v pravilno perspektivo.
Nato mi je pokazal Ješúa,
vélikega duhovnika. Stal je pred GOSPODOVIM angelom, na njegovi desni pa je
stal satan, da bi ga tožil. GOSPOD pa je rekel satanu: "GOSPOD naj te
ukori, o satan, naj te ukori GOSPOD, ki je izvolil Jeruzalem. Mar ni to ogorek,
ki so ga potegnili iz ognja?" Ješúa je bil namreč oblečen v umazana
oblačila in je stal pred angelom. (Zaharija 3:1-3).
G o s p o d u k o r i
s a t a n a
Poglejte vrsto likov v tej
sceni, ki odseva nebeško sodno dvorano. Sodnik je Bog Oče, tožilec je satan,
Zastopnik je Jezus in obtoženi je Ješúa, veliki duhovnik, ki predstavlja
celotno Božje ljudstvo. Zgodovinsko gledano, ko je veliki duhovnik enkrat letno
vstopil v Božjo prisotnost, v najsvetejše, je to bil zelo svečan dogodek.
Duhovnik je moral temeljito opraviti vse obrede pranja in ceremonionalnega
očiščevanja, preden je vstopil, kajti če ni bilo vse prav pred Bogom, bi ga
lahko udaril in bi duhovnik tam umrl. Duhovniki so na robovih ogrinjala nosili
zvončke, tako da so tisti, izven najsvetejšega vedeli, če je še vedno živ in se
giblje. Okrog gležnja je imel zvezano vrv, tako da so ga lahko povlekli ven iz
najsvetejšega, če je v Božji prisotnosti slučajno umrl.
Torej tukaj je sedaj veliki
duhovnik Ješúa, ki stoji v Božji prisotnosti z umazanimi oblačili, kar
predstavlja grehe Izraela. Slaba novica!
Satan, tožilec pa pravi: "Poglej ga, Bog. Umazan je. Zasluži si, da bi bil
udarjen in da bi umrl." Toda Bog ukori tožnika in ga postavi na njegovo
mesto: "Ti nisi sodnik in ne moreš izrekati kazni mojemu ljudstvu." V
svojem ukoru še doda: "Ješúa sem rešil pred plameni sodbe in tvoje obtožbe
nimajo temeljev."
Ta scena sodne dvorane se
nadaljuje noč in dan za vsakega Božjega otroka. Satan vztrajno kaže Bogu naše
umazanije in slabosti ter zahteva od Boga, da bi nas udaril, ker nismo popolni.
Toda naš zastopnik v nebesih je Jezus Kristus in on nikoli ne izgubi primera
pred Bogom sodnikom. Satan ne more utemeljiti svojih obtožb, ker nas je Jezus
Kristus opravičil in živi, da bi nas zastopal. (Rimljanom 8:33-34).
Obenem, ko nas satan obtožuje
pred Bogom, nas njegovi poslanci obtožujejo tako, da naše misli bombardirajo z
napačnimi mislimi OBČUTKA MANJVREDNOSTI in NEOPRAVIČLJIVOSTI v Božjih očeh,
govoreč: "Kako si lahko to storil in si še vedno kristjan? Ti nisi zares
Božji otrok." Toda satan ni vaš sodnik; on je zgolj vaš tožilec. Vendar, če ga poslušate in mu
verjamete, boste začeli dejansko živeti te obtožbe, kot če bi to bile kazni, ki
jih morate odslužiti.
Ko vas napadajo satanove
obtožbe o manjvrednosti, se ne zmenite za to. Ampak v sebi razmišljajte: "Svoje zaupanje polagam v Kristusa in v njem sem
Božji otrok. Tako kot velikega duhovnika Ješúa, je tudi mene Bog rešil pred
ognjem sodbe in me opravičil. Satan ne more določati sodbe ali izrekati kazni.
Vse kar on lahko stori je, da me obtožuje – tega pa ne sprejmem."
Ta pa je spregovoril in rekel
tem, ki so stali pred njim; rekel je: "Slecite mu umazana oblačila!"
Njemu pa je rekel: "Glej, odpravil sem s tebe tvojo krivdo in te oblečem v
praznična oblačila." Nato je rekel: "Denite mu na glavo čisto
pokrivalo!" Deli so mu na glavo čisto pokrivalo in mu oblekli oblačila,
GOSPODOV angel pa je stal zraven. (Zaharija 3:4-5).
Bog nas ni le razglasil za
opravičene, ampak je tudi odstranil naša umazana oblačila nepravičnosti in nas
oblekel s svojo pravičnostjo. Opazite, da je zamenjava oblačil nekaj, kar dela Bog, ne
pa mi sami. Mi sami nimamo
nobenih oblačil pravičnosti, ki bi si jih lahko nadeli in ki bi lahko
zadovoljila Boga. On nas mora spremeniti kot odziv na našo podreditev njemu
v veri.
G o s p o d n a s
v s p o d b u j a k o d z i v u
Ko Gospod ukori satana in
zagotovi našo pravičnost, nas poziva k odzivu poslušnosti: " Tako govori
GOSPOD nad vojskami: Če boš hodil po mojih potih in se držal mojih zahtev, boš
vladal v moji hiši in varoval moja dvorišča, dal ti bom prost dostop do teh, ki
stojijo tu." (Zaharija 3:7).
Božji pogoj nima tu nobene
zveze z vašim odnosom z Bogom, ali vašim stanjem pravičnosti, saj je to že
zagotovljeno. In te spodbude nimajo nobene zveze s satanovim porazom, saj je on
že poražen. Te spodbude so povezane z vašo vsakdanjo zmago. Ob pozivanju, naj
hodimo po njegovih poteh in izvršujemo njegovo službo, nas
Gospod enostavno kliče, da živimo po veri kot Božji otroci. To pomeni dnevno
križati meso in hoditi po Duhu. Pomeni smatrati sebe za mrtvega grehu in žive
Bogu ter ne dovoliti grehu, da vlada v naših umrljivih telesih. To pomeni, da
vsako misel podrejamo poslušnosti Kristusu in smo preobraženi skozi prenovo
našega uma.
Kot odgovor na naše vsakdanje
služenje njemu skozi poslušnost, nam Bog obljublja, da bo on vladal v svoji
hiši in varoval svoja dvorišča. To pomeni, da bomo aktivno doživljali njegovo
avtoriteto v duhovnem svetu in bomo zmožni vsakodnevno živeti zmagovalno nad
satanom in grehom. Prav tako nam obljublja prost vstop v nebeška področja. Mi
imamo odprto linijo komunikacije z Očetom. Ko delujemo v njegovi avtoriteti in
živimo v skupnosti ter harmoniji z njim, sta naša vsakodnevna zmaga in
rodovitnost zagotovljeni.
P r e p o z n a t i o d l o č i l n o r a z l i k o
Mogoče se sprašujete:
"Kakšna je razlika med hudičevimi obtožbami in prepričevanjem Svetega
Duha?" Pavel nam je dal jasno razločitev med tema dvema v 2 Korinčanom
7:9-10: ". . . Sem zdaj vesel, pa ne zato, ker sem vas spravil v žalost,
ampak zato, KER JE ŽALOST V VAS SPROŽILA SPREOBRNITEV. Užalostili ste se namreč
v skladu z Bogom, tako da od nas niste utrpeli nobene škode. KAJTI ŽALOST, KI
JE V SKLADU Z BOGOM, POVZROČI SPREOBRNITEV, ki je ne bomo obžalovali in ki
pelje v rešitev, SVETNA ŽALOST PA POVZROČI SMRT."
Lažna krivda tega sveta in
prepričevanje Svetega Duha – oboje spremlja isti občutek žalosti. Toda žalost,
ki je rezultat satanovih obtožb, vodi v smrt: žalost zaradi prepričanja pa vodi
h kesanju in življenju brez žalosti. Pavel se ni veselil, ker so bili Korinčani
žalostni: veselil se je, ker je njihova žalost vodila h kesanju, spoznanju
resnice in končno k svobodi.
Vsak kristjan se vsakodnevno
sooča z izbiro, ali bo hodil po Duhu ali po mesu. V trenutku, ko se odločite
hoditi po mesu, vas Sveti Duh prepričuje, da to, kar ste se odločili storiti,
ni v skladu s tem, kdo vi zares ste. In če nadaljujete s hojo po mesu, boste
občutili žalost zaradi sodbe Svetega Duha.
"Kako naj vem, katere
vrste žalosti doživljam?" boste mogoče vprašali "Občutki so pri obeh
enaki." Določite, ali vaši občutki odražajo misli resnice ali napake in
boste spoznali izvor občutkov. Ali se počutite krivega, nevrednega, neumnega
ali nesposobnega? To je žalost, ki izhaja iz
obtožb, ker ti občutki ne odražajo resnice. Glede na sodni postopek niste več
krivi, kajti opravičeni ste po veri v Kristusa; in za tiste, ki so v Kristusu
Jezusu, ni več nobene obsodbe. Niste nevredni, kajti Jezus je dal svoje
življenje za vas. Niste neumni ali nesposobni, kajti imate Kristusov um in vam
je vse mogoče skozi Kristusa, ki vam daje moč. Ko najdete laži, ki prežijo pod površjem vaših občutkov žalosti – še
posebej, ča vas takšni občutki vedno znova vlečejo navzdol – ste bili krivo
obtoženi. Tudi če bi se spremenili, se nebi počutili nič bolje, zato ker bi
satan potem našel nekaj drugega, s čimer bi vas napadal. Da bi razorožili žalost obtoževanja, se morate podrediti
Bogu in se upreti hudiču ter njegovim lažem.
Toda če ste žalostni zato,
ker vaše obnašanje ne odseva vaše resnične identitete v Kristusu, potem je to
žalost v skladu z Božjo voljo, ki je namenjena temu, da obrodi skesanost. V tem
primeru vas Sveti Duh kliče k priznanju na podlagi 1 Janeza 1:9: "Če pa svoje grehe priznavamo, nam jih bo odpustil
in nas očistil vse krivičnosti, saj je zvest in pravičen." Mi
priznamo: "Gospod, ni bilo prav kar sem naredil, rekel, gledal, poslušal,
kako sem reagiral, kako sem se obnašal, itd." Takoj ko priznamo in se
skesamo, Bog reče: "Veseli me, da si to podelil z mano. Očiščen si. Sedaj
pa kar pogumno naprej z življenjem." In tako odidete iz tega srečanja
svobodni. Žalost je izginila in imate nov pozitiven sklep, da boste poslušni
Bogu na področju svojega neuspeha.
Slikovit primer nasprotja med
obtoževanjem in prepričevanjem najdemo v življenju Jude Iškarijota in Simona
Petra. Nekako je Juda dovolil satanu, da ga zapelje v izdajo Jezusa za 30
srebrnikov (Luka 22:3-5). Ko je Juda spoznal, kaj je storil, je podlegel
žalosti tega sveta in se obesil. Ali je bil njegov samomor rezultat satanovih
obtožb ali Božjega prepričevanja? Moral je biti rezultat obtoževanj, saj so ga
vodile do tega, da se je ubil. Obtožbe vodijo v smrt; prepričevanja pa vodijo
do kesanja in življenja.
Peter je prav tako pustil
Jezusa na cedilu, ko ga je zatajil. Očitno se je vse začelo s ponosom, ko so se
učenci prerekali o tem, kdo izmed njih je največji (Luka 22:24-30). Jezus je
rekel Petru: "Simon, Simon! Glej, satan vas je zahteval, da bi vas
presejal kakor pšenico." (Luka 22:31). Tako je – Jezus je dovolil satanu,
da je Petra "presejal", ker je Peter dal sovražniku korak vstopa
skozi ponos. Toda Jezus je tudi pogledal Petra in rekel: "Jaz pa sem molil
zate, da ne opeša tvoja vera. Ko se boš nekoč spreobrnil, utŕdi svoje
brate."
Peter je obljubljal, da bi
umrl skupaj z Jezusom, toda Jezus mu je rekel, da ga bo trikrat zatajil (v. 33
in 34), kar se je tudi zgodilo. Obžalovanje, ki ga je Peter čutil, je bilo v
vsakem pogledu prav tako boleče kot tisto, kar je občutil Juda. Toda Petrova
žalost je prišla od prepričevanja, ki je vodilo h kesanju (Janez 21:15-17). Ko vas vaši občutki obžalovanja potolčejo ob tla in vas
vodijo stran od Boga, vas obtožuje satan. Uprite se.
Toda ko vas vaša žalost
priteguje k temu, da se soočite s Kristusom in priznate svoje napake, vas
prepričuje Sveti Duh. Dovolite mu, da vas vodi h kesanju.
Glede na Razodetje 12:10
satan neprenehoma obtožuje brate. Toda dobra novica je, da Kristus vedno znova posreduje za nas, tako kot je za Petra.
Pisec Hebrejcem je zapisal: "Dokončno lahko
odreši tiste, ki po njem prihajajo k Bogu, ker vedno živi, da posreduje
zanje." (Hebrejcem 7:25). Imamo vztrajnega nasprotnika, vendar
imamo še bolj vztrajnega in večnega zagovornika, ki nas zagovarja pred Očetom
na temelju naše vere vanj (1 Janez 2:1).
Z a h r b t n o s t ob t o ž e v a n j a
Kako pomembno je, da se
naučimo upreti vztrajnim obtožbam satana? To je absolutno življenjsko pomembno
za našo vsakdanjo zmago v Kristusu. Od časa do časa se vsi počutimo kot totalne
ničle. In ko se počutimo kot totalne ničle, se tudi vedemo kot totalne ničle in
ob tem trpi naše življenje in služba za Gospoda, VSE DOKLER SE NE SKESAMO in se
odločimo verovati resnici. Toda satan nikoli ne odneha. On nas bo poskušal potegniti
navzdol pogosteje in nas zadržati spodaj z metanjem krivih obtožb v nas, eno za
drugo. Če se mu nehamo upirati, bomo postali ranljivi celo na bolj resne
satanove napade. Janellina zgodba je ekstremen primer, vendar ponazarja, kaj se
lahko zgodi kristjanu, ki se neha zoperstavljati tožniku bratov.
Janelle je bila kristjanka z
resnimi čustvenimi težavami in k meni jo je pripeljal njen starejši pastor.
Janellin zaročenec Cutr je prišel skupaj z njima. Ko me je predstavil Janelle
in Curtu, je pastor hotel oditi. "Počakajte trenutek," sem rekel
"raje bi, da ostanete z nami."
"Slabo srce imam," je
odvrnil pastor. Mogoče je res imel težave s srcem, toda jaz mislim, da se je v
resnici bal, da bo naše srečanje postalo malo čudno.
"Mislim, da se danes tukaj
ne bo zgodilo nič, kar bi vplivalo na vaše srce," sem mu zagotovil (malo
sem že domneval, kaj se bo zgodilo) "Poleg tega ste njen pastor in bi
zares cenil vašo podporo v molitvi." Pastor je nejevoljno sprejel, da
ostane.
Ko mi je Janelle pripovedovala
svojo zgodbo, sem spoznal, da jo je tožnik bratov zares oštevilčil. Bila je
žrtev obtoževanj enega za drugim že kot otrok in nato kot odrasla oseba. Njeno
ozadje je prav tako vključevalo bolesten odnos s prejšnjim fantom, ki se je
zapletel z okultnimi stvarmi. V teh letih je verjela satanovim lažem, da je ona
vzrok svojih težav in da nima nobene vrednosti za Boga ali za kogarkoli
drugega. Njena slika o sami sebi je bila v najnižjem blatu.
Ko sem prepoznaval satanovo
znano strategijo, sem rekel: "Janelle, lahko ti pomagam pri tvojih
težavah, zato ker se za tvoj um odvija bitka, za katero nam je Bog dal
avtoriteto, da jo zmagamo." Takoj, ko sem spregovoril te besede, je
Janelle naenkrat odrevenela. Sedela je kot kamen, njene steklene oči so zrle v
prazno.
"Ali ste jo kdaj videli
takšno?" sem vprašal pastorja in zaročenca. "Ne," sta odgovorila
s široko odprtimi očmi. Bila sta ne le malo prestrašena. "No," ni
treba skrbeti. To sem videl že prej," sem rekel. "Sedaj bomo prevzeli
oblast nad tem, toda pomembno je, da tudi vidva uredita vse z Bogom."
Pastorja sem vodil v molitev.
Ko sem se obrnil h Cutru, se je začel tresti. "Curt, ali je kaj med tabo
in Bogom, kar ni urejeno?" sem vprašal. "Predlagam ti, da to prav
zdaj očistiš in urediš."
V danih okoliščinah Curt ni
potreboval veliko vzpodbujanja! Začel je priznavati grehe v svojem življenju,
vključujoč dejstvo, da sta z Janelle skupaj spala. Po mojem nasvetu se je Curt
zaobljubil, da bo končal to početje (dokler se ne poročita). Ves ta čas je
Janelle negibno sedela.
Potem ko sva skupaj molila za
ureditev njegovega življenja z Bogom, sem dal Curtu list papirja, na katerem je
bila zapisana molitev, ki naj bi jo prebral. Takoj ko je Curt začel brati
molitev, je Janelle grozeče zagodrnjala, pobesnela in iztrgala list iz Curtove
roke. Satan nas je poskušal z njenim nenadnim dejanjem prestrašiti in za
trenutek smo bili preplašeni. To je bila le taktika strahu. Če bi se satana
bali bolj, potem bi ga povzdignili na višji položaj kot Boga. Uporabili smo Božjo avtoriteto in se
združili v molitvi, da bi hudobni bil zvezan v imenu Gospoda Jezusa Kristusa.
Želim si, da bi snemal moje
srečanje z Janelle tistega dne, da bi pokazal skeptikom, kaj se zgodi, ko je
satanova namera soočena z Božjo avtoriteto. Bilo je, kot če bi Čudežna žena
ujela Janelle za lase in jo zvezala k stolu. Samo sedela je tam in se zvijala
"zvezana" na stol z vrvmi Božje avtoritete. Njene oči so sovražno
gledale Curta, kar je bil še en dokaz demonskih moči, ki so jo nadzorovale.
Janelle ni sovražila Curta; ljubila ga je. Želela se je poročiti. Toda satan je
sovražil dejstvo, da bodo njegove utrdbe v Cutru in Janelle porušene in njegovo
sovraštvo se je zrcalilo na Janellinem obrazu.
Curt je končal z branjem
molitve, medtem ko se je Janelle še vedno zvijala na stolu. Nato sem molil: "Gospod, priznavamo svojo odvisnost od tebe, kajti
brez Kristusa ne moremo storiti ničesar. Sedaj v imenu in avtoriteti Gospoda
Jezusa Kristusa zapovedujemo satanu in vsem njegovim silam, da zapustijo
Janelle in ostanejo zvezane, tako da bo ona lahko poslušna svojemu nebeškemu
Očetu." Naenkrat je Janelle naglo padla v svoj stol in izšla iz
negibnega položaja.
"Ali se spomniš kaj od
tega, kar smo tukaj počeli?" sem jo vprašal. "Ne, kaj se je
zgodilo?" je odgovorila z vprašujočim pogledom. "Nič ni, za kar bi
morala skrbeti," sem ji odvrnil. "Nekako
je satan dobil vstop v tvoje življenje in zato bi te rad vodil skozi Korake k
svobodi v Kristusu." Čez kako uro je bila Janelle svobodna.
Kakšno pravico je imel satan,
da je kontroliral Janelle tako, kot jo je? Zgolj pravico, ki mu jo je ona dala
s tem, da je verjela njegovim lažem in s tem, da je živela v grehu. Satan jo je
prepričal, da je manjvredna in da to, kar je počela, ni imelo pomena. Tako je
živela na robu nemorale in se umazala z okultnimi stvarmi ter s tem dovolila
satanu še večjo kontrolo. Toda enkrat, ko se je Janelle odrekla svojemu
vključevanju v greh in se odrekla satanu, so njegove vezi nad njo popustile in
jo je moral pustiti.
Za večino izmed nas satanove
zavajajoče obtožbe ne bodo imele za posledico takšne zvezanosti, ki nam jo
ilustrira Janellino izkustvo. Toda če on doseže, da
dvomite v svojo vrednost, ki jo imate pred Bogom ali svojo učinkovitost kot
Božji otrok, ker verjamete njegovim obtožbam, potem on lahko onemogoča, da
živite za Boga. Dajte svoja čustva na preizkus. Vsako misel podvrzite.
Ne verjemite ničemur, kar satan govori o vas; to je laž. Verjemite vsemu, kar Bog pravi o vas: to je resnica, ki vas bo
osvobodila.
N e o d p u s t l j i v g r e h
Kljub vsem svetopisemskim
zagotovilom v nasprotno se mnogi verniki bojujejo s strahom, da so storili
neodpustljivi greh. To je zelo pomembna stvar, ki jo moraš rešiti, kajti eden
izmed delov Božje opreme je čelada odrešenja (Efežanom 6:17). Tisti, ki jih
muči ta strah, po navadi trpijo v tišini. Mislijo, da so storili neodpustljivi
greh, tako da so preklinjali Svetega Duha. Po navadi ta strah prihaja iz neznanja
ali pa je to sovražnikov napad. Poglejmo Marko 3:22-30:
Pismouki, ki so
prišli iz Jeruzalema, so govorili: "Bélcebub ga je obsedel in s
poglavarjem demonov izganja demone." Tedaj jih je poklical k sebi in jim v
prispodobah govoril: "Kako more satan izganjati satana? Če je kraljestvo
samo proti sebi razdeljeno, takšno kraljestvo ne more obstati. Če je hiša sama
proti sebi razdeljena, takšna hiša ne more obstati. Če se torej satan vzdigne
sam proti sebi in se razdeli, ne more obstati, ampak je konec z njim. Nihče ne
more vdreti v hišo močnega in mu izropati premoženja, če močnega prej ne zveže;
šele tedaj bo izropal njegovo hišo. Resnično, povem vam: Človeškim sinovom bo
vse odpuščeno, grehi in kletve, kolikor jih bodo izrekli. Kdor pa preklinja
Svetega Duha, vekomaj ne bo dosegel odpuščanja, ampak ga bo greh večno
bremenil." To je povedal, ker so govorili: "Nečisti duh ga je
obsedel."
Edinstveno delo Svetega Duha
je pritegniti vse ljudi h Kristusu. Če zavračate to pričevanje, potem nikoli ne
morete priti h Kristusu in odrešenju. Tisti pa, ki pridejo h Kristusu, so Božji
sinovi in njihovi grehi ter bogokletja so odpuščeni, ker so v Kristusu. Če
zavračate pričevanje Božjega Duha, potem niti ne boste nikoli prišli h
Kristusu. Zato noben kristjan ne more storiti neodpustljivega greha. Pred
pismouki in farizeji je stal Mesija, Jezus, Božji Sin in oni so njegovo službo
osvobajanja ljudi od demonskih vezi pripisovali hudiču. Jezusa so celo
obtožili, da je obseden s satanom! Povsem so zavrnili pričevanje Duha.
To so bili isti možje, ki so
tako sovražili Jezusa, da so zlobno pripravili njegovo izdajo, ujetje, sramotno
sojenje, bičanje, tepež in križanje. Zaničevali in preklinjali so Jezusa, ga
pljuvali in se mu posmehovali, ko je visel na križu. Če ste prišli pod sodbo
Svetega Duha in zaupate Kristusu, potem ste naredili prav nasprotno, kot pa je
storiti neodpustljivi greh.
Pogovarjam se z mnogimi
verniki, ki se sprašujejo glede svojega odrešenja in so pod hudim obsojanjem.
Prav dejstvo, da se čutijo krive za svoje grehe, je najboljši dokaz, da so
kristjani oz. da jih Sveti Duh prepričuje o njihovi grešni naravi in jih vodi k
odrešenju. Tovrsten občutek krivde je nadaljnji dokaz, da nismo storili
neodpustljivega greha. Če Sveti Duh nebi delal v njih, potem jih te stvari
sploh nebi vznemirjale.
Hudič je obtoževalec. On je
glavni tožilec, ki s prevaro poskuša spraviti na slab glas in odvzeti pogum
osumljencu na zatožni klopi. Proti njemu kaže s prstom in govori: "Aha!
Sedaj si pa to storil! Zate ni nobenega upanja. Preklinjal si Svetega Duha!"
Mogoče ste se spraševali glede nekaterih duhovnih darov, maziljenega pridiganja
ali glede očitnega nadnaravnega delovanja. Ali je to preklinjanje Svetega Duha?
Seveda ne. Pravzaprav je mogoče tu potrebno nujno razsojanje. Poslušajte
Janezova navodila: "Ljubi, ne zaupajte vsakemu
duhu, ampak duhove preizkušajte, ali so od Boga, kajti veliko lažnih prerokov
je prišlo v svet." (1 Janez 4:1).
Kristjan lahko
žalosti Svetega Duha (Efežanom 4:30) in celo ugaša Svetega Duha (1 Tesaloničanom 5:19), toda nobeden izmed teh ni neodpustljiv greh.
Ni komentarjev:
Objavite komentar