LOMILEC VEZI
Neil T. Anderson
11.
N e v a r n o s t p r e v a r e
Ravnokar sem končal s pridigo na nedeljskem večernem
bogoslužju, ko mi je prijatelj podal sporočilce: "Danes sem s sabo
pripeljal neko družino. Ali bi se lahko prosim srečal z njimi, preden
odideš?"
Bil sem na smrt utrujen od celega vikenda in še vedno me je
čakala vsaj ura služenja ljudem, ki so se želeli pogovoriti z mano po
bogoslužju. Vendar sem se dogovoril, da se bom srečal z družino, če me bodo
počakali, da končam.
Kar nisem vedel, je bilo to, da je moj prijatelj praktično
privlekel 26-letno Alyce in njene starše na bogoslužje proti njihovi volji.
Bili so kristjani, toda ko sem se usedel z njimi, je postalo očitno, da imajo
problem. Alyce je izgledala kot najbolj pomilovanja vredno dekle, kar sem jih
kdaj koli videl. Bila je nevarno suhljata. Pred tremi dnevi je izgubila službo
in njen izpraznjen pogled je izdajal, da je izgubila vse upanje.
Alycin oče mi je povedal, da je v času odraščanja imela
velike težave s PMS in postala je odvisna od tablet proti bolečinam. Bila je
zelo talentirano dekle in na mnoge načine zelo predana kristjanka, vendar je
bila tudi narkomanka, ki je bila enkrat celo aretirana zaradi nezakonitega
posedovanja tablet na recept. Ko mi je njen oče pripovedoval njeno žalostno
zgodbo, je Alyce mirno sedela in kimala sama sebi, kot da bi hotela reči:
"Ja, to sem jaz, in življenje je eno veliko brezno."
Končno sem se obrnil k Alyce, jo prijel za roko in rekel: "Želim, da mi poveš, kaj misliš, da
si?"
"Jaz sem nekoristna izguba," je zatarnala.
"Nisi izguba," sem odgovoril. "Ti si Božji otrok."
Nadaljevala je z izlivanjem negativnega govora o sebi in jaz
sem nadaljeval z odzivanjem na njen negativizem z dobro novico o tem, kdo je
ona v Kristusu. Ura je bila že pozna in jaz sem bil utrujen, toda bolj kot sva
se pogovarjala, bolj sem se zavedal Kristusove prisotnosti, ki deluje na Alyce.
Spodbudil sem jo, naj moli in prosi
Gospoda, da ji pokaže vir in resnično naravo vseh teh negativnih misli.
Po molitvi je rekla: "Ali mi želite povedati, da vse te negativne misli o
meni niso nič drugega kot satanova prevara?"
"Tako je, Alyce," sem prikimal v potrditev. "Preveč
pozornosti si dajala zavajajočemu duhu. Ni ti treba verjeti tem lažem. Ko
odkriješ, kdo si v Kristusu in se naučiš vsako misel podvreči poslušnosti
Kristusu, boš svobodna od vezi satanovih laži."
Dva tedna kasneje se je Alyce vključila v intenzivni
12-tedenski tečaj o življenjski duhovni rasti, ki se je odvijal v Julian centru
poleg San Diega. Ob koncu tečaja se je Alyce naučila prevzeti iniciativo, da
verjame resnici in da se ne da zavesti očetu laži. Dobila je službo in
pridobila okrog 15 kilogramov. Danes je svobodna.
S a t a n o v a s t
r a t e g i j a š t e v i l k a e n a
Če bi vas jaz skušal, bi to vedeli. Če bi vas jaz obtožil,
bi to vedeli. Toda če bi vas zavedel, tega nebi vedeli. Če bi vedeli, da ste
zavedeni, potem nebi bili več zavedeni. Eva je bila zavedena in je verjela
laži. Zavajanje ali prevara je že od vsega
začetka satanova primarna strategija. Zato nas resnica osvobaja in zato je
Jezus molil: "Posveti jih v resnici; tvoja beseda je
resnica" (Janez 17:17).
"Stojte torej prepasani
okoli ledij z resnico" (Efežanom 6:14) kajti na ta način nam je na voljo
prvo sredstvo obrambe.
Obstajajo trije glavni načini, na katere nas bo satan
poskušal odvrniti od Božje resnice in nas zavajal v verovanje njegovih laži:
1.
Samoprevara,
2.
krivi
preroki/učitelji,
3.
zavajajoči duhovi.
Če ne uspemo vsake
misli podvreči poslušnosti Kristusu (2 Korinčanom 10:5), potem smo ranljivi na satanove laži.
P a z i t e s e
s a m o p r e v a r e
Obstajajo različni načini, kako lahko zavajamo sami sebe:
Sami sebe zavajamo, ko slišimo Besedo, vendar je ne izpolnjujemo
(Jakob 1:22; 1 Peter 1:13). Pogosto naletimo na pastorje,
misijonarje in učitelje Biblije, ki pridigajo in učijo zoper grehe, ki jih sami
počenjajo. Tisti izmed nas, ki smo poklicani k oznanjevanju ali učenju Božje
Besede, moramo najprej sami živeti to, kar govorimo. Pasti moramo na svoja
kolena pred Bogom in vprašati: "Gospod, ali je to, kar želim učiti, resnično v
mojem življenju?" Če ne, potem je bolje, da smo toliko iskreni
in povemo tem, ki nas poslušajo: "Želim si, da bi bil boljši primer, toda
čeprav nisem, moram še vedno pridigati celotno vsebino Svetega pisma. Ali bi
molili zame, medtem ko bom jaz molil za vas, da bomo zmožni živeti v skladu s
to resnico?" Oznanjati Božjo
besedo, kot če bi bila resnična v našem življenju, ko pravzaprav ni, pomeni
živeti v laži in zavajanju samega sebe.
Tisti izmed nas, ki prejemamo govorjeno Božjo Besedo, smo
prav tako ranljivi na samoprevaro, če ne uspemo tega prenesti v prakso. Slišimo
pridigo ali predavanje in pravimo: "Vau! Kakšna velika resnica," in
podelimo to z nekom, brez da bi sami to predelali in prenesli v svoje
življenje. Jakob je napisal, da poslušalci Besede,
ki teh besed ne izpolnjujejo, zavajajo sami sebe (1:22).
Zakaj se bojimo priznati, da naša življenja niso v popolnem
skladju s Pismom? Ali ne vemo, da nam je odpuščeno in da nas Bog sprejema
takšne kot smo? Njegova brezpogojna ljubezen in sprejemanje nam dajeta svobodo,
da smo lahko sami svoji. Tisti, ki jih vodi misel,
da si Božjo ljubezen in sprejemanje morajo zaslužiti, se bodo borili s
stremljenjem za popolnostjo in bodo zelo težko priznali napako ali neuspeh.
Toda mi niti ne moremo doseči popolnosti, ker nismo popolni; mi lahko dosežemo
zgolj rast. Ljudje okoli nas morajo vedeti, da smo mi prav tako ljudje, ki so v
procesu postajanja vse bolj podobni Kristusu. Morajo vedeti, kako ravnamo pri
neuspehu in kako ravnamo pri uspehu. Ko kažemo takšne vrste iskrenost v
krščanski skupnosti, potem zelo zmanjšujemo možnost, da bi zapeljivec dobil
vstop.
Mi varamo sami sebe, če pravimo, da nimamo greha (1 Janez 1:8).
Pismo ne pravi da smo mi greh; ampak pravi, da je možno, da
grešimo in da greh kraljuje v našem umrljivem
telesu (Rimljanom 6:12). Mi nismo brezgrešni
svetniki; mi smo svetniki, ki se včasih pregrešijo. Pomembno je ohraniti iskren odnos do naših padcev in
vzeti vsak dan svoj križ. Ko se zavemo neskladnosti med našo identiteto v
Kristusu in našim obnašanjem, moramo to priznati in se soočiti s tem. Oseba, ki zavaja samo sebe tako, da prezre tovrstna
grešna neskladja in jim dovoljuje, da se kopičijo, je na poti do padca.
Tisti, ki živijo na potresnem območju v južni Kaliforniji,
vedno znova slišijo za "the big one" (tisti taveliki), za katerega
mnogi mislijo da je neizogiben na področju San Andreasa. Majhni potresi lahko
malo potresejo prebivalce tega področja, vendar povzročijo le malo škodo. Ker
ti majhni potresi kažejo na to, da se podtalne vode pretakajo in se prilagajajo
na pritisk, jih imajo prebivalci Južne Kalifornije radi. Počasne, malo
naraščajoče spremembe so dobre. Če se ti majhni potresi ponavljajo, mogoče "tisti
taveliki" sploh ne bo prišel.
Isto drži za nas. Če vedno znova
govorimo: "Jaz nimam nobenega greha," ampak če ne priznam
pomanjkljivosti in ne uskladim svojih razlik z ljudmi in Bogom, potem prihaja
"tisti taveliki". Lahko izberemo,
da se sami ponižamo: če pa ne, potem nas bo Bog ponižal. "Bog se
prevzetnim upira, ponižnim pa daje milost" (Jakob 4:6).
Vzemimo primer alkoholika, ki ne bo priznal, da ima problem,
vse dokler ne izgubi svojega zdravja, družine, službe in prijateljev. Nepriznan
greh je kot rakave celice. Če jih odkrijemo že v zgodnjem stadiju rasti s
pomočjo rednih preiskav, je prognoza dobra; če pa rastejo neodkrite, je
prognoza slaba. Živeti v luči in biti odgovoren
Bogu v vsakdanjem življenju, preprečuje velike duhovne krize.
Sami sebe zavajamo, če mislimo, da smo nekaj, kar pravzaprav nismo (Rimljanom
12:3; Galačanom 6:3).
Pismo nas uči, naj ne mislimo o sebi več, kot smo.
"Toda jaz vem, kdo sem," boste rekli. "Jaz sem Božji otrok,
skupaj s Kristusom poseden v nebesih, vse lahko storim skozi njega. To me dela
precej izjemnega." Ja, vi ste zelo
izjemni v Božjih očeh. Toda vse, kar ste, ste po Božji milosti (1
Korinčanom 15:10). Življenje, ki ga živite,
talenti, ki jih imate in darovi, ki ste jih prejeli, niso zaradi vaših osebnih
dosežkov; vse to je izraz Božje milosti. Nikoli
ne pripisujte ničesar sebi, za kar ima zasluge Bog oziroma kar je on priskrbel.
Raje se veselite v doseganju dejanj vrednih truda, ki poveličujejo Gospoda.
Sami sebe zavajamo, ko mislimo, da smo modri v tem svetu (1
Korinčanom 3;18-19).
Vrhunec intelektualne arogance
je, če mislimo, da je modrost možna brez Božjega razodetja. "Domišljali so si, da so modri, pa so
ponoreli" (Rimljanom 1:22). Včasih smo skušani k temu, da poskušamo
razumnost in um narediti enakovreden bogu tega sveta. Toda mi v mesu nikakor
nismo enakovredni njemu. Kadarkoli
mislimo, da lahko sami izigramo satana, smo glavni kandidati, da nas bo s
svojimi mojstrovinami odpeljal na stran pota. Vendar pa satan nikakor ni
enakovreden Bogu. Pomembno za nas je, da se ne
zanašamo na svoje razumevanje, ampak da uporabimo Kristusov um in spoznavamo
njega na vseh svojih poteh (Pregovori 3:5-6: 1 Korinčanom 2:16).
Sami sebe zavajamo, če mislimo, da smo religiozni, vendar ne brzdamo
svojega jezika (Jakob 1:26).
Nič ne žalosti Boga bolj kot ko
grdo govorimo o ljudeh, namesto da bi jih izgrajevali. Svojega jezika ne smemo
nikoli uporabljati za to, da druge ponižujemo. Ampak moramo izgrajevati
drug drugega z besedami in na ta način podeliti milost s tistimi, ki nas poslušajo
(Efežanom 4:29-30). Če je vaš jezik izven nadzora,
potem varate sami sebe, misleč, da je vaše duhovno življenje urejeno.
Sami sebe zavajamo, če mislimo, da ne bomo želi tega, kar sejemo (Galačanom 6:7).
Kot kristjani včasih mislimo, da smo mi izvzeti iz tega
načela, vendar nismo. Morali bomo živeti s posledicami naših misli, besed in
dejanj, bodisi dobrih ali slabih.
Sami sebe zavajamo, če mislimo, da bodo krivični podedovali Božje
kraljestvo (1 Korinčanom 6:9-10).
Kate, mlada ženska, ki je hodila v cerkev, kjer sem služil,
je nekega popoldneva vznemirjena vstopila v pisarno. Pravkar je izvedela, da je
njena starejša sestra, ki je njo pripeljala h Kristusu, odšla stran od Boga in
da živi v lezbičnem odnosu. "Ni važno, če imam drugačen življenjski
stil," je trdila Katina sestra. "Bog me ljubi in zato mi je
odpuščeno." Kate je bila raztresena in zmedena.
Usmeril sem jo v 1 Korinčanom 6: "Ne
dajte se zavesti. Ne nečistniki, ne malikovalci ne prešuštniki, ne moške
vlačuge, ne homoseksualci . . . . ne
bodo dediči Božjega kraljestva" (v. 9-10).
Nekako so Katina sestra in drugi, podobni njej prevarani in
ne razumejo te resnice: živeti predrzno grešno
življenje je močan dokaz brezbožne drže pred Bogom. To ni evangelij dobrih del;
tu gre za prepoznavanje resničnih učencev po njihovih sadovih. Zavedeni ste, če
mislite, da ni nujno, da je vaš življenjski stil v skladu z vašo izpovedjo
vere.
Sami sebe zavajamo, če mislimo, da smo vedno znova lahko v slabi družbi
in ne bomo postali pokvarjeni
Nikar se ne dajte zapeljati. Slaba družba pokvari dobre
nravi. (1 Korinčanom 15:33).
Ko sem bil mlad kristjan, sem rad poslušal plošče mladega
evangelista iz New Orleansa, ki so ga imenovali "bourbonski ulični
pridigar". Ta mož je živel na področju, kjer so delovale prostitutke in
ostali vprašljivi liki. Toda glede na 1 Korinčanom 15:33 vsak, ki predolgo
ostane v takšnem okolju, zaide v težave. In prav to se je zgodilo tudi temu
evangelistu. Tako globoko se je zapletel v priokus ulice Bourbon, da je sčasoma
izgubil svojo službo za Gospoda.
Ali to pomeni, da nebi smel služiti tem, ki imajo slabo
moralo? Ne, mi moramo podeliti Kristusa z njimi.
Toda če se zapletamo v njihovo okolje, bo naša služba čez čas oslabljena v
njihovem okolju in naša morala bo šla navzdol. (Vpliv demonskih sil tega
okolja).
P a z i t e s e k r i v i h
p r e r o k o v i n u č i t e l j e v
Nedavno je človek v svojih tridesetih prišel do mene. Alvin
je bil razočaran in poražen. Nekaj let je veroval, da ima od Boga poseben dar
prerokovanja. Vabili so ga od cerkve do cerkve, da bi govoril kot Božji glasnik
in prerokoval na svoj edinstven način. Toda čez nekaj mesecev je njegovo
zasebno življenje začelo razpadati. Alvin je čez čas prišel do točke, ko ni
mogel več funkcionirati v službi in se je povsem povlekel v samoto, stran od
ljudi. Takrat, ko je prišel k meni, je bil brezposeln že dve leti, zanj je
skrbel njegov oče in bil je suženj tabletam, izdanim na recept.
Z Alvinom sva skupaj prebrala 1 Tesaloničanom 5:19-21: "Duha ne ugašajte. Preroštev ne zaničujte. Vse
preizkušajte in kar je dobro, obdržite." Rekel sem: "Alvin,
Sveto pismo pravi, da obstaja dar preroštva. Toda satan lahko ponareja duhovne darove in nas zavede, da verujemo, da je
naš dar od Boga. Zato nas Pismo uči, naj vse preizkušamo."
Po raztegnjeni razpravi o krivih prerokih in učiteljih, je
Alvin priznal: "Mislim, da so se moji problemi
začeli, ko nisem preizkusil "darov" jezikov in preroštva, ki so jih
uporabljali nad mano krivi učitelji. Ne samo, da sem bil zaveden, tudi jaz sem
druge zavajal."
"Ali bi bil voljan dati svoj dar jezikov na
preizkus?" sem vprašal? Alvinu sem zagotovil, da bova preizkušala duha, ne
njega. Strinjal se je, zato sem mu povedal, naj začne glasno moliti v svojem
"duhovnem jeziku". Ko je Alvin začel moliti v tem, za kar je mislil,
da je dar jezikov, sem rekel: "V imenu Jezusa Kristusa in v poslušnosti Božji
Besedi, zahtevam od tega duha, da se identificira."
Alvin je nehal
"moliti" in rekel: "Jaz sem on."
V takšnih situacijah, če ste neizkušeni v teh zadevah ali
nimate dovolj duhovnega presojanja, bi bili mogoče skušani, da se sezujete
misleč, da ste na svetih tleh. Toda jaz sem še naprej testiral duha: "Ali si
Kristus, ki je bil križan pod Poncijem Pilatom, pokopan, vstal od mrtvih na
tretji dan in sedaj sedi na Očetovi desnici?"
Odziv je bil: "Ne,
ne on!" Očitno je bil to krivi duh!
Za tiste, ki nasprotujete določenim darovom Duha, poslušajte
kaj piše Pavel: "Zato si prizadevajte, bratje
moji, da bi prerokovali, pa tudi govoriti z darom jezikov ne branite" (1
Korinčanom 14:39).
"Duha ne ugašajte.
Preroštev ne zaničujte" (1 Tesaloničanom 5:19-20).
Tisti, ki si želijo polnost Boga, vendar jim manjka
razpoznavanje, poslušajte Pavlov nasvet: "Vse
preizkušajte in kar je dobro, zadržite. Zla, pa naj bo kakršno koli, se
vzdržite" (1 Tesaloničanom 5:21-22). Krivi
preroki in učitelji napredujejo enostavno zato, ker kristjani sprejmejo njihovo
služenje brez duhovnega presojanja.
P r i m e r j a t
i p o n a r e d e k z r
e s n i č n i m
Vsak pravi prerok v Stari zavezi je bil v bistvu evangelist.
Resnični prerok je pritegnil ljudi
nazaj k Bogu in k njegovi Besedi.
Klic k pravičnosti je bil namreč standard, ki je ločeval
resnične preroke od imitacij.
Jeremija je zapisal: "Tako
govori Gospod nad vojskami: Nikar ne poslušajte besed prerokov, ki vam
prerokujejo . . . . Nisem poslal teh prerokov, pa vendar tekajo; nisem jim
govoril, pa vendar prerokujejo. . . ! Ko bi bili na posvetu pri meni, bi mojemu
ljudstvu oznanjali moje besede in jih odvračali z njihove hudobne poti in od
njihovih hudobnih dejanj" (Jeremija 23:16-22).
Gospod je skozi Jeremijo razkril še en kriterij za
razločevanje med resničnim in lažnim prerokom: "Slišal
sem, kaj govorijo preroki, ki v mojem imenu prerokujejo, laž in pravijo;
"Sanjalo se mi je, sanjalo se mi je" . . . . Prerok, ki ima sanje,
naj pripoveduje sanje; kdor pa ima mojo besedo, naj zvesto govori mojo besedo.
Kaj ima slama skupnega z žitom?" (v 25-28). Bog svari svoje ljudstvo pred krivimi preroki, ki bolj cenijo sanje
kot Božjo Besedo.
Bog je pogostokrat spregovoril ljudem v Svetem pismu skozi
sanje. Toda v primerjavi s hranljivim zrnom njegove Besede so sanje zgolj
slama. Če živini daješ slamo, bo izumrla. Živina lahko spi na slami, vendar je
ne bo jedla, ker slama nima nobene hranljive snovi. Podobno
imajo sanje neko vrednost, vendar jih nikoli ne moremo enačiti z Božjo besedo,
niti jih koristiti kot temelj naše vere. Sanje morajo biti v skladu z Božjo
besedo, ne obratno.
Jeremija nadaljuje: "Ali ni
moja beseda kakor ogenj? Govori Gospod. Mar ni kakor kladivo, ki razbija
skalo?" (v 29). Če prisostvujete krščanskemu srečanju, kjer so
preroštva del javnega bogoslužja, ne pričakujte preroštev, ki so na primer:
"Ljubim vas, moji otroci," ali, "Kmalu pridem," če člani te skupnosti živijo v
grehu (čeprav so take izjave resnične in tisti, ki poznajo Sveto pismo, to
že vedo). Gospodov duh ne bo tolažil Božjega
ljudstva z lažnim ugodjem. Zapomnite si, sodba se začne v Božji hiši
(1 Peter 4:7).
Preroško sporočilo bi moralo motivirati ljudi k
pravičnosti, ne pa jih tolažiti v njihovem grehu.
Po Pavlovem mnenju bo dar
preroštva razkril skrivnost srca osebe in povzročil, da padejo na svoj obraz in
častijo Boga (1 Korinčanom 14:24-25).
Boga bolj zanima čistost v
cerkvi, kot pa rast v cerkvi, kajti čistost v cerkvi je temeljni pogoj za cerkveno
rast.
Udobje pride le k tem, ki trpijo
in so preganjani zaradi pravičnosti.
Jeremija navaja še druge dokaze krivih prerokov: "Zato, glej, pojdem nad preroke,, govori Gospod, ki
drug drugemu kradejo moje besede" (23:30). To je plagiat: jemati,
kar je Bog dal nekomu in to uporabljati, kot če bi bilo vaše. "Glej, pojdem nad preroke, govori Gospod, ki
uporabljajo svoj jezik, da izrekajo Božje izreke" (v. 31).
Trditi, da so vaše
besede neposredno od Gospoda, ko v resnici niso, je hud prestopek pred Bogom. Manipuliranje
z ljudmi, izjavljajoč, da je beseda od Gospoda, to se imenuje duhovna zloraba.
Na primer, svetoval sem nekaterim dekletom, ki so jim fantje
rekli: "Bog mi je razkril, da se morava midva
poročiti." Katerikoli fant je prosil za roko moje hčere, je bilo
bolje zanj, da je prišel s ponižno prošnjo, na pa s pooblastilom.
Obstaja še ena komaj
opazna prevara, katere se moramo paziti.
Ali vam je že kdo kdaj rekel: "Gospod
mi je rekel, naj ti povem . . . . " Jaz bi verjetno odgovoril: "Ne!
Ni mi rekel" Če bi Bog želel da jaz vem, ali da storim nekaj, zakaj mi
tega nebi povedal direktno? Verujem v duhovništvo vernih; Bog lahko in nas
bo spodbujal ter potrjeval svojo Besedo skozi druge.
Na primer, druga oseba bi mi
lahko dala preroško sporočilo, ki me poziva, da uredim nekaj z Bogom, z
namenom, da me On lahko vodi. Toda ko Bog govori svojim otrokom, "je Bog namreč samo eden. Samo eden je tudi srednik
med Bogom in ljudmi, človek Kristus Jezus" ((1 Timotej 2:5). Noben kristjan ne sme biti v funkciji srednika.
Z n a m e n j a i n
č u d e ž i : K d o
j e p r e i z k u š e n ?
Krivi prerok se
odkrije, ko se njegova preroštva ne uresničijo.
Mojzes je učil, naj ne verujemo prerokom, čigar preroštvo se
ne zgodi. (5 Mojzesova 18:22). Toda 5 Mojzesova 13:2-4 nas prav tako svari glede krivih
prerokov. Čigar znamenja in čudeži se zgodijo: "Če
v tvoji sredi vstane prerok ali sanjavec sanj in ti napove znamenje ali čudež
in se znamenje ali čudež, o katerem je govoril, zgodi, pa reče: "Pojdimo
za drugimi bogovi, ki jih ne poznaš in jim služimo! ne poslušaj besed tega
preroka ali tega sanjavca sanj! Kajti Gospod, vaš Bog, vas preizkuša, da bi
spoznali, ali ljubite Gospoda, svojega Boga z vsem srcem in z vso dušo" (glej
tudi Matej 24:4-11: 23-25: Razodetje 13:11-14).
Napačno je domnevati,
da vsako čudežno izkustvo prihaja od Boga.
Bog lahko uporabi znamenja in čudeže, da potrdi Besedo, toda
Sveto pismo nas tudi svari, da: " . . . bodo
vstajali namreč lažni kristusi in lažni preroki in bodo delali znamenja in
čudeže, da bi zapeljali izvoljene, če bo to mogoče" (Marko 13:22).
Satan lahko prav tako
uprizarja znamenja in čudeže, toda on počne to samo zato, da bi naše čaščenje
preusmeril stran od Boga.
5 Mojzesova 13:5-11 razkriva resnost pripisovanja satanovih
aktivnosti Bogu. Osebe, ki so bile vključene v tovrstne stvari, so morali
usmrtiti, tudi če so bili sorodniki. Mi moramo
ljubiti Boga, biti poslušni njegovi Besede in preizkušati vsa znamenja, čudeže
in sanje.
P o n a r e d k
i v
c e r k v i
Kaj vam pride na misel, ko slišite termin "krivi preroki" ali "krivi
učitelji"? Mnogi ljudje pomislijo na vzhodnjaški misticizem in guruje,
zagovornike drugih religij ali dinamične voditelje kultov – ljudje, ki so
prepoznavni izven meja krščanske cerkve.
Toda apostol Peter je v enem od svojih pisem posvetil
celotno poglavje krivim prerokom in učiteljem, ki delujejo znotraj cerkve: "Med ljudstvom pa so nastopili tudi lažni preroki,
kakor bodo tudi med vami lažni učitelji, ki bodo skrivaj uvajali pogubne
ločine. Celo Gospodarja, ki jih je odkupil, bodo tajili. S tem si bodo tudi
nakopavali naglo pogubo" (2 Peter 2:1). Očitno
so krivi preroki in učitelji, ki se pretvarjajo, da so delavci pravičnosti,
lahko prisotni v naših cerkvah.
Opazite, kako vas krivi učitelji lahko očarajo s svojim
zavajajočim učenjem: "In mnogi bodo sledili
njihovim razuzdanostim in po njihovi krivdi se bo preklinjala pot resnice"
(v. 2). Mi "sledimo njihovim
razuzdanostim", ko povzdigujemo zunanji videz, predstavo, šarm, in
osebnost iznad resnice: "Tako v redu človek je! Ona je zelo
karizmatična oseba. On je zares dinamičen govornik. Tako sladka je in tako
iskreno deluje." Biti privlačen po zunanjosti
in imeti karizmatično osebnost, to niso biblijski kriteriji za veljavnost
Božjega služabnika ali učitelja. Standardi so resnica in pravičnost – krivi učitelji pa izkrivljajo oboje.
Peter v nadaljevanju odkriva dva
načina, kako lahko prepoznamo krive preroke in učitelje, ki delujejo znotraj
cerkve.
1.
Prej ali
slej bodo odkrili svojo nemoralnost, ko popuščajo "mesu" v želji po
skrunjenju" (v 10.). Ali pa bo njihovo učenje paradoksno, saj bodo trdili, da je Bog ljubezen in milost
in se nem zato ni potrebno držati nobenih moralnih absolutnosti. Njihove nemorale mogoče ne bo lahko
opaziti, toda čez čas bo prišla na površje. (2 Korinčanom 11:13-15).
2. Krivi
preroki in učitelji "prezirajo
gospostvo" in so "predrzni svojeglavci!" ( 2 Peter 2:10). Opravljajo svojo stvar in nikomur
ne odgovarjajo. Bodisi, da se ne želijo
podrediti avtoriteti denominacije ali odbora, ali pa ustanovijo svoj odbor, ki
dela vse tako, kot oni želijo.
Obstajajo tri Starozavezne vloge vodenja, ki imajo
funkcionalno enakovrednost v cerkvi:
a)prerok (pridiganje in učenje),
b) duhovnik (pastorala in pastirstvo) in
c) kralj (upravljanje).
Samo Jezus v svoji popolnosti je sposoben opravljati vse tri
vloge hkrati. Verjamem, da potrebujemo raznoliko in uravnoteženo število
starešin v cerkvi, med katerimi so te tri pomembne vloge razporejene, in ne le
ene osebe. Absolutna avtoriteta pokvari absolutnost. Predani kristjani na
vodstvenih položajih morajo sebe in svoje delo podrejati drugim zrelim
vernikom, katerim odgovarjajo. Pastorji morajo biti pod avtoriteto in imeti
srce pastirja ter služabnika.
P a z i t e s e
z a v a j a j o č i h d u h o v
Kot dodatek k zavajanju samih sebe in biti zavedeni od
krivih prerokov in učiteljev lahko sedaj pogledamo zavajajoče duhove. "Duh izrecno pravi . . ." (1 Timotej
4:1).
Janez nas prav tako opominja, naj
preizkušamo duhove, da razkrinkamo antikriste (1 Janez 2:18). in naj
razločujemo duha resnice od duha blodnje (4:1-6).
Satanove demonske sile so na delu. Da bi umazale vaše misli
z lažmi in vas tako odvrnile od hoje v resnici. Hannah Whitehall Smith je
napisala:
Obstajata dva glasova
hudobnih in zavajajočih duhov, ki lažejo in čakajo, da ujamejo v past vsakega
popotnika, ki vstopa v ta višja področja duhovnega življenja. V istem pismu,
kjer nam pravi, da smo posedeni v nebeških področjih s Kristusom, nam prav tako
pravi, da se bomo morali boriti z duhovnimi
sovražniki. Ti duhovni sovražniki, kdorkoli ali karkoli že so, morajo
nujno komunicirati z nami s sredstvi naših duhovnih zmožnosti; in njihovi glasovi,
tako kot tudi Božji glas, so naši notranji vtisi v našem duhu. Torej, tako kot nam Sveti Duh po vtisu lahko pove, kaj je
Božja volja glede nas, nam bodo prav tako ti duhovni sovražniki govorili po
vtisih, kar je njihova volja glede nas, čeprav se seveda ne bodo predstavljali
z imenom.
Glede na zavajajočo naravo
njegovih vtisov, satanov glas mogoče ne bo vedno objektivno razkrinkan. Naslednja
molitev izraža držo, ki bi jo morali imeti, kadarkoli sumimo, da je prisoten
krivi prerok, krivi učitelj ali zavajajoči duh:
Nebeški Oče, nezasluženo se predajam tvoji volji. Prosim te, da mi pokažeš resnično naravo te
osebe ali duha. Če sem bil/-a na kakršenkoli način zaveden/-a, molim, da mi
odpreš oči za prevaro. V imenu Gospoda
Jezusa Kristusa zapovedujem vsem zavajajočim duhovom, da odidejo in se
odpovedujem ter zavračam vse ponarejene duhove (ali kakršenkoli druge
duhovne pojave). Gospod, če je to od tebe, potem to blagoslovi in naredi, da bo
raslo; da bo tvoje Telo blagoslovljeno in izgrajeno skozi to. Amen
D u h o v n o p r e s o j a n j
e
Duhovno presojanje je naše prvo sredstvo obrambe zoper
prevaro.
Sveti Duh prebiva v vsakem verniku in ni tiho, ko naletimo
na prevaro. Presojanje je ta majhen "alarm", ki se oglasi v naši
notranjosti, ko je nekaj narobe. Ne primer:
Ali ste kdaj obiskali nekoga, kjer so vsi zelo prijazni in
na zunaj vse izgleda v najlepšem redu, toda sam zrak v hiši bi lahko rezali z
nožem? Čeprav nič vidnega to ne potrjuje, vaš duh
zazna, da je nekaj narobe.
Če želite imeti duha
presojanja, potem morate izprašati svoje motive.
V 1 Kraljevi 3 mlad Izraelski kralj vpije k Bogu za pomoč.
Bog je prišel k Salomonu v sanjah in ga vprašal, kaj želi. Salomon je
odgovoril: "Daj torej svojemu služabniku
poslušno srce, da bo znal vladati tvojemu ljudstvu in razločevati med dobrim in
hudim!" (v. 9). Bog mu odgovori: "Ker
si prosil za to ." (v 11-12)
Motiv za pravilno presojanje ni
nikoli samo-poviševanje, osebna korist ali doseganje koristi na račun drugih
oseb. – celo sovražnikov.
Grška beseda za presojanja – diaktrino – pomeni razsoditi
ali razločiti. Presojanje ima le eno funkcijo: razločiti pravično od nepravičnega, tako da je pravično prepoznano,
nepravično pa se izloči.
V 1 Korinčanom 12:10 je
presojanje od Boga dana sposobnost razločiti dobrega duha od slabega. Delovanje Duha je tisto, ki mora biti
koristno uporabljeno za izgradnjo cerkve.
Duhovno razločevanje ni funkcija
uma: to je funkcija duha. Naša povezanost z Bogom je tista, ki omogoča duhovno
presojanje. Prav je, da besedo resnice ocenjujemo s svojim umom, Duh pa
nam pomaga spoznati tisto, kar ne moremo preveriti objektivno. Mi lahko duhovno presojamo, če je nekaj prav ali narobe,
vendar pa ne moremo vedno objektivno prepoznati kaj je to.
V mnogih primerih svetovanja lahko v svojem duhu občutim, da
je nekaj narobe in subjektivno vem, da se resnične težave še niso prikazale na
površju. Včasih se celo zdi, da "vem", kaj je ta stvar, toda namesto
da to povem, najprej testiram.
Na primer: če presodim, da je oseba v vezeh homoseksualnosti,
ne rečem: "Ti si homoseksualec, kajne"? To bi bilo sojenje. Raje
testiram ta vtis in ob primernem trenutku povem kaj takega: "Ali si se kdaj boril s homoseksualnimi mislimi ali
nagnjenji?" Če je moja presoja v skladu z delovanjem Svetega Duha v
osebi, ki ji svetujem, problem po navadi pride na površje in se lahko z njim
soočimo.
Satan lahko prav tako
ponaredi presojanje in zavaja nekoga, da misli, da ima od Boga dan duhovni
vpogled.
Lana, študentka, ki sem ji svetoval, je bila zavedena s satanovo verzijo presojanja. Svetovalca je
obiskala, ker je bila zelo obremenjena. Ko je prišla na srečanje z mano, mi je
pojasnila, da je lahko hodila po šoli in pokazala na študente, ki so imeli
težave z drogami in spolnostjo. Ni poznala nobenih dejstev ali informacij: enostavno je "vedela". In
kolikor sem videl, je imela prav. Lana je mislila,
da ima nenavaden dar od Boga. Povedala mi je tudi, kako se je igrala
miselne igrice s svojim svetovalcem, ko mu je rekla, kaj bo naredil ali
naslednji povedal.
Ko je rekla, da vem, da je nekaj narobe z njenim duhom, sem
rekel: "Rada imaš moč nad ljudmi, kajne
Lana?" V trenutku, ko sem razkrinkal hudega duha, se je začel
kazati v moji pisarni. Ko je končno našla svobodo v Kristusu, ni imela več
"sposobnosti" prepoznavanja greha v drugih. Lanin um je bil tako tih, da se je morala naučiti živeti brez hrupa,
katerega so prej povzročali njeni "družabniki", ki so leta in leta
delali direndaj v njenem umu.
Hudobni duhovi delujejo v demonskem področju. Ali ste kdaj
"vedeli", da je nekdo kristjan, še preden je ta osebo to sploh
omenila? Ali ste kdaj občutili združljiv duh z drugimi verniki? Pri tem ni nič
magičnega: to je prisotnost Svetega Duha, ki pričuje vašemu duhu. Spet drugič vas Sveti Duh svari, da duh, ki
kontrolira drugo osebo, ni pravi duh.
Če bi se naučili biti bolj duhovno zavedeni v svojih cerkvah
in domovih, bi nas Bog lahko obvaroval pred mnogimi katastrofami. V zahodnem
svetu naša kognitivna, levo-možganska usmerjenost vse drugo bolj izključuje
kakor presojanje kot naš bistveni vodič za navigacijo skozi duhovni svet. Toda
pisec pisma Hebrejcem identificira tiste, ki imajo sposobnost presojanja: "Močna hrana je za odrasle, za take, ki imajo zaradi
svoje trajne drže izurjena čutila, da
razlikujejo med dobrim in zlim." (Hebrejcem 5:14).
Satanove prevare ne
morete razkrinkati s človeškim umovanjem; to lahko storite le z Božjim Duhom in
božanskim razodetjem. Jezus je rekel: "Če
ostanete v moji besedi, ste resnično moji učenci. In spoznali boste resnico in
resnica vas bo osvobodila" (Janez 8:31-32).
Jezus je molil: "Posveti
jih v resnici; tvoja beseda je resnica" (Janez 17:17). Zelo pomembno je, ko si nadevate Božjo opremo, da začnete
s pasom resnice (Efežanom 6:14). Luč resnice je edino veljavno orožje zoper
temo prevare.
To poglavje zaključujem z vzpodbudnim pismom, ki sem ga
prejel od mlade žene, ki je bila ujeta v prevaro, vse dokler je Jezus ni
osvobodil, ko sem jo vodil skozi "Korake k svobodi":
Vedno se bom
spominjala dneva, ko sem prišla k vam na pogovor in molitev. Od tega dneva
naprej čutim takšno svobodo. Ni več glasov ali
občutkov bremen v mojih možganih. Uživam celo olajšanje v fizičnem
smislu. Satan se je mnogokrat vračal in me poskušal ujeti s temi starimi
mislimi, toda njegove vezi so bile zlomljene.
Nikoli ne bom pozabila tega, kar ste mi povedali. Rekli ste, da so te negativne misli o Bogu in meni sami bile
satanove laži, ki jih je on posejal v moj um. Rekli ste, da imam skozi Jezusa
Kristusa moč opomniti satana in se znebiti hudih misli. Kar nekaj časa sem
potrebovala, da sem to zares verovala z vsem svojim srcem, toda kasneje sem se
odločila, da se bom borila nazaj – in deluje! Čudovito se je soočati s
težavami, ko imam trezno glavo.
Ni komentarjev:
Objavite komentar