PRIČEVANJA

25. jun. 2018

14. Neil T. Anderson - POMAGATI DRUGIM NAJTI SVOBODO V KRISTUSU




LOMILEC VEZI





Neil T. Anderson



14.

P o m a g a t i   d r u g i m   n a j t i   s v o b o d o   v   K r i s t u s u


Potem, ko sem podelil nekatera pričevanja ljudi, ki so našli svobodo v Kristusu, me je neka ženska vprašala: "Ali ste vi izganjalec duhov?"
"Ne, nisem izganjalec duhov," sem odgovoril. "Mislim, da ne obstaja takšna stvar, kot je izganjalec duhov; ne verjamem, da obstaja dar izganjanja. Jaz sem zgolj zaskrbljen brat v Kristusu."
Skozi leta sem imel privilegij videti tisoče ljudi, ki so našli svobodo v Kristusu. Verujem, da vsak predan kristjan, še posebej pastorji in svetovalci, lahko počnejo, kar počnem jaz, da bi pomagali drugim rešiti njihove osebne in duhovne konflikte. Pomaganje drugim, da najdejo svobodo v Kristusu, ne zahteva daru izganjanja; ampak zahteva ljubeč prenos resnice v življenje.
Naša služba za Gospoda je usposobila na tisoče krščanskih delavcev po vsem svetu. V tem poglavju želim na kratko opisati, kako lahko pomagate drugim, če ste "profesionalni" pomočnik, kot so pastorji ali svetovalci, ali KRISTJAN, ki je predan osebnemu služenju in je voljan biti uporabljen od Boga. Ena od cerkva, ki jo poznam, ima "službo osvoboditev" (v kateri so vodili stotine ljudi k svobodi v Kristusu) in večino služenja opravljajo usposobljeni laiki. Ne glede na vaš položaj, vam bodo naslednje vrstice dale nekatera praktična in zelo osnovna navodila za to službo.

N a č e l a   r e š e v a n j a   d u h o v n i h   k o n f l i k t o v

Človeška življenja so lahko kot hiše. Predstavljajte si, da družina že mesece ni odnesla ven smeti in imajo po hiši razlito hrano in pijačo. To bo privlačilo veliko muh. Da bi rešili problem, mislim, da ni potrebno preučevati vzorce letov muh, določiti njihova imena in ugotoviti strukturo hierarhij insektov. Mogoče bi bilo kaj vrednosti v tem, česar sam sicer ne vidim, toda mislim, da odgovor, kako se znebiti muh, primarno ne dobimo iz pridobivanja znanja o muhah. Podobno če se "osredotočamo na muhe" v svojem življenju, to pomeni, da dovolimo hudiču postavljati urnik namesto nas in da našo pozornost odvrne od pravega problema – kar je, znebiti se smeti. Kesanje in vera v Boga sta bila in vedno bosta odgovor v sedanjem času cerkve.
Za rešitev osebnih in duhovnih konfliktov moramo razumeti, da je Bog Čudoviti Svetovalec in da On pomaga celotni osebi in vzame v obzir celotno sliko. Zelo redko, če sploh kdaj, ima kristjan zgolj duhoven ali zgolj duševen problem. Bog se k nam obrača kot k celovitim osebam in jemlje v obzir celotno resničnost.
Želel bi predlagati štiri načela, ko govorimo o duhovni plati reševanja konfliktov:

1.      Svojo metodologijo za soočanje s kraljestvom teme bi morali primarno izpeljati iz pisem, na pa iz Evangelijev in Apostolskih del.
Enostavno je videti, zakaj so nekateri svojo metodologijo za osvoboditev izpeljali iz evangelijev in Apostolskih del, kajti to sta edina avtoritativna vira primerov izganjanja demonov. Zakaj ne slediti primeru Jezusa in njegovih učencev? Njihov primer jasno odkriva borbo med kraljestvom teme in Božjim kraljestvom ter dokazuje, da je Jezus prišel "da bi uničil hudičeva dela". (1 Janez 3:8). Vendar Evangeliji poročajo o življenju in delovanju Kristusa pred križanjem. Ni mu bila še dana vsa oblast "v nebesih in na zemlji" (Matej 28:18). Satan še ni bil poražen in razorožen (Kološanom 2:15). Zato je bilo nujno, da se posebej obdarjen posrednik te oblasti sooči s satanom in njegovimi demoni. Zato je Jezus "poklical k sebi dvanajstere in jim dal moč in oblast nad vsemi demoni" (Luka 9:1).
Vse konzervativne sistematske teologije (zavezne kot tudi disperzacijske) učijo jasno razlikovanje med življenjem pod Staro zavezo (postavo) in Novo zavezo (milostjo). Zgodovinsko življenje Kristusa je bilo življenje pod postavo. Nova zaveza ni bila učinkovita vse do njegove smrti in vstajenja. To pomeni, da je Kristus, ki je bil rojen pod postavo, moral tudi živeti pod njo. Jezus je rekel: "Ne mislite, da sem prišel razvezat postavo ali preroke; ne razvezat, temveč dopolnit sem jih prišel" (Matej 5:17).
Na primer, če bi vas premožen voditelj v vaši skupnosti vprašal, kako lahko pridobi večno življenje, ali bi mu rekli, naj izpolnjuje vse zapovedi? Tako je Jezus učil mladega bogataša (Matej 19:16-17). Pred križem in pod postavo so Božji ljudje zaveze kazali svojo vero v Boga s tem, da so živeli v skladu s postavo. Toda po križu in pod milostjo bi takšni osebi oznanili novico evangelija. Očitno se je naš pristop k evangeliziranju po dnevu binkošti spremenil in tako se je spremenil tudi naš pristop k reševanju duhovnih konfliktov.
Knjiga Apostolskih del je zgodovinsko poročilo obdobja tranzicije med križem in dovršitvijo kanona. Obstajajo nekatera nestrinjanja med kristjani glede tega, koliko metod in teologije bi morali izvleči iz te pomembne knjige. Zato naglašujem opreznost v rabi primerov izganjanja demonov iz Apostolskih del kot edinega temelja za metodologijo. Oblika sledi funkciji, toda ko funkcijo izvlečemo iz oblike, se začne dvigovati gostitelj problemov. Kakorkoli, Apostolska dela nam jasno odkrivajo, da so se soočenja z demonskimi silami nadaljevala tudi po križu in da hudobne sile še naprej obstajajo kot nasprotnik rasti cerkve. Toda za "zgodovinska" knjiga ne določa končne besede v soočanju s temi silami.
2.     Ker v pismih ni nobenih navodil, kako izganjati demone, to ne pomeni, da kristjani ne morejo imeti duhovnih problemov.
Pomeni, da se je odgovornost živeti svobodno v Kristusu prenesla od posebej obdarjenega zastopnika oblasti na posameznega vernika.
Posamezni vernik pod postavo ni imel nobene avtoritete nad kraljestvom teme. Toda sedaj je po Božji milosti vsak nanovo rojen vernik poseden skupaj s Kristusom v nebesih. Svoboda za vernike temelji na tem, kar je Kristus že storil in na tem, kako se oni individualno odzovejo njemu v KESANJU in VERI.
V pismih so prisotna navodila, kako živeti svobodno v Kristusu in se soočiti z demonskimi silami, toda končna odgovornost počiva na posameznem verniku, ne pa na nekem zunanjem zastopniku.
Jaz se ne morem skesati ali verovati namesto vas, prav tako se ne morem podrediti Bogu in se upreti hudiču namesto vas, lahko pa vam pomagam delati te stvari. Ko pogledamo na zadevo s tega zornega kota, obstaja zelo določen odlomek v pastoralnih pismih, ki nas uči, kako pomagati drug drugemu.


2 Timotej 2:24-26:
Gospodov služabnik se ne sme prepirati, temveč mora biti do vseh blag, zmožen za poučevanje in potrpežljiv. S krotkostjo mora vzgajati nasprotnike, da jim morda Bog le nakloni, da se bodo skesali in spoznali resnico, se spet streznili in rešili iz zanke hudiča. Ta jih je namreč ujel, da bi v njih uresničeval svojo voljo.
Ta odlomek jasno uči, da resnica osvobaja ljudi in da je tisti, ki usliši kesanje, Bog. Krščansko svetovanje je veliko več kot zgolj tehnike, ki se jih naučimo. Krščansko svetovanje je srečanje z Bogom. On je Čudoviti Svetovalec. Samo Bog lahko poveže strte v srcu in okliče jetnikom prostost.
Toda Bog vendarle dela skozi svoje služabnike, ki so odvisni od njega.
Če bi bili uspešni pri izganjanju demonov iz nekoga, brez da bi on ali ona bila vključena, kaj bo potem onemogočilo demonu (demonom), da se vrne, ko vi odidete (ali on od vas)?
Če posameznik ne prevzame odgovornosti za svojo lastno svobodo, lahko konča kot ubožec, ki je bil osvobojen enega demona in ga je nato obsedlo sedem drugih demonov, hujših od prvega. (Matej 12:43-45).
Diplomiral sem na fakulteti, ki je ponujala zelo malo glede učenja, kako pomagati duhovno tlačenim osebam. Zato nisem bil pripravljen pomagati tem, ki so bili duhovno prizadeti. Edina metoda, ki sem jo poznal, je bila, da sem priklical demona, izvlekel njihovo ime in rang in jih potem izganjal. S tem pristopom je pastor ali svetovalec osvoboditelj in na ta način pridobiva informacije od demona. Zakaj pa bi demonu verjeli? Oni so vsi lažnivci. "Kadar govori laž, govori iz svojega, ker je lažnivec in oče laži" (Janez 8:44).
Mislim, da pisma podajajo drugačno sliko.
1.       OSVOBODITELJ JE KRISTUS in on je že prišel.
2.      INFORMACIJE MORAMO PRIDOBITI IZ BOŽJE BESEDE IN OD SVETEGA DUHA, KI NAS BO UVEDEL V VSO RESNICO IN TA RESNICA NAS BO OSVOBODILA.
Nekaj let sploh nisem poskušal izganjati demonov iz ljudi. Vendar sem videl stotine ljudi, ki so našli svobodo v Kristusu, ko sem jim pomagal rešiti njihove osebne in duhovne konflikte, in to skozi iskreno kesanje in vero v Boga.
Sedaj se ne soočam več neposredno z demoni ali se pogovarjam z njimi. Niti jim ne dovolim, da se manifestirajo na urah svetovanja. Delam le z ljudmi, tako da jim pomagam, da sami prevzamejo odgovornost, da se podredijo Bogu in uprejo hudiču (Jakob 4:7).
Iz izkušenj sem se naučil, da če se skušate upreti hudiču, brez da bi se najprej podvrgli Bogu, boste imeli pasji boj. Po drugi strani pa se lahko podvržete Bogu, brez da bi se uprli hudiču in ostanete v vezeh. Tragedija je, da večina ljudi, ki skušajo pomagati takšnim ljudem, ne delajo nobene izmed teh stvari.
3.     Soočanje z demonskimi silami bi moralo izgledati kot srečanje z resnico in ne srečanje z močjo.
Resnica osvobaja ljudi (Janez 8:32). Nikjer v Svetem pismu ni vrstice, ki bi nas učila, naj si prizadevamo za moč, kajti mi kot verniki že imamo vso moč, ki jo potrebujemo, v Kristusu (Efežanom 1:18-19). Moč za krščansko življenje se najde v resnici: moč satana pa je v laži. Satan ne želi, da vi veste, kakšno moč in oblast imate kot vernik v Kristusu, zato ker je njegova moč učinkovita le v temi (našega ne-spoznanja). In vsa tema v svetu ne more iztrebiti svetlobe ene sveče.
Kristjani si morajo prizadevati za resnico, zato ker že imajo moč in oblast delati njegovo voljo. Resnica naredi soočanje s satanom učinkovito, kajti njegova primarna strategija je prevara. Satanove taktike zastraševanja so namenjene vzbujanju strahu. Ko pa strah kontrolira vernika, potem ga ne kontrolira Božji Duh in takrat ima satan premoč. Strah pred sovražnikom in vera v Boga se medsebojno izključujeta.
Satan se boji razkrinkanja bolj od vsega drugega. Kadarkoli pride luč resnice, on in njegovi demoni kakor ščurki pobegnejo v temačne kotičke. Ljudje so mi govorili, da se demoni, ki jih mučijo, bojijo mene. Če nekomu pomagate, ne dovolite, da vam takšna laž stopi v glavo. Demoni se v resnici ne bojijo mene ampak edinole in samo Boga in tega, da bi jih resnica razkrinkala.
Ljudje so mi prav tako govorili, da se mi demoni posmehujejo. Rogali so se mojim jalovim naporom! To je zgolj strategija zastraševanja namenjena temu, da nas postavi v defenzivo in odvrne od vlaganja naporov. Takoj ko razkrinkate strategijo, se posmehovanje neha.
Jaz naredim vse, kar lahko, da bi preprečil satanu, da se manifestira in poveličuje sam sebe skozi kazanje moči. Mi moramo poveličevati Boga s tem, da dovolimo da se manifestira njegova prisotnost. Bog dela vse "spodobno in urejeno" (1 Korinčanom 14:40). Bog je poveličan, če vi ohranite nadzor nad vsem procesom. Če izgubite nadzor, potem je satan poveličan.
4.     Prvoten pogoj za pomaganje drugim, da najdejo svobodo je bogaboječ značaj in sposobnost učiti.
Cerkev včasih domneva, da so obdarjenost, poziv ali določen položaj v cerkvi stvari, ki nekoga označujejo kot osebo, ki lahko pomaga. Glede na 2. pismo Timoteju 2:24-26 je primarna lastnost biti "Gospodov služabnik". Da bi bili orodje v Božji roki, moramo biti povsem odvisni od njega. Poleg te zahteve, mora Gospodov služabnik biti krotak, do vseh blag, zmožen za poučevanje in potrpežljiv. Z drugimi besedami, resnico moramo govoriti v ljubezni, kajti resnica nas osvobaja.
Meni je bilo potrebno leta, da sem spoznal, da ljudje niso v vezeh zaradi preteklih travm – oni so v vezeh laži, ki so jim verjeli kot rezultat preteklih travm.
Rešitev osebnih in duhovnih konfliktov, kar je srečanje z resnico, ima določene prednosti.
1.      Preprečuje, da bi se tovrstna služba za Gospoda usmerjala v psihoterapevtske pristope, kjer se ne jemlje v obzir resničnost duhovnega sveta, ali da bi to postala neka služba osvobajanja, ki ne jemlje v obzir psiholoških stvari in osebne odgovornosti
2.     Metoda je prenosljiva, zato ker ni odvisna od nekih nenavadnih darov ali poziva.
3.     Proizvaja trajne rezultate – ker so ljudje, ki se jim svetuje, tisti, ki sprejemajo odločitve in prevzemajo osebno odgovornost, ne pa pastorji ali svetovalci, ki jim pomagajo.


N a v o d i l a   z a    p o m a g a n j e   d r u g i m   n a j t i   s v o b o d o

Srečanje z resnico zahteva enake osebne sposobnosti kakor vsak drug postopek svetovanja. Biti morate sočutni, ne-obsojajoči in razumevajoči. Biti morate dober poslušalec in imeti zmožnost vživeti se v čustva drugih. Salomon je opozoril: "Kdor vrača besedo, preden sliši, je to bedaštvo, v sramoto mu je" (Pregovori 18:13). Zato morate slišati zgodbo, preden poskušate karkoli reševati. Če ne veste, kaj je problem, potem ne morete vedeti, kakšen je odgovor.

1.      Zberite informacije iz ozadja

Če je možno naj oseba, ki ji pomagate, pred prvim srečanjem izpolni obrazec – Zaupni osebni popis (glej dodatek). V cerkvah raje uporabljamo besedo "spodbujevalec" namesto svetovalec in "srečanje za osvoboditev" namesto svetovanje. Imate dovoljenje, da kopirate popis ali ga prilagodite za svojo rabo. Vendar mnogo ljudi ne bo odkrilo določenih zaupnih informacij na listu papirja.
a.     Pridobite kratko družinsko zgodovino te osebe.
Kakšna so bila religijska izkustva njihovih staršev ali starih staršev?
Ali so bili vpleteni v kultne ali ponarejene religije.
Ali so bili v družini skladni odnosi?
Ali je v zgodovini družine prišlo do ločitev in afer? Disfunkcionalne družine so leglo krivih verovanj.
Na primer, mnogi otroci krivijo sebe za ločitev svojih staršev. Spet drugi dolga leta zadržujejo v sebi grenkobo do svojih staršev zaradi nečesa, kar se je zgodilo doma.
Prav tako je potrebno vedeti, če so v družini bile težave z alkoholom, zlorabo drog ali s spolno zasvojenostjo.
Ali je v družinski zgodovini prisotna duševna bolezen?
Kakšne vrste vaj in navad hranjenja označujejo to družino?
Kakšno je bilo moralno razpoloženje v domu (hiši).
Da bi slišal njihove zgodbe, vedno prosimo osebe, ki jim pomagam, da mi pripovedujejo o svojem otroštvu in izkustvih v šoli. Ko poslušate njihovo zgodovino in zgodovino njihove družine, ne poskušajte še ničesar reševati. Namen je zgolj razumeti, kaj se jim je zgodilo in kaj je mogoče povzročilo, da imajo določena (izkrivljena) verovanja.
Intimne podrobnosti bodo prišle na dan, ko jih boste vodili skozi Korake in tudi Zaupni osebni popis bo podal pomembne informacije glede njihovega fizičnega, čustvenega in duhovnega življenja.
Duhovnikova žena mi je povedala o svojem strogo moralnem domu, kjer je dominirala njena zahtevna mati. Oče je bil bojazljivec, ki si ni upal ustaviti materinih zmerjanja do njune hčerke. Po tridesetih minutah najinega pogovora sem vprašal: "Vi zares ljubite Jezusa, kajne?"
"Oh, da," je odgovorila.
"In zares ljubite Svetega Duha?"
"Da, ljubim ga."
"Toda Boga Očeta sploh ne marate, kajne?"
Odgovorila je lahko le s solzami. Njen koncept o nebeškem Očetu je bil izkrivljen z njeno sliko o zemeljskem očetu. Jezusa in Svetega Duha je dojemala kot aktivno vključena v svoje življenje, toda v njenem umu je Bog Oče, tako kot njen zemeljski oče, zgolj tam sedel pasivno in mu ni bilo mar, ko jo je mati verbalno zlorabljala. Čustveno je bila na desni strani sheme, čeprav je vedela, da je leva stran teološko pravilna.
Dal sem ji skupek kaset A.W.Tozerja na temo lastnosti Boga. Trikrat jih je poslušala vendar ni bilo nobenega rezultata. Toda ko je rešila svoje konflikte in našla svojo svobodo v Kristusu, je Duh pričeval njenemu duhu, da je ona ljubljeni otrok svojega očeta in tako se je tudi čustveno uskladila z resnico.

R e s n i c a   o   B o g u   s e   p r e c e j a   s k o z i   c e d i l o:

Ljubeč in skrben
1.       Nevednosti.
Sovražen in ravnodušen
Dober in usmiljen
2.      Krivih prerokov in učiteljev.
Zloben in ne odpuščajoč
Brezpogojna milost
3.      Bogokletne misli v umu.
Odobritev pod pogojem
Prisoten in na razpolago
4.      Nezdravih medosebnih odnosov v zgodnjih letih razvoja.
Odsoten ob potrebi
Dajalec dobrih darov
5.      Zgledovanje po osebah, ki imajo oblast, posebej starši
"Ubijalec veselja"
Vzgaja in potrjuje

Kritičen in nezadovoljiv
Sprejema

Zavrača
Pravičen, pošten in nepristranski

Krivičen, nepošten, pristranski
Stanoviten in zanesljiv

Nepredvidljiv in nezanesljiv

2.     Ljudje v konfliktu imajo pogostokrat napačna verovanja o sebi.
Večina se jih ne zaveda, kdo so v Kristusu in prav tako ne razumejo, kaj pomeni biti Božji otrok. Kot posledica tega dvomijo v  svojo odrešitev. Mnogi mislijo, da so drugačni od ostalih – da krščansko življenje njim ne uspeva kot drugim. Nekateri se bojijo psihičnega zloma in so zelo zaskrbljeni. Skoraj vsi se počutijo neljubljene, nevredne in zavržene. Poskusili so vse, česar so se domislili, da bi izboljšali svojo samopodobo, toda nič ne deluje. Nekateri celo sumijo, da je njihov problem duhoven, vendar ne vedo, kako bi razrešili svoj konflikt.
Stephanie se je borila z anoreksijo. Sprejeli so jo na kliniko za motnje pri prehranjevanju in jo vključili v program za obsežno svetovanje, vendar ni bilo veliko napredka. Eden izmed mojih študentov je domneval, da je problem duhoven in je zato Stephanie pripeljal k meni. Po dveh svetovalnih srečanjih se je Stephanie vrnila na kliniko, da bi povedala svojemu svetovalcu o osvoboditvi v Kristusu. Svetovalec ji je rekel, da je to izboljšanje le začasno. Če je tako, potem je Stephanie še vedno na izboljšanju, kajti danes uživa v svoji svobodi v Kristusu, ko služi Gospodu na misijonarskem polju!
Končno, ljudje v konfliktu imajo pogosto izkrivljen koncept o dveh kraljestvih. Mislijo, da so ujeti med dvema enakovrednima, vendar nasprotujočima si silama: "slab, stari satan" na eni strani, "dobri stari Bog" na drugi strani in "ubogi jaz" ujet v sredini. To seveda ni res in takšni ljudje so poraženi, če to verjamejo. Resnica je, da je Bog vseprisoten, vsemogočen in vseveden. Satan pa je poražen nasprotnik – in mi smo v Kristusu posedeni z njim v nebesih.

3.     Ukvarjajte se s posameznikom, ne z demoni

V primeru nekaterih ljudi se zdi, da je satan bolj prisoten, bolj resničen in močnejši kot Bog. Tovrstni ljudje po navadi slišijo v svojih glavah nasprotujoče si izjave. Neprenehoma imajo pred sabo laži; govori se jim, naj odidejo iz svetovanja; ali se jim celo grozi, da bodo ranjeni ali celo osramočeni.
Neka gospa, ki sem ji svetoval, je naenkrat zapahnila vrata. "Povejte mi kaj slišite," sem ji rekel.
"Ranili me boste", je odgovorila prestrašeno.
Zagotovil sem ji, da so bile to, kar je slišala laži in počasi se je vrnila na svoj stol.
Takšna umska motnja ni neobičajna. Zato jaz vedno razlagam ljudem, ki jim svetujem, da je um kontrolni center. Če ne izgubijo nadzora nad svojim umom, potem ne bomo izgubili nadzora pri uri svetovanja. Ni mi mar, če negativne ali obsojajoče misli prihajajo iz zvočnika na steni njihovega lastnega spomina, ali peklenske votline. Edini način, da imajo te misli lahko nadzor nad njimi je, če jim verjamejo. Da bi jim pomagal ohraniti umsko kontrolo, jih prosim, naj mi povedo, kaj se dogaja v njihovem umu. Želim, da te zavajajoče misli dajo na plan. Takoj, ko so laži razkrinkane, je moč hudiča zlomljena.
Včasih se bodo ljudje upirali temu, da bi vam govorili o tem, iz dveh razlogov.
1.      Če začutijo, da jim ne boste verjeli, vam ne bodo povedali.
Če klient sliši glasove, mnogi posvetni svetovalci in tudi mnogi krščanski svetovalci ne bodo smatrali, da so glasovi demonski. In vsi vemo, kaj sledi. Klienta se označi s psihološko nalepko in se mu predpiše zdravila. Spoznavajoč to bodo ljudje v težavah govorili o tem, kaj se jim je zgodilo, zelo pa se bodo upirali temu, da bi govorili o tem, kaj se dogaja znotraj njih.
2.      Ti glasovi so lahko zelo zastrašujoči. Lahko bi grozili klientu, da bodo ranili njega, svetovalca ali prijatelje in družinske člane.
Zato morate biti zelo pozorni na oči ljudi, ki jim svetujete. Če postajajo omotični, imajo steklene oči ali se začnejo ozirati po sobi, nehajte s tem, kar počnete, in jih prosite, naj povedo, kaj se dogaja znotraj njih. Če ne boste dovolj pozorni, boste morebiti izgubili nadzor nad to uro svetovanja. Ko vidim ljudi, da se zares borijo, jih prosim, da vstanejo in gredo na kratek sprehod. Želim, da vedo, da imajo izbiro in da lahko prakticirajo svojo voljo.
Zelo podložni ljudje slišijo neko misel in potem delujejo v skladu s tem. Zdi se, kot da živijo ne da bi imeli svojo voljo. Potem jim povem: "Če imaš neko misel, ne sledi slepo tej misli, ampak jo podeli z mano." To je za nekatere ljudi revolucionarno. Zelo podložnim ljudem je najtežje pomagati, ker nikoli niso zares prevzeli odgovornost za svoje lastne misli.
3.     Za ohranitev nadzora na uri svetovanja, se Koraki k svobodi začnejo z zelo specifično molitvijo in izjavo.
Če so ljudje, ki jim pomagate izpovedali svojo vero v Boga, se jih satan ne more dotakniti, ker nima nobene avtoritete nad njimi.
Jaz se v času svetovanja nikoli ne dotikam ljudi in tudi vas opozarjam, da tega ne počnete. To je zame težko, ker sem po naravi oseba, ki se rada objema. Toda vse dokler oseba ni svobodna, bodo demonske sile v njem ali njej odbijajoče do Svetega Duha, ki je v vas. Dejansko se demonizirani osebi ne smete preveč približati.
Enkrat sem se neke ženske dotaknil po rami, da bi pritegnil pozornost in kasneje mi je povedala, da se je počutila kot bi jo napadel.
Ljudi nikoli ne poskušam fizično omejevati, "kajti orožje našega bojevanja ni v mesu."(2 Korinčanom 10:3-4). Če zbežijo ven iz moje pisarne, jim dovolim. Čakam in molim, in vedno pridejo nazaj, po navadi v roku petih minut. Ne napadam njihovega uma ali jih poskušam kontrolirati. Svobodni so, da odidejo ali ostanejo.
Če je bila oseba, ki ji poskušate pomagati, aktivno vključena v satanizem, bodite pripravljeni na veliko nasprotovanje. Korak 2 vsebuje posebno odrekanje za tiste, ki so častili satana. Vse, kar oni počnejo, je nasprotno krščanstvu, zato ker je satan antikrist.
Mogoče bo potrebno nekaj ur, da pridete skozi te izjave odrekanja. Reševanje duhovnih konfliktov ni edini korak k svobodi za obredno zlorabljene žrtve. Pavel pravi: "Zato se očistimo vseh madežev mesa in duha in v strahu Božjem dopolnjujmo svetost" (2 Korinčanom 7:1). Ponovna izgradnja njihovih zlomljenih konceptov o Bogu in o samih sebi zahteva čas, veliko ljubezni in sprejemanja ter podporo razumevajoče krščanske skupnosti. Pavel povzema to službo za Gospoda v 2 Korinčanom 4:1-4:
Ker imamo po usmiljenju, ki smo ga bili deležni, to službo, ne omagujemo. Odrekli smo se skrivnim, sramotnim delom, ki bi se jih morali sramovati. Ne ravnamo zvijačno, tudi ne pačimo Božje besede, marveč se z razodevanjem resnice pred Bogom priporočamo vsaki človeški vesti. Če pa je naš evangelij kljub temu zakrit, je zakrit za tiste, ki so na poti pogubljenja, za nevernike, ki jim je bog tega sveta zaslepil misli, tako da jim ne zasveti razsvetljenje evangelija o veličastvu Kristusa, ki je podoba Boga.
4.      Vodite jih skozi Korake k svobodi
Že pred mnogimi leti sem začel verovati, da proces podreditve Bogu in upiranja hudiču ne more biti težak. Verjamem, da je Bog nekatere naredil bolj pametne, nekatere manj pametne; ne verjamem pa, da je njegova milost na razpolago le pametnim. Tisti, ki mislijo, da so pametni, bi morali narediti načrt krščanskega življenja tako preprost, da bi tudi najbolj preproste Božje stvaritve lahko vstopile vanj – čeprav si upamo ne biti preprosti.
Razmišljajte o tem na ta način. Recimo, da ste brezupno izgubljeni v labirintu. Ali bi hoteli, da vam sestavljavec labirinta razlaga vso zapletenost labirinta in vas poučuje o sposobnostih preživetja v labirintu? Ali bi hoteli, da vas bolan, legalistični pridigar kliče budala, ker ste se izgubili v labirintu? Ne – mislim, da bi hoteli vedeti za pot, resnico in življenje. Poti nazaj k Bogu ne morejo biti številne. Obstaja na milijone poti h grehu, toda le en in isti odgovor za vse grehe. Lahko bi bili zlorabljeni na tisoče različnih načinov, toda v vaše dobro bi še vedno morali odpustiti tistemu, ki vas je zlorabil.
Na enak način je samo Eden, ki vas osvobaja – Kristus. Koraki k svobodi vas ne osvobodijo; to je le orodje, ki se ga lahko uporabi na pravilen ali na nepravilen način. Ko vas osvobaja, je vaš odziv Kristusu v kesanju in veri.
Primarna osredotočenost na korake je vaš odnos z Bogom. Mnogi ljudje lahko in tudi gredo skozi Korake sami. Proces je edinstven za vsako osebo, kajti ta, ki moli, je ta, ki potrebuje pomoč in ta oseba moli k Edinemu, ki lahko njemu ali njej pomaga.
V primeru "srečanja za osvoboditev", kjer smo vključeni v pomaganje ljudem iti skozi Korake, pogostokrat vključimo molitvene partnerje (velikokrat to storimo zaradi usposabljanja drugih). Jaz po navadi delam sam z ljudmi, ki jim svetujem, in resnica jih še vedno osvobodi. Vendar vedno poskušam imeti prisotno tretjo osebo, če je oseba, ki ji svetujem, nasprotnega spola.
Ko začnemo z uro svetovanja, imajo ljudje, s katerimi sodelujem, pri sebi kopijo Korakov, kot jo imam tudi sam.
Ko nadaljujemo, razložim kaj oni počnejo in zakaj to počnejo. Z vsako osebo skušam iti skozi vseh sedem korakov na enem srečanju. Nekateri ljudje mogoče nebi potrebovali iti skozi vse Korake, vendar želim biti temeljit njim v dobro. Sami preberejo vsako molitev naglas. Ob tem upam, da bodo podelili kakršnokoli umsko nasprotovanje ali fizično nelagodje. Ko mi to povedo, se jim zahvalim, ker so to podelili z mano. Enkrat, ko so te stvari urejene, gredo naprej. V mnogih primerih je zelo malo nasprotovanja. Če se pojavi, se po navadi pojavi pri prvih dveh korakih.
Korak kjer se sooča z neodpuščanjem, je najbolj pomemben. Vsaka oseba, ki sem ji svetoval, je imela osebo ali mnogo oseb, ki jim je morala odpustiti. Verujem, da neodpuščanje ponuja satanu največji vstop v cerkev. Če osebi ne moremo pomagati, da od srca odpusti, potem osebi ne moremo pomagati, da bi bila osvobojena preteklosti. Nekdo je rekel: "Odpuščanje pomeni ujetnike osvoboditi in ob tem spoznati, da si bil ti sam ujetnik."
Ko ljudje molijo in prosijo Boga, da jim pokaže, komu morajo odpustiti, bodite prepričani, da bo Bog odkril njihovemu umu imena. Včasih so mi ljudje rekli: "No, nikogar ni." V tem primeru rečem: "Ali bi mi povedal imena, ki vam pravkar prihajajo na um?" Brez izjeme pride kar nekaj imen in jaz si jih zapišem. Ni neobičajno, da ljudje, s katerimi se pogovarjam, nimajo nobenega imena na umu, kar jih preseneti ( in ni neobičajno, da se spomnijo pozabljenih bolečih spominov, ko so v procesu odpuščanja).
Pojasnim, kaj je odpuščanje in kako odpustiti. Ključne stvari so osvetljene v korakih. Nato jim izročim seznam imen in vprašam, če bi v svoje dobro hoteli odpustiti tem ljudem. Njihovo odpuščanje drugim je primarna stvar med njimi in nebeškim Očetom. Sprava z ljudmi, katerim so odpustili bo morebiti nastopila, morebiti pa ne.
Zelo malo nasprotovanja se pojavi med korakom 4 in 6. Pri koraku 6 se s spolnimi grehi vedno soočamo posamično. Neverjetno je, kako veliko vlogo igra spolnost v človeških vezeh (če aktivno pomagate drugim, vas močno spodbujam, da preberete knjigo A Way to Escape (Pot k svobodi), da boste razumeli kako pomagati drugim biti spolno svoboden).
V večini primerov dokončna svoboda ni jasna vse do zadnjega izjave in molitve v koraku 7. Ko končajo, jih po navadi prosim, da se udobno namestijo v stolu in zaprejo oči. Nato jih vprašam: "Kaj slišite v svojem umu?" Po kratki tišini po navadi z olajšanjem in nasmeškom povedo: "Nič, končno je tišina v mojem umu". Zelo pogosto tiste, ki so imeli težave pri branju izjave resnice v koraku 2, zaprosim, da izjavo preberejo še enkrat. Stežka verjamejo, s kakšno lahkoto lahko sedaj preberejo in razumejo resnico. Zunanjost ljudi se pogostokrat spremeni tako očitno, da jih spodbudim, naj se pogledajo v ogledalu.
Postati svoboden v Kristusu je ena stvar – ostati svoboden v Kristusu pa je druga stvar. Pavel pravi v Galačanom 5:1 – "Kristus nas je osvobodil za svobodo. Zato stojte trdno in se ne dajte ponovno vpreči v jarem sužnosti." Koraki vključujejo nekaj navodil za kasneje, ki bodo ljudem pomagali ohraniti svobodo v Kristusu.

P o s e b n e   o k o l i š č i n e   z a   i s k a n j e   s v o b o d e

Pogostokrat me sprašujejo, če tudi majhni otroci lahko pridejo pod napad. Odgovor je da. Če vas skrbi za vaše otroke, vas spodbujam, da preberete bodisi The Seduction of Our Children (Zapeljevanje naših otrok). Druga knjiga ima po starosti podane Korake za otroke; to knjigo sem napisal skupaj s Peteom in Sue Vander Hook.
Pete je pastor cerkve Evangelical Free – zdelo se je, da on in žena Sue delata vse prav, ko so njuni otroci začeli doživljati velike duhovne napade. Našla sta odgovore na napade njunih otrok in jih vodila k svobodi in to podelila z mnogimi drugimi v svoji cerkvi.
Omeniti moram še dve knjigi, Leading Teens to Freedom in Christ (Vodenje najstnikov k svobodi v Kristusu). Vsak korak se lahko kopira za uporabo v vaši cerkvi ali privatni službi za Gospoda.
Prejel sem kar nekaj telefonskih pozivov od ljudi, ki so trdili, da so njihove hiše shajališče hudobnih duhov. Po navadi so tovrstni duhovni konflikti osebni, ne geografski, toda včasih so lahko problem v hiši rezultat delovanja hudih duhov, ker se je tam nekaj prakticiralo. Če hiša ali prostor pripada vam, potem prekličite in se odpovejte vsem aktivnostim, ki so se dogajale tam, preden ste kupili hišo, ali stanovanje, ali preden ste se tja začasno vselili in predajte celotno posest Gospodu. Če to storite, ste dober oskrbnik tega, kar vam je Bog zaupal v oskrbo.




Ni komentarjev:

Objavite komentar