LOMILEC VEZI
Neil T. Anderson
14.
P o m a g a t i d r u g i m
n a j t i s v o b o d o v K
r i s t u s u
Potem, ko sem podelil nekatera pričevanja ljudi, ki so našli
svobodo v Kristusu, me je neka ženska vprašala: "Ali ste vi izganjalec
duhov?"
"Ne, nisem izganjalec duhov," sem odgovoril.
"Mislim, da ne obstaja takšna stvar, kot je izganjalec duhov; ne verjamem,
da obstaja dar izganjanja. Jaz sem zgolj zaskrbljen brat v Kristusu."
Skozi leta sem imel privilegij videti tisoče ljudi, ki so
našli svobodo v Kristusu. Verujem, da vsak predan kristjan, še posebej pastorji
in svetovalci, lahko počnejo, kar počnem jaz, da bi pomagali drugim rešiti
njihove osebne in duhovne konflikte. Pomaganje drugim, da najdejo svobodo v Kristusu, ne
zahteva daru izganjanja; ampak zahteva ljubeč prenos resnice v življenje.
Naša služba za Gospoda je usposobila na tisoče krščanskih
delavcev po vsem svetu. V tem poglavju želim na kratko opisati, kako lahko
pomagate drugim, če ste "profesionalni" pomočnik, kot so pastorji ali
svetovalci, ali KRISTJAN, ki je predan
osebnemu služenju in je voljan biti uporabljen od Boga. Ena od cerkva, ki
jo poznam, ima "službo osvoboditev" (v
kateri so vodili stotine ljudi k svobodi v Kristusu) in večino služenja
opravljajo usposobljeni laiki. Ne glede na vaš položaj, vam bodo
naslednje vrstice dale nekatera praktična in zelo osnovna navodila za to
službo.
N a č e l a r e š e v a n j a d u h o v n i h k o n f l i k t o v
Človeška življenja so lahko kot hiše. Predstavljajte si, da
družina že mesece ni odnesla ven smeti in imajo po hiši razlito hrano in
pijačo. To bo privlačilo veliko muh. Da bi rešili problem, mislim, da ni
potrebno preučevati vzorce letov muh, določiti njihova imena in ugotoviti
strukturo hierarhij insektov. Mogoče bi bilo kaj vrednosti v tem, česar sam
sicer ne vidim, toda mislim, da odgovor, kako se znebiti muh, primarno ne
dobimo iz pridobivanja znanja o muhah. Podobno če se "osredotočamo na muhe" v svojem
življenju, to pomeni, da dovolimo hudiču postavljati urnik namesto nas in da
našo pozornost odvrne od pravega problema – kar je, znebiti se smeti. Kesanje
in vera v Boga sta bila in vedno bosta odgovor v sedanjem času cerkve.
Za rešitev osebnih in duhovnih konfliktov moramo razumeti,
da je Bog Čudoviti Svetovalec in da On pomaga celotni osebi in vzame v obzir
celotno sliko. Zelo redko, če sploh kdaj, ima kristjan zgolj duhoven ali zgolj
duševen problem. Bog se k nam obrača kot k celovitim osebam in jemlje v obzir
celotno resničnost.
Želel bi predlagati
štiri načela, ko govorimo o duhovni plati reševanja konfliktov:
1. Svojo metodologijo za soočanje s
kraljestvom teme bi morali primarno izpeljati iz pisem, na pa iz Evangelijev in
Apostolskih del.
Enostavno je videti, zakaj so nekateri svojo metodologijo za
osvoboditev izpeljali iz evangelijev in Apostolskih del, kajti to sta edina
avtoritativna vira primerov izganjanja demonov. Zakaj ne slediti primeru Jezusa
in njegovih učencev? Njihov primer jasno odkriva borbo med kraljestvom teme in
Božjim kraljestvom ter dokazuje, da je Jezus prišel "da
bi uničil hudičeva dela". (1 Janez 3:8). Vendar Evangeliji
poročajo o življenju in delovanju Kristusa pred križanjem. Ni mu
bila še dana vsa oblast "v nebesih in na
zemlji" (Matej 28:18). Satan še ni bil poražen in razorožen (Kološanom 2:15). Zato je bilo nujno, da se
posebej obdarjen posrednik te oblasti sooči s satanom in njegovimi demoni. Zato
je Jezus "poklical k sebi dvanajstere in jim
dal moč in oblast nad vsemi demoni" (Luka 9:1).
Vse konzervativne sistematske teologije (zavezne kot tudi
disperzacijske) učijo jasno razlikovanje med življenjem pod Staro zavezo (postavo)
in Novo zavezo (milostjo). Zgodovinsko življenje Kristusa je bilo življenje pod
postavo. Nova zaveza ni bila učinkovita vse do njegove smrti in vstajenja. To
pomeni, da je Kristus, ki je bil rojen pod postavo, moral tudi živeti pod njo.
Jezus je rekel: "Ne mislite, da sem prišel
razvezat postavo ali preroke; ne razvezat, temveč dopolnit sem jih prišel"
(Matej 5:17).
Na primer, če bi vas premožen voditelj v vaši skupnosti
vprašal, kako lahko pridobi večno življenje, ali bi mu rekli, naj izpolnjuje
vse zapovedi? Tako je Jezus učil mladega bogataša (Matej 19:16-17). Pred križem in
pod postavo so Božji ljudje zaveze kazali svojo vero v Boga s tem, da so živeli
v skladu s postavo. Toda po križu
in pod milostjo bi takšni osebi oznanili novico evangelija. Očitno
se je naš pristop k evangeliziranju po dnevu binkošti spremenil in tako se je
spremenil tudi naš pristop k reševanju duhovnih konfliktov.
Knjiga Apostolskih del je zgodovinsko poročilo obdobja
tranzicije med križem in dovršitvijo kanona. Obstajajo nekatera nestrinjanja
med kristjani glede tega, koliko metod in teologije bi morali izvleči iz te
pomembne knjige. Zato naglašujem opreznost v rabi primerov izganjanja demonov iz
Apostolskih del kot edinega temelja za metodologijo. Oblika sledi
funkciji, toda ko funkcijo izvlečemo iz oblike, se začne dvigovati gostitelj
problemov. Kakorkoli, Apostolska dela nam jasno odkrivajo, da so se soočenja z
demonskimi silami nadaljevala tudi po križu in da hudobne sile še naprej
obstajajo kot nasprotnik rasti cerkve. Toda za "zgodovinska" knjiga
ne določa končne besede v soočanju s temi silami.
2. Ker v pismih ni nobenih navodil, kako
izganjati demone, to ne pomeni, da kristjani ne morejo imeti duhovnih
problemov.
Pomeni, da se je odgovornost živeti svobodno v Kristusu
prenesla od posebej obdarjenega zastopnika oblasti na posameznega vernika.
Posamezni vernik pod postavo ni imel nobene avtoritete
nad kraljestvom teme. Toda sedaj je po Božji milosti vsak nanovo rojen vernik
poseden skupaj s Kristusom v nebesih. Svoboda za vernike temelji na tem, kar
je Kristus že storil in na tem, kako se oni individualno odzovejo njemu v
KESANJU in VERI.
V pismih so prisotna navodila,
kako živeti svobodno v Kristusu in se soočiti z demonskimi silami, toda končna
odgovornost počiva na posameznem verniku, ne pa na nekem zunanjem zastopniku.
Jaz se ne morem skesati ali verovati namesto vas, prav
tako se ne morem podrediti Bogu in se upreti hudiču namesto vas, lahko pa vam
pomagam delati te stvari. Ko
pogledamo na zadevo s tega zornega kota, obstaja zelo določen odlomek v
pastoralnih pismih, ki nas uči, kako pomagati drug drugemu.
2 Timotej 2:24-26:
Gospodov služabnik se ne sme
prepirati, temveč mora biti do vseh blag, zmožen za poučevanje in potrpežljiv. S
krotkostjo mora vzgajati nasprotnike, da jim morda Bog le nakloni, da se bodo skesali
in spoznali resnico, se spet streznili in rešili iz zanke hudiča. Ta jih je
namreč ujel, da bi v njih uresničeval svojo voljo.
Ta odlomek jasno uči, da resnica osvobaja ljudi in da je
tisti, ki usliši kesanje, Bog. Krščansko
svetovanje je veliko več kot zgolj tehnike, ki se jih naučimo. Krščansko
svetovanje je srečanje z Bogom. On je Čudoviti Svetovalec. Samo Bog lahko
poveže strte v srcu in okliče jetnikom prostost.
Toda Bog vendarle dela skozi svoje služabnike, ki so odvisni
od njega.
Če bi bili uspešni
pri izganjanju demonov iz nekoga, brez da bi on ali ona bila vključena, kaj bo
potem onemogočilo demonu (demonom), da se vrne, ko vi odidete (ali on od vas)?
Če posameznik ne prevzame odgovornosti za svojo lastno
svobodo, lahko konča kot ubožec, ki je bil osvobojen enega demona in ga je nato
obsedlo sedem drugih demonov, hujših od prvega. (Matej 12:43-45).
Diplomiral sem na fakulteti, ki je ponujala zelo malo glede
učenja, kako pomagati duhovno tlačenim osebam. Zato nisem bil pripravljen
pomagati tem, ki so bili duhovno prizadeti. Edina metoda, ki sem jo poznal, je bila, da sem priklical demona,
izvlekel njihovo ime in rang in jih potem izganjal. S tem pristopom je pastor
ali svetovalec osvoboditelj in na ta način pridobiva informacije od demona.
Zakaj pa bi demonu verjeli? Oni so vsi lažnivci.
"Kadar govori laž, govori iz svojega, ker je lažnivec in oče laži" (Janez
8:44).
Mislim, da pisma podajajo drugačno sliko.
1.
OSVOBODITELJ JE
KRISTUS in on je že prišel.
2.
INFORMACIJE MORAMO
PRIDOBITI IZ BOŽJE BESEDE IN OD SVETEGA DUHA, KI NAS BO UVEDEL V VSO RESNICO IN
TA RESNICA NAS BO OSVOBODILA.
Nekaj let sploh nisem poskušal izganjati demonov iz ljudi. Vendar sem videl stotine ljudi, ki so našli svobodo v
Kristusu, ko sem jim pomagal rešiti njihove osebne in duhovne konflikte, in to
skozi iskreno kesanje in vero v Boga.
Sedaj se ne soočam več neposredno z demoni ali se pogovarjam
z njimi. Niti jim ne dovolim, da se
manifestirajo na urah svetovanja. Delam le z
ljudmi, tako da jim pomagam, da sami prevzamejo odgovornost, da se podredijo
Bogu in uprejo hudiču (Jakob 4:7).
Iz izkušenj sem se naučil, da če
se skušate upreti hudiču, brez da bi se najprej podvrgli Bogu, boste imeli
pasji boj. Po drugi strani pa se lahko podvržete Bogu, brez da bi se uprli
hudiču in ostanete v vezeh. Tragedija je, da večina ljudi, ki skušajo pomagati
takšnim ljudem, ne delajo nobene izmed teh stvari.
3. Soočanje z demonskimi silami bi moralo
izgledati kot srečanje z resnico in ne srečanje z močjo.
Resnica osvobaja ljudi (Janez
8:32). Nikjer
v Svetem pismu ni vrstice, ki bi nas učila, naj si prizadevamo za moč, kajti mi
kot verniki že imamo vso moč, ki jo potrebujemo, v Kristusu
(Efežanom 1:18-19). Moč za krščansko življenje se
najde v resnici: moč satana pa je v laži. Satan ne želi, da vi veste, kakšno
moč in oblast imate kot vernik v Kristusu, zato ker je njegova moč učinkovita
le v temi (našega
ne-spoznanja). In vsa tema v svetu ne more iztrebiti svetlobe ene sveče.
Kristjani si morajo prizadevati za resnico, zato ker že
imajo moč in oblast delati njegovo voljo.
Resnica
naredi soočanje s satanom učinkovito, kajti njegova primarna strategija je
prevara. Satanove taktike zastraševanja so
namenjene vzbujanju strahu. Ko pa strah kontrolira vernika, potem ga ne
kontrolira Božji Duh in takrat ima satan premoč. Strah pred sovražnikom
in vera v Boga se medsebojno izključujeta.
Satan se boji razkrinkanja bolj od vsega drugega. Kadarkoli
pride luč resnice, on in njegovi demoni kakor ščurki pobegnejo v temačne
kotičke. Ljudje so mi govorili, da se demoni, ki jih mučijo,
bojijo mene. Če nekomu pomagate, ne dovolite, da vam takšna laž stopi
v glavo. Demoni se v resnici ne bojijo mene ampak edinole in samo Boga in tega,
da bi jih resnica razkrinkala.
Ljudje so mi prav
tako govorili, da se mi demoni posmehujejo. Rogali so se mojim jalovim naporom!
To je zgolj strategija zastraševanja namenjena temu, da nas postavi v defenzivo
in odvrne od vlaganja naporov. Takoj ko razkrinkate strategijo, se posmehovanje
neha.
Jaz naredim vse, kar lahko, da bi preprečil satanu, da se
manifestira in poveličuje sam sebe skozi kazanje moči. Mi moramo poveličevati
Boga s tem, da dovolimo da se manifestira njegova prisotnost. Bog dela vse
"spodobno in urejeno" (1 Korinčanom 14:40). Bog je
poveličan, če vi ohranite nadzor nad vsem procesom. Če izgubite
nadzor, potem je satan poveličan.
4. Prvoten pogoj za pomaganje drugim, da
najdejo svobodo je bogaboječ značaj in sposobnost učiti.
Cerkev včasih domneva, da so
obdarjenost, poziv ali določen položaj v cerkvi stvari, ki nekoga označujejo
kot osebo, ki lahko pomaga. Glede na 2. pismo Timoteju 2:24-26 je primarna lastnost biti "Gospodov
služabnik". Da bi bili
orodje v Božji roki, moramo biti povsem odvisni od njega. Poleg te
zahteve, mora Gospodov služabnik biti
krotak, do vseh blag, zmožen za poučevanje in potrpežljiv. Z drugimi besedami,
resnico moramo govoriti v ljubezni, kajti resnica nas osvobaja.
Meni je bilo potrebno leta, da sem spoznal, da ljudje niso v vezeh zaradi preteklih travm – oni so v vezeh
laži, ki so jim verjeli kot rezultat preteklih travm.
Rešitev osebnih in duhovnih konfliktov, kar je srečanje z
resnico, ima določene prednosti.
1. Preprečuje, da
bi se tovrstna služba za Gospoda usmerjala v psihoterapevtske pristope, kjer se
ne jemlje v obzir resničnost duhovnega sveta, ali da bi to postala neka služba
osvobajanja, ki ne jemlje v obzir psiholoških stvari in osebne odgovornosti
2. Metoda je
prenosljiva, zato ker ni odvisna od nekih nenavadnih darov ali poziva.
3. Proizvaja trajne rezultate – ker so ljudje,
ki se jim svetuje, tisti, ki sprejemajo odločitve in prevzemajo osebno
odgovornost, ne pa pastorji ali svetovalci, ki jim pomagajo.
N a v o d i l a z a p o m a g a n j e d r u g i m
n a j t i s v o b o d o
Srečanje z resnico zahteva enake osebne sposobnosti kakor
vsak drug postopek svetovanja. Biti morate sočutni, ne-obsojajoči in razumevajoči. Biti
morate dober poslušalec in imeti zmožnost vživeti se v čustva drugih.
Salomon je opozoril: "Kdor vrača besedo,
preden sliši, je to bedaštvo, v sramoto mu je" (Pregovori 18:13).
Zato morate slišati zgodbo, preden poskušate karkoli reševati. Če ne veste, kaj je problem, potem ne morete vedeti, kakšen je
odgovor.
1. Zberite informacije iz ozadja
Če je možno naj oseba, ki ji pomagate, pred prvim srečanjem
izpolni obrazec – Zaupni osebni popis
(glej dodatek). V cerkvah raje uporabljamo besedo "spodbujevalec" namesto svetovalec in "srečanje za osvoboditev"
namesto svetovanje. Imate dovoljenje, da kopirate popis ali ga prilagodite za
svojo rabo. Vendar mnogo ljudi ne bo odkrilo določenih zaupnih informacij na
listu papirja.
a. Pridobite kratko družinsko zgodovino te
osebe.
Kakšna so bila religijska izkustva njihovih staršev ali
starih staršev?
Ali so bili vpleteni v kultne ali ponarejene religije.
Ali so bili v družini skladni odnosi?
Ali je v zgodovini družine prišlo do ločitev in afer?
Disfunkcionalne družine so leglo krivih verovanj.
Na primer, mnogi otroci krivijo sebe za ločitev svojih
staršev. Spet drugi dolga leta zadržujejo v sebi grenkobo do svojih staršev
zaradi nečesa, kar se je zgodilo doma.
Prav tako je potrebno vedeti, če so v družini bile težave z
alkoholom, zlorabo drog ali s spolno zasvojenostjo.
Ali je v družinski zgodovini prisotna duševna bolezen?
Kakšne vrste vaj in navad hranjenja označujejo to družino?
Kakšno je bilo moralno razpoloženje v domu (hiši).
Da bi slišal njihove zgodbe, vedno prosimo osebe, ki jim
pomagam, da mi pripovedujejo o svojem otroštvu in izkustvih v šoli. Ko
poslušate njihovo zgodovino in zgodovino njihove družine, ne poskušajte še
ničesar reševati. Namen je zgolj razumeti, kaj se jim je zgodilo in kaj je
mogoče povzročilo, da imajo določena (izkrivljena) verovanja.
Intimne podrobnosti bodo prišle na dan, ko jih boste
vodili skozi Korake in tudi Zaupni osebni popis bo podal pomembne informacije
glede njihovega fizičnega, čustvenega in duhovnega življenja.
Duhovnikova žena mi je povedala o svojem strogo moralnem
domu, kjer je dominirala njena zahtevna mati. Oče je bil bojazljivec, ki si ni
upal ustaviti materinih zmerjanja do njune hčerke. Po tridesetih minutah
najinega pogovora sem vprašal: "Vi zares ljubite Jezusa, kajne?"
"Oh, da," je odgovorila.
"In zares ljubite Svetega Duha?"
"Da, ljubim ga."
"Toda Boga Očeta sploh ne marate, kajne?"
Odgovorila je lahko le s solzami. Njen koncept o nebeškem Očetu je bil
izkrivljen z njeno sliko o zemeljskem očetu. Jezusa in Svetega Duha
je dojemala kot aktivno vključena v svoje življenje, toda v njenem umu je Bog
Oče, tako kot njen zemeljski oče, zgolj tam sedel pasivno in mu ni bilo mar, ko
jo je mati verbalno zlorabljala. Čustveno je bila na desni strani sheme, čeprav
je vedela, da je leva stran teološko pravilna.
Dal sem ji skupek kaset A.W.Tozerja na temo lastnosti Boga.
Trikrat jih je poslušala vendar ni bilo nobenega rezultata. Toda ko je
rešila svoje konflikte in našla svojo svobodo v Kristusu, je Duh pričeval
njenemu duhu, da je ona ljubljeni otrok svojega očeta in tako se je tudi
čustveno uskladila z resnico.
R e s n i c a o B
o g u s e p r e c e j a s k o z i
c e d i l o:
Ljubeč in skrben
|
1.
Nevednosti.
|
Sovražen in ravnodušen
|
Dober in usmiljen
|
2.
Krivih prerokov in učiteljev.
|
Zloben in ne odpuščajoč
|
Brezpogojna milost
|
3.
Bogokletne misli v umu.
|
Odobritev pod pogojem
|
Prisoten in na razpolago
|
4.
Nezdravih medosebnih odnosov v zgodnjih letih
razvoja.
|
Odsoten ob potrebi
|
Dajalec dobrih darov
|
5.
Zgledovanje po osebah, ki imajo oblast,
posebej starši
|
"Ubijalec veselja"
|
Vzgaja in potrjuje
|
|
Kritičen in nezadovoljiv
|
Sprejema
|
|
Zavrača
|
Pravičen, pošten in nepristranski
|
|
Krivičen, nepošten, pristranski
|
Stanoviten
in zanesljiv
|
|
Nepredvidljiv in nezanesljiv
|
2. Ljudje v konfliktu imajo pogostokrat
napačna verovanja o sebi.
Večina se jih ne zaveda, kdo so v Kristusu in prav tako ne
razumejo, kaj pomeni biti Božji otrok. Kot posledica tega dvomijo v svojo odrešitev. Mnogi mislijo, da so drugačni od ostalih –
da krščansko življenje njim ne uspeva kot drugim. Nekateri se bojijo psihičnega zloma in so zelo
zaskrbljeni. Skoraj vsi se počutijo
neljubljene, nevredne in zavržene. Poskusili so vse, česar so se domislili, da
bi izboljšali svojo samopodobo, toda nič ne deluje. Nekateri celo sumijo,
da je njihov problem duhoven, vendar ne vedo, kako bi razrešili svoj konflikt.
Stephanie se je borila z anoreksijo. Sprejeli so jo na
kliniko za motnje pri prehranjevanju in jo vključili v program za obsežno
svetovanje, vendar ni bilo veliko napredka. Eden izmed mojih študentov je
domneval, da je problem duhoven in je zato Stephanie pripeljal k meni. Po dveh
svetovalnih srečanjih se je Stephanie vrnila na kliniko, da bi povedala svojemu
svetovalcu o osvoboditvi v Kristusu. Svetovalec ji je rekel, da je to
izboljšanje le začasno. Če je tako,
potem je Stephanie še vedno na izboljšanju, kajti danes uživa v svoji svobodi v
Kristusu, ko služi Gospodu na misijonarskem polju!
Končno, ljudje v konfliktu imajo pogosto izkrivljen koncept
o dveh kraljestvih. Mislijo, da so ujeti med dvema enakovrednima, vendar
nasprotujočima si silama: "slab, stari satan" na eni strani,
"dobri stari Bog" na drugi strani in "ubogi jaz" ujet v
sredini. To seveda ni res in takšni ljudje so poraženi, če to verjamejo. Resnica je, da
je Bog vseprisoten, vsemogočen in vseveden. Satan pa je poražen nasprotnik – in
mi smo v Kristusu posedeni z njim v nebesih.
3. Ukvarjajte se s posameznikom, ne z demoni
V primeru nekaterih ljudi se zdi, da je satan bolj prisoten,
bolj resničen in močnejši kot Bog. Tovrstni ljudje po navadi slišijo v svojih
glavah nasprotujoče si izjave. Neprenehoma imajo pred sabo laži; govori se jim,
naj odidejo iz svetovanja; ali se jim celo grozi, da bodo ranjeni ali celo osramočeni.
Neka gospa, ki sem ji svetoval, je naenkrat zapahnila vrata.
"Povejte mi kaj slišite," sem ji rekel.
"Ranili me boste", je odgovorila prestrašeno.
Zagotovil sem ji, da so bile to, kar je slišala laži in
počasi se je vrnila na svoj stol.
Takšna umska motnja ni neobičajna. Zato jaz vedno razlagam ljudem, ki jim
svetujem, da je um kontrolni center. Če ne izgubijo nadzora nad svojim umom,
potem ne bomo izgubili nadzora pri uri svetovanja. Ni mi mar, če negativne ali obsojajoče misli
prihajajo iz zvočnika na steni njihovega lastnega spomina, ali peklenske
votline. Edini
način, da imajo te misli lahko nadzor nad njimi je, če jim verjamejo. Da bi jim pomagal ohraniti umsko kontrolo, jih prosim,
naj mi povedo, kaj se dogaja v njihovem umu. Želim, da te zavajajoče misli dajo
na plan. Takoj, ko so laži razkrinkane, je moč hudiča zlomljena.
Včasih se bodo ljudje upirali temu, da bi vam govorili o
tem, iz dveh razlogov.
1. Če začutijo, da jim ne boste verjeli, vam
ne bodo povedali.
Če klient sliši glasove, mnogi posvetni svetovalci in tudi
mnogi krščanski svetovalci ne bodo smatrali, da so glasovi demonski. In vsi
vemo, kaj sledi. Klienta se označi s psihološko nalepko in se mu predpiše
zdravila. Spoznavajoč to bodo ljudje v težavah govorili o tem, kaj se jim je
zgodilo, zelo pa se bodo upirali temu, da bi govorili o tem, kaj se dogaja
znotraj njih.
2.
Ti
glasovi so lahko zelo zastrašujoči. Lahko bi grozili klientu, da bodo
ranili njega, svetovalca ali prijatelje in družinske člane.
Zato morate biti zelo pozorni na oči ljudi, ki jim
svetujete. Če postajajo omotični, imajo steklene oči ali se začnejo ozirati po
sobi, nehajte s tem, kar počnete, in jih prosite, naj povedo, kaj se dogaja
znotraj njih. Če ne boste dovolj
pozorni, boste morebiti izgubili nadzor nad to uro svetovanja. Ko vidim ljudi,
da se zares borijo, jih prosim, da vstanejo in gredo na kratek sprehod. Želim, da vedo, da imajo izbiro in da lahko
prakticirajo svojo voljo.
Zelo podložni ljudje slišijo neko misel in potem delujejo v
skladu s tem. Zdi se, kot da živijo ne da bi imeli svojo voljo. Potem jim
povem: "Če
imaš neko misel, ne sledi slepo tej misli, ampak jo podeli z mano." To je za nekatere ljudi revolucionarno. Zelo podložnim
ljudem je najtežje pomagati, ker nikoli niso zares prevzeli odgovornost za
svoje lastne misli.
3. Za
ohranitev nadzora na uri svetovanja, se Koraki k svobodi začnejo z zelo specifično molitvijo
in izjavo.
Če so ljudje, ki jim pomagate izpovedali svojo vero v
Boga, se jih satan ne more dotakniti, ker nima nobene avtoritete nad njimi.
Jaz se v času svetovanja nikoli ne dotikam ljudi in tudi vas opozarjam, da tega ne počnete.
To je zame težko, ker sem po naravi oseba, ki se rada objema. Toda vse dokler oseba ni svobodna, bodo
demonske sile v njem ali njej odbijajoče do Svetega Duha, ki je v vas. Dejansko
se demonizirani osebi ne smete preveč približati.
Enkrat sem se neke ženske dotaknil po rami, da bi pritegnil
pozornost in kasneje mi je povedala, da se je počutila kot bi jo napadel.
Ljudi nikoli ne poskušam fizično omejevati, "kajti orožje našega bojevanja ni v mesu."(2
Korinčanom 10:3-4). Če zbežijo ven iz moje pisarne, jim dovolim. Čakam in molim, in vedno pridejo nazaj, po navadi v roku petih minut.
Ne napadam njihovega uma ali jih poskušam kontrolirati. Svobodni so, da odidejo
ali ostanejo.
Če je bila oseba, ki ji poskušate pomagati, aktivno
vključena v satanizem, bodite pripravljeni na veliko nasprotovanje. Korak 2
vsebuje posebno odrekanje za tiste, ki so častili satana. Vse, kar oni počnejo,
je nasprotno krščanstvu, zato ker je satan antikrist.
Mogoče bo potrebno nekaj ur, da pridete skozi te izjave
odrekanja. Reševanje duhovnih konfliktov ni edini korak k svobodi za obredno
zlorabljene žrtve. Pavel pravi: "Zato se
očistimo vseh madežev mesa in duha in v strahu Božjem dopolnjujmo svetost"
(2 Korinčanom 7:1). Ponovna izgradnja njihovih zlomljenih konceptov o Bogu in
o samih sebi zahteva čas, veliko ljubezni in sprejemanja ter podporo
razumevajoče krščanske skupnosti. Pavel povzema to službo za Gospoda
v 2 Korinčanom 4:1-4:
Ker imamo po usmiljenju, ki smo
ga bili deležni, to službo, ne omagujemo. Odrekli smo se skrivnim, sramotnim
delom, ki bi se jih morali sramovati. Ne ravnamo zvijačno, tudi ne pačimo Božje
besede, marveč se z razodevanjem resnice pred Bogom priporočamo vsaki človeški
vesti. Če pa je naš evangelij kljub temu zakrit, je zakrit za tiste, ki so na
poti pogubljenja, za nevernike, ki jim je bog tega sveta zaslepil misli, tako
da jim ne zasveti razsvetljenje evangelija o veličastvu Kristusa, ki je podoba
Boga.
4.
Vodite
jih skozi Korake k svobodi
Že pred mnogimi leti sem začel verovati, da proces
podreditve Bogu in upiranja hudiču ne more biti težak. Verjamem, da je Bog
nekatere naredil bolj pametne, nekatere manj pametne; ne verjamem pa, da je
njegova milost na razpolago le pametnim. Tisti, ki mislijo, da so pametni,
bi morali narediti načrt krščanskega življenja tako preprost, da bi tudi
najbolj preproste Božje stvaritve lahko vstopile vanj – čeprav si upamo ne biti
preprosti.
Razmišljajte o tem na ta način. Recimo, da ste brezupno
izgubljeni v labirintu. Ali bi hoteli, da vam sestavljavec labirinta razlaga
vso zapletenost labirinta in vas poučuje o sposobnostih preživetja v labirintu?
Ali bi hoteli, da vas bolan, legalistični pridigar kliče budala, ker ste se
izgubili v labirintu? Ne – mislim, da bi hoteli vedeti za pot, resnico in življenje.
Poti nazaj k Bogu ne morejo biti številne.
Obstaja na milijone poti h grehu, toda le en in isti odgovor za vse
grehe. Lahko bi bili zlorabljeni na tisoče različnih načinov, toda v vaše
dobro bi še vedno morali odpustiti tistemu, ki vas je zlorabil.
Na enak način je samo Eden, ki vas osvobaja – Kristus.
Koraki k svobodi vas ne osvobodijo; to je le orodje, ki se ga lahko uporabi na
pravilen ali na nepravilen način. Ko vas osvobaja, je vaš odziv Kristusu v kesanju in veri.
Primarna osredotočenost
na korake je vaš odnos z Bogom. Mnogi ljudje lahko in tudi gredo skozi Korake sami. Proces
je edinstven za vsako osebo, kajti ta, ki moli, je ta, ki potrebuje pomoč in ta oseba moli k
Edinemu, ki lahko njemu ali njej pomaga.
V primeru "srečanja za osvoboditev", kjer smo
vključeni v pomaganje ljudem iti skozi Korake, pogostokrat vključimo molitvene
partnerje (velikokrat to storimo zaradi usposabljanja drugih). Jaz po navadi
delam sam z ljudmi, ki jim svetujem, in resnica jih še vedno osvobodi. Vendar vedno
poskušam imeti prisotno tretjo osebo, če je oseba, ki ji svetujem, nasprotnega
spola.
Ko začnemo z uro
svetovanja, imajo ljudje, s katerimi sodelujem, pri sebi kopijo Korakov, kot jo
imam tudi sam.
Ko nadaljujemo, razložim kaj oni počnejo in zakaj to
počnejo. Z
vsako osebo skušam iti skozi vseh sedem korakov na enem srečanju. Nekateri ljudje mogoče nebi potrebovali iti skozi
vse Korake, vendar želim biti temeljit njim v dobro. Sami preberejo vsako molitev naglas.
Ob tem upam, da bodo podelili
kakršnokoli umsko nasprotovanje ali fizično nelagodje. Ko mi to povedo, se jim
zahvalim, ker so to podelili z mano. Enkrat, ko so te stvari urejene, gredo
naprej. V mnogih primerih je zelo malo nasprotovanja. Če se
pojavi, se po navadi pojavi pri prvih dveh korakih.
Korak kjer se sooča z neodpuščanjem, je najbolj pomemben. Vsaka oseba, ki sem ji svetoval, je imela osebo
ali mnogo oseb, ki jim je morala odpustiti. Verujem, da neodpuščanje ponuja satanu največji vstop v cerkev. Če osebi ne moremo pomagati, da od srca odpusti, potem osebi ne moremo
pomagati, da bi bila osvobojena preteklosti. Nekdo je rekel: "Odpuščanje pomeni ujetnike osvoboditi
in ob tem spoznati, da si bil ti sam ujetnik."
Ko ljudje molijo in prosijo Boga, da jim pokaže, komu morajo
odpustiti, bodite prepričani, da bo Bog odkril njihovemu umu imena. Včasih so
mi ljudje rekli: "No, nikogar ni." V tem primeru rečem: "Ali bi mi povedal imena, ki vam
pravkar prihajajo na um?" Brez izjeme pride kar nekaj imen in jaz si
jih zapišem. Ni neobičajno, da ljudje, s katerimi se pogovarjam, nimajo
nobenega imena na umu, kar jih preseneti ( in ni neobičajno, da se spomnijo
pozabljenih bolečih spominov, ko so v procesu odpuščanja).
Pojasnim, kaj je
odpuščanje in kako odpustiti. Ključne stvari so osvetljene v korakih. Nato jim
izročim seznam imen in vprašam, če bi v svoje dobro hoteli odpustiti tem
ljudem. Njihovo odpuščanje drugim je primarna stvar med njimi in nebeškim
Očetom. Sprava z ljudmi, katerim so odpustili bo morebiti nastopila, morebiti
pa ne.
Zelo malo nasprotovanja se pojavi med korakom 4 in 6. Pri
koraku 6 se s spolnimi grehi vedno soočamo posamično. Neverjetno je, kako
veliko vlogo igra spolnost v človeških vezeh (če aktivno pomagate drugim, vas
močno spodbujam, da preberete knjigo A
Way to Escape (Pot k svobodi), da boste razumeli kako pomagati drugim biti
spolno svoboden).
V večini primerov dokončna svoboda ni jasna vse do zadnjega
izjave in molitve v koraku 7. Ko končajo, jih po navadi prosim, da se udobno namestijo
v stolu in zaprejo oči. Nato jih vprašam: "Kaj slišite v svojem umu?"
Po kratki tišini po navadi z olajšanjem in nasmeškom povedo: "Nič, končno
je tišina v mojem umu". Zelo pogosto tiste, ki so imeli težave pri branju izjave
resnice v koraku 2, zaprosim, da izjavo preberejo še enkrat. Stežka verjamejo, s kakšno lahkoto lahko sedaj
preberejo in razumejo resnico. Zunanjost ljudi se pogostokrat
spremeni tako očitno, da jih spodbudim, naj se pogledajo v ogledalu.
Postati svoboden v
Kristusu je ena stvar – ostati svoboden v Kristusu pa je druga stvar. Pavel
pravi v Galačanom 5:1 – "Kristus nas je
osvobodil za svobodo. Zato stojte trdno in se ne dajte ponovno vpreči v jarem
sužnosti." Koraki vključujejo nekaj navodil za kasneje, ki bodo
ljudem pomagali ohraniti svobodo v Kristusu.
P o s e b n e o k o l i š č i n
e z a
i s k a n j e s v o b o d e
Pogostokrat me sprašujejo, če tudi majhni otroci lahko
pridejo pod napad. Odgovor je da. Če vas skrbi za vaše otroke, vas spodbujam,
da preberete bodisi The Seduction of Our Children (Zapeljevanje naših otrok).
Druga knjiga ima po starosti podane Korake za otroke; to knjigo sem napisal
skupaj s Peteom in Sue Vander Hook.
Pete je pastor cerkve Evangelical Free – zdelo se je, da on
in žena Sue delata vse prav, ko so njuni otroci začeli doživljati velike
duhovne napade. Našla sta odgovore na napade njunih otrok in jih vodila k
svobodi in to podelila z mnogimi drugimi v svoji cerkvi.
Omeniti moram še dve knjigi, Leading Teens to Freedom in
Christ (Vodenje najstnikov k svobodi v Kristusu). Vsak korak se lahko kopira za
uporabo v vaši cerkvi ali privatni službi za Gospoda.
Prejel sem kar nekaj telefonskih pozivov od ljudi, ki so
trdili, da so njihove hiše shajališče hudobnih duhov. Po navadi so tovrstni
duhovni konflikti osebni, ne geografski, toda včasih so lahko problem v hiši
rezultat delovanja hudih duhov, ker se je tam nekaj prakticiralo. Če hiša ali
prostor pripada vam, potem prekličite in se odpovejte vsem aktivnostim, ki so
se dogajale tam, preden ste kupili hišo, ali stanovanje, ali preden ste se tja
začasno vselili in predajte celotno posest Gospodu. Če to storite, ste dober oskrbnik tega, kar vam je Bog
zaupal v oskrbo.
Ni komentarjev:
Objavite komentar