PRIČEVANJA

2. apr. 2023

Charles Spurgeon - DUHOVNI PREPOROD - POTREBA CERKVE



 

DUHOVNI PREPOROD 

– potreba Cerkve

 



Charles Spurgeon – Pridiga št. 2598

 Torek popoldne, 11. NOVEMBRA 1856.

 

 


 

»Gospod, slišal sem, kar je slišati o tebi, bojim se, o Gospod, tvojega delovanja. Ožívi ga v bližnjih letih, daj ga spoznati v bližnjih letih, v jezi se spomni usmiljenja.« (Habakuk 3:2).

VSA prava vera je predvsem Božje delo. Če bi med svojimi deli izbral tisto, kar najbolj ceni, bi izbral pravo vero. Dela milosti ima celo za veličastnejša od del narave in zato še posebej skrbi, da se to dejstvo vedno pozna, tako da, če si ga kdo upa zanikati, bo to storil v zobeh ponavljajočega se pričevanja, da je Bog resnično Avtor odrešenja v svetu in v srcih ljudi ter da je vera v Boga učinek milosti in je Božje delo. Verjamem, da bi Večni morda prej odpustil greh pripisovanja stvarjenja nebes in zemlje maliku kot greh pripisovanja del milosti naporom mesa ali komurkoli razen njemu samemu. Največji greh je domnevati, da je v srcu karkoli, kar je Bogu sprejemljivo, razen tistega, kar je On sam tam najprej ustvaril. Ko zanikam Božje delo pri ustvarjanju sonca, zanikam eno Božjo Resnico, ko pa zanikam, da On dela Milost v srcu, zanikam sto Resnic v eni, kajti v zanikanju te edine Resnice, da je Bog Avtor dobrega v dušah ljudi, sem zanikal vse doktrine, ki sestavljajo velike člene vere – in neposredno nasprotujem celotnemu pričevanju Svetega pisma!

Verjamem, ljubljeni, da smo bili mnogi od nas poučeni, da če je kaj v naših dušah, kar nas lahko ponese v nebesa, je to Božje delo in, poleg tega, da če je kaj dobrega in odličnega v njegovi Cerkvi, je to popolnoma Božje delo od prvega do zadnjega! Trdno verjamemo, da je Bog tisti, ki oživlja dušo, ki je bila mrtva, »mrtva v prestopkih in grehih«. Da je Bog tisti, ki vzdržuje življenje te duše in Bog tisti, ki dopolnjuje in izpopolnjuje to življenje v domu blaženih, v deželi onostranstva. Ničesar ne pripisujemo človeku, ampak vse Bogu!

Niti za trenutek si ne upamo pomisliti, da do spreobrnjenja duše pride bodisi z lastnim trudom bodisi s trudom drugih. Vemo, da obstajajo sredstva in agencije, ki jih uporablja Bog, vendar smo tudi najbolj trdno prepričani, da je delo, od alfe do omege, v celoti Gospodovo.

Zato verjamemo, da imamo prav, ko uporabljamo naše besedilo za delo Božje milosti, tako v srcu človeka kot v Cerkvi nasploh. In mislimo, da ne moremo imeti primernejše teme za naše razmišljanje, kot je molitev besedila – »O, Gospod, oživi svoje delo.«

 

V zaupanju, da mi bo Božji Duh pomagal, si bom prizadeval besedilo uporabiti najprej osebno za naše lastne duše. In potem na stanje Cerkve nasploh, saj zelo potrebuje, da Gospod oživi svoje delo v njeni sredini.

 

I. Najprej bom besedilo uporabil NA NAŠIH LASTNIH DUŠAH OSEBNO.

 

V tej zadevi bi morali začeti doma. Tudi mi pogosto bičamo Cerkev, ko je treba bič položiti na lastna ramena. Cerkev kot gromozanskega krivca vlečemo na oltar. Na hitro ji zvežemo roke in jo skušamo takoj usmrtiti ali pa ji vsaj iščemo napake tam, kjer je ni, in poveličujemo njene male napake, pri tem pa prepogosto pozabljamo na lastne nepopolnosti. Začnimo torej pri sebi, spomnimo se, da smo del Cerkve in da je naša lastna potreba po oživitvi do neke mere vzrok za to potrebo v Cerkvi nasploh.

Veliko večino tistih, ki se danes izpovedujejo za kristjane, neposredno obtožujem — in to prevzemam tudi nase — s potrebo po oživitvi pobožnosti. Obtožbo bom postavil zelo brezhibno, ker mislim, da imam obilo razlogov, da to dokažem. Verjamem, da množica nominalnih kristjanov v tej dobi potrebuje oživitev! In moji razlogi so ti.

Najprej poglejte vedenje premnogih, ki trdijo, da so Božji otroci. Slabo se spodobi človeku, ki zasede prižnico, da bi laskal svojim poslušalcem, in tega ne bom poskušal storiti. Zlo je na tistih, ki se združijo s krščanskimi Cerkvami in potem tako rekoč protestirajo proti svojemu poklicu. Dandanes je postalo zelo običajno, da se pridružiš cerkvi – pojdi, kamor hočeš, najdeš navidezne kristjane, ki sedijo za kakšno Gospodovo mizo ali kaj drugega, toda ali je manj goljufij kot nekoč? Je goljufij manj? Se nam zdi morala bolj razširjena? Najdemo pregreho povsem na koncu? Ne, ne bomo! Doba je enako nemoralna kot katera koli pred njo. Greha je še vedno toliko, čeprav je bolj prikrit in zakrit. Zunanjost grobnice je lahko bolj bela, znotraj pa so kosti prav tako gnile kot prej — družba se ni niti za kanček izboljšala! Tistim moškim, ki nam v naših priljubljenih revijah podajajo resnično sliko stanja londonskega življenja, je treba verjeti in jim pripisati priznanje, saj ne raztezajo resnice – nimajo motiva za to – in slike, ki jo dajejo nemoralnosti tega velikega mesta je naravnost grozljivo! To je ogromen zločinec, poln greha, in neustrašno trdim, da če bi bil ves poklic v Londonu pravi poklic, ne bi bil niti približno tako hudoben kraj, kot dejansko je!   

Moji bratje in sestre, dobro je znano – in kdo si upa to zanikati, kdor ni preveč pristranski in ki noče namerno lagati – dobro je znano, da v teh dneh ni zadostno zagotovilo niti za človekovo poštenost, da je član cerkve! Težko je za krščanskega duhovnika reči, vendar moram to povedati. Nekdo mora to povedati in če tega ne bodo rekli prijatelji, bodo rekli sovražniki - in bolje je, da se resnica govori med nami, da ljudje vidijo, da se je sramujemo, kot pa da nas slišijo, kako predrzno zanikamo, kar moramo vedeti, da je res! O gospodje, življenja premnogih članov krščanskih cerkva nam dajejo resen razlog za sum, da v njih sploh ni življenja pobožnosti! Zakaj to poseganje po denarju, zakaj ta lakomnost, zakaj to sledenje obrti in napravam hudobnega sveta, zakaj to oprijemanje tukaj in prijemanje tam, to brušenje obrazov revežev, to teptanje delavca in podobne stvari, če so ljudje res to, za kar se predstavljajo? Bog v nebesih ve, da je to, kar govorim, res — in preveč jih tukaj ve samih, da je tako! Če so kristjani, si vsaj želijo preporoda! Če je v njih kaj duhovnega življenja, je le iskra, ki je prekrita s kupi pepela! Treba ga je razpihniti, da, in tudi premešati ga je treba, da upajmo, da se bo nekaj pepela odstranilo in bo iskra imela prostor za življenje! Vsaj želijo oživitev!  

Cerkev kot celota potrebuje preporod v osebah svojih članov. Člani krščanskih cerkva niso to, kar so nekoč bili. Zdaj je moderno biti veren – preganjanje je odpravljeno in, ah, skoraj bi rekel, da so bila z njim odnešena tudi vrata Cerkve! Cerkev zdaj, z nekaj izjemami, nima vrat – ljudje vstopajo vanjo in iz nje odhajajo tako, kot bi korakali skozi katedralo svetega Pavla in jo naredili za pravo prometno središče, namesto da bi jo imeli za izbrano in sveto točko, da se razdeli svetim od Gospoda in odličnim na zemlji, ki so Bogu všeč. Če to ni res, veste, kako to zdraviti.

Ni vam treba priznati greha, ki ga niste storili. Toda če je to res v vašem primeru, oh, ponižajte se pod mogočno Božjo roko! Prosi ga, naj te preišče in preizkusi, da če nisi Njegov otrok, ti lahko pomagajo, da se odpoveš svojemu poklicu, da ne bi bil zate le načeta podoba smrti – in zgolj bleščica in drevo, v katerem greš v pekel! Če ste Njegovi, prosite, naj vam da več milosti, da boste lahko opustili napake in neumnosti in se obrnili k Njemu s polnim namenom srca, kar je posledica oživljene pobožnosti v vaši duši.

Spet, kjer je vedenje tako imenovanih kristjanov dosledno, naj postavim vprašanje, ali nas pogovori mnogih profesorjev ne vodijo bodisi k dvomu o pristnosti njegove pobožnosti bodisi k molitvi, da bi se njegova pobožnost obudila? Ste opazili pogovor mnogih, ki se imajo za kristjane? Morda bi živeli z njimi od prvega januarja do konca decembra in ne bi bili nikoli naveličani njihove vere, kolikor bi slišali o njej. Komajda sploh omenjajo ime Jezusa Kristusa! V soboto popoldne se pogovarjajo o vseh ministrantih – pri enem in pri drugem najdejo napake – in poteka pogovor, ki ga imenujejo verski, ker se nanaša na verske kraje in kristjane. Toda ali kdaj:

»Govorite o vsem, kar je naredil in rekel, in trpel za nas tukaj spodaj. Pot, ki nam jo je zaznamoval, in kaj zdaj dela za nas?«

Ali pogosto slišite vprašanje, ki ga na vas naslovi vaš krščanski brat: »Prijatelj, kako uspeva tvoja duša?«

Ko stopimo drug k drugemu v hišo, ali se začnemo pogovarjati o vzroku in Božji resnici? Ali mislite, da bi se Bog zdaj sklonil iz nebes, da bi poslušal pogovor svoje Cerkve, kot je to storil nekoč, ko je bilo rečeno:

»Tedaj so govorili tisti, ki se bojijo Gospoda, vsak s svojim bližnjim, Gospod pa je prisluhnil in slišal. Pred njim je bila napisana spominska knjiga za tiste, ki se bojijo Gospoda in spoštujejo njegovo ime. Ti bodo ob dnevu, ki ga napravim, moja lastnina, govori Gospod nad vojskami. Imel bom z njimi usmiljenje, kakor je kdo usmiljen do svojega sina, ki mu služi. Spreobrnili se boste in videli razliko med pravičnim in krivičnim, med njim, ki služi Bogu, in njim, ki mu ne služi."? (Malahija 3:16-18a).

Slovesno izjavljam, kot rezultat temeljitega in, verjamem, nepristranskega opazovanja, da mora pogovor kristjanov, čeprav ga ni mogoče obsojati na podlagi morale, pogosto obsojeni na račun krščanstva! Premalo govorimo o našem Gospodu in Gospdarju!

Tista grda beseda »sektaštvo« se je prikradla v našo sredino in o Kristusu ne smemo nič reči, ker se bojimo, da bi nam rekli sektaši! No, bratje in sestre, jaz sem sektaš in upam, da bom tak, dokler ne umrem, in se bom s tem hvalil, kajti danes si ne predstavljam, da bi lahko bil človek popolnoma resen kristjan, ne da bi si pridobil ta naziv! Zakaj, o tej doktrini ne smemo govoriti, ker ji morda takšen ne verjame! Takšne in drugačne resnice v Svetem pismu ne smemo omenjati, ker ta in ta prijatelj vanjo dvomi ali jo zanika! In tako opustimo vse velike in veličastne teme, ki so bile nekoč glavno blago pobožnega govorjenja, in začnemo govoriti o čemer koli drugem, ker menimo, da se lahko bolje strinjamo z njimi o posvetnih stvareh kot o duhovnih! Ali ni to resnica?

In ali ni pri nekaterih med nami to pogost greh, da moramo moliti k Bogu: »O Gospod, oživi svoje delo v moji duši, da bo moj pogovor bolj podoben Kristusu, bolj začinjen s soljo in prijetnejši Svetemu Duhu?«

Moja tretja pripomba je, da obstajajo nekateri, katerih vedenje je vse, kar bi si lahko želeli, katerih pogovor je večinoma takšen, kot je Kristusov evangelij in okus resnice – toda celo oni bodo priznali tretjo obtožbo, ki jo moram zdaj žalostno uveljavljati proti njim in proti sebi, namreč, da je premalo pravega občestva z Jezusom Kristusom. Če nam je po zaslugi Božje milosti omogočeno ohraniti svoje vedenje znosno dosledno in naše življenje neomadeževano, pa koliko moramo kričati proti sebi zaradi pomanjkanja tistega svetega druženja z Jezusom, ki je znak pravega otroka Božjega. Bog!

Bratje in sestre, naj vas vprašam, koliko časa je minilo, odkar ste imeli ljubezenski obisk Jezusa Kristusa? Kako dolgo je, odkar si lahko rekel: »Moj ljubi je moj in jaz sem njegova, med lilijami pase.«? (Visoka pesem 2:16).

Koliko časa je minilo, odkar te je pripeljal v svojo gostišče in je bil njegov prapor nad teboj ljubezen? Morda bo kdo od vas lahko rekel: »To jutro sem ga videl. Z veseljem sem gledal njegov obraz in bil navdušen nad njegovim obličjem.«

Toda bojim se, da bo večina izmed vas morala reči: »Ah, gospod, mesece sem bil brez sijaja njegovega obličja!« Kaj ste torej počeli in kakšen je bil vaš način življenja? Ste vsak dan stokali? Ste vsako minuto jokali? »Ne.« Potem bi morali delati to! Ne morem razumeti, kako je lahko vaša pobožnost tako sijajne ravni, če lahko živite brez Kristusovega sonca in ste kljub temu srečni.

Kristjani bodo včasih izgubili spoznanje Jezusa. Povezava med njimi in Kristusom bo včasih prekinjena, kar zadeva njihovo lastno zavestno uživanje v njej, vendar bodo vedno stokali in jokali, ko bodo izgubili to Prisotnost.

Kaj? Ali je Kristus vaš brat in ali živi v vaši hiši, pa vendar niste govorili z njim že en mesec? Bojim se, da je med vami in vašim bratom malo ljubezni, če se tako dolgo niste pogovarjali z njim.

Kaj? Ali je Kristus mož svoje Cerkve in ali ona ves ta čas ni imela nobenega druženja z njim? Bratje in sestre, naj vas ne obsojam, naj vas niti ne sodim, ampak naj spregovori vaša lastna vest! Moj bo in tudi tvoj.

Ali nismo preveč pozabljali na Kristusa? Ali nismo preveč živeli brez Njega? Ali nismo bili bolj zadovoljni s svetom, namesto da bi hrepeneli po Kristusu? Ali smo bili vsi kot tista mala ovčka, ki je pila iz čaše svojega gospodarja, se hranila z njegove mize in ležala v njegovem naročju? Ali se nismo raje zadovoljili s potepanjem po gorah in se hranili kjer koli, razen doma? Bojim se, da mnoge težave našega srca izvirajo iz pomanjkanja občestva z Jezusom. Ni nas veliko takšnih ljudi, ki živijo z Jezusom in spoznavajo njegove skrivnosti. Oh, ne, preveč živimo brez luči njegovega obličja in smo preveč zadovoljni, ko ga ni več!

Naj torej vsak od nas – kajti prepričan sem, da ga vsak od nas do neke mere potrebuje – vzklikajmo molitev: »O, Gospod, oživi svoje delo.« Hrani se iz skodelice in se hrani z njegove mize in leži v njegovem naročju?  

Ah, mislim, da slišim enega profesorja, ki pravi: »Gospod, ne potrebujem oživitve v svojem srcu. Sem vse, kar želim biti.«

Na kolena, moji bratje in sestre, na kolena in prosite za to ubogo dušo! On je človek, za katerega je najbolj treba moliti! Pravi, da ne potrebuje preporoda v svoji duši, potrebuje pa vsaj preporod ponižnosti! Če domneva, da je že vse, kar bi moral biti, in če ve, da je že vse, kar želi biti, ima zelo nizke predstave o tem, kaj je kristjan ali o tem, kaj bi kristjan moral biti – in zelo neresnične predstave o sebi! V najbolj polnem stanju so tisti, ki, čeprav vedo, da potrebujejo oživitev, vendar ječijo pod svojim trenutnim žalostnim stanjem in prosijo Gospoda, naj jih oživi.

Zdaj mislim, da sem do neke mere utemeljil svojo obtožbo – bojim se, da s premočnimi argumenti – zato naj zdaj opazimo, da ima besedilo v sebi nekaj, kar verjamem, da ima vsak od nas. V teh besedah, »O, Gospod, oživi svoje delo,« ni le nakazano zlo, ampak je očitno čutiti zlo. Vidite, Habakuk je znal stokati zaradi tega. »O Gospod,« je rekel, »oživi svoje delo.«

Ah, mnogi od nas potrebujemo oživitev, toda le malo nas čuti, da jo zares potrebujemo. To je blagoslovljeno znamenje notranjega življenja, ko znamo stokati nad svojim odhodom od živega Boga.

Lahko je najti na stotine, ki so tako odšli, a prešteti morate po ena in dva tiste, ki znajo stokati nad njihovim odhodom! Toda pravi vernik, ko odkrije, da potrebuje oživitev, ne bo srečen. Takoj bo začel s tistim nenehnim in neprekinjenim napetim jokom in stokanjem, ki bo končno prevladalo pri Bogu in prineslo blagoslov oživitve! Dneve in noči zaporedoma bo vpil: »O, Gospod, oživi svoje delo.«

Naj omenim nekaj žalostnih časov, ki bodo vedno nastopili pri kristjanu, ki potrebuje oživitev. Prepričan sem, da bo vedno ječal, ko se bo ozrl nazaj in videl, kaj je Gospod storil zanj v preteklosti. Ko se spominja Mizarjev in Hermonov ter tistih krajev, kjer se mu je v preteklosti prikazal Gospod in rekel: »Ljubil sem te z večno ljubeznijo,« vem, da se ne bo nikoli ozrl nanje brez solz. Če je kot kristjan to, kar bi moral biti, ali če misli, da ni v pravem stanju, bo vedno jokal, ko se bo spominjal Božje ljubeče dobrote iz preteklosti. Kadarkoli je duša izgubila občestvo z Jezusom, ne more prenesti misli na »Aminadábovih vozov«. Ne more zdržati, da bi se ne spomnil kraljeve gostije, saj je že tako dolgo ni bilo!

Ali ko pomisli na njih, ko rečejo: »Kje je blagoslov, ki sem ga poznal?«

»Kdaj sem prvič videl Gospoda?«

»Kje je razgled, ki osveži dušo?« Jezusa in njegove Besede? Kakšne blagoslovljene in mirne ure sem takrat užival!

Kako sladek je še njihov spomin! Zdaj pa najdem bolečo praznino

Svet ga nikoli ne more potešiti.

Ko nekdo, ki je v tem stanju, sliši pridigo, ki pripoveduje o veličastni izkušnji vernika, ki je v zdravem stanju, položi roko na svoje srce in reče: »Ah, taka je bila moja izkušnja nekoč, toda tisti srečni dnevi so minili. . . . Moje sonce je zašlo in tiste zvezde, ki so nekoč razsvetljevale mojo temo, so vse ugasnile. O, da bi spet lahko videl svojega Gospoda! O, da bi še enkrat lahko videl Njegovo obličje! O, kje so ti sladki obiski z višine!«

Če je to tvoj pogoj, prijatelj moj, boš sedel in jokal ob rekah Babilona, žaloval boš, ko se boš spomnil svojega odhoda na Sion, ko ti je bil Gospod dragocen, ko je razgalil svoje srce in bil zadovoljen s tabo, tudi, da napolni vaše srce s polnostjo njegove ljubezni. Takšni časi bodo časi stokanja, ko boste ponovno iskali, kar ste skoraj izgubili.«

Za kristjana, ki potrebuje oživitev, bodo uredbe tudi časi vzdihovanja. Šel bo v Božjo hišo, vendar si bo rekel, ko bo odšel: »Ah, kako se je vse spremenilo! Ko sem nekoč šel z množico, ki je praznovala sveti dan, je bila vsaka beseda, ki sem jo slišal dragocena. Ko se je pesem povzpela, je moja duša dobila krila in je odletela v svoje gnezdo nad zvezdami! Ko je bila dana molitev, sem lahko pobožno rekel: »Amen.«

Pridigar zdaj pridiga, kot je to počel prej, in moji bratje in sestre so tako koristni kot so bili včasih, toda pridiga mi deluje tako suha in dolgočasna. Pri pridigarju ne najdem nobene napake. Vem, da je krivda pri meni. Pesem je enaka - tako sladka je in melodija, kot čista harmonija - toda ah, moje srce je težko, strune moje harfe so počene in ne morem peti.« Tako se bo kristjan odvrnil od teh blagoslovljenih sredstev milosti.

Še posebej pri Gospodovi večerji bo pomislil, ko bo sedel za mizo: »Oh, kakšne čase obhajila sem imel nekoč tukaj! Pri lomljenju kruha in pitju vina je bil moj Učitelj nadvse blagoslovljen.« Spomnil se bo, kako je bila njegova duša povzdignjena celo v sedma nebesa in je zgradba zanj postala »Božja hiša in nebeška vrata«. »Toda zdaj pravi: »Zame je to sedaj le kruh, in to suh kruh. Je preprosto navadno vino, vino brez okusa, v njem ni nobene sladkosti raja. Pijem, a je vse zaman, kajti Nimam nobenih dragocenih misli o Kristusu. Moje srce je tako težko, da se ne dvigne. Moja duša ne more dvigniti misli niti na pol poti do Njega!«

In potem bo kristjan spet začel stokati: »O, Gospod, oživi svoje delo.«

Tisti, ki veste, da ste v Kristusu, vendar čutite, da niste v zdravem duhovnem stanju, ker ga ne ljubite dovolj in nimate tiste vere vanj, ki bi jo želeli imeti, bi vas vprašal samo to: »Ali stokaš nad tem? Ali zdaj stokate nad tem? Ko čutite, da je vaše srce prazno, je to boleča praznina?« Ko vidite, da so vaša oblačila umazana, ali ste pripravljeni ta oblačila oprati s solzami, če bi to kaj koristilo? Ko spoznaš, da je tvoj Gospod odšel, ali izobesiš črno zastavo žalosti in zavpiješ: »O, moj Jezus, moj dragi Jezus, ali si odšel za vedno?« Če zmoreš, potem ti priporočam, da to storiš, in naj bo Bog zadovoljen, da ti da milost, da to počneš še naprej, dokler ne zasveti srečnejše obdobje v oživljanju tvoje duše!

Nazadnje pripomnim, da duša, ko resnično začuti lastno žalost zaradi svoje propadljivosti in odhoda od Boga, ni nikoli zadovoljna, ne da bi svoje stokanje spremenila v molitev in ne da bi molitev naslovila: »O, Gospod, oživi svoje delo.«

Nekateri izmed vas bodo morda rekli: »Gospod, čutim svojo potrebo po oživitvi. Dela se nameravam lotiti še danes popoldne, takoj ko se bom premaknil s tega mesta, da oživim svojo dušo.« Ne recite tega in predvsem ne poskušajte tega narediti, saj tega ne boste nikoli storili! Ne sprejemajte sklepov o tem, kaj boste storili – vaši sklepi bodo prav gotovo prelomljeni tako, kot so sprejeti – in vaši prelomljeni sklepi bodo le povečali število vaših grehov! Spodbujam vas, da molite k Bogu, namesto da se poskušate oživljati. Reci: »Potegnil me je iz pogubne jame, iz blatnega močvirja, moje noge postavil na skalo, utrdil moje korake.« (Psalm 40:3).

Začnite torej tako, da se ponižate – opustite vsako upanje, da boste s svojo lastno močjo oživeli kot kristjan! Toda tudi brez odlašanja začnite z resno prošnjo k Bogu, rekoč: »O Gospod, kar jaz ne morem storiti, naredi Ti! O Gospod, oživi svoje delo!«

Krščanski bratje in sestre, te zadeve prepuščam vam. Namenite jim pozornost, ki si jo zaslužijo. Če sem se zmotil in vas v čemerkoli prestrogo sodil, mi bo Bog odpustil, ker sem to mislil pošteno. Če pa sem govoril resnico, si položite to na srce in spremenite svoje hiše v Bohím. (Sodniki 2:1;2:5). Jokajte kot v starih časih - moški posebej in ženske posebej, možje zase in ženske zase. Jokajte, jokajte, moji bratje in sestre, kajti žalostno je oditi od živega Boga! Jokaj in naj te pripelje nazaj na Sion, da se nekega dne vrneš kot Izrael, ne z jokom, ampak s pesmimi večnega veselja!

 

II. In zdaj pridem do drugega dela teme, o katerem moram biti bolj kratek. V SAMI CERKVI, vzeti kot telo, bi morala biti ta molitev ena neprestana in slovesna liturgija – »O, Gospod, oživi svoje delo.«

V sedanji dobi je žalosten upad vitalnosti pobožnosti. Ta doba je postala preveč doba forme, namesto doba življenja. Uro življenja datiram od tega dne pred sto leti, ko je bil položen prvi kamen te zgradbe, v kateri sedaj častimo Boga. Takrat je bil dan božanskega življenja in moči, poslane od zgoraj! Bog je Whitefielda oblekel v moč. Pridigal je z veličastnostjo in mogočnostjo, za katero si človek komajda misli, da jo je smrtnik sploh sposoben pridigati! Ne zato, ker je bil nekaj sam po sebi, ampak zato, ker ga je njegov Gospodar opasal z močjo. Po Whitefieldu je prišlo do nasledstva velikih in svetih mož. Toda zdaj, gospodje, smo padli na usedline časa.

Moški so najredkejša stvar na vsem tem svetu – v vladi imamo komaj kakšnega moža, ki bi vodil našo politiko – in skorajda nimamo moških v veri. Imamo stvari, ko opravljajo svoje naloge, kot se jim reče. Imamo dobre in morda poštene stvari, ki v redni rutini gredo naprej kot tovorni konji s svojimi zvonci po starem. Toda moških, ki si upajo biti edinstveni, ker biti edinstven na splošno pomeni imeti prav v hudobnem svetu, v tej dobi ni prav veliko.

Kje so naši bogovi v primerjavi celo s puritanskimi časi? Bi lahko skupaj postavili naše Howe in naše Charnocke? Bi lahko zbrali skupaj takšna imena, kot jih lahko omenim približno 50 naenkrat? Mislim, da ne. Prav tako ne bi mogli združiti takšne galaksije milosti in talenta, kot je tista, ki je takoj sledila Whitefieldu. Pomislite na Rowlanda Hilla, Newtona, in število drugih, ki jih čas ne bi mogel omeniti! Ni jih več. Njihov častiti prah počiva v grobu. Kje so njihovi nasledniki? Vprašajte kje in eho bo odgovoril: »Kje?« Bog jih še ni obudil, ali, če jih je, še nismo izvedeli, kje so.

Dandanes se veliko pridiga, toda kako se to pogosto izvaja? Pridigar pravi: »O Gospod, pomagaj svojemu služabniku pridigati in ga s svojim Duhom nauči, kaj naj govori!« Potem pride ven rokopis in on ga prebere! Imamo drugačno pridiganje tega reda - govori zelo lepo in zelo fino, morda zgovorno, v nekem smislu - toda kje je zdaj takšno pridiganje, kot je Whitefieldovo? Ste že kdaj prebrali katero od njegovih pridig? Ne boste mislili, da je zgovoren - ne morete misliti tako. Njegovi izrazi so bili grobi in pogosto nepovezani - pri njem je bilo zelo veliko deklamacije, to je bil res velik del njegovega govora - toda v čem je bila njegova zgovornost? Ne v besedah, ki jih je izrekel, ampak v tonu, s katerim jih je izrekel! V resnosti, s katero jih je govoril, v solzah, ki so mu tekle po licih in v izlivanju same njegove duše! Razlog, zakaj je bil zgovoren, je bil prav to, kar beseda pomeni – bil je zgovoren, ker je govoril naravnost iz svojega srca – povzročil je, da je Božja Resnica privrela iz največje globine njegove duše. Ko je spregovoril, se je videlo, da misli resno, kar je rekel. Ni govoril zgolj kot stroj, ampak je pridigal tisto, kar je čutil kot Božjo Resnico in česar si ni mogel pomagati!

Če ste ga slišali pridigati, se niste mogli znebiti občutka, da je bil človek, ki bi umrl, če ne bi mogel pridigati – in da je z vso svojo močjo klical ljudi: »Pridite k Jezusu Kristusu in verujte vanj.«  

Takšno pridiganje primanjkuje v teh časih! Kje je zdaj resnost? Niti na prižnici niti v klopi ni v tolikšni meri, kot si jo želimo. In žalostna, žalostna je doba, ko se posmehuje resnosti in ko se ta vnema, ki bi morala biti glavna značilnost prižnice, šteje za navdušenje in fanatizem! Prosim Boga, da bi vsi postali takšni fanatiki, kot se jim smeji večina ljudi, takšni navdušenci, ki jih mnogi prezirajo. Po mojem mnenju je največji fanatizem na svetu iti v pekel – in najhujša neumnost na zemlji ljubiti greh bolj kot pravičnost! In mislim, da so vse prej kot fanatiki, ki želijo ubogati Boga in ne ljudi ter slediti Kristusu na vseh njegovih poteh. Zame je žalosten dokaz, da Cerkev potrebuje preporod, odsotnost tiste slovesne resnosti, ki je bila nekoč vidna na krščanskih prižnicah.

Odsotnost zdravega nauka je še en dokaz naše potrebe po oživitvi. Lahko se obrnemo nazaj k zapisom naših puritanskih prednikov, k člankom anglikanske cerkve in k Whitefieldovemu pridiganju, in o njihovem nauku lahko rečemo, da je prav to tisto, kar imamo radi! In doktrine, ki so bile takrat izrečene, so – in to si upamo reči povsod – prav iste doktrine, ki jih razglašamo zdaj! A ker jih razglašamo, se zdi, da smo edinstveni in čudni! In razlog je v tem, da je bila zdrava doktrina v veliki meri opuščena! Začelo se je na ta način. Prvič, Božjim Resnicam se je v celoti verjelo, vendar je bil njihov zorni kot nekoliko spremenjen. Minister je verjel v izvolitev, vendar te besede ni uporabil, saj se je bal, da bi to nekoliko zmotilo mirnost diakona v zeleni klopi v kotu. Verjel je, da so vsi po naravi izprijeni, vendar tega ni rekel pozitivno, kajti če bi, je bila gospa, ki je bila naročena na Kapelo, ki nebi več prišla! Torej, čeprav je v to zagotovo verjel in jo v nekem smislu pridigal, jo je nekoliko zaokrožil.

Kasneje je prišlo do tega – ministranti so rekli: »Verjamemo tem naukom, vendar menimo, da jih ni koristno pridigati ljudem. So povsem resnični. Brezplačna milost je resnična. Veliki nauki milosti, ki jih je pridigal Kristus, Pavel, Avguštin, Calvin in vse do te dobe njihovih naslednikov, so resnični - vendar je bolje, da jih zadržimo - z njimi je treba ravnati zelo previdno. So zelo visoki in grozljivi nauki in ne sme se jih pridigati! Verjamemo jim, vendar si jih ne upamo spregovoriti.«

Po tem je prišlo do še hujšega. V sebi so rekli: »No, če nam ti nauki ne ustrezajo za pridiganje, potem morda vendarle niso resnični.« In če gremo še korak dlje, tega morda dejansko niso rekli, vendar so začeli namigovati, da niso resnični – in potem so pridigali nekaj, kar so verjeli, da je resnica. In zdaj, če bi lahko, bi nas vrgli iz sinagoge, kot da bi bili oni njeni pravi lastniki, mi pa vsiljivci! Tako so šli s slabega na slabše. In če preberete standardno božanstvo te dobe in standardno božanstvo Whitefieldovih dni, boste ugotovili, da se to dvoje nikakor ne more uskladiti!

Danes imamo tako imenovano »novo teologijo«. Nova teologija? Kajti, to je vse prej kot teologija – je teologija, ki je izgnala Boga in ustoličila človeka! To je nauk o človeku – ne nauk o večnem Bogu.

Zatorej potrebujemo ponovno oživitev zdravega nauka sredi dežele. Vrgli bi nas iz sinagoge, kot da bi bili oni njeni pravi lastniki, mi pa vsiljivci! Tako so šli s slabega na slabše. In če preberete standardno božanstvo te dobe in standardno božanstvo Whitefieldovih dni, boste ugotovili, da se to dvoje nikakor ne more uskladiti!  

In tudi Cerkev na splošno potrebuje oživitev čiste resnosti v svojih članih. Niste možje, ki bi se borili v Gospodovih bitkah – nimate resnosti, gorečnosti, ki so jo nekoč imeli Božji otroci! Vaši predniki so bili možje hrastov, vi pa ste možje vrbe. Naši ljudje, kaj so, veliko jih je? Močni v nauku, ko so z moškimi z močnim naukom, vendar omahujejo, ko se srečajo z drugimi – in se spreminjajo tako pogosto, kot menjajo svojo družbo! Včasih so eno, včasih pa drugo. Niso moški, ki bi šli na kol in umrli za Božjo Resnico! Niso moški, ki vedo, kako umreti vsak dan in so zato pripravljeni na smrt, kadar koli pride.

Poglejte naša molitvena srečanja, le tu in tam kakšna svetla izjema. Verjetno je prisotnih šest starih žensk - komaj kdaj pride dovolj moških članov, da štirikrat molijo. Imenujejo se molitveni sestanki – sklicati bi jih bilo treba na proste sestanke, saj se jih udeleži dovolj redko! In zelo malo jih je, ki hodijo na naše bratske sestanke ali na katera koli druga srečanja, ki jih imamo, da bi pomagali drug drugemu v strahu Gospodovem.

Ali so molitve sploh obiskane, kot bi morale biti? Rad bi videl, da bi nekje natisnili časopis, ki bi vseboval seznam vseh oseb, ki so med tednom hodile na ta srečanja v katero koli od naših kapelic. Ah, moji prijatelji, če bi obsegali vse kristjane v Londonu, bi morda ugotovili, da bi jih zelo malo napolnilo kapele! Nimamo resnosti, nimamo življenja, kot smo ga nekoč imeli! Če bi jih imeli, bi nas označevali s slabšimi imeni, kot do sedaj - imeli bi nas za grde epitete, če bi bili bolj zvesti svojemu Gospodarju! Ne bi nam bilo tako udobno, če bi bolje služili Bogu.

Pridobimo Cerkev, da postane institucija naše dežele – častna institucija. Nekateri menijo, da je velika stvar, ko Cerkev postane častna institucija, toda to kaže, da je Cerkev skrenila s prave poti, ko začne biti zelo častna v očeh sveta! Še vedno mora biti izgnana, še vedno jo morajo imenovati hudobna in še vedno zaničevana do tistega dne, ko jo bo njen Gospod počastil, ker je ona počastila Njega – ko jo bo počastil, tudi na tem svetu, na dan svojega prihoda!  

Ljubljeni, ali menite, da je res, da je Cerkev potrebna oživitve? Ja ali ne? »Ne,« pravite, »vsaj ne v takšnem obsegu, kot vi mislite. Mislimo, da je Cerkev v dobrem stanju. Nismo med tistimi, ki vpijejo: 'Prejšnji dnevi so bili boljši od teh.'« Morda res  ne. Morda ste veliko modrejši od nas in zato lahko vidite tista različna znamenja dobrote, ki so za nas tako majhna, da jih ne moremo odkriti. Morda mislite, da je Cerkev v dobrem stanju. Če je tako, seveda ne morete sočustvovati z menoj, ko pridigam iz takega besedila in vas pozivam, da uporabite takšno molitev, kot je ta: »O, Gospod, oživi svoje delo.«

Obstajajo pa tudi drugi med vami, ki pogosto kličejo: »Cerkev potrebuje oživitev.« Naj vam povem, namesto da godrnjate nad svojim ministrom, namesto da bi iskali napake v različnih delih Cerkve, začnite klicati: »O Gospod, oživi svoje delo.« »Oh,« pravi eden, »da bi imeli drugega ministra! O, da bi imeli drugo vrsto bogoslužja! Oh, da bi imeli drugačno vrsto oznanjevanja!« Kot da bi bilo to vse – toda moja molitev je: »Oh, da bi Gospod prišel v srca mož, ki jih imate v skupnosti! O, da bi naredil načrte, ki jih uporabljate, da bi bili polni moči!« Ne potrebujete novih poti ali novih strojev – potrebujete življenje v tistih, ki jih imate! da bi Gospod prišel v srca mož, ki jih imate!  

Na železnici je motor, vendar se vlak ne premakne. »Pripelji še en motor,« pravi eden, »pa še enega in še enega.« Motorji so pripeljani, a vlak se ne premika. Prižgite ogenj in se zagrejte, to je tisto, kar potrebujete – ne svežih motorjev! Ne potrebujemo svežih ministrov ali svežih načrtov ali novih načinov, čeprav bi lahko marsikaterega izumili, da bi izboljšali Cerkev – potrebujemo samo Življenje in ogenj v tistih, ki jih imamo! S tistim človekom, ki je izpraznil vašo kapelo, isto osebo, ki je znižala vaš molitveni shod, lahko Bog še naredi, da bo kapela napolnjena do vrat, in da da, na tisoče duš prav temu človeku! Ni potreben nov človek – potrebno je Božje življenje v njem! Ne kričite po nečem novem – samo po sebi ne bo uspelo nič bolj kot to, kar imate! Kliči: »O, Gospod, oživi svoje delo!«

V različnih cerkvah sem opazil, da je Božji služabnik najprej pomislil na to zvijačo, nato na ono. Preizkusil je en načrt in mislil je, da bo uspel. Potem je poskusil še enega, a ni bilo dobro. Drži se starega načrta, moj prijatelj, vendar poskušaj vanj vnesti življenje! Ne potrebujemo nič novega – »staro je boljše« - ostanimo pri tem, ampak potrebujemo življenje v starem. »Oh,« moški jokajo, »nimamo ničesar razen lupine.« In dali nam bodo novo lupino.

Ne, gospodje, obdržali bomo starega, vendar bomo imeli življenje v njej! Imeli bomo stare načrte, ali pa bomo staro zavrgli, in živeli v novem? O, da bi nam Bog dal življenje!

Cerkev potrebuje novo oživitev. Oh, za, zopet dneve Cambuslanga, ko se je Božja beseda pridigala z močjo! Oh, za dneve, ko se je na tem mestu, na stotine spreobrnilo pod Whitefieldovimi pridigami! Znano je, da se je pod eno samo pridigo zgodilo 2000 verodostojnih primerov spreobrnjenja! O, za dobo, ko bi bile oči napete in ušesa pripravljena sprejeti Božjo resnico in ko bi ljudje pili Besedo življenja, saj je v tej resnici sama Voda življenja, ki jo Bog daje umirajočim dušam! Oh, za dobo globokih čustev — dobo popolne resnosti!

Prosimo Boga za to! Prosimo ga za to! Morda ima nekje moža ali može, žene, ki bodo še pretresli svet! Morda bo celo zdaj na človeka izlil mogočen vpliv, zaradi katerega bo Cerkev v tej dobi tako čudovita, kot je bila kadar koli v kateri koli dobi, ki je minila. Bog daj, za Božjo voljo! Amen,

Ni komentarjev:

Objavite komentar