PRIČEVANJA

21. avg. 2024

Karen Thompson - OŽIVITEV V ULICI AZUSA 1/5

 



OŽIVITEV V ULICI AZUSA





Spet je čas, kolegi eshatologi, da si vzamemo odmor od preučevanja, kaj bo Bog storil v prihodnosti, in namesto tega pogledamo, kaj je naredil v preteklosti. V tej seriji si bomo ogledali eno od najmočnejših in najnaravnejših Božjih potez, ki so se kdaj koli zgodile.

Preučevali bomo Azusa Street Revival. Vsakič, ko se je Bog močno premaknil skozi pretekla oživljanja, je nekaj dodal Cerkvi. In Azusa Street Revival ni bila izjema. V tej močni obuditvi leta 1906 je Cerkvi dodal krst v Svetem Duhu z darom govorjenja v jezikih!

 

OŽIVITEV V ULICI AZUSA

1/5

Karen Thompson

 

 

 

Krst v Svetem Duhu in jeziki

Leta 1906 se je v Los Angelesu v Kaliforniji začela oživitev ulice Azusa Street in je trajala tri leta. Človek, ki ga večina ljudi povezuje z oživitvijo, je bil William J. Seymour, afroameriški pridigar, znan po svoji ponižnosti in pobožnosti. Vse se je začelo, ko so bili Seymour in sedem drugih moških na molitvenem sestanku in čakali na Boga, ko jih je zadela Božja moč. Izkušnjo so opisali kot udarec strele. Istočasno so bili vsi moški prevrnjeni s stolov na tla. Možje so začeli govoriti v drugih jezikih in vzklikati hvalnice Bogu. To je bil začetek oživitve v ulici Azusa.

Preden gremo naprej, pripravimo oder. Amerika je od svoje neodvisnosti prehodila dolgo pot. Leta 1776 je bilo njenega prebivalstva 2.500.000 in je bilo sestavljeno iz 13 kolonij na vzhodni obali. Leta 1900 je Ameriško prebivalstvo štelo 76.212.168 prebivalcev in je bilo sestavljeno iz 45 držav, ki so se razprostirale vse do zahodne obale. Oklahoma je leta 1907 postala 46. zvezna država, ki se je pridružila Uniji. William McKinley je bil 25. predsednik Združenih držav od leta 1897 do atentata nanj leta 1901. McKinley je državo popeljal do zmage v špansko-ameriški vojni leta 1898. Po McKinleyjevi smrti je podpredsednik Theodore Roosevelt prevzel predsedniški položaj pri 42 letih. Bil je najmlajša oseba, ki je kdaj postala predsednik ZDA. (John F. Kennedy je bil naslednji pri 43 letih.)

 

Charles Fox Parham (1873–1929)

Azusa Street Revival je znana po svojih manifestiranih, nadnaravnih Božjih delih, pa tudi po tem, da v ospredje postavlja krst v Svetem Duhu z dokazi o govorjenju v jezikih. Azusa Street Revival je v veliki meri odgovoren za to, da je krst v Svetem Duhu postal mednarodni in se je razširil med narode. Čeprav je William Seymour oseba, ki jo večina ljudi povezuje s to oživitvijo, je Charles F. Parham tisti, ki je znan kot »oče binkoštnega gibanja«. Bil je Charles Parham, ne William Seymour, s katerim je Bog uvedel dar krsta s Svetim Duhom in njegovo polnost. Zato se bo prva tema v naši seriji o uvedbi krsta v Svetem Duhu začela s Charlesom F. Parhamom.

 

Zgodnja leta

4. junija 1873 se je Charles Fox Parham rodil Williamu in Ann Maria Parham v Muscatinu v Iowi. Stvar, ki se mi je zdela tako edinstvena pri Charlesu, je, da je vedel, da ga je Bog poklical, ko je bil še že zelo mlad, še preden se je ponovno rodil! Pri 13 letih je dal svoje življenje Gospodu na srečanju kongregacijske cerkve. Pri rosnih 15 letih je pridigal na svojih prvih shodih.

Čeprav v skupnosti Tonganoxie v Kansasu mi bil znan, je Parham izstopil v veri in mestne voditelje prosil za dovoljenje za evangelizacijske sestanke v stavbi mestne šole. Ko je dobil dovoljenje, je naredil nekaj, kar je razkrilo, da ima srce evangelista.

Pred prvim srečanjem se je povzpel na hrib, ki je gledal na mesto. Iztegnil je roke nad dolino in molil, da bi vsa skupnost darovala svoje življenje Gospodu. Čeprav so bila srečanja sprva počasna, so se pobrala in mnogi so res dali svoje življenje Gospodu. Charles je bil takrat star le 18 let!

Na teh srečanjih je Charles spoznal svojo bodočo ženo Sarah Thistlewaite. Udeležila se je enega od njegovih srečanj in bila obsojena zaradi njegovega sporočila, v katerem je primerjal »tako imenovane kristjane, ki obiskujejo modne cerkve in gredo skozi gibe moralnega življenja, ter tiste, ki sprejemajo pravo posvetitev in izkusijo posvetitveno moč Kristusove krvi«. Med temi srečanji se je Sarah odločila, da bo vse svoje življenje predala Gospodu.

Pri 19 letih je bil Parham dve leti pastor cerkve ME v Linwoodu v Kansasu. Nazadnje je zapustil pastirstvo, ker se je čutil poklicanega k evangelizaciji. Na začetku njegove evangelizacijske službe sta se s Saro 31. decembra 1896 poročila.

Kasneje je smrt prijatelja močno prizadela Parhama, tako zelo, da se je zaobljubil, da bo začel oznanjati evangelij ozdravljenja. Posledica te zaobljube je bil nenehen tok bolnih ljudi, ki so pritekali v dom Charlesa in Sarah v Ottawi v Kansasu, ko sta ga odprla za pomoč bolnim ljudem, ki so iskali Božjo nadnaravno zdravilno moč.

Leta 1898 sta Charles in Sarah ustanovila »dom božanskega zdravljenja« v Topeki v Kansasu z namenom zagotavljanja »domačega udobja« za tiste, ki iščejo ozdravljenje. To ministrstvo so poimenovali Betel in postalo je veliko več kot le zdravilni dom. Betel je tistim, ki so bili poklicani na oznanjevanje, ponudil posebne študije, da bi jih pripravil na delo. To je bila ključna značilnost Charlesove službe, kjer ga je Gospod uporabil za poučevanje in usposabljanje drugih za delo v službi.

 

Gibanje svetosti

Približno v tem času je gibanje svetosti začelo prihajati v Ameriki v ospredje. Večina ljudi danes nima pojma, kaj je bilo gibanje svetosti. Danes, ko ljudje pomislijo na gibanje svetosti, ga samodejno povežejo s strogim načinom življenja, brez pitja alkohola, brez kajenja, brez plesa, brez gledališča in brez iger na srečo. Menijo, da se svetost izraža v zunanjem videzu, ki pa ni tako vplival na moške kot na ženske, ki so prevzele vso obremenitev: brez ličil, brez nakita, dolge obleke in dolgi lasje, počesani visoko na vrhu glave.

 

Gibanje za svetost sploh ni bilo to!

Kar nekaj časa se je med Božjim ljudstvom začela širiti želja in prepričanje. Želja je bila po večji izkušnji Boga. Niso točno vedeli, kaj iščejo, vendar so bili prepričani, da je po začetni izkušnji ponovnega rojstva mogoče doseči več. Samo niso vedeli, kaj je to. Med krščanskimi skupinami, ki so menile, da gre za sekundarno delo milosti, da ima Bog nekaj večjega zanje v krščanski izkušnji, je prišlo do nestrpnosti. Tega niso vedeli, vendar jih je vodil Sveti Duh, da so iskali krst v Svetem Duhu z dokazom govorjenja v jezikih.

Nazareška cerkev, ki je imela največjo denominacijo svetosti, je takole opredelila gibanje svetosti: »Verjamemo, da je popolno posvečenje tisto Božje dejanje, ki sledi regeneraciji, s katerim so verniki osvobojeni izvirnega greha ali pokvarjenosti in privedeni v stanje popolne predanosti Bogu in sveti poslušnost popolni ljubezni. Ustvarja se s krstom ali napolnitvijo s Svetim Duhom ...«

 

Charles Parham se je pridružil Great Groundswellu

Charles Parham je bil eden tistih, ki so iskali drugo Božje delo. To je bila njegova motivacija, da je obiskal več krščanskih svetih del po državi, da bi preveril napredek teh skupin pri pridobivanju tega drugega dela posvečenja. Svojo službo je prepustil dvema pridigarjema svetosti in se odpravil obiskat več služb, ki so doživljale Božjo potezo. Njegova ocena ministrstev, ki jih je opazoval, je bila, da so pridobile pristne izkušnje posvečenja, vendar še vedno ni prišlo do velikega izliva potrebne moči za kristjane, ki naj bi zaključili to dobo.

 

Svetopisemska šola v Topeki

Zaradi uspeha Betela so ljudje začeli nagovarjati Parhama, naj ustanovi novo biblijsko šolo. V ta namen je začel iskati stavbo, v kateri bi imel šolo. Z nizom čudežev se je Parhamovim uspelo preseliti v nepopolno vilo, imenovano »Stone's Folly«, v Topeki v Kansasu. Gradbeniku je zmanjkalo denarja, preden je lahko dokončal projekt. Dvorec je bil precej velik in, čeprav nedokončan, je bil veličasten. Na dvorcu sta bili zgrajeni dve kupoli, od katerih je bila ena označena kot molitveni stolp. Učenci so se prostovoljno izmenjevali pri triurnih molitvenih stražah, podnevi in ​​ponoči.

Šola je sprejela tako ministrante kot laike. Šolnine ali prehrane ni bilo. To je bil verski podvig za učence, v katerem so morali verjeti Bogu, da bo zadovoljil vse njihove potrebe med obiskovanjem šole. Bog je čudežno poskrbel za potrebe šole in učencev. Povsem so se posvetili študiju in molitvi. Dijaki so pomagali tudi pri hranjenju ubogih in strežbi bolnikom.

Med posvečenjem šole se je zgodilo nekaj nenavadnega. Moški po imenu Captain Tuttle je gledal iz molilnega stolpa, ko je doživel vizijo. Videl je »ogromno sladkovodno jezero, ki se bo kmalu razlilo in bo vsebovalo dovolj, da bo potešilo vsako žejno dušo«. V viziji se je jezero nahajalo tik nad graščino, kot da bi se kmalu prelilo na šolo! Takrat še niso poznali njegovega pomena, vendar so kmalu izvedeli, da je to napoved tega, kar bo prišlo… manifestacija krsta Svetega Duha z darom govorjenja jezikov!

V šoli je Parham poučeval o kesanju, spreobrnjenju, posvetitvi, posvečenju, ozdravljenju in drugem Gospodovem prihodu. Vendar je imel težave s knjigo Apostolskih del, natančneje Apostolskih del 2:1–4: »Ko je prišel binkoštni dan, so bili vsi zbrani na istem kraju. Nenadoma je nastal z neba šum, kot bi se bližal silovit vihar, in napolnil vso hišo, kjer so se zadrževali. Prikazali so se jim jeziki, podobni plamenom, ki so se razdelili, in nad vsakim je obstal po eden. Vsi so bili napolnjeni s Svetim Duhom in začeli so govoriti v tujih jezikih, kakor jim je Duh dajal izgovarjati.«

Na binkoštni dan se je 120 Jezusovih sledilcev zbralo v zgornji sobi in bili »napolnjeni s Svetim Duhom ter začeli govoriti v drugih jezikih, kakor jim je Duh dajal izgovarjati«.

Nihče ni znal razlagati tega dela svetega pisma. Tisti, napolnjeni s Svetim Duhom, so govorili v jezikih, ki jih niso poznali. Takrat nihče ni razumel namena daru jezikov. Ko je Parham obiskal druga ministrstva, je slišal veliko razprav o tej temi. Mnogi so verjeli, da je govorjenje v jezikih dar za misijonarje, da lahko govorijo v maternem jeziku naroda, v katerega so bili poslani.

 

Iščite in našli boste

Decembra 1900 je moral Parham oditi na sestanek v Kansas City in se vrnil šele čez tri dni. Preden je odšel, je svojim 40 učencem dal nalogo. Sveto pismo naj bi preučevali na temo svetopisemskih dokazov o krstu v Svetem Duhu. Poročilo naj bi imeli pripravljeno, ko se vrne s potovanja. Ko je Parham dal to nalogo, ni vedel, kaj je Gospod pripravil za šolo!

Ko se je Parham vrnil, je ugotovil, da so učenci izpolnili svojo nalogo, in mu poročal o svojih ugotovitvah glede krsta s Svetim Duhom. Opazovali so različne stvari, ki so se zgodile, ko je binkoštni blagoslov padel na ljudi. Toda ena stvar, ki jim je izstopala, je bila, da so ob vsaki priložnosti, ko so ljudje prejeli krst s Svetim Duhom, vsi lahko govorili v drugih jezikih. Njihov zaključek: Krst v Svetem Duhu spremlja sposobnost govorjenja v jezikih.

Parham se je pravočasno vrnil v šolo, da se je ob koncu leta 1900–1901 pridružil službi nočne straže. Poleg 40 študentov se je študentom pri nočni službi pridružilo še 75 drugih. Vsi so se strinjali, da je storitev nekaj drugačnega. Vsi prisotni so povedali, da so čutili močno nadnaravno moč.

Preobrat za bogoslužje je prišel, ko je študentka po imenu Agnes Osman prosila, naj nanjo položijo roke, da bi prejela krst s Svetim Duhom. Poklicana je bila na misijonsko področje in mislila je, da ji bo krst v Svetem Duhu s sposobnostjo govorjenja jezikov pomagal opremiti, da bo služila ljudem v njihovem maternem jeziku.

Parham je položil roke nanjo in začel moliti. Nenadoma jo je oblil izliv slave. Rekel je: »Zdelo se je, da avreola obdaja njeno glavo in obraz.« Vsi so bili presenečeni, ko je Agnes začela govoriti v kitajskem jeziku. Neverjetno je, da je tri dni govorila kitajsko. Pravzaprav bi to lahko vse govorilo. Ni mogla govoriti v angleščini. Poskušala je komunicirati s pisanjem zapiskov, a je končala s pisanjem v kitajščini! Vsi so bili presenečeni. Ko je prišlo v javnost poročilo o tem, kaj se je zgodilo Agnes, so lokalni časopisi pisali o njeni izkušnji, v zgodbo pa so bili vključeni zapiski, ki jih je napisala v kitajščini!

Ognjeni jeziki

Ko se je to zgodilo, so učenci skupaj čakali na Boga dve noči in tri dni. Vsi so želeli biti tudi krščeni v Svetem Duhu. Medtem ko se je to dogajalo, je moral Parham zapustiti šolo zaradi drugega načrtovanega srečanja v Free Methodist Church v Topeki 3. januarja 1901. Tistimi v Free Methodistu je povedal, kaj se je zgodilo z Agnes v šoli. Rekel je, da pričakuje, da bo celotno študentsko telo krščeno v Svetem Duhu.

Ko se je Parham vrnil v šolo, njegova pričakovanja niso bila razočarana. Parham je slišal čudovite zvoke, ki so prihajali iz molitvene sobe. Ko je vstopil v molitveno sobo, je rekel, da je bila napolnjena s »sijajem bele svetlobe nad svetlobo svetilk«.

Parham je izprašal prisotne in izvedel, da je 12 verskih ministrantov prejelo krst in so vsi govorili v drugih jezikih. Nekateri so bili tako prizadeti, da so nežno trepetali pod močjo slave, ki jih je napolnila. Starejša ženska, sestra Stanley, je povedala Parhamu, da je videla »ognjene jezike«, ki so sedeli na njihovih glavah, tako kot je zapisano v Svetem pismu.

Parham je bil premagan nad tem, kar je videl. Rekel je, da se mu je srce »topilo v hvaležnosti Bogu«. Poln hvaležnosti je padel na kolena in izlil svoje srce Bogu. Boga je prosil za enak blagoslov. Gospod se je odzval tako, da ga je poklical, naj oznanja »to mogočno resnico svetu«. Gospod ga je opozoril, da bodo s klicem k oznanjevanju tega sporočila prišli preganjanja, stiske, preizkušnje in obrekovanje. Gospod mu je rekel, da mu bo dal blagoslov, če bo pripravljen oznanjati ta klic in prestati vse, kar je povezano z njim.

Parham je Gospodu izrazil, da je pripravljen prestati vse, kar mu pride naproti zaradi oznanjevanja tega sporočila. Takoj je bil napolnjen s Svetim Duhom in je govoril v drugih jezikih. Rekel je: »Rahlo me je zasuknilo v grlu, prevzela me je slava in začel sem častiti Boga v švedskem jeziku, ki se je kasneje spremenil v druge jezike in tako nadaljeval do jutra.«

V naslednjih dneh je polovica dijakov prejela tudi krst v Svetem Duhu z dokazi jezikov.

 

Novice se hitro širijo

Ko je prišla novica o tem, kaj se je zgodilo v šoli, je vse nekako eksplodiralo. Šolo so oblegali novinarji, ki so iskali intervjuje. Imeli so profesorje jezika, ki so prišli poslušat različne jezike, ki jih ljudje govorijo. Prišli so celo tujci in tolmači ugotavljat, kaj se dogaja. Niso bili razočarani. Vsi jezikovni strokovnjaki so se strinjali, da učenci govorijo različne jezike sveta, s pravim naglasom in intonacijo. Časopisni naslov se je glasil: »Binkošti! Binkošti!"

Zdaj poklican in maziljen, da pridiga o tem daru, je Parham 21. januarja 1901 pridigal svojo prvo pridigo o krstu Svetega Duha z jeziki na Akademiji za glasbo v Kansas Cityju. Tako je njegov poziv, naj ta dar uvede v Kristusovo telo. začel, kar mu je prineslo naziv "oče binkoštnega gibanja".

Parham je šel po vsej deželi in pridigal ter učil o krstu v Svetem Duhu ter vsem povedal, kaj se je zgodilo v šoli. Kamor koli je šel, je Gospod potrdil besedo z znamenji in čudeži, ki so sledili. Veliko ljudi je predalo svoje življenje Gospodu. Bilo je izjemnih ozdravitev in osvoboditev ter ljudi, ki so prejeli krst s Svetim Duhom.

 

Na žalost je bila stavba, v kateri je potekala svetopisemska šola, prodana za letovišče, zaradi česar je bila šola zaprta. Parhamovi so se nato preselili v Kansas City v Missouriju in Charles je ves svoj čas posvetil sestankom po vsej državi. Verniki vseh veroizpovedi so bili deležni krsta Svetega Duha z jeziki in božanskega ozdravljenja.

Časopis je o Parhamu rekel: »Kar koli že lahko rečemo o njem, pritegnil je več pozornosti k veri kot kateri koli drugi verski delavec v zadnjih letih.«

 

Znamenja in čudeži, ki potrjujejo besedo

Parhamovi so se preselili v Galeno v Kansasu in začeli shajati na domovih vernikov. Toda domovi so bili premajhni, da bi sprejeli velike množice, ki so prihajale na shode. Uspelo jim je dobiti velik šotor, ki sprejme 2000 ljudi. Kmalu tudi ta ni mogla sprejeti vseh ljudi, ki so prišli. Sčasoma jim je uspelo poiskati dovolj veliko zgradbo, da bi lahko zadržala množice, ki so prihajale na shode.

Časopisi so o srečanjih poročali z naslovi, kot je »Slepota in rak ozdravljena z religijo«. Časopisi so poročali, da so mnogi prišli na shode samo zato, da bi se norčevali ali posmehovali, a so hitro spremenili melodijo, ko so videli Božja mogočna dela.

 

Era Jima Crowa

Potem ko so še nekajkrat zamenjali lokacijo, so Parhamovi leta 1905 svoj sedež preselili v Houston v Teksasu. Tam so ustanovili novo svetopisemsko šolo, ki je bila ustanovljena podobno kot Betel v Topeki v Kansasu. Takrat se je Charles Parham prvič srečal z Williamom J. Seymourjem. Seymour se je s Parhamom pogovarjal o obiskovanju njegove biblične šole. Na žalost je bilo to obdobje Jima Crowa.

Obdobje Jima Crowa se je začelo kmalu po koncu državljanske vojne 9. aprila 1865 in odpravi suženjstva v ZDA. Po izgubljeni vojni so se južne konfederacijske države umaknile z legalizacijo rasne segregacije s tako imenovanimi zakoni Jima Crowa (Jim Crow je bilo ime temnopoltega lika iz predstave). Zakoni so bili namenjeni marginalizaciji Afroameričanov.

Vse v družbi je bilo razdeljeno: en prostor za belce in en prostor za črnce. Črnci so imeli svoje čakalnice na avtobusnih in železniških postajah; lastne fontane, stranišča, vhodi, dvigala, pokopališča. Ločevanje je bilo uveljavljeno v javnih bazenih, telefonskih govorilnicah, bolnišnicah, azilih, zaporih in domovih za starejše. Črnci niso mogli živeti v belih soseskah. Ti zakoni bi veljali 100 let. Prvi od teh zakonov je bil razveljavljen leta 1954, ko je vrhovno sodišče razveljavilo Plessy v zadevi Brown proti odboru za izobraževanje v Topeki. Ločevanje v javnih šolah je razglasilo za neustavno, kar velja tudi za druge javne ustanove. V letih, ki so sledila, so zakoni Jima Crowa začeli padati drug za drugim.

Na žalost so bili zakoni Jima Crowa še vedno v veljavi, ko se je William Seymour obrnil na Charlesa Parhama glede obiskovanja njegove svetopisemske šole. Po zakonu se belci in črnci ne morejo »mešati«, zato pravno Parham Seymourju ne bi smel dovoliti obiskovanja njegove šole. Toda Parhama sta prepričala Seymourjeva ponižnost in močna želja po preučevanju Svetega pisma. Parham se je strinjal, da sprejme Seymourja v svojo šolo, in razmišljal je o tem, kako bi zaobšel zakon. Seymourja je posedel na stol zunaj učilnice, na hodniku ob vratih. Seymour, ponižen človek in lačen Božje besede, je v dogovor.

Prek povezave je bil William Seymour povabljen v Kalifornijo, da bi služil majhni skupini svetih. Tudi tamkajšnji verniki so iskali drugo delo milosti. Njihovo iskanje je prineslo oživitev ulice Azusa, kjer se je izlila Božja moč, kakršne še ni bilo. Seymour je bil nov na čelu ministrstva. Posledično je prihajalo do težav z redom in zmedo med službami. Seymour je pisal pisma svojemu mentorju in učitelju, v katerih je Parhama prosil, naj mu pomaga pri oživitvi. Parham ni prišel takoj, vendar se je sčasoma odpravil v Kalifornijo.

 

Povzetek

Charles Fox Parham je še naprej potoval po vsej Ameriki in poučeval o temi krsta Svetega Duha z dokazi o govorjenju v jezikih. Tako kot je Bog opozoril, je bil izpostavljen posmehovanju, preganjanju in lažnim obtožbam. Toda skozi vse to je bil Parham zvest Božjemu klicu.

Njegova služba je prinesla velike duhovne sadove. Neposredno ali posredno je bilo več kot dva milijona ljudi rešenih zaradi njegove službe. Kamorkoli je prišel, je pritegnil množice krepko čez sedem tisoč ljudi. Kot rezultat njegovega učenja so po vseh Združenih državah Amerike in po vsem svetu nastale cerkve, ki so sprejele nauk o krstu v Svetem Duhu.

V starosti 56 let je 29. januarja 1929 Charles Fox Parham umrl. Njegov pogreb je bil v gledališču Baxter; prisotnih je bilo več kot 2500 ljudi. Njegova največja zapuščina je, da je uvedel razodetje krsta v Svetem Duhu z dokazi o govorjenju jezikov, zaradi česar je postal »oče binkoštnega trenutka«.

 

Preporod na vzhodni obali

Splošno ni znano, da je ves čas, ko je na zahodni obali Združenih držav potekala oživitev ulice Azusa Street, na vzhodni obali istočasno potekal velik Božji izliv. Wesly L. Duewel je pisal o rezultatih oživitve vzhodne obale v svoji knjigi z naslovom Revival Fires.

V 28. poglavju svoje knjige Duewel pripoveduje o rezultatih tega velikega preporoda. Rekel je, da se je preporod na vzhodni obali začel le nekaj tednov po začetku preporoda v Walesu leta 1904. Preporod v Walesu leta 1904 je bil največji preporod v celotnem 20. stoletju. Valižanski preporod je sprožil preporod v drugih državah, kot je preporod v Združenih državah, ki se je začel v Pensilvaniji decembra 1904. Razširil se je v majhna mesta kot ogenj in v štirih mesecih so samo metodistične cerkve razglasile 10.000 spreobrnjenj! V 28. poglavju svoje knjige je Duewel opisal rezultate oživitve v različnih mestih in državah.

Atlantic City, New Jersey: Atlantic City je imel 60 tisoč prebivalcev. Prebujenje se je tako razširilo po mestu, da je bilo samo 50 ljudi, ki niso prejeli odrešenja! Cerkve so bile napolnjene do konca.

Schenectady, New York: Vse evangeličanske veroizpovedi so sodelovale pri shodih v Schenectadyju v New Yorku. Oživljanje je trajalo več mesecev. Ženske so bile še posebej pogumne, saj so se združile in oznanjevale v vseh salonih.

Troy, New York: Šestindvajset cerkva v Troyju v New Yorku je imelo največjo zmogljivost. Število novih kongregantov, ki so preplavili cerkve, je bilo osupljivo. V eni nedeljski jutranji službi je bilo samo v eni cerkvi v članstvo sprejetih skupno 364 ljudi!

Louisville, Kentucky: Tisk v Louisvillu, Kentucky, je poročal o oživitvi in ​​jo označil za »najbolj osupljivo oživitev, kar jih je bilo znano«. V mestu je bilo skupno 4000 spreobrnjenj. Na sočasnih srečanjih v Louisvillu v Kentuckyju je bilo 1500 spraševalcev in cerkvam se je naenkrat pridružilo tisoč ljudi. Kmalu je tisk poročal: »Najbolj izjemna oživitev, kar jih je bilo kdaj koli,« s 4000 zabeleženimi spreobrnitvami v mestu.

Paducah, Kentucky: V Paducah, Kentucky, so južni baptisti doživeli veliko »binkoštno obuditev«, ki je trajala pet mesecev. V tem času je ena posebna cerkev dodala tisoč novih članov.

Danville, Kentucky: V Danvillu, Kentucky, so se vsa podjetja zaprla, vodstvo in zaposleni pa so se skupaj udeležili srečanj.

Houston, Teksas: Oživitev v Houstonu je bila opisana kot plimski val. Cerkve so postale precej polne in igralnice so se zaprle zaradi pomanjkanja posla.

Lansing, Michigan: Lancing, Michigan je doživel 1100 spreobrnjenj in metodistične cerkve so dodale 740 članov. Okrožje Albion 1000 in Big Rapids sta dodala 500.

Minneapolis, Minnesota: Val oživitve je prišel v številne cerkve v Minneapolisu, Minnesota. Samo v enem mestu v Minnesoti je ena šestina prebivalstva predala svoje življenje Gospodu.

Območje Nove Anglije: Veliko število ljudi se je zlilo v cerkve na območju Nove Anglije (Connecticut, Maine, Massachusetts, New Hampshire, Rhode Island in Vermont). To je bil največji izliv Božje moči od leta 1858. Kar je neverjetno pri teh številkah  je, da so bile prinesene brez velikih evangelizacijskih akcij. Poročali so, da je Bog deloval na posebne načine, kot so alkoholiki, ki so se takoj spremenili.

Florida: O Božji potezi so poročali po vseh južnih državah. Predvsem Florida je doživljala odlično potezo. Duhovnika Mordecaia F. Hama, znanega po tem, da je Billyja Grahama vodil h Kristusu, je Bog zelo uporabljal na vseh srečanjih na Floridi.

 

POVEČANA MOLITEV

Atlanta, Georgia: V Atlanti, Georgia, se je skoraj 1000 poslovnežev srečalo, da bi molilo za izlitje Svetega Duha. 2. novembra so se vsa podjetja  zaradi molitve zaprla opoldne. Od vrhovnega sodišča do salonov je bilo poslovanje zaprto, tako da se je molitvenega srečanja lahko udeležil kdor koli.

Indianapolis: Vse cerkve v Indianapolisu so imele molitvene sestanke za oživitev.

Chicago: V Chicagu so bili opoldne molitveni sestanki.

 

Ohio in Michigan: Ohio in Michigan sta poročala o cerkvah, kjer je duh molitve zajel celotno kongregacijo, kjer so molili neprekinjeno dve uri zapored.

Louisville, Kentucky: Vsega skupaj 58 vodilnih podjetij se je opoldne zaprlo zaradi molitvenih shodov.

 

RAST CERKVE

V vsaki zvezni državi so metodistične in baptistične cerkve doživljale največji porast članstva. Po vsej vzhodni obali in srednjem zahodu sta ti dve denominaciji doživeli največje število spreobrnjenj, krstov in osvoboditev.

V tem času oživitve so metodisti v štirih letih oživitve vsako leto dodali šokantnih 35 tisoč novih članov.

Zanimivo je, da so imeli metodisti nekaj let kasneje vsedržavno akcijo, s katero so pridobili dva milijona novih članov. Na žalost so kasneje iz svojih najboljših moči dodali le nekaj ljudi, po vsej državi! To vam samo pokaže, kaj lahko Bog naredi z oživitvijo v primerjavi s tem, kaj lahko storijo ljudje s svojimi kampanjami.

Baptistična denominacija je bila naslednja največja za metodisti. Tukaj so njihove številke: Missouri krščenih 10.000, Oklahoma 5.000. V Koloradu so baptisti zrasli za 10 odstotkov. V Oregonu so zrasli za 12 odstotkov. Na jugu se je število baptističnih cerkva samo v enem letu povečalo za 23 odstotkov.

 

https://endtimemysteries.com/2021/10/03/the-azusa-street-revival/

 


Ni komentarjev:

Objavite komentar