Stvarjenje Zemlje in Satanov
izvor
Avtor:
Zac Poonen
Vemo, da je Satan
ustvarjeno bitje in ni obstajal na »začetku«, kar je omenjeno v 1 Mz 1:1 Prvo
Božje dejanje je bilo ustvarjanje neba in zemlje ( 1 Mz 1:1 ). Toda v Genezi
3:1 vidimo Satana, ki se nenadoma pojavi na prizorišču. Torej ga je moral Bog
ustvariti nekje med 1. Mojzesovo 1:1 in 3:1 . Bog ne ustvarja nič hudega. Torej
je moral biti Satan prvotno, »na začetku« popoln.
Beremo, da je bila
zemlja »brez oblike« ( "tohu" - hebrejsko ). Beremo, da Gospod »ni
ustvaril zemlje kot razvaline« ( »tohu« – hebrejsko ). Božja beseda tukaj jasno
pove, da zemlja ni bila ustvarjena "tohu", je torej morala postati
" tohu". Bog nikoli ne ustvari ničesar nepopolnega ali v evolucijskih
stopnjah. Zemlja ni bila najprej ustvarjena kot brezoblična gmota, nato pa jo
je Bog izpopolnil, kot pravijo nekateri. Bog naredi vse popolno takoj, ko
karkoli ustvari. Zemlja je bila torej ustvarjena popolna. Verjeti, da je Bog
najprej ustvaril brezoblično gmoto, ki je bila temna in grda, nato pa jo je čez
nekaj časa naredil lepo, pomeni verjeti v razvoj zemlje. Ta vrsta »evolucijske
teorije« je tako napačna kot katera koli druga teorija evolucije! Geneza (1 Mz)
1:2; Izaija 45:18 Geneza 1:2; Jakob 1:17.
Vemo, da je bila
zemlja prekleta, po tem, ko je Adam grešil. Torej, ko je nadangel (Lucifer),
prej grešil in postal Satan, je moral tudi njegov greh vplivati na zemljo. Njegov greh je moral narediti
zemljo brez oblike, temno in prazno. Vidimo Boga, ki govori tako Tirskemu
kralju kot tudi Satanu, ki se je vselil vanj. To je podobno tistemu, kar smo
videli, ko imamo opravka z obsedenimi ljudmi, kjer se včasih pogovarjamo z osebo samo, včasih pa z demonom, ki prebiva v tej osebi. V
tem odlomku piše, da je bil »kralj
Tira« v Edenu. Človeški kralj Tira nikoli ni bil v Edenu. Torej se ta odlomek
mora nanašati na duhovnega kralja, ki je vladal Tiru – Satana. ( i Mz 1:2 ).
Satanov padec je opisan v Izaija 14 in v Ezekiel 28, ter v Ezekiel 28.
Tako sklepamo, da
sta se Satanovo stvarjenje in padec morala zgoditi med prvima dvema verzoma Geneze
1 . Njegov padec tam ni opisan, ker je Sveto pismo napisano za človeka in se
torej začne s človekovo zgodovino.
Beseda, prevedena z »bilo«
v Genezi 1:2 in Gen. 2:7, (hayah) »solni steber« ( Genesis 19:26 ) »In zemlja
je bila brez oblike in prazna« je hebrejska beseda »hayah«, ki bi morala biti
dejansko prevedena kot »postala« - in je bila prevedena kot »postala« v
naslednjih verzih: »človek je postal (hayah) živa duša« Lotova žena je »postala«.
Ni bila vedno solni steber. Postala je solni steber. Na enak način je zemlja
postala brez oblike in prazna.
Vržen iz »tretjega neba« (iz neposredne prisotnosti
Boga v nebesih. Prva nebesa so vesolje, ki ga vidimo s svojimi očmi. »Nebesa«,
v katerih prebivajo satan in njegovi demoni, so torej druga nebesa , ki jih ne
moremo videti. Nekega dne bo od tam vržen na zemljo. To je morda razlog, zakaj
Gospod ni rekel: »Dobro je«, drugi dan stvarjenja (od šestih dni stvarjenja),
ko so bila nebesa ločena - ker je Satan bival v drugih nebesih.
(2 Kor. 12:2) v
tistem času. Vendar nam je v Efežanom 6:12 rečeno, da Satan in njegovi demoni
še vedno prebivajo »v« ( Ps.8:3 ) ( Raz.12:10 ) Geneza 1
Iz ust
otročičev in dojenčkov si postavil trdnjavo zaradi svojih nasprotnikov, da
brzdaš sovražnika in maščevalca.
(Psalm 8:3).
Uporabljeni dve
različni besedi Geneza 1 v zvezi z stvarjenjem in preoblikovanjem zemlje.
Beseda, uporabljena v je »bara« (hebrejsko za »ustvarjen). Beseda uporabljena v
je »asah« (hebrejsko za »narejen«). Stvarjenje se nanaša na tisto, kar je bilo
ustvarjeno iz nič. Beseda »izdelano« se nanaša na tisto, kar je bilo narejeno
iz nečesa, kar je že obstajalo. Ustvarjene so bile ribe in ptice (v.21) in tudi
človek (v.27). Človekovo telo je bilo
narejeno, a njegova duša je bila ustvarjena. Ker je vsaka Božja
beseda navdihnjena, je moral obstajati zelo dober razlog, zakaj je Sveti Duh v
Prvi Mojzesovi knjigi uporabil dve različni besedi Genesis 1:1 Genesis 1:7.
Sveto pismo jasno
navaja (brez kakršne koli sence dvoma), da je »GOSPOD v šestih dneh naredil (asah
- Heb.) nebo in zemljo«. Sveto pismo nikjer ne pravi, da je Gospod ustvaril
zemljo v šestih dneh, ampak vedno uporablja besedo »narejen«. Zemlja je bila NAREJENA v 6 dneh - ne ustvarjena v 6
dneh. Pri citiranju Svetega pisma moramo biti zelo natančni – in
uporabljati Božje besede in ne naših: 2. Mojzesova 20:11 2. Mojzesova 31:17.
Stvarjenje zemlje je
bilo dejanje enega samega trenutka. Po padcu angelov je bila preoblikovana za
človeka v šestih dneh.( 1 Mz 1:1).
Koliko časa je bilo
med enim in drugim nihče ne more reči. Vsako mnenje je čista špekulacija. Lahko
je bil en dan ali milijoni let. Skrivne stvari pripadajo Gospodu, našemu Bogu.
Samo stvari, ki so razkrite, pripadajo nam. Geneza 1:1 in 1:2. ( 5. Mz 29:29).
Uskladimo naše
razmišljanje s Svetim pismom – tudi če moramo spremeniti dolgotrajna mnenja.
Bodimo natančni tudi pri citiranju Svetega pisma.
(Glej spodnjo opombo
o besedi bara).
POMEN HEBREJSKE
BESEDE BARA (USTVARITI) Avtor WE Vine (iz Vine's Expository c, Thomas Nelson
Publishers)
Bara, »ustvariti,
narediti«.
Ta glagol ima globok
teološki pomen, saj ima za subjekt le Boga. Samo Bog lahko »ustvarja« v pomenu,
ki ga implicira 'bara'. Glagol izraža stvarjenje iz nič. Ideja, ki je jasno
razvidna iz odlomkov, ki se nanašajo na stvarjenje v vesoljnem obsegu: »V
začetku je Bog ustvaril nebo in zemljo« 1 Mz 1:1; prim. 1 Mz 2:3; Iz 40:26 ;
42:5. Vsi drugi glagoli za »ustvarjanje« dopuščajo veliko širši pomen; imajo
tako božansko kot človeško temo in se uporabljajo v kontekstih, kjer ne gre za
obstoj nečesa ali nekoga.
'Bara' pogosto
najdemo vzporedno s temi drugimi glagoli, kot je asah, yatsar, kun, »ustanoviti.«
»narediti« Iz 41:20; 43:7; 45:7, 12; Amos 4:13 , »oblikovati« Iz 43:1, 45:7; Amos 4:13 in verz, ki ponazarja vse te
besede skupaj, je Iz 45:18: "18 Kajti tako govori Gospod, ki je ustvaril (»bara«)
nebo. On je Bog, ki je upodobil zemljo in jo naredil, on jo je utrdil. Ni je
ustvaril kot zmešnjavo, za bivanje jo je oblikoval. Jaz sem Gospod in drugega
ni. (»bara«) nebesa.
Bog sam, ki je »oblikoval«
[yatsar] zemljo in »naredil« [asah]; on ga je »ustanovil« (kun), »ustvaril« (bara)
ni zaman. On »je oblikoval« (yatar), da bo naseljen: »Jaz sem Gospod; in
drugega ni.«
Tehnični pomen »bara«
(»ustvariti iz nič«) morda ne drži v teh odlomkih; morda je bil glagol
populariziran v teh primerih zaradi zagotavljanja pesniškega sinonima.
Predmeti glagola
bara vključujejo:
-
nebesa in zemlja
Gen 1:1 ; Iz 40:26 ; 42:5 ;
45:18 ; 65:17
-
človek Gen 1:27 ; 5:2 ; 6:7; 5 Mz 4:32; Ps 89:47; Iz
43:7; 45:12
-
Izrael Iz 43:1 ; Mal 2:10
-
nova stvar Jer 31:22
-
oblak in dim Iz 4:5
-
sever in jug Ps 89:12
-
odrešenje in pravičnost Iz 45:8
-
govor Iz 57:19
-
tema Iz 45:7
-
veter Amos 4:13
-
novo srce Ps 51:10.
Natančna študija
odlomkov, kjer se pojavlja »bara«, pokaže, da pisec v redkih nepoetičnih
uporabah (predvsem v Genezi) uporablja znanstveno natančen jezik, da pokaže, da
je Bog ustvaril predmet ali koncept iz prej neobstoječega materiala.
Posebej osupljiva je
uporaba besede »bara« v Iz 40-65. Od 49 pojavitev glagola v Stari zavezi jih je
20 v teh poglavjih. Ker Izaija preroško piše Judom v izgnanstvu, govori
tolažilne besede, ki temeljijo na Božjih preteklih dobrotah in blagoslovih
njegovemu ljudstvu. Izaija želi predvsem pokazati, da je Jahve Stvarnik, zato
lahko reši svoje ljudstvo iz ujetništva. Izraelov Bog je ustvaril vse stvari: »12
Jaz sem naredil zemljo in ustvaril človeka na njej, jaz sem s svojimi rokami
razprostrl nebo in poveljujem vsej njegovi vojski.« ( Iz 45:12). Babilonski
bogovi so nemočne ničnosti: Iz 44:12-20; 46:1-7, zato lahko Izrael pričakuje,
da bo Bog zmagal z izvedbo novega stvarjenja Iz 43:16-21; 65:17-25. »Asah!« »Zemljo
in ustvaril« (»bara«).
Čeprav je povsem
pravilen tehnični izraz, ki nakazuje kozmično, materialno stvaritev iz nič, je »bara«
bogato teološko sredstvo za sporočanje suverene moči Boga, ki ustvarja in ureja
vse stvari v svojo slavo.
https://www.cfcindia.com/article/the-creation-of-the-earth-and-the-origin-of-satan
Ni komentarjev:
Objavite komentar