PRIČEVANJA

2. nov. 2023

Nevenka Zupan - KAKO IMETI SIGURNOST ODREŠENJA

 


KAKO IMETI SIGURNOST ODREŠENJA

  

Nevenka Zupan




 

 

»Bog je namreč svet tako vzljubil, da je dal svojega edinorojenega Sina, da bi se nihče, kdor vanj veruje, ne pogubil, ampak bi imel večno življenje. Bog namreč svojega Sina ni poslal na svet, da bi svet sodil, ampak da bi se svet po njem rešil.« (Janez 3:16).

Lahko rečemo, da je to temeljna vrstica v Svetem pismu, ki bralca popelje v spoznanje, da je Bog Oče dal Svojega Sina Jezusa Kristusa, iz ljubezni do ljudi, da je bil križan, kot odkupna daritev za grehe vsega človeštva.

Kako lahko vemo, da res za ves svet, saj mnogi pravijo: »Vse poti vodijo v Rim. Saj ima vsak pravico do svoje vere. Saj so vse vere iste. Saj vse vere vodijo k istem bogu.«

Ali je to res? Sveto pismo nam daje odgovor.

»On je namreč spravna daritev za naše grehe, pa ne le za naše, temveč tudi za ves svet.« (1 Janez 2:2).

Jezus Kristus je šel iz poslušnosti Bogu Očetu in iz ljubezni do vseh grešnikov v preteklosti, sedanjosti in prihodnosti, na križ kot edina možna spravna daritev za greh človeštva, da bi vsi, ki bodo prišli k Njemu in sprejeli to daritev kot resničnost zase, imeli po Njem večno življenje; bi se po Njem rešili.

»Bil je mučen, a se je uklonil in ni odprl svojih ust, kakor jagnje, ki ga peljejo v zakol, in kakor ovca, ki umolkne pred tistimi, ki jo strižejo, in ne odpre svojih ust.

Iz zatiranja in iz obsodbe je bil vzet, kdo premišlja o njegovem rodu? Kajti bil je odrezan iz dežele živih, zadet zaradi prestopka mojega ljudstva.

Dali so mu grob pri krivičnih, gomilo pri bogatem, čeprav ni storil nobenega nasilja in ni bilo zvijače v njegovih ustih.

Gospodu je bilo po volji, da ga stre z bridkostjo: če dá svoje življenje v daritev za greh, bo videl potomce in bo podaljšal svoje dni, Gospodova volja bo uspevala po njegovi roki.

Za muko svoje duše bo videl luč, se sitil, s svojim spoznanjem bo moj pravični služabnik opravičil številne, njihove krivde bo naložil nase.

Zato mu bom številne dal v delež, mogočne bo delil kot plen, ker je dal svoje življenje v smrt in bil prištet med prestopnike, nosil pa je grehe številnih in prosil za prestopnike.« (Izaija 53:7-12).

 

Če vprašam ljudi na ulici, ali so odrešeni in če imajo v sebi prepričanje, da bodo po smrti pri Bogu v Nebesih, mi eni pravijo, da po smrti tako ali tako ni več ničesar, da je s smrtjo vsega konec, eni pa, da ne vedo oziroma da niso prepričani, ali so odrešeni, ali ne.

Tako mi odgovorijo predvsem ljudje, ki se glede svojega odrešenja in večnega življenja zanašajo na svojo denominacijo, religijo, duhovnike, na svoja dobra dela, na poslušnost ljudem glede izvajanja določenih obredov in na svoje pošteje.

Toda Sveto pismo nam jasno odgovori na to:

Božja pravičnost se daje po veri v Jezusa Kristusa, in sicer vsem, ki verujejo. Ni namreč nobene razlike: saj so vsi grešili in so brez Božje slave, opravičeni pa so zastonj po njegovi milosti, prek odkupitve v Kristusu Jezusu. Njega je Bog javno določil, da bi bil s svojo krvjo orodje sprave, h kateri prideš po veri. S tem je hotel pokazati svojo pravičnost, tako je v svoji potrpežljivosti odpustil prej storjene grehe. Hotel je pokazati svojo pravičnost v sedanjem času, da je namreč sam pravičen in da opravičuje tistega, ki veruje v Jezusa.« (Rimljanom 3:22-26).

Iz teh stihov nam je lahko popolnoma jasno, da nas odrešuje samo in edino vera v Jezusa Kristusa in v Njegovo dokončano delo na križu, za nas, in popolnoma nič drugega, kot to.

Nato je Jezus, ker je vedel, da je že vse izpolnjeno, in da bi se izpolnilo Pismo, rekel: »Žejen sem.« Tam je stala posoda, polna kisa. V kis namočeno gobo so nataknili na hizop in mu jo podali k ustnicam. Ko je Jezus vzel kisa, je rekel: »Izpolnjeno je.« In nagnil je glavo in izročil duha.« (Janez 19:28-30).

Jezus je rekel: »Izpolnjeno je,« toda to, kar je Jezus naredil zate, si moraš prilastiti po veri.

Mnogi ljudje imajo prepričanje, da se lahko odrešijo s svojimi dobrimi deli, ali zato, ker so dobri, ker nikomur ne želijo nič žalega, ker so dobrodelni, ker ne preklinjajo, itd.

Toda Sveto pismo pravi drugače.

»Vsi smo postali kakor umazanec, vsa naša pravična dela kakor umazana obleka. Vsi smo oveneli kakor listje, naša krivda nas je odnesla kakor veter.« (Izaija 64:5).

Čeprav si se umivala s pepeliko in uporabljala še toliko mila: tvoja krivda ostaja umazana pred mano, govori Gospod Bog.« (Jeremija 2:22).

Torej lahko iz navedenih stihov vidimo, da je naša pravičnost pred Bogom kakor umazana cunja, da se s svojo pravičnostjo nikakor ne moremo rešiti in da nas lahko od naše nepravičnosti odreši le in edino kri, ki je tekla iz ven Jezusa Kristusa, medtem, ko je bil pribit na križu.

Nato pa je prišel Kristus kot véliki duhovnik dobrih stvari, ki so se zgodile, skozi večji in popolnejši šotor, ki ni narejen z rokami, se pravi, ki ni od tega stvarstva, je stopil v svetišče enkrat za vselej, ne s krvjo kozlov in juncev, temveč s svojo krvjo, in dosegel večno odkupljenje. Kajti če škropljenje s krvjo kozlov in volov in juničjim pepelom omadeževane posvečuje, da se jim očisti meso, koliko bolj bo kri Kristusa, ki je po večnem Duhu sam sebe brezmadežnega daroval Bogu, očistila našo vest mrtvih del, da bomo služili živemu Bogu.« (Hebrejcem 9:11-14).

Vendar nam Sveto pismo samo govori, da imamo lahko sigurnost odrešenja.

»Sam Duh pričuje našemu duhu, da smo Božji otroci.« (Rimljanom 8:16).

Kako nam lahko Sveti Duh pričuje, da smo odrešeni? Mora biti v nas.

Kako pa se to lahko zgodi?

To je zanimalo tudi velikega duhovnika Nikodema v Jezusovem času, ki je ponoči, na skrivaj prišel k Jezusu, ker je vedel, da dela, ki jih Jezus dela, ne morejo biti narejena brez Boga.

In kaj mu je rekel Jezus?

»Med farizeji pa je bil človek, ki mu je bilo ime Nikodém; bil je prvak med Judi. (Sveto pismo Stare zaveze je poznal na pamet). Ponoči je prišel k Jezusu in mu rekel: »Rabi, vemo, da si prišel od Boga kot učitelj; kajti nihče ne more delati teh znamenj, ki jih ti delaš, če ni Bog z njim.«  Jezus je odgovoril in mu rekel: »Resnično, resnično, povem ti: Če se kdo ne rodi od zgoraj, ne more videti Božjega kraljestva.« (Janez 3:1-3).

Ste slišali? Če se človek ne rodi od zgoraj, ne more videti Božjega Kraljestva. To s preprostimi besedami pomeni, da človek, ki ob svoji smrti v svojem duhu ne bo imel Svetega Duha, ne bo svojo večnost preživel v nebesih, ampak v peklu. Kruto se sliši, ampak tako je določil Bog.

Zelo težko je verjeti, a žal je res, da so mnogi duhovniki, ki danes poučujejo Sveto pismo, le teološko izobraženi, torej polni ZNANJA, NE PA DUHA.

Povedal pa jim je tudi priliko: »Mar more slepi voditi slepega? Ali ne bosta oba padla v jamo?« (Luka 6:39).

Ali lahko človek, ki v sebi nima Božjega Duha, govori Resnico, ki vodi ljudi v VSO RESNICO?

Ne! In prav zato je na svetu tako veliko religioznih vernikov, ki so na poti večne pogube.

Zakaj?

Moje ljudstvo propada, ker nima spoznanja. Ker si ti zavrgel spoznanje, bom jaz zavrgel tebe, da ne boš več moj duhovnik. Pozabil si postavo svojega Boga, tudi jaz bom pozabil tvoje otroke.« (Ozej 4:6).

Kako pa smo lahko rojeni od zgoraj? Nikodem je s svojim človeškim umom domneval, da bi moral iti nazaj v telo svoje matere. Od velikega duhovnika bi pričakovali, da bi to vedel, saj je bil pismouk.

Jezus mu je odgovoril: »Resnično, resnično, povem ti: Če se kdo ne rodi iz vode in Duha, ne more priti v Božje kraljestvo. Kar je rojeno iz mesa, je meso, in kar je rojeno iz Duha, je duh.« (Janezov evangelij 3:5-6).

Tu je Nikodem slišal jasen odgovor, da če je rojen po mesu, torej po svojem očetu in materi, je to samo meseno in ne duhovno. Niti to, da je znal Sveto pismo na pamet, da je bil priznani, spoštovani veliki duhovnik ni bilo dovolj, da bi po smrti prišel v Nebesa.  

Kaj torej pomeni biti rojen iz vode in Duha?

Kakor vemo, je bil Jezus kot dojenček prinesen v tempelj, da so ga prinesli pred Boga.

»Ko so se dopolnili dnevi njenega očiščevanja po Mojzesovi postavi, so ga prinesli v Jeruzalem, da bi ga postavili pred Gospoda, kakor je zapisano v Gospodovi postavi: Vsak moški prvorojenec naj se imenuje svet Gospodu, in da bi žrtvovali, kakor je rečeno v Gospodovi postavi: dve grlici ali dva golobčka.« (Luka 2:22-24).

Jezusa so prinesli pred Boga, da ga Bog blagoslovi. Jezus kot dojenček ni bil krščen, poškropljen po glavi z vodo, kakor to delajo v nekaterih cerkvah danes.

Ko pa je bil star okrog 30 let, je bil KRŠČEN V VODI, v reki Jordan.

Tedaj je prišel Jezus iz Galileje k Jordanu do Janeza, da bi se mu dal krstiti. Janez ga je hotel odvrniti od tega in je rekel: »Jaz bi se ti moral dati krstiti, pa ti hodiš k meni.« Jezus je odgovoril in mu dejal: »Pústi zdaj, kajti spodobi se nama, da tako izpolniva vso pravičnost.« Tedaj mu je pustil. Po krstu je Jezus takoj stopil iz vode, in glej, odprla so se mu nebesa. Videl je Božjega Duha, ki se je spuščal kakor golob in prihajal nadenj. In glej, glas iz nebes je rekel: »Ta je moj ljubljeni Sin, nad katerim imam veselje.« (Matej 3:13-17).

V nekaterih cerkvah trdijo, da podeljujejo otrokom svetega duha ob določenih cerkvenih obredih, ki pa niso zapisani nikjer v Svetem pismu. Iz zgornjih stihov vidimo, da se je Jezus krstil v vodi kot odrasla oseba, in da je šele po tem, ko je vstal iz vode, nadenj prišel Sveti Duh v obliki goloba.

Torej če še enkrat pogledamo kaj pomeni biti rojen iz vode in duha, nam je iz teh stihov to popolnoma jasno.

 

IZ VODE – KRST V VODI

IZ DUHA – KRST V SVETEM DUHU

 

Peter jim je odgovoril: »Spreobrnite se! Vsak izmed vas naj se dá v imenu Jezusa Kristusa krstiti v odpuščanje svojih grehov in prejeli boste dar Svetega Duha.« (Apostolska dela 2:38).

Kdorkoli se želi krstiti v vodi in prejeti dar Svetega Duha, se mora najprej SPREOBRNITI - pokesati od svojih grehov in se od njih odvrniti, ter se šele na to krstiti v vodi.

Ponovno se lahko obrnemo na Sveto pismo, ki nam  da naslednjo obrazložitev:

»Kdor bo 1. sprejel vero in 2. bo krščen, 3. bo rešen, kdor pa ne bo sprejel vere, bo obsojen.« (Marko 16:16).

Tukaj je izrednega pomena upoštevanje zaporedje, ki ga je dal Bog:

1.      Kdor bo sprejel vero

Kakšno vero? Denominacijsko? Vero nekega človeka, cerkve, religije? Ne!

 

VERO V JEZUSA KRISTUSA, DA JE ON NJEGOV OSEBNI ODREŠENIK.

 

2.     Bo krščen

Kako krščen? Kot dojenček? Ali dojenček lahko pri polnem razumu sprejme Jezusa Kristusa za svojega osebnega Odrešenika? Ni nam potrebno veliko razmišljati, da vemo, da je to nemogoče. Torej je lahko krščen V VODI, kot Jezus Kristus, ki nam je dal vzor s svojim krstom v reki Jordan.

Kdo se lahko krsti v vodi? Kdor je dovolj star, da razume Sveto pismo in Jezusovo odkupno daritev zanj. Torej dojenček nikakor ne.

3.     Bo rešen

Kaj pomeni; BO REŠEN? To pomeni, da so mu odpuščeni grehi in da je od sedaj naprej Božji sin in hčerka, na poti v večno življenje z Bogom.  

 

Če želite lahko izgovorite to kratko molitev predaje Bogu:

»Bog Oče, prihajam k Tebi iz poslušnosti resnici Svetega pisma in želim imeti sigurnost odrešenja. Na osnovi stihov iz Janezovega evangelija 3:16 sem spoznal-a, da si dal Svojega Sina, da je umrl zame na križu, da bi jaz imel-a večno življenje po Njem in ne da bi bil-a pogubljena. Hvala Ti Oče, da si poslal Svojega Sina, ne, da bi svet sodil, ampak da bi bil-a jaz in vsi ljudje rešeni po Njem.

Hvala Ti, ker ti lahko predam vse življenje moje preteklosti in hvala, ker mi odpuščaš vse moje grehe. Želim, da si moj Odrešenik in moj Gospod in želim biti to in postati to, kar imaš zame v načrtu. Želim živeti v namenu, ki ga imaš zame. V Jezusovem imenu, amen!«


Hvala Ti za križ Tvoj




Ni komentarjev:

Objavite komentar