KAKO IMETI SIGURNOST ODREŠENJA
Nevenka Zupan
»Bog je namreč svet tako
vzljubil, da je dal svojega edinorojenega Sina, da bi se nihče, kdor vanj
veruje, ne pogubil, ampak bi imel večno življenje. Bog namreč svojega
Sina ni poslal na svet, da bi svet sodil, ampak da bi se svet po njem
rešil.« (Janez 3:16).
Lahko rečemo, da je to temeljna vrstica v Svetem pismu, ki
bralca popelje v spoznanje, da je Bog Oče dal Svojega Sina Jezusa Kristusa, iz
ljubezni do ljudi, da je bil križan, kot odkupna daritev za grehe vsega
človeštva.
Kako lahko vemo, da res za ves svet, saj mnogi pravijo: »Vse
poti vodijo v Rim. Saj ima vsak pravico do svoje vere. Saj so vse vere iste.
Saj vse vere vodijo k istem bogu.«
Ali je to res? Sveto pismo nam daje odgovor.
»On je namreč spravna daritev za
naše grehe, pa ne le za naše, temveč tudi za ves svet.« (1
Janez 2:2).
Jezus Kristus je šel iz poslušnosti Bogu Očetu in iz
ljubezni do vseh grešnikov v preteklosti, sedanjosti in prihodnosti, na križ
kot edina možna spravna daritev za greh človeštva, da bi vsi, ki bodo prišli k
Njemu in sprejeli to daritev kot resničnost zase, imeli po Njem večno življenje;
bi se po Njem rešili.
»Bil je mučen, a se je uklonil in
ni odprl svojih ust, kakor jagnje, ki ga peljejo v zakol, in
kakor ovca, ki umolkne pred tistimi, ki jo strižejo, in ne odpre svojih ust.
Iz zatiranja in iz obsodbe je
bil vzet, kdo premišlja o njegovem rodu? Kajti bil je odrezan iz dežele živih, zadet
zaradi prestopka mojega ljudstva.
Dali so mu grob pri krivičnih, gomilo
pri bogatem, čeprav ni storil nobenega nasilja in ni bilo zvijače v
njegovih ustih.
Gospodu
je bilo po volji, da ga stre z bridkostjo: če dá svoje življenje v
daritev za greh, bo videl potomce in bo podaljšal svoje dni, Gospodova
volja bo uspevala po njegovi roki.
Za muko svoje duše bo videl luč,
se sitil, s svojim spoznanjem bo moj pravični služabnik opravičil
številne, njihove krivde bo naložil nase.
Zato mu bom številne dal v
delež, mogočne bo delil kot plen, ker je dal svoje življenje v smrt in
bil prištet med prestopnike, nosil pa je grehe številnih in prosil za
prestopnike.« (Izaija 53:7-12).
Če vprašam ljudi na ulici, ali so odrešeni in če imajo v
sebi prepričanje, da bodo po smrti pri Bogu v Nebesih, mi eni pravijo, da po
smrti tako ali tako ni več ničesar, da je s smrtjo vsega konec, eni pa, da ne
vedo oziroma da niso prepričani, ali so odrešeni, ali ne.
Tako mi odgovorijo predvsem ljudje, ki se glede svojega
odrešenja in večnega življenja zanašajo na svojo denominacijo, religijo,
duhovnike, na svoja dobra dela, na poslušnost ljudem glede izvajanja določenih
obredov in na svoje pošteje.
Toda Sveto pismo nam jasno odgovori na to:
Božja pravičnost se daje po
veri v Jezusa Kristusa, in sicer vsem, ki verujejo. Ni
namreč nobene razlike: saj so vsi grešili in so brez Božje slave,
opravičeni pa so zastonj po njegovi milosti, prek odkupitve v Kristusu Jezusu. Njega
je Bog javno določil, da bi bil s svojo krvjo orodje sprave, h kateri prideš po
veri. S tem je hotel pokazati svojo pravičnost, tako je v svoji
potrpežljivosti odpustil prej storjene grehe. Hotel je pokazati svojo
pravičnost v sedanjem času, da je namreč sam pravičen in da opravičuje
tistega, ki veruje v Jezusa.« (Rimljanom 3:22-26).
Iz teh stihov nam je lahko popolnoma jasno, da nas odrešuje samo
in edino vera v Jezusa Kristusa in v Njegovo dokončano delo na križu, za nas,
in popolnoma nič drugega, kot to.
Nato je Jezus, ker je
vedel, da je že vse izpolnjeno, in da bi se izpolnilo Pismo, rekel:
»Žejen sem.« Tam je stala posoda, polna kisa. V kis namočeno gobo so nataknili
na hizop in mu jo podali k ustnicam. Ko je Jezus vzel kisa, je rekel: »Izpolnjeno
je.« In nagnil je glavo in izročil duha.« (Janez 19:28-30).
Jezus je rekel: »Izpolnjeno je,« toda to, kar je Jezus
naredil zate, si moraš prilastiti po veri.
Mnogi ljudje imajo prepričanje, da se lahko odrešijo s
svojimi dobrimi deli, ali zato, ker so dobri, ker nikomur ne želijo nič žalega,
ker so dobrodelni, ker ne preklinjajo, itd.
Toda Sveto pismo pravi drugače.
»Vsi smo postali kakor umazanec, vsa naša pravična dela kakor umazana obleka. Vsi smo oveneli kakor listje, naša krivda nas je odnesla kakor veter.« (Izaija 64:5).
Čeprav si se umivala s
pepeliko in uporabljala še toliko mila: tvoja krivda ostaja umazana pred
mano, govori Gospod Bog.« (Jeremija
2:22).
Torej lahko iz navedenih stihov vidimo, da je naša
pravičnost pred Bogom kakor umazana cunja, da se s svojo pravičnostjo nikakor
ne moremo rešiti in da nas lahko od naše nepravičnosti odreši le in edino kri,
ki je tekla iz ven Jezusa Kristusa, medtem, ko je bil pribit na križu.
Nato pa je prišel Kristus kot
véliki duhovnik dobrih stvari, ki so se zgodile, skozi večji in popolnejši
šotor, ki ni narejen z rokami, se pravi, ki ni od tega stvarstva, je
stopil v svetišče enkrat za vselej, ne s krvjo kozlov in juncev, temveč s svojo
krvjo, in dosegel večno odkupljenje. Kajti če škropljenje s krvjo
kozlov in volov in juničjim pepelom omadeževane posvečuje, da se jim očisti
meso, koliko bolj bo kri Kristusa, ki je po večnem Duhu sam sebe
brezmadežnega daroval Bogu, očistila našo vest mrtvih del, da bomo služili
živemu Bogu.« (Hebrejcem 9:11-14).
Vendar nam Sveto pismo samo govori, da imamo lahko sigurnost
odrešenja.
»Sam Duh pričuje našemu
duhu, da smo Božji otroci.« (Rimljanom
8:16).
Kako nam lahko Sveti Duh pričuje, da smo odrešeni? Mora
biti v nas.
Kako pa se to lahko zgodi?
To je zanimalo tudi velikega duhovnika Nikodema v Jezusovem
času, ki je ponoči, na skrivaj prišel k Jezusu, ker je vedel, da dela, ki jih Jezus
dela, ne morejo biti narejena brez Boga.
In kaj mu je rekel Jezus?
»Med farizeji pa je bil človek,
ki mu je bilo ime Nikodém; bil je prvak med Judi. (Sveto pismo Stare
zaveze je poznal na pamet). Ponoči je prišel k
Jezusu in mu rekel: »Rabi, vemo, da si prišel od Boga kot učitelj; kajti nihče
ne more delati teh znamenj, ki jih ti delaš, če ni Bog z njim.« Jezus je odgovoril in mu rekel: »Resnično,
resnično, povem ti: Če se kdo ne rodi od zgoraj, ne more videti Božjega
kraljestva.« (Janez 3:1-3).
Ste slišali? Če se človek ne rodi od zgoraj, ne more videti
Božjega Kraljestva. To s preprostimi besedami pomeni, da človek, ki ob svoji
smrti v svojem duhu ne bo imel Svetega Duha, ne bo svojo večnost preživel v
nebesih, ampak v peklu. Kruto se sliši, ampak tako je določil Bog.
Zelo težko je verjeti, a žal je res, da so mnogi duhovniki,
ki danes poučujejo Sveto pismo, le teološko izobraženi, torej polni ZNANJA, NE
PA DUHA.
Povedal pa jim je tudi priliko: »Mar more slepi voditi slepega? Ali ne bosta oba padla v
jamo?« (Luka 6:39).
Ali lahko človek, ki v
sebi nima Božjega Duha, govori Resnico, ki vodi ljudi v VSO RESNICO?
Ne! In prav zato je na svetu tako veliko religioznih
vernikov, ki so na poti večne pogube.
Zakaj?
Moje ljudstvo propada, ker
nima spoznanja. Ker si ti zavrgel
spoznanje, bom jaz zavrgel tebe, da ne boš več moj duhovnik. Pozabil si postavo
svojega Boga, tudi jaz bom pozabil tvoje otroke.« (Ozej 4:6).
Kako pa smo lahko rojeni od zgoraj? Nikodem je s svojim
človeškim umom domneval, da bi moral iti nazaj v telo svoje matere. Od velikega
duhovnika bi pričakovali, da bi to vedel, saj je bil pismouk.
Jezus mu je odgovoril: »Resnično,
resnično, povem ti: Če se kdo ne rodi iz vode in Duha, ne more
priti v Božje kraljestvo. Kar je rojeno iz mesa, je meso, in kar je rojeno iz
Duha, je duh.« (Janezov evangelij 3:5-6).
Tu je Nikodem slišal jasen odgovor, da če je rojen po mesu, torej
po svojem očetu in materi, je to samo meseno in ne duhovno. Niti to, da je znal
Sveto pismo na pamet, da je bil priznani, spoštovani veliki duhovnik ni bilo
dovolj, da bi po smrti prišel v Nebesa.
Kaj torej pomeni biti rojen iz vode in Duha?
Kakor vemo, je bil Jezus kot dojenček prinesen v tempelj, da
so ga prinesli pred Boga.
»Ko so se dopolnili dnevi
njenega očiščevanja po Mojzesovi postavi, so ga prinesli v Jeruzalem, da
bi ga postavili pred Gospoda, kakor je zapisano v Gospodovi postavi:
Vsak moški prvorojenec naj se imenuje svet Gospodu, in da bi žrtvovali, kakor
je rečeno v Gospodovi postavi: dve grlici ali dva golobčka.« (Luka
2:22-24).
Jezusa so prinesli pred Boga, da ga Bog blagoslovi. Jezus
kot dojenček ni bil krščen, poškropljen po glavi z vodo, kakor to delajo v
nekaterih cerkvah danes.
Ko pa je bil star okrog 30 let, je bil KRŠČEN V VODI, v reki
Jordan.
Tedaj je prišel Jezus iz
Galileje k Jordanu do Janeza, da bi se mu dal krstiti. Janez ga
je hotel odvrniti od tega in je rekel: »Jaz bi se ti moral dati krstiti, pa ti
hodiš k meni.« Jezus je odgovoril in mu dejal: »Pústi zdaj, kajti spodobi
se nama, da tako izpolniva vso pravičnost.« Tedaj mu je pustil. Po
krstu je Jezus takoj stopil iz vode, in glej, odprla so se mu nebesa. Videl je
Božjega Duha, ki se je spuščal kakor golob in prihajal nadenj. In glej,
glas iz nebes je rekel: »Ta je moj ljubljeni Sin, nad katerim imam veselje.« (Matej
3:13-17).
V nekaterih cerkvah trdijo, da podeljujejo otrokom svetega
duha ob določenih cerkvenih obredih, ki pa niso zapisani nikjer v Svetem pismu.
Iz zgornjih stihov vidimo, da se je Jezus krstil v vodi kot odrasla oseba, in
da je šele po tem, ko je vstal iz vode, nadenj prišel Sveti Duh v obliki
goloba.
Torej če še enkrat pogledamo kaj pomeni biti rojen iz vode
in duha, nam je iz teh stihov to popolnoma jasno.
IZ VODE – KRST V VODI
IZ DUHA – KRST V SVETEM DUHU
Peter jim je odgovoril: »Spreobrnite
se! Vsak izmed vas naj se dá v imenu Jezusa Kristusa krstiti v odpuščanje
svojih grehov in prejeli boste dar Svetega Duha.« (Apostolska dela
2:38).
Kdorkoli se želi krstiti v vodi in prejeti dar Svetega Duha,
se mora najprej SPREOBRNITI - pokesati od svojih grehov in se od njih odvrniti,
ter se šele na to krstiti v vodi.
Ponovno se lahko obrnemo na Sveto pismo, ki nam da naslednjo obrazložitev:
»Kdor bo 1. sprejel vero
in 2. bo krščen, 3. bo rešen, kdor pa ne bo sprejel
vere, bo obsojen.« (Marko 16:16).
Tukaj je izrednega pomena upoštevanje zaporedje, ki ga je
dal Bog:
1.
Kdor bo
sprejel vero
Kakšno vero? Denominacijsko? Vero
nekega človeka, cerkve, religije? Ne!
VERO V JEZUSA KRISTUSA, DA JE ON NJEGOV OSEBNI ODREŠENIK.
2.
Bo krščen
Kako krščen? Kot dojenček? Ali
dojenček lahko pri polnem razumu sprejme Jezusa Kristusa za svojega osebnega
Odrešenika? Ni nam potrebno veliko razmišljati, da vemo, da je to nemogoče.
Torej je lahko krščen V VODI, kot Jezus
Kristus, ki nam je dal vzor s
svojim krstom v reki Jordan.
Kdo se lahko krsti v vodi? Kdor je
dovolj star, da razume Sveto pismo in Jezusovo odkupno daritev zanj. Torej
dojenček nikakor ne.
3.
Bo rešen
Kaj pomeni; BO REŠEN? To pomeni, da
so mu odpuščeni grehi in da je od sedaj naprej Božji sin in hčerka, na poti v
večno življenje z Bogom.
Če želite lahko izgovorite to kratko
molitev predaje Bogu:
»Bog Oče, prihajam k Tebi iz
poslušnosti resnici Svetega pisma in želim imeti sigurnost odrešenja. Na osnovi
stihov iz Janezovega evangelija 3:16 sem spoznal-a, da si dal Svojega Sina, da
je umrl zame na križu, da bi jaz imel-a večno življenje po Njem in ne da bi
bil-a pogubljena. Hvala Ti Oče, da si poslal Svojega Sina, ne, da bi svet
sodil, ampak da bi bil-a jaz in vsi ljudje rešeni po Njem.
Hvala Ti, ker ti lahko predam vse
življenje moje preteklosti in hvala, ker mi odpuščaš vse moje grehe. Želim, da
si moj Odrešenik in moj Gospod in želim biti to in postati to, kar imaš zame v
načrtu. Želim živeti v namenu, ki ga imaš zame. V Jezusovem imenu, amen!«
Hvala Ti za križ Tvoj
Ni komentarjev:
Objavite komentar